![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Mauser, kameraad, ik ben ook geen fan van politieke partijen. Een keuze maken tussen minder dan tien 'partijen' terwijl er vele duizenden combinaties van ideeën zijn, dat ervaar ik als te beperkend. Maar voor we politieke partijen afschaffen, moeten we wel eerst een alternatief uitgewerkt hebben. Persoonlijk verkies ik een democratisch alternatief en een overgang zonder geweld. Ik heb reeds een redelijk uitgewerkt alternatief uitgedacht, maar op een forum als het deze, vol N-VA-partijsoldaten met eurotekens in hun ogen, is er weinig interesse in een discussie daarrond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch geen werelddemocratie zeker? Nu ja, open er anders eens een draad over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In mijn voorstellen probeer ik het beste van parlementaire en representatieve democratie met elkaar te combineren. Eerst worden er zoals nu beroepspolitici gekozen die wetsvoorstellen en amendementen kunnen indienen. Zo krijg je geen chaos van miljoenen mensen die voorstellen indienen om over te stemmen. De manier waarop zij verkozen worden is nog voor discussie vatbaar. Een belangrijker punt is dat niet zij over de wetsvoorstellen zullen stemmen. Elke burger kan vervolgens kiezen tussen (1) hun stem aan één van deze beroepspolitici geven of (2) bij elk wetsvoorstel zelf stemmen. Kies je voor optie één, dan hoef je je na de stemming weer een paar jaar niets van politiek aan te trekken. Kies je voor optie twee, dan krijg je voor tot aan de volgende stemming een apparaatje gelijkaardig aan die voor online bankieren waarmee je thuis van achter je computer kan stemmen over de wetsvoorstellen (per voorstel krijg je twee maanden of zo tijd). Je kan op het apparaatje ook één van de politici aangeven als voorkeur. Dan stemt die, indien je dat wenst, in jouw plaats over de voorstellen waarbij je zelf geen keuze gemaakt hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk blijft het denken binnen de bestaande kaders. Het is enkel hier en daar kleine wijziging binnen het bestaande apparaat. Terwijl het apparaat feitelijk dient te vervangen worden. Geen sinecure. Maar het zit er toch aan te komen. En pasklare oplossingen zijn er niet. Wat ik mis zijn denkwijzen die voortkomen vanuit een technologische en wetenschappelijke achtergrond. Doorheen de menselijke geschiedenis is het telkens de wetenschap en technologie geweest die voor maatschappelijke veranderingen en meer persoonlijke vrijheid zorgden. Mits het wat met kennis van zaken geïmplementeerd wordt. We zijn min of meer aangekomen op het punt waarbij de centrale overheid overbodig wordt. Doordat we vrijwel allemaal over voldoende informatie kunnen beschikken kan er binnen afzienbare tijd wellicht op maat en heel lokaal gedacht worden omtrent oplossingen voor situaties die zich voordoen. Wat met automatisatie? Het voorzien van primaire behoeften waar bijna geen menselijke productie meer aan te pas komt? Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 28 april 2013 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij hebt blijkbaar andere ideeën dan democratie, maar ik zie er geen kader voor. Zolang er geen betere alternatieven zijn, blijf ik inderdaad toch maar in het democratische kader denken, ja. Automatisatie is een voorbeeld van iets waarbij democratie net heel essentieel is. Om de gehele samenleving er beter van te laten worden, eerder dan een miljonair er zich door te laten verrijken om meer dure werknemers zonder job te kunnen zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() vertikaal is cool !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Mijn klimoppen sterven overal
![]() Is die klimop die je in de winkel vindt gemonsantoot ofzo ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord. Zelfs in kleinere dorpen kunnen ze zo'n actie goed gebruiken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg, ik denk dat veel mensen blij zouden zijn met zo'n overal-stervende-klimop.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is het werkelijk een gigantische stap om van een wereld van democratisch bestuurde gemeenschappen de overgang te maken naar "een werelddemocratie" - als concept is het haast een tautologie. Probleem is dat er zo veel gemakkelijker geregeerd kan worden in niet-democratische staten, vooral ten gunste van een particratische of andere "kaste". Het is overduidelijk dat wie wat "macht" krijgt deze quasi onmiddelijk zal misbruiken & dat als je een kritische massa mensen bij elkaar brengt deze onmiddelijk in groep zich hoogst ondemocratisch gaat gedragen. Er blijft nog steeds een zeer groot probleem ivm de kloof tussen de technologische mogelijkheden en de politieke, sociale en culturele structuren die zouden moeten toelaten dat deze mogelijkheden voor het algemeen welzijn gebruikt worden. Technisch gezien is het wegwerken van honger en ziekte; analfabetisme en oorlogen een "fluitje van een cent" - & toch is meer dan 40% van de financiële middelen om dit te doen in handen van minder dan 5% van de wereldbevolking, die dus aktief deze mogelijkheden beletten. Ook dat is democratie - klaarblijkelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bloembak op je eigen vensterbank met eigen gestekte geraniums mag toch ook het probleem niet zijn neem ik aan? In Lidl heb je voor 3.50 euro reeds zes geraniumplantjes. Goed voor twee bloembakken zomers kleurrijk plezier. Alleen: men moet wel in een buurt wonen waar men die bloembakken laat staan nietwaar? Zo hadden wij hier in de buurt jarenlang iemand die een grote zware stenen bloembak op haar koertje had staan. Niks aan de hand, iedereen genoot mee van de bloemetjes. Tot er verrijkend volk naast kwam wonen en de bloembak plotsklaps ineens verdwenen was. Nu heeft niemand nog het geniet van de bloemetjes. Of denkt Groen! nu nog dat ik mijn eigen geld daaraan nogmaals ga besteden? (o ja, even plotsklaps ineens was het speelgoedharkje van mijn tuinkabouter ook verdwenen... rond dezelfde tijd).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 april 2013 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Ik ken buurten genoeg met wat jenoemt "verrijkend volk" die wel het genot kennen van cordialirteit en samenhorigheid & bovendien fraaie vergroening. Alles herleiden tot een vals wij/zij pobleem is een gemakkelijkheids"oplossing".
Vandalisme is van alle tijden en volkeren (helaas) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Die staat nergens meer. Die plantjes lijken wel éénjarig. Na de winter zijn die kapot. Ik zette die bvb aan straatlantarenpalen waar geen stenen rond liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() One of Patrick Blanc’s vertical gardens in Madrid.
Die Patrick Blanc heeft er wereldwijd gerealiseerd, maar 't lijken wel peperdure projecten meestal, enkel haalbaar voor grote winkelketens e.d. Of publieke dingen, zoals Botanical Garden in New York. Waar deze staat, moet ik nog uitzoeken : Laatst gewijzigd door Knipp : 28 april 2013 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als eens aan de plasgewoontes van hondjes en sommige homo sapiens gedacht? Zet eens een paar plantjes waar dit niet kan gebeuren en observeer... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het in vergelijking veel barbaarsere Europa waren het maatschappelijke veranderingen in de klassenstructuur - soms zeer gewelddadige veranderingen, zie Cromwell - die zorgden voor de nodige vrijheid waarin wetenschap en technologie zich konden ontwikkelen en toegepast worden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: