![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is rationeel gezien gewoon het meest wenselijk voor de maatschappij om bepaalde mensen zoals moordenaars en verkrachters te verbannen. Die mensen verdienen geen tweede kans. Waarom niet? omdat ik eigenlijk geen goede argumenten kan verzinnen waarom ze wel een tweede kans zouden moeten verdienen. Bovendien is het risico op herhaling te groot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je laatste alinea is misschien wel wat tendentieus Xeno ? ![]() Technisch heb je natuurlijk wel gelijk, zolang er geen veroordeling is, is men onschuldig. Discussie die je niet kunt verliezen. Maar het probleem bestaat inderdaad, elke advocaat kent zulke gevallen. Het is een regime dat men slechts uitzonderlijk zou mogen toepassen, maar de magistratuur misbruikt dit om eigen achterstand en die van de flikken te verbergen. Oud probleem, dat niemand aanpakt want daar win je geen stemmen mee. Een vaste regel is er wel : voorlopige aanhouding past men niet toe bij echt zware financiële fraude. Noch Maurice Lippens, noch Herman Verwilst noch J-P Votron hebben één dag in voorarrest gezeten. Nochtans is één van de belangrijkste redenen om dat te doen het onmogelijk maken dat beschuldigde zijn sporen zou uitwissen. Dit is dan ook de reden dat het volstrekt onzinnig is om iemand na bv een verkeersongeval met dodelijke afloop in voorlopige hechtenis te nemen. Mensen die de gazet lezen redeneren dan in termen van bestraffing, terwijl voorlopige hechtenis daar niets mee te maken heeft. Wil jij dat proberen uit te leggen aan Andev & consoorten ? Laatst gewijzigd door peter1962 : 27 juni 2013 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, de vraag is of dat de gemiddelde citoyen, die nooit door het systeem getrokken is, wel in staat is om volledig te begrijpen - te geloven - hoe het systeem werkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog in Vorst gezeten. Een echt rattenhol daar.
Smerig vuil luizenkot. Kaboel is 10 keer beter.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 juni 2013 om 01:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Raar toch dat de Marokkaanse consul aan de schoolpoort komt.
Maar hij niet te zien is om de Marokkaanse criminelen die zijn land hier besmeuren te repatriëren. Raar, heel raar.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat als je vrijgelaten wordt de gevangenisstank nog zes weken blijft hangen, de stank van Vorst zou nog wat hardnekkiger zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat soort moet je toch eerder bij Ø-VLD en MR zoeken hoor.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het principe is nochtans eenvoudig: voorarrest is er alleen indien nodig om te verhinderen dat het onderzoek zou belemmerd worden. Bijvoorbeeld een grote fraudeur hoort duidelijk in voorarrest en liefst nog op secreet, want anders heeft hij de tijd om papieren weg te moffelen en zijn companen te verwittigen. Een dader van een verkeersongeval hoort daar niet bij. En nu de praktijk....
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |