Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2013, 12:15   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
De realiteit is eigenlijk dat 4 zaken zijn afgekocht, en de grote meerderheid van de andere aangiftes verticaal geklasseerd zijn. Zo licht gaan onze politiediensten en magistraten daarover.
Dat zal idd beter kloppen.

Behalve als welbepaalde media in de bres springt en politici die lid werden van een "verkeerde" partij (en kort voor de verkiezingen) beschuldigen van....ahum.... "zedenfeiten" die nooit bij justitie werden aangeklaagd, en nog minder veroordeeld.
Oud 27 augustus 2013, 12:15   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Het straatarme België kan zijn verplichtingen niet meer nakomen : ze hebben constant geld nodig. Veel geld, heel veel geld!
Zowat elke crimineel kan zijn straf afkopen, ook verkrachters.
In derdewereldlanden als India krijgt dit uitschot meestal de doodstraf.
Hier lopen ze vrij rond, op weg naar hun volgend slachtoffer.
Di Rupo en zijn bende zijn uitschot.
Criminelen hebben vorig jaar in 6.677 strafzaken hun vervolging mogen afkopen. Dat vooral bij financiële zaken de vervolging afgekocht wordt, klopt hoegenaamd niet. Er is immers maar sprake van elf financiële dossiers, zo schrijft De Tijd vandaag.

De wet op de minnelijke schikkingen werd twee jaar geleden uitgebreid om fraudeurs efficiënter te bestraffen en de verjaring van dergelijke dossiers te vermijden. De cijfers leren echter dat afkoopdeals gesloten worden met criminelen van alle slag.

Het gaat bijvoorbeeld om zaken met zware diefstallen (63), diefstallen met geweld (21), opzettelijke slagen en verwondingen (182), drugs of doping (1.233) en zelfs verschillende feiten van seksuele uitbuiting (21), aanranding en verkrachting (4). De verdachten in al die afgekochte zaken moesten zich niet meer verantwoorden voor de strafrechter.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...lging-af.dhtml
Dat geld is nodig om onze royale ambtenarenpensioenen te financieren.

O ja, ook voor de brugpensioenen....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 augustus 2013 om 12:18.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 12:22   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik meen me nochtans te herinneren dat die wet gestemd werd, of toen de uitvoeringsbesluiten ervan verschenen, dat zedenfeiten en geweldpleging expliciet werd uitgesloten van die mogelijkheid.
Dat klopt alvast niet, de uitbreiding van de wet spreekt over "wanbedrijf" zonder de door jou vermoede uitsluitingen. (had er beter wel bij gestaan)
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 12:36   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duizenden criminelen kopen hun vervolging af

27 augustus 2013 om 05:46 - Bijgewerkt om 08:36

6677 criminelen hebben vorig jaar hun vervolging mogen afkopen. Daarbij was slechts sprake van elf financiële dossiers, het oorspronkelijke doel van de uitbreiding van de minnelijke schikking.

Dat vooral bij financiële zaken de vervolging afgekocht wordt, klopt dus hoegenaamd niet, schrijft De Tijd.

Afkoopdeals

De wet op de minnelijke schikkingen werd twee jaar geleden uitgebreid om fraudeurs efficiënter te bestraffen en de verjaring van dergelijke dossiers te vermijden. De cijfers leren echter dat afkoopdeals gesloten worden met criminelen van alle slag.

Het gaat bijvoorbeeld om zaken met zware diefstallen (63), diefstallen met geweld (21), opzettelijke slagen en verwondingen (182), drugs of doping (1233) en zelfs verschillende feiten van seksuele uitbuiting (21), aanranding en verkrachting (4). De verdachten in al die afgekochte zaken moesten zich niet meer verantwoorden voor de strafrechter.

Vooral in Vlaanderen

In 2012 werd in zes zaken een schikking getroffen voor fiscale fraude en in vijf zaken voor financiële misdrijven.
Met deze wet wordt er bespaard bij justitie en het gevangeniswezen. Tegelijkertijd komt er geld in het noodlijdende staatslaadje. Daar gaat het in hoofdzaak om. De staatskas spekken. Daar zijn alle middelen goed voor.

De boeven die het staatslaadje spekken gaan vervolgens het geld dat ze verloren aan de overheid recuperen, en zich bevoorraden bij dezelfde slachtoffers waaraan ze hun veroordeling te danken hadden.

Als de cirkel rond is heeft de gewone burger drie keer betaald voor wat de overheid "bespaart".
Oud 27 augustus 2013, 13:02   #25
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Je zit dat hier ter plaatse uit je duim te zuigen ?
Helaas niet.
Citaat:
Brussel, 6 november 2012 – Gisteren raakten de cijfers bekend over het aantal verkrachtingen vorig jaar: meer dan 3000 en 5 groepsverkrachtingen per week. En dat is dan nog een onderschatting omdat de drempel voor aangifte van zedendelicten hoog is. Bovendien wordt de helft van de klachten die bij het parket ingeleid worden geseponeerd. Nauwelijks 15% leidt tot een veroordeling.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 13:05   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het straatarme België kan zijn verplichtingen niet meer nakomen : ze hebben constant geld nodig. Veel geld, heel veel geld!
Criminelen hebben vorig jaar in 6.677 strafzaken hun vervolging mogen afkopen. Dat vooral bij financiële zaken de vervolging afgekocht wordt, klopt hoegenaamd niet. Er is immers maar sprake van elf financiële dossiers, zo schrijft De Tijd vandaag.

