Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2013, 19:21   #21
demonen
Banneling

Standaard

Een Franse soldaat is zaterdagavond in Parijs in de nek gestoken met een mes. De dader vluchtte weg en kon nog niet gevat worden. De soldaat is gewond maar verkeert niet in levensgevaar, meldt het persbureau Reuters.
Alles over
Buitenland
.De soldaat was aan het patrouilleren in de zakenwijk La Defense, in het westen van de Franse hoofdstad, toen hij rond 18 uur werd aangevallen. Volgens politiebronnen zou de aanvaller een man van Noord-Afrikaanse afkomst zijn.

Het incident vindt plaats enkele dagen nadat in Londen een militair op brutale wijze werd neergestoken op straat. Volgens de Franse president Hollande is er nog geen verband gelegd tussen die moord en de steekpartij in Parijs. ‘We moeten alle hypothesen onderzoeken’, liet hij weten in een eerste reactie
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 19:23   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Stockholm ligt in Zweden, knuppel.
Dat was inderdaad een vergissing.
Ik heb nochtans dag na dag de rellen gevolgd én in mijn database opgeslagen, maar ach, oud worden heeft zijn prijs.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 19:27   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een Franse soldaat is zaterdagavond in Parijs in de nek gestoken met een mes. De dader vluchtte weg en kon nog niet gevat worden. De soldaat is gewond maar verkeert niet in levensgevaar, meldt het persbureau Reuters.
Alles over
Buitenland
.De soldaat was aan het patrouilleren in de zakenwijk La Defense, in het westen van de Franse hoofdstad, toen hij rond 18 uur werd aangevallen. Volgens politiebronnen zou de aanvaller een man van Noord-Afrikaanse afkomst zijn.

Het incident vindt plaats enkele dagen nadat in Londen een militair op brutale wijze werd neergestoken op straat. Volgens de Franse president Hollande is er nog geen verband gelegd tussen die moord en de steekpartij in Parijs. ‘We moeten alle hypothesen onderzoeken’, liet hij weten in een eerste reactie
Ik geloof niet in toeval.
In Boston werd ook even gesuggereerd dat het niet om moslims ging.
Uiteindelijk blijkt zelfs de moeder van de daders geen brave sloor te zijn.
Ga er maar van uit dat de Parijse killer een moslim is die zijn mosterd in Londen haalde.
Oud 25 mei 2013, 19:33   #24
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Om een dialoog überhaupt te kunnen voeren is de eerste vereiste een gemeenschappelijke taal hebben. Dit wordt voor mij iets teveel sorry hier geef ik het op. Trop is teveel...
Van Besien heeft dan ook niet de bedoeling om te verenigen. Hij wil zijn zakken vullen met de stemmen van allochtonen. En dan schrijft hij dus zo een gedrocht over superdiversiteit. Die idioot wil de hele samenleving kapot maken, puur uit geldzucht. Wouter is een walgelijk, degoutant stuk uitschot. In andere landen zou het allemaal gene waar zijn. Ik begin er sterk aan te denken om dit land te verlaten indien ik de mogelijkheid heb. Ik ben het kotsbeu.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik ga nog eens letterlijk kotsen van de zever op DeMorgen.be.
Je bent niet de enige.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 19:37   #25
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Vanbesien: "We kunnen met alle belangrijke gemeenschappen in onze samenleving samen beslissen een rode lijn te trekken tegen vrouwenbesnijdenis, polygamie, huiselijk geweld, lijfstraffen, racisme..."

Dit zijn toch zaken waar onze samenleving al lang een standpunt over heeft ingenomen? En de migranten moeten dit standpunt aanvaarden. Stelt hij nu werkelijk voor om deze issues met alle "nieuwkomers" opnieuw te bediscussiëren ? Culturele vrijheid moet altijd ondergeschikt blijven aan de morele grondslagen van onze samenleving.
Wouter is gewoon knettergek. De zelfhaat van die man kent geen grenzen. Hij zet alles in dit land in de uitverkoop. Vreemdelingen eerst, Vlamingen laatst, behalve als het over betalen gaat. Waarom zitten er in godsnaam zwak begaafden in de politiek?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 21:58   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanbesien: "We kunnen met alle belangrijke gemeenschappen in onze samenleving samen beslissen een rode lijn te trekken tegen vrouwenbesnijdenis, polygamie, huiselijk geweld, lijfstraffen, racisme..."

