Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2013, 22:23   #21
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Omdat partijen ons beschadigen.
Mauser, kameraad, ik ben ook geen fan van politieke partijen. Een keuze maken tussen minder dan tien 'partijen' terwijl er vele duizenden combinaties van ideeën zijn, dat ervaar ik als te beperkend. Maar voor we politieke partijen afschaffen, moeten we wel eerst een alternatief uitgewerkt hebben. Persoonlijk verkies ik een democratisch alternatief en een overgang zonder geweld. Ik heb reeds een redelijk uitgewerkt alternatief uitgedacht, maar op een forum als het deze, vol N-VA-partijsoldaten met eurotekens in hun ogen, is er weinig interesse in een discussie daarrond.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2013, 23:05   #22
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Mauser, kameraad, ik ben ook geen fan van politieke partijen. Een keuze maken tussen minder dan tien 'partijen' terwijl er vele duizenden combinaties van ideeën zijn, dat ervaar ik als te beperkend. Maar voor we politieke partijen afschaffen, moeten we wel eerst een alternatief uitgewerkt hebben. Persoonlijk verkies ik een democratisch alternatief en een overgang zonder geweld. Ik heb reeds een redelijk uitgewerkt alternatief uitgedacht, maar op een forum als het deze, vol N-VA-partijsoldaten met eurotekens in hun ogen, is er weinig interesse in een discussie daarrond.

Toch geen werelddemocratie zeker?

Nu ja, open er anders eens een draad over.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 00:01   #23
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toch geen werelddemocratie zeker?

Nu ja, open er anders eens een draad over.
Eh, nee, de grootte van een democratie heeft niets te maken met dat er wel of geen politieke partijen in voorkomen, dacht ik.

In mijn voorstellen probeer ik het beste van parlementaire en representatieve democratie met elkaar te combineren.
Eerst worden er zoals nu beroepspolitici gekozen die wetsvoorstellen en amendementen kunnen indienen. Zo krijg je geen chaos van miljoenen mensen die voorstellen indienen om over te stemmen.
De manier waarop zij verkozen worden is nog voor discussie vatbaar. Een belangrijker punt is dat niet zij over de wetsvoorstellen zullen stemmen.
Elke burger kan vervolgens kiezen tussen (1) hun stem aan één van deze beroepspolitici geven of (2) bij elk wetsvoorstel zelf stemmen.
Kies je voor optie één, dan hoef je je na de stemming weer een paar jaar niets van politiek aan te trekken. Kies je voor optie twee, dan krijg je voor tot aan de volgende stemming een apparaatje gelijkaardig aan die voor online bankieren waarmee je thuis van achter je computer kan stemmen over de wetsvoorstellen (per voorstel krijg je twee maanden of zo tijd). Je kan op het apparaatje ook één van de politici aangeven als voorkeur. Dan stemt die, indien je dat wenst, in jouw plaats over de voorstellen waarbij je zelf geen keuze gemaakt hebt.
Oud 28 april 2013, 00:14   #24
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Eh, nee, de grootte van een democratie heeft niets te maken met dat er wel of geen politieke partijen in voorkomen, dacht ik.

In mijn voorstellen probeer ik het beste van parlementaire en representatieve democratie met elkaar te combineren.
Eerst worden er zoals nu beroepspolitici gekozen die wetsvoorstellen en amendementen kunnen indienen. Zo krijg je geen chaos van miljoenen mensen die voorstellen indienen om over te stemmen.
De manier waarop zij verkozen worden is nog voor discussie vatbaar. Een belangrijker punt is dat niet zij over de wetsvoorstellen zullen stemmen.
Elke burger kan vervolgens kiezen tussen (1) hun stem aan één van deze beroepspolitici geven of (2) bij elk wetsvoorstel zelf stemmen.
Kies je voor optie één, dan hoef je je na de stemming weer een paar jaar niets van politiek aan te trekken. Kies je voor optie twee, dan krijg je voor tot aan de volgende stemming een apparaatje gelijkaardig aan die voor online bankieren waarmee je thuis van achter je computer kan stemmen over de wetsvoorstellen (per voorstel krijg je twee maanden of zo tijd). Je kan op het apparaatje ook één van de politici aangeven als voorkeur. Dan stemt die, indien je dat wenst, in jouw plaats over de voorstellen waarbij je zelf geen keuze gemaakt hebt.
Kijk, zo'n voorstellen en visies worden met de regelmaat van de klok ergens neergepend of verteld tussen pot en pint. Meestal wel met de beste bedoelingen.

Maar uiteindelijk blijft het denken binnen de bestaande kaders. Het is enkel hier en daar kleine wijziging binnen het bestaande apparaat. Terwijl het apparaat feitelijk dient te vervangen worden. Geen sinecure. Maar het zit er toch aan te komen. En pasklare oplossingen zijn er niet.

Wat ik mis zijn denkwijzen die voortkomen vanuit een technologische en wetenschappelijke achtergrond. Doorheen de menselijke geschiedenis is het telkens de wetenschap en technologie geweest die voor maatschappelijke veranderingen en meer persoonlijke vrijheid zorgden. Mits het wat met kennis van zaken geïmplementeerd wordt.

We zijn min of meer aangekomen op het punt waarbij de centrale overheid overbodig wordt. Doordat we vrijwel allemaal over voldoende informatie kunnen beschikken kan er binnen afzienbare tijd wellicht op maat en heel lokaal gedacht worden omtrent oplossingen voor situaties die zich voordoen.

Wat met automatisatie? Het voorzien van primaire behoeften waar bijna geen menselijke productie meer aan te pas komt?

Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 28 april 2013 om 00:14.
Oud 28 april 2013, 00:24   #25
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, zo'n voorstellen en visies worden met de regelmaat van de klok ergens neergepend of verteld tussen pot en pint. Meestal wel met de beste bedoelingen.

Maar uiteindelijk blijft het denken binnen de bestaande kaders. Het is enkel hier en daar kleine wijziging binnen het bestaande apparaat. Terwijl het apparaat feitelijk dient te vervangen worden. Geen sinecure. Maar het zit er toch aan te komen. En pasklare oplossingen zijn er niet.

Wat ik mis zijn denkwijzen die voortkomen vanuit een technologische en wetenschappelijke achtergrond. Doorheen de menselijke geschiedenis is het telkens de wetenschap en technologie geweest die voor maatschappelijke veranderingen en meer persoonlijke vrijheid zorgden. Mits het wat met kennis van zaken geïmplementeerd wordt.

We zijn min of meer aangekomen op het punt waarbij de centrale overheid overbodig wordt. Doordat we vrijwel allemaal over voldoende informatie kunnen beschikken kan er binnen afzienbare tijd wellicht op maat en heel lokaal gedacht worden omtrent oplossingen voor situaties die zich voordoen.
Ik vind democratie iets waardevols. Daarom ook probeer ik iets te bedenken dat (1) democratischer dan het huidige model is en (2) toch werkbaar is.

Jij hebt blijkbaar andere ideeën dan democratie, maar ik zie er geen kader voor. Zolang er geen betere alternatieven zijn, blijf ik inderdaad toch maar in het democratische kader denken, ja.

Citaat:
Wat met automatisatie? Het voorzien van primaire behoeften waar bijna geen menselijke productie meer aan te pas komt?
Automatisatie is een voorbeeld van iets waarbij democratie net heel essentieel is. Om de gehele samenleving er beter van te laten worden, eerder dan een miljonair er zich door te laten verrijken om meer dure werknemers zonder job te kunnen zetten.
Oud 28 april 2013, 05:47   #26
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

vertikaal is cool !!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Vertical_Garden_03.jpg‎
Bekeken: 51
Grootte:  273,7 KB
ID: 89922  

Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 06:50   #27
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Mijn klimoppen sterven overal
Is die klimop die je in de winkel vindt gemonsantoot ofzo ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 07:40   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De marketingterm is natuurlijk onnozel, maar voor de rest goede en noodzakelijke actie. Het beheer van de openbare ruimte is een absolute ramp in Brussel.
Akkoord. Zelfs in kleinere dorpen kunnen ze zo'n actie goed gebruiken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 07:41   #29
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Mijn klimoppen sterven overal
Is die klimop die je in de winkel vindt gemonsantoot ofzo ?
Waar staat die klimop?