Het gaat bijvoorbeeld om zaken met zware diefstallen (63), diefstallen met geweld (21), opzettelijke slagen en verwondingen (182), drugs of doping (1.233) en zelfs verschillende feiten van seksuele uitbuiting (21), aanranding en verkrachting (4). De verdachten in al die afgekochte zaken moesten zich niet meer verantwoorden voor de strafrechter.

Ik vrees hier wat Babylonische onduidelijkheid.

Ge moet die statistieken met veel achterdocht bekijken.

Nu bijvoorbeeld staan 'aanranding' en 'verkrachting' in eenzelfde rubriek.
Dan is het perfect mogelijk dat het om vier aanrandingen gaat plus nul verkrachtingen.

En dat sommige aanrandingen afgehandeld worden met een simpele boete, daar kan ik mee leven. (sommige hé, pak me niet op iets dat ik niet gezegd heb ...)

In ieder geval: alweer proficiat voor de federale regering met haar o zo duidelijke communicatie.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 13:15   #27
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De ene gangster houd de andere gangster een hand boven het hoofd.Make us proud.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 13:29   #28
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Lol, eens zien of de Peter ook nog gewoon enkel een boeteke zal willen betalen als zijn eigen dochter aangerand wordt in Brussel-Centraal...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 13:31   #29
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Lol, eens zien of de Peter ook nog gewoon enkel een boeteke zal willen betalen als zijn eigen dochter aangerand wordt in Brussel-Centraal...
Rare zin...
Maar dat zal wel aan mij liggen....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 13:36   #30
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

De vlaamse rode/regime televisie is vergeten dit item te melden.

Hoewel bij schikkingen in fiscale zaken er een hele terzake uizending wordt op ingegaan.
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 18:52   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de boodschap. Als rijken tist kun je ongeneerd uwe gang gaan. Verkrachtingen, drugs, mischien ook wel pedofolie... geen probleem, als je maar centjes hebt.
Dat is al redelijk wat jaren zo dacht ik ...
Oud 27 augustus 2013, 19:09   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Rare zin...
Leg eens uit wat je in deze zin niet begrijpt, omdat je ze raar vindt.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 augustus 2013 om 19:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 20:03   #33
meneer
Banneling

Standaard schandalige discriminatie van kleine misdadigers

Citaat:

Je moet gewoon genoeg stelen en bedriegen, afpersen en dealen om een spaarpotje te hebben dat u in staat stelt uw straf af te kopen indien gepakt.
Weeral discriminatie : de kleine misdadigers zullen het hardst gestraft worden !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 20:18   #34
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Rare zin...
Ik denk niet dat het aan jou ligt. Maar Ducht_strawberry is niet alleen hoor, lees de reactie van knuppel in #32
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 23:01   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rare zin...
Hollandse aardbeien zijn er van overtuigd dat het strafbaar is om je dochter te laten aanranden in Brussel.

Nog duidelijker: het is dan niet de aanrander die een minnelijke schikking moet betalen, maar de vader van het slachtoffer.

't Zal ook aan mij liggen, veronderstel ik.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 18:41   #36
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard Di Rupo roept verkrachters op hun straf af te kopen

Di Rupo roept verkrachters op hun straf af te kopen:
Is dit zoiets als: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zakat ??
http://www.islamicity.com/mosque/zak...lculator.shtml

Of ben ik radikaal mis ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 19:07   #37
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af of die cijfers over het totaal aantal minnelijke schikkingen gaan, dan wel over die minnelijke schikkingen die enkel via de nieuwe wet mogelijk zijn gemaakt.

Volgens mij is het het eerste... Veel nieuws onder de zon zou er dus niet zijn.
Oud 28 augustus 2013, 20:21   #38
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dat is echt niet nieuw hoor dat straffen afkopen.

Link
Oud 29 augustus 2013, 00:46   #39
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

De pestboetes, de enorme belastingen, "u bent toch ook fraudeur" tegenover zelfstandigen... en nu dit.
Men heeft voor ettelijke miljarden bespaard/geïnd, miljarden Euro's. Dit kan men vandaag, dus waarom kon men dit vroeger niet? Wat heeft men met deze miljarden Euro's vroeger gedaan?

Ik kom tot 1 conclusie hierbij: het moet geld opbrengen. Reden:
- de tranfers richting Walen en Brussel;
- volgens mij is de staatsschuld véél groter dan men ons vertelt !!

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 29 augustus 2013 om 00:46.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be