![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Minister
|
Citaat:
Iemand heeft deze vraag te serieus genomen |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het enige wat je hier dus doet is het basisonderwijs naar 8 jaar brengen waardoor de intelligente kinderen niet meer vooruitgaan en de minder intelligente kinderen nog verder gefrustreerd raken omdat ze niet meekunnen. Voor de rest lees je hier voornamelijk veel onzin over talenten ontplooien en kansen voor iedereen. Dat is regelrechte onzin. Niet iedereen heeft evenveel kansen en dat is genetisch bepaald. Sommigen zijn te dom om het te laten donderen, anderen hebben 2 linkerhanden. Door nog 2 jaar tijd te verspillen en te wachten tot 14 jaar, zal je dat niet veranderen. Integendeel, je zal nog meer gefrustreerde leerlingen krijgen. SP.A wil geen leerlingen die exceleren, neen ze willen iedereen pure middelmaat toebedelen. Daar pas ik voor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De echte diploma's komen dan pas als je verder studeert, ook voor de technische beroepen denk ik dan. Wat ze hiermee willen bereiken is dat iedereen hetzelfde diploma heeft en dat die groep schoolverlaters kleiner wordt. Uiteindelijk zullen ze het probleem niet verhelpen, het diploma van 16 jaar zal op de arbeidsmarkt even waardeloos worden als de lagere school waarbij niemand een echt beroep zal geleerd hebben, iedereen zal een soort lager-niveau ASO krijgen. Eigenlijk is het gewoon niet haalbaar in de praktijk om iedereen een algemene technische opleiding te geven, ze gaan met een beter voorstel moeten komen. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
Het zogenaamde watervalsysteem heeft altijd al bestaan in ons onderwijs. Hoe verklaart men dat de laatste decennia er steeds meer uitstroom is van jongeren zonder diploma ? Ik heb een veel logischer verklaring. Veel jongeren zijn tegenwoordig van vreemde origine, en hebben daarom een zware taalachterstand. Vaak worden ze van thuis uit totaal niet gemotiveerd om de taal te leren, noch om zich op hun studies toe te leggen. Ik heb zelf onlangs nog zoiets gezien. In de wachtzaal van de dokter zitten altijd heel veel mensen van vreemde origine. Een klein, zwart kindje, was vol trots tegen haar vader aan het praten. Ze sprak voortreffelijk onze taal, en toonde vol trots haar tekening. De vader was duidelijk niet geïnteresseerd, integendeel, hij was zelfs geïrriteerd, en in de plaats van de gelegenheid te baat te nemen om wat Nederlands bij te leren, vermaande hij haar in zijn originele taal. Als kinderen van jongsaf aan de boodschap doorkrijgen dat Nederlands leren niet belangrijk is, en dat het schoolwerk onnozel is, wat denk je dan dat het gevolg zal zijn voor later ? Dit is een probleem van mentaliteit, en dat pak je niet aan door wat met etiketjes te goochelen of studiekeuzes uit te stellen.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 juni 2013 om 18:09. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 4 juni 2013 om 19:11. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar niet bovenaan, en zeker niet duidelijk. Ik moet dus bij mijn gedacht blijven: je kopieert een tekst van een politieke partij, zonder daarbij overduidelijk te stellen wat het precies is; en dan stel je voor dat die tekst de waarheid, of misschien jouw waarheid is omtrent het onderwerp. In die omstandigheden, voel ik me bedrogen. Je moest het er maar duidelijker bij zetten. bijvoorbeeld zo: "deze tekst, van de spa, weerspiegelt volledig mijn gedacht en geeft alle aspecten .... bla bla ..." .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ben jij een drinker ? Nu schrijf je weer iets wat ik niet heb neergeschreven Waar heb ik geschreven dat dit de waarheid is en zeker dat dit MIJN waarheid zou zijn ? Jij maakt steeds conclusies die je zelf als waarheid ziet. Ik vraag gewoon wat jij denkt over die punten en meer niet. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is nu niet bepaald een goed idee over dit onderwerp Als ik vanaf het begin duidelijk laat blijken dat dit het programma is van de SPA, dan zouden we hier nogal wat antwoorden krijgen |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik probeer het zo eenvoudig mogelijk voor te stellen als ik maar kan. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk niet, jij hebt gewoon de capaciteiten niet om dat te begrijpen. Misschien ligt het aan de eeuwenlange inteelt in uw familie of zo?
|
|
|