Zeg, ik denk dat veel mensen blij zouden zijn met zo'n overal-stervende-klimop.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 28 april 2013, 12:58   #30
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een discussie naar aanleding van een initiatief van de groene partij in Vlaanderen ? Wel : het wijst in ieder geval op het feit dat zowel buiten als binnen de bestaande politieke partijen gedacht wordt dat er iets "buiten het traditionele kader" valt. We mogen de homo politicus niet indelen in slechts 2 groepen nl. de groep "idiote partijslaven" en de anderen.

Is het werkelijk een gigantische stap om van een wereld van democratisch bestuurde gemeenschappen de overgang te maken naar "een werelddemocratie" - als concept is het haast een tautologie. Probleem is dat er zo veel gemakkelijker geregeerd kan worden in niet-democratische staten, vooral ten gunste van een particratische of andere "kaste".

Het is overduidelijk dat wie wat "macht" krijgt deze quasi onmiddelijk zal misbruiken & dat als je een kritische massa mensen bij elkaar brengt deze onmiddelijk in groep zich hoogst ondemocratisch gaat gedragen.

Er blijft nog steeds een zeer groot probleem ivm de kloof tussen de technologische mogelijkheden en de politieke, sociale en culturele structuren die zouden moeten toelaten dat deze mogelijkheden voor het algemeen welzijn gebruikt worden. Technisch gezien is het wegwerken van honger en ziekte; analfabetisme en oorlogen een "fluitje van een cent" - & toch is meer dan 40% van de financiële middelen om dit te doen in handen van minder dan 5% van de wereldbevolking, die dus aktief deze mogelijkheden beletten.
Ook dat is democratie - klaarblijkelijk...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 13:23   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Akkoord. Zelfs in kleinere dorpen kunnen ze zo'n actie goed gebruiken.
het zou moeten volstaan dat men gewoon meedeelt dat iedereen één of twee plavuizen uit het voetpad mag halen om plaats te maken voor een gevelbeplanting. Eigen verantwoordelijkheid mag toch nog van de partij zijn neem ik aan? Of zouden sommige bevolkingsgroepen zelfs niet weten hoe ze een stengel klimop in de grond moeten steken?

Een bloembak op je eigen vensterbank met eigen gestekte geraniums mag toch ook het probleem niet zijn neem ik aan? In Lidl heb je voor 3.50 euro reeds zes geraniumplantjes. Goed voor twee bloembakken zomers kleurrijk plezier.

Alleen: men moet wel in een buurt wonen waar men die bloembakken laat staan nietwaar? Zo hadden wij hier in de buurt jarenlang iemand die een grote zware stenen bloembak op haar koertje had staan. Niks aan de hand, iedereen genoot mee van de bloemetjes. Tot er verrijkend volk naast kwam wonen en de bloembak plotsklaps ineens verdwenen was. Nu heeft niemand nog het geniet van de bloemetjes. Of denkt Groen! nu nog dat ik mijn eigen geld daaraan nogmaals ga besteden? (o ja, even plotsklaps ineens was het speelgoedharkje van mijn tuinkabouter ook verdwenen... rond dezelfde tijd).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 april 2013 om 13:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 13:30   #32
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik ken buurten genoeg met wat jenoemt "verrijkend volk" die wel het genot kennen van cordialirteit en samenhorigheid & bovendien fraaie vergroening. Alles herleiden tot een vals wij/zij pobleem is een gemakkelijkheids"oplossing".

Vandalisme is van alle tijden en volkeren (helaas)
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 14:56   #33
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
vertikaal is cool !!
Geshopped?
Oud 28 april 2013, 16:39   #34
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar staat die klimop?