Dit zijn toch zaken waar onze samenleving al lang een standpunt over heeft ingenomen? En de migranten moeten dit standpunt aanvaarden. Stelt hij nu werkelijk voor om deze issues met alle "nieuwkomers" opnieuw te bediscussiëren ? Culturele vrijheid moet altijd ondergeschikt blijven aan de morele grondslagen van onze samenleving.
Ik ben het voor één keer met je eens behalve met je laatste zin. Integratie gaat vóór godsdienstvrijheid. Alleen als integratie voorgaat op godsdienstvrijheid worden de grondslagen van onze samenleving niet langer beetje bij beetje ondergraven.

Van Besien wil alles behalve integratie want dan is hij niet alleen de helft van zijn kiesvee kwijt, ook Meyrem Almaci zou het wel eens kunnen voor bekeken houden in het groene kreupelhout.
Oud 25 mei 2013, 22:02   #27
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Men hoort steeds meer dat multiculturaliteit niet werkt, dus moet dat woord afgeschaft worden en vervangen door iets nieuws. De magische oplossing voor alle problemen.
Oud 25 mei 2013, 22:46   #28
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
en dan heb ik nog vluchtig de tekst dat ingekaderd stond gelezen:" We zullen het gemeenschapsgevoel niet bereiken door mensen een taalexamen te laten afleggen. Gemeenschapsvorming loopt via de weg van dialoog tussen burgers en groepen"
Om een dialoog überhaupt te kunnen voeren is de eerste vereiste een gemeenschappelijke taal hebben. Dit wordt voor mij iets teveel sorry hier geef ik het op. Trop is teveel...
Was mij ook opgevallen, wou er deze middag al iets over zeggen, maar heb me bedacht om dezelfde reden dat jij gestopt bent met lezen...

Gewoon catalogeren als onzin en daarmee is de kous af, die kerel verdient al die aandacht niet...
Oud 25 mei 2013, 23:37   #29
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van Besien: "We kunnen met alle belangrijke gemeenschappen in onze samenleving samen beslissen een rode lijn te trekken tegen vrouwenbesnijdenis, polygamie, huiselijk geweld, lijfstraffen, racisme, discriminatie, verbaal geweld in de publieke ruimte, ... ".
Een belangrijke gemeenschap vraagt voor haar leden niets meer dan dat de rode lijn tevens rekening houdt met de verplichtingen vervat in haar juridisch en religieus bestel, de sjariah, zodat bijvoorbeeld dieven in onze openbare ziekenhuizen hygiënisch geamputeerd kunnen worden of afvalligen en overspelige vrouwen op waardige wijze ge-euthaniseerd worden. De tijd van de hakbijl en de steniging is voorbij.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 23:53   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Een belangrijke gemeenschap vraagt voor haar leden niets meer dan dat de rode lijn tevens rekening houdt met de verplichtingen vervat in haar juridisch en religieus bestel, de sjariah, zodat bijvoorbeeld dieven in onze openbare ziekenhuizen hygiënisch geamputeerd kunnen worden of afvalligen en overspelige vrouwen op waardige wijze ge-euthaniseerd worden. De tijd van de hakbijl en de steniging is voorbij.
Is het ook mogelijk om bij halal-sluikslachtingen in een huurappartement, de bezweringsformule in het Nederlands te reciteren?
Dank bij voorbaat voor het integratie-gebaar.
Oud 26 mei 2013, 00:03   #31
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Van Besien heeft dan ook niet de bedoeling om te verenigen. Hij wil zijn zakken vullen met de stemmen van allochtonen. En dan schrijft hij dus zo een gedrocht over superdiversiteit. Die idioot wil de hele samenleving kapot maken, puur uit geldzucht. Wouter is een walgelijk, degoutant stuk uitschot. In andere landen zou het allemaal gene waar zijn. Ik begin er sterk aan te denken om dit land te verlaten indien ik de mogelijkheid heb. Ik ben het kotsbeu.

Je bent niet de enige.
Ga misschien eens spreken met Demonen, die gaat met zijn uitkering zich als een pasja laten soigneren in Thailand. Je kunt wellicht nog bruikbare tips krijgen. En voor het thuisfront vertel je dat je in de boerenstiel bent gestapt.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 00:25   #32
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

http://filesforum.politics.be/showpo...25&postcount=7
Mijn persoonlijke mening:
Ik sta best open voor andere culturen , en ....
als ik eten wil , en ik heb honger , probeer van alles !!
En of mijn buurman immigrant of hier geboren is ,
interesseert me letterlijk geen ene zak !!

