Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2013, 22:35   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
En nu is er geen dictatuur in Egypte . Ik denk dat vele Egyptenaren binnen een aantal jaar zich zullen beklagen dat ze in juni-juli van dit jaar het leger hebben gesteund, want Egypte is vertrokken een jarenlange militaire dictatuur. Er zullen wel verkiezingen zijn, maar die zullen gewonnen worden door de generaal met 80-90% van de stemmen, zoals in de tijd van Mubarak.
In de islamwereld zijn alle staten dictaturen. En als ik moet kiezen tussen een militaire en een religieuze (lees : islamitische dictatuur of theocratie) dictatuur, kies ik resoluut voor het eerste.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 5 november 2013 om 22:36.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 00:42   #22
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
En nu is er geen dictatuur in Egypte . Ik denk dat vele Egyptenaren binnen een aantal jaar zich zullen beklagen dat ze in juni-juli van dit jaar het leger hebben gesteund, want Egypte is vertrokken een jarenlange militaire dictatuur. Er zullen wel verkiezingen zijn, maar die zullen gewonnen worden door de generaal met 80-90% van de stemmen, zoals in de tijd van Mubarak.
Ik denk dat die daar altijd een dictatuur zullen hebben. Toch de eerste paar honderd jaren nog.
Maar in elk geval is het opdoeken van de Moslimbroeders en kopstuk Morsi een goede zaak.
Eerst en vooral voor de Egyptenaren zelf. Hoe k�*n je nog maar over vooruitgang beginnen nadenken als er religieuze fanatici aan het roer staan, met ideeën van een ander tijdperk ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 00:18   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Toch wel, denk maar aan Robespierre.

Kun je eens een voorbeeld geven van de inperking van de burgerrechten onder Morsi?
Robespierre, daar heb je gelijk in.

Vroeger was egypte een seculiere staat. Morsi bouwde dat af, o.a. door de nieuwe grondwet. Invoering van een staatsgodsdienst is automatisch een inperking van de rechten van het deel dat of atheist is, of de (relatief) grote groep van koptische christenen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 12:59   #24
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag zou het proces beginnen tegen de verkozen president van Egypte: Mohammed Morsy en meteen ook weer uitgesteld tot januari. Toch wel raar dat de Egyptische coupplegers het proces steeds weer uitstellen. Wellicht is er geen enkele juridische grond waarbij men Mursy kan aanklagen.

Daarom eis ik de onmiddellijke vrijlating van Morsy en einde van het zionistische militaire regime in Egypte !
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 13:00   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
²
Jij bent van mening dat een antisemiet en iemand die oproept tot geweld geen straf moet krijgen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 13:13   #26
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Robespierre, daar heb je gelijk in.

Vroeger was egypte een seculiere staat. Morsi bouwde dat af, o.a. door de nieuwe grondwet. Invoering van een staatsgodsdienst is automatisch een inperking van de rechten van het deel dat of atheist is, of de (relatief) grote groep van koptische christenen.
Bedoel je de tijdelijke grondwet, die hij later grotendeels heeft ingetrokken?
Kopten kenden trouwens bij wet godsdienstvrijheid in Egypte.
Zoals gewoonlijk kom je met platitudes en ben je totaal incapabel om met iets concreet te komen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2013, 13:15   #27
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij bent van mening dat een antisemiet en iemand die oproept tot geweld geen straf moet krijgen?
Bron van antisemitisme en oproepen tot geweld?
Oud 7 november 2013, 13:25   #28
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...de-Morsi.dhtml

Hij vroeg om kinderen en kleinkinderen haat tot Joden en Zionisten bij te brengen.

Duidelijker kan het niet toch?
Oud 7 november 2013, 13:33   #29
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn duim.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 7 november 2013, 13:39   #30
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...de-Morsi.dhtml

Hij vroeg om kinderen en kleinkinderen haat tot Joden en Zionisten bij te brengen.

Duidelijker kan het niet toch?
Dat komt uit een speech over Israël en het zionisme, enz.. Dat is eerder een staaltje populisme. In Egypte is heel veel antisemitisme onder de bevolking. Als je naar de praktijk van Morsi kijkt was hij eerder pragmatisch, denk aan de bemiddeling bij de korte oorlog tussen Gaza en Israël. Joden waren ook onder Morsi vrij hun geloof te belijden (wat geen evidentie is in moslimlanden).

Laatst gewijzigd door mvd : 7 november 2013 om 13:39.
Oud 7 november 2013, 13:44   #31
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt uit een speech over Israël en het zionisme, enz.. Dat is eerder een staaltje populisme. In Egypte is heel veel antisemitisme onder de bevolking. Als je naar de praktijk van Morsi kijkt was hij eerder pragmatisch, denk aan de bemiddeling bij de korte oorlog tussen Gaza en Israël. Joden waren ook onder Morsi vrij hun geloof te belijden (wat geen evidentie is in moslimlanden).
Hij roept mensen op om haat te krijgen jegens Joden.
Oud 7 november 2013, 13:51   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt uit een speech over Israël en het zionisme, enz.. Dat is eerder een staaltje populisme.
In België werd er kort voor, tijdens en kort na de wereldoorlogen ook niet altijd positief gesproken over de Duitsers, wat nogal normaal zijn is dat je vijand is in de oorlog. Israël - en Joden zijn allemaal de jure Israëlische burgers, of ze willen of niet - heeft Egypte meermaals aangevallen, in 1956 en in 1967, hebben een lange tijd Egyptisch grondgebied bezit en bezetten vandaag nog steeds Palestijns grondgebied. En de gewone man in Egypte heeft een sterke identificatie met de Palestijnse zaak.

Dat Jood dus geen compliment is in Egypte, hoeft niet te verbazen. Jood betekent voor de gewone man de oorlogen van de staat Israël. Ook de militaire dictatuur zal niet nalaten om, net als Mursy, vijandige retoriek te gebruiken tegen de Joden, terwijl ze ondertussen natuurlijk wel, net als Mursy, zoete broodjes bakken met Israël. Dat wordt dan als "pragmatisme" verkocht, terwijl men eigenlijk gewoon de belangen van een neokoloniale elite veiligstelt, tegen de belangen van het volk in.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 november 2013, 11:23   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Morsi beloofde vrijheid en welvaart, hij bracht een nieuwe dictatuur en nog ergere armoede als tevoren.
hij was amper een jaar aan de macht na een militaire dictatuur die decennia duurde. Wat verwacht je eigenlijk? Wonderen?
Citaat:
Hij is een gevaarlijke en fanatieke bedrieger en verdient zeker een zeer zware straf. Het Egyptische volk wil zelfs zijn dood.
Hoeveel procent van dat Egyptische volk? En hoe meet je dat? Via opiniepeilingen en dergelijke of via verkiezingen? blijkbaar vinden de grote voorstanders van de westerse 'democratieën' verkiezingen toch niet zo belangrijk. Ze weten zo wel wat het beste is voor de Egyptenaren. En wat de Egyptenaren echt willen dat zal het publiek in het westen wel via hun door corporaties en overheden gecontroleerde media met hun selectieve en dikwijls anekdotische berichtgeving vernemen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 november 2013 om 11:25.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 11:46   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
hij was amper een jaar aan de macht na een militaire dictatuur die decennia duurde. Wat verwacht je eigenlijk? Wonderen?
Hoeveel procent van dat Egyptische volk? En hoe meet je dat? Via opiniepeilingen en dergelijke of via verkiezingen? blijkbaar vinden de grote voorstanders van de westerse 'democratieën' verkiezingen toch niet zo belangrijk. Ze weten zo wel wat het beste is voor de Egyptenaren. En wat de Egyptenaren echt willen dat zal het publiek in het westen wel via hun door corporaties en overheden gecontroleerde media met hun selectieve en dikwijls anekdotische berichtgeving vernemen.
²

