![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Verbieden, want je weet nooit of ze gedwongen worden of echt uit eigen keuze. Op school zie je dat goed, ze dragen geen hoofddoek tot ze geïntimideerd worden door de jongens van hogere jaren. Ze dragen leuke kledij tot een neef, broer of iemand uit de buurt ze bedreigt. Als ze het al uit 'eigen keuze' doen is het om zichzelf te beschermen tegen hun eigen moslim broeders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God schiep ze niet met kleren aan, wel met haar als bedekking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ke Nan : 28 maart 2013 om 09:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus jij geeft die fundamentalisten gelijk?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had iemand last van een pastoor in werkkledij of een kruis aan de muur ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar gaat het nu over op het werk of op straat?????
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb wèl nonnen voor de klas zien staan, maar dan in hun EIGEN scholen; Niemand verbiedt om ingepakte moslima's in hun eigen zelf opgericht islamschooltje te gaan lesgeven, maar ik weiger te aanvaarden dat mijn kinderen op een OPENBARE school les gaan krijgen van zowel ingepakte moslima's als nonnen in habijt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 maart 2013 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1) Zowat niemand wil een verbod van religieuze symbolen op de openbare weg e.d. De discussie gaat enkel over religieuze symbolen in werkomgevingen (vooral bij (visueel) klantencontact) en dan vooral de baliefuncties bij de overheid. 2) Het voornaamste argument inzake de hoofddoek specifiek als het gaat over wat ik schrijf in puntje 1 is niet de vrouwenonderdrukking (al is die ontegensprekelijk aanwezig (ik zal hieronder verduidelijken)) maar de neutraliteit van de overheidsdiensten, ook in perceptie! 3) Wie de hoofddoek draagt doet dit omdat het volgens hen in de Koran staat. Of dat al dan niet klopt wil ik zelfs niet bediscussiëren. Laat ons er van uit gaan dat men dit zo leest en dat het een verplichting is. Deze mensen vinden dus dat zij letterlijk moeten uitvoeren wat er in de Koran staat, anders zou je immers er niet zo'n heisa moeten van maken en zou je zeer makkelijk de hoofddoek zonder veel gezever kunnen laten. Dit letterlijk geloven in de Koran stelt tal van problemen, eigenlijk zelfs niet alleen voor de neutraliteit maar ook voor die persoon als 'democraat'. De Islam/koran beperkt zich immers i.t.t. bijvoorbeeld het Christendom/Bijbel niet enkel tot enkele levenslessen en basisgedragingen maar legt ook regels op wat betreft politiek, strafrecht, familierecht enz. Deze regels zijn grotendeels zeer sterk in strijd met de democratie, de rechtstaat zoals we die nu kennen, de rechten van de mens enz. Iemand die dus de hoofddoek incontournable vindt omdat men als goede gelovige de Koran moet volgen is per definitie niet neutraal t.a.v. een heel groot deel van de samenleving en is eigenlijk zelfs per definitie geen democraat! Om dit laatste punt enige kracht bij te zetten bezorg ik hier enkele filmpjes van Etienne Vermeersch die het ook zeer netjes uitlegt: http://www.youtube.com/watch?v=-cQEYFyugJ4 Ook nog relevant: http://www.youtube.com/watch?v=vXyRa1ZYIy8 en http://www.youtube.com/watch?v=EF4f339pats Trouwens ook heel interessant om de andere delen te zien + het boek te lezen.
Laatst gewijzigd door doremi : 28 maart 2013 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zijn er in jouw wereld in feite plaatsen of tijdstippen zonder problemen? heb jij ooit in je leven een moment gehad waar er geen problemen zijn maar oplossingen? bestaan er wel oplossingen voor jou of enkel problemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Een moslim moet een broeder of zuster helpen.Zij hebben voorrang op alle anderen.Zij hebben zeker ook voorrang op wetten en regeltjes van de kaffier.Zoals onze wetten.Het is dus voor een moslim onmogelijk om een neutraal ambtenaar te zijn.Daarmee overtreed hij of zij regels van de Koran.Het is dus onmogelijk om als moslim ambtenaar te worden.
Probleem opgelost. Alle moslims ontslaan uit de ambtenarij wegens niet neutraal.Hoofddoekprobleem ook opgelost. Géén dank, graag gedaan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik beweer niet dat ik beledigd ben als een vrouw naar me kijkt, ik beweer dat ik beledigd ben als een vrouw me bekijkt alsof ik een verkrachter ben. Het hoofddoek geeft dat duidelijk aan.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bij mijn weten is dat vooral zo in fundamentalistische kringen, in zowat elke godsdienst. Daar moeten we toch tegen zijn? en er tegen zijn betekent alles toelaten, toch niet zelf zaken gaan verbieden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar die vrouwen kunnen er toch niet aan doen dat jij dat zo vindt?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 28 maart 2013 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog eens, over welke discussie gaat het hier nu? over in het openbaar of over werk/school? je mag eens duidelijk zijn hoor.
![]() |
![]() |