Maar ....

http://filesforum.politics.be/showpo...6&postcount=44

onze cultuur en waarden en vrijheden mogen niet ondergeschikt zijn aan diegene die naar hier toe komen.

Verder:
http://filesforum.politics.be/showpo...29&postcount=9
Politieke (poliZieke) partijen die hun eigen idiologie verloochenen
ivm stemmen ronselen , die mogen voor mij part oprotten !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 00:25   #33
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou het bezwaar tegen van Besiens uitspraak niet beter kunnen verwoorden.

Beseft de man eigenlijk wel wat hij hier uitkraamt?

"We kunnen het samen beslissen"...

Daar zijn al allemaal wetten voor, wat moet er dan verdorie nog beslist worden?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 01:24   #34
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is het ook mogelijk om bij halal-sluikslachtingen in een huurappartement, de bezweringsformule in het Nederlands te reciteren?
Dank bij voorbaat voor het integratie-gebaar.
Blijkbaar bent u een islamofoob en dus racist van het zuiverste water. Durven suggeren dat de heilige bezweringsformules bij het halal-slachten in een andere taal dan deze van de geliefde profeet uitgedrukt zouden kunnen worden, is er de spot mee drijven en u zou met een weliswaar kosteloze euthanasie in een tweetalig Belgisch ziekenhuis naar keuze, bestraft kunnen worden.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 02:12   #35
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Krijgen wij hier ooit rellen zoals in Stockholm zouden we hen persoonlijk verantwoordelijk moeten stellen.

Word het hier de gewoonte dat bommen gelegd word bij humane samenkomsten dan moeten wij hen persoonlijk aansprakelijk stellen.

Links gedachten goed bestaat sinds begin 1900 en ze denken alles te weten. Zij, islam en co liegen en ontkennen alles sinds de Egyptische tijd reeds 4000 jaar. Gebruiken en misbruiken alles en iedereen wat hun slavenhandel en martelaren toestand duidelijk aantoont.

Net zoals ‘groen’ de almacht ijver voor de staat moet wegsteken is hun versie van multie kul. Gevaarlijke Kul!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 02:41   #36
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Een mooi voorbeeld van een volksverrader. Hij mag mee met een containerschip naar de zandbak
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 03:03   #37
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Volkomen mee eens! Van Besien schijnt dit niet te vatten.
Waarom komen de Vlamingen en bij uitbreiding de Belgen niet meer op voor hun waarden en normen? Waarom kunnen wij nu eens niet duidelijk maken dat we al dat importkiesvee dat hier zijn wetten komt stellen meer dan beu zijn? Het is toch simpel: aanpassen of opkrassen!
De autochtone Belgen zijn zelf verdeeld over de waarden en normen. De waarden en normen zijn een gemiddeld iets, geen algemeen iets, en ze zijn altijd in verandering. Niemand zal waarden en normen kunnen opleggen, niet de traditionalistische Vlaming, niet de traditionalistische moslim, niet de progressieve Belg, niemand.

Je kan enkel wetten opleggen, vrijheden beperken, maar daarmee stel je nog geen waarden en normen in en die wetten zullen weer verdwijnen zodra de gemiddelde waarden en normen weer wat anders zijn. Een conservatieve kramp lost niets op. Daar zal je mee moeten leren leven.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2013, 07:29   #38
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Daar zal je mee moeten leren leven.
Jongen, het leven zal je nog veel ervaring brengen, je zal tegen feiten botsen die niet passen bij de theorien van je professoren...
Oud 26 mei 2013, 07:30   #39
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Een mooi voorbeeld van een volksverrader. Hij mag mee met een containerschip naar de zandbak
Neen, da's voor de NVA aanhang.
Oud 26 mei 2013, 08:00   #40
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik zou het bezwaar tegen van Besiens uitspraak niet beter kunnen verwoorden.

Beseft de man eigenlijk wel wat hij hier uitkraamt?

"We kunnen het samen beslissen"...

Daar zijn al allemaal wetten voor, wat moet er dan verdorie nog beslist worden?
Een goede vraag uiteraard. Alles wat die man opnoemt is reeds in wetten vervat.

Superdiversiteit, lekker vaag, lekker wollig, kun je alle kanten mee uit.

Maar geef toe, laat het even over de tong rollen, het bekt wel lekker, niet?

Maar goed, ik neem aan dat er uiterst voorzichtig wordt gepolst of er een draagvlak bestaat teneinde bestaande wetgevingen aan te passen. Tot nader order zie ik geen enkele andere mogelijkheid.

Groenen. Nog tseefser dan de tseven zelf.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be