Ik zal zeker Mursy's beleid niet steunen, maar hij is wel de eerste verkozen president van Egypte. Een verkozene afzetten kan enkel via een afzettingsreferendum of nieuwe verkiezingen. Al de rest is usurpatie. Zo staat het ook letterlijk in de Universele Verklaring van de Rechten voor de Mens die ook de militaire junta in Egypte én de staten die haar steunen - VS, EU, Israël -heeft ondergeschreven. Ze zijn dus allemaal niet alleen boosaardige moordenaars, maar ook hypocriet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 8 november 2013, 12:49   #35
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joden zijn allemaal de jure Israëlische burgers, of ze willen of niet
Graag meer uitleg over die zin, aub. Het merendeel van de Joden in de wereld bezit geen Israëlisch paspoort - ergo geen Israëlische nationaliteit, gaat niet in Israël stemmen, en dient niet in het Israëlische leger. Dus hoe "Joden allemaal de jure Israëlische burgers zijn" is licht onduidelijk. En indien u de wet over het recht op terugkeer bedoelt, kan een persoon enkel Israëlisch staatsburger worden wanneer hij/zij effectief van die wet gebruik maakt.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 14:16   #36
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaag zou het proces beginnen tegen de verkozen president van Egypte: Mohammed Morsy en meteen ook weer uitgesteld tot januari. Toch wel raar dat de Egyptische coupplegers het proces steeds weer uitstellen. Wellicht is er geen enkele juridische grond waarbij men Mursy kan aanklagen.

Daarom eis ik de onmiddellijke vrijlating van Morsy en einde van het zionistische militaire regime in Egypte !
Pak een pilletje om te kalmeren.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 14:18   #37
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
²

Ik zal zeker Mursy's beleid niet steunen, maar hij is wel de eerste verkozen president van Egypte. Een verkozene afzetten kan enkel via een afzettingsreferendum of nieuwe verkiezingen. Al de rest is usurpatie. Zo staat het ook letterlijk in de Universele Verklaring van de Rechten voor de Mens die ook de militaire junta in Egypte én de staten die haar steunen - VS, EU, Israël -heeft ondergeschreven. Ze zijn dus allemaal niet alleen boosaardige moordenaars, maar ook hypocriet.
Leugen aangezien die junta niet bepaald gesteund wordt. Overigens heeft die junta goed werk gedaan. De moslimbroeders moesten weg.Ze krijgen hier alleen steun van jodenhaters.

Laatst gewijzigd door julian : 8 november 2013 om 14:22.
Oud 8 november 2013, 14:20   #38
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsof gij tegen de dictatuur zijt. Gij haat gewoon joden.
Oud 8 november 2013, 15:19   #39
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik snap niet hoe sommigen een man willen verdedigen die als president een decreet uitvaardigde dat zijn beslissingen juridisch niet meer kunnen aangevochten worden. Dat is toch gewoon een dictator ? Waarom had hij de naam van "nieuwe farao" gekregen anders ? Toen hij in conflict lag met de openbaar aanklager, liet hij die gewoon arresteren. Niet moeilijk te begrijpen dat de bevolking in korte tijd massaal tegen zijn beleid in opstand kwam.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 16:26   #40
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik snap niet hoe sommigen een man willen verdedigen die als president een decreet uitvaardigde dat zijn beslissingen juridisch niet meer kunnen aangevochten worden. Dat is toch gewoon een dictator ? Waarom had hij de naam van "nieuwe farao" gekregen anders ? Toen hij in conflict lag met de openbaar aanklager, liet hij die gewoon arresteren. Niet moeilijk te begrijpen dat de bevolking in korte tijd massaal tegen zijn beleid in opstand kwam.
Niemand verdedigt hier Mursi. Er zijn hier wel tegenstanders van de militaire dictatuur die jij verdedigt. Je masker is gevallen en je autoritaire gelaat aangetoond.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be