Zeg, ik denk dat veel mensen blij zouden zijn met zo'n overal-stervende-klimop.
Die staat nergens meer. Die plantjes lijken wel éénjarig. Na de winter zijn die kapot. Ik zette die bvb aan straatlantarenpalen waar geen stenen rond liggen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 19:29   #35
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geshopped?
One of Patrick Blanc’s vertical gardens in Madrid.

Die Patrick Blanc heeft er wereldwijd gerealiseerd, maar 't lijken wel peperdure projecten meestal, enkel haalbaar voor grote winkelketens e.d.
Of publieke dingen, zoals Botanical Garden in New York.

Waar deze staat, moet ik nog uitzoeken :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  patrick-blanc-vertical-garden.jpg‎
Bekeken: 47
Grootte:  374,5 KB
ID: 89934  

Laatst gewijzigd door Knipp : 28 april 2013 om 19:33.
Oud 28 april 2013, 20:18   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het zou moeten volstaan dat men gewoon meedeelt dat iedereen één of twee plavuizen uit het voetpad mag halen om plaats te maken voor een gevelbeplanting. Eigen verantwoordelijkheid mag toch nog van de partij zijn neem ik aan? Of zouden sommige bevolkingsgroepen zelfs niet weten hoe ze een stengel klimop in de grond moeten steken?

Een bloembak op je eigen vensterbank met eigen gestekte geraniums mag toch ook het probleem niet zijn neem ik aan? In Lidl heb je voor 3.50 euro reeds zes geraniumplantjes. Goed voor twee bloembakken zomers kleurrijk plezier.

Alleen: men moet wel in een buurt wonen waar men die bloembakken laat staan nietwaar? Zo hadden wij hier in de buurt jarenlang iemand die een grote zware stenen bloembak op haar koertje had staan. Niks aan de hand, iedereen genoot mee van de bloemetjes. Tot er verrijkend volk naast kwam wonen en de bloembak plotsklaps ineens verdwenen was. Nu heeft niemand nog het geniet van de bloemetjes. Of denkt Groen! nu nog dat ik mijn eigen geld daaraan nogmaals ga besteden? (o ja, even plotsklaps ineens was het speelgoedharkje van mijn tuinkabouter ook verdwenen... rond dezelfde tijd).
Straks ga je nog subsidies vragen om bloemen te zetten...
Oud 28 april 2013, 20:41   #37
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straks ga je nog subsidies vragen om bloemen te zetten...
circe die de bloemetjes buitenzet, daar betaal ik voor, direkt ! cash op tafel
Oud 29 april 2013, 01:44   #38
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Die staat nergens meer. Die plantjes lijken wel éénjarig. Na de winter zijn die kapot. Ik zette die bvb aan straatlantarenpalen waar geen stenen rond liggen.

Als eens aan de plasgewoontes van hondjes en sommige homo sapiens gedacht? Zet eens een paar plantjes waar dit niet kan gebeuren en observeer...

voor de inzet en de mooie bezigheid!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 09:00   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doorheen de menselijke geschiedenis is het telkens de wetenschap en technologie geweest die voor maatschappelijke veranderingen en meer persoonlijke vrijheid zorgden.
Niet akkoord. China was volop bezig alle nodige wetenschap en technologie te ontwikkelen voor een industriële revolutie. De traditionele maatschappelijke structuren waren echter sterker en fnuikten dit elan.

In het in vergelijking veel barbaarsere Europa waren het maatschappelijke veranderingen in de klassenstructuur - soms zeer gewelddadige veranderingen, zie Cromwell - die zorgden voor de nodige vrijheid waarin wetenschap en technologie zich konden ontwikkelen en toegepast worden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 09:04   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Niet akkoord. China was volop bezig alle nodige wetenschap en technologie te ontwikkelen voor een industriële revolutie. De traditionele maatschappelijke structuren waren echter sterker en fnuikten dit elan.

In het in vergelijking veel barbaarsere Europa waren het maatschappelijke veranderingen in de klassenstructuur - soms zeer gewelddadige veranderingen, zie Cromwell - die zorgden voor de nodige vrijheid waarin wetenschap en technologie zich konden ontwikkelen en toegepast worden.
Europa "barbaars"?

Hoezo dat?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be