Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2013, 00:22   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

7 nieuwe gevangenissen. Niet alleen de kostprijs maar ook het onderhoud, verwarming, en voor wat? 't Is zo een beetje zoals het steeds maar bij bouwen van sociale woningen. Waarom? gebruik de bestaande eens waarvoor ze gebouwd werden en dan zijn eer sociale woningen met de vleet te veel. Idem met de gevangenissen. Al wat hier zit en geen belg is, en zelfs bij zware delicten, wat de Belgische nationaliteit gekregen heeft, onherroepelijk het land uit en we weten niet meer wat we met de lege gevangenissen moeten aanvangen. Kunnen ze gelijk heel hun berg enkelbandjes op Kapaza of 2dehands zetten.

Maar nee, dat mag niet, want in de landen van herkomst zijn het nog echte gevangenissen en dat zou onwaardig zijn voor onze import boeven, dat kunnen we ze toch niet aan doen zeker? Hier moeten we toch heiliger dan de paus zijn.

En de brave burger zal de extra kosten wel weer ophoesten zeker.

't Wordt hoog tijd dat we het de heren en dames politici eens over duidelijk inpeperen door ze te doen ophoepelen volgende verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 december 2013 om 00:28.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 00:41   #22
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
7 nieuwe gevangenissen. Niet alleen de kostprijs maar ook het onderhoud, verwarming, en voor wat? 't Is zo een beetje zoals het steeds maar bij bouwen van sociale woningen. Waarom? gebruik de bestaande eens waarvoor ze gebouwd werden en dan zijn eer sociale woningen met de vleet te veel. Idem met de gevangenissen. Al wat hier zit en geen belg is, en zelfs bij zware delicten, wat de Belgische nationaliteit gekregen heeft, onherroepelijk het land uit en we weten niet meer wat we met de lege gevangenissen moeten aanvangen. Kunnen ze gelijk heel hun berg enkelbandjes op Kapaza of 2dehands zetten.

Maar nee, dat mag niet, want in de landen van herkomst zijn het nog echte gevangenissen en dat zou onwaardig zijn voor onze import boeven, dat kunnen we ze toch niet aan doen zeker? Hier moeten we toch heiliger dan de paus zijn.

En de brave burger zal de extra kosten wel weer ophoesten zeker.

't Wordt hoog tijd dat we het de heren en dames politici eens over duidelijk inpeperen door ze te doen ophoepelen volgende verkiezingen.

Jaja en als men diezelfde redenering volgt dan mogen we ons verwachten aan al het gespuis dat nu in de VS in de bak zit en destijds van hier afkomstig was, bravo.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 00:49   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jaja en als men diezelfde redenering volgt dan mogen we ons verwachten aan al het gespuis dat nu in de VS in de bak zit en destijds van hier afkomstig was, bravo.
Die destijds is meer dan 100 jaar geleden, dus dat zijn niet niet Amerikanen of Amerikanen die de nationaliteit gekregen hebben. Die zijn al lang allemaal dood. Trouwens, Amerika is al lang niet meer het land van zoete inval zoals hier. Daar kom je niet zomaar binnen zonder uitnodiging.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 december 2013 om 00:50.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 00:53   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ben dan weer van mening dat elke gevangene een gevaar is voor de maatschappij anders had hij/zij niet 'behind bars' gezeten.

En ze hoeven ook geen steen te werpen naar de andere mensen, het is hun eigen fout dat ze daar geraakt zijn.

En dat men het nu niet gaat gooien op, zij die janken dat ze een ongelukkige jeugd gehad hebben, er zijn zoveel mensen die een niet al te beste jeugd 'genoten' hebben en zich misschien juist daardoor gesterkt hebben en het op die manier tot 'modelburgers' hebben kunnen scheppen in de zin van een goed gezin een goeie job en normaal gedrag weten te bezigen in deze toch wel hoogst eigenaardig evoluerende maatschappij ... (lees: totaal verkeerd aan het lopen)
Dat "behind bars" moet je toch wel eerst eens juist plaatsen hoor.
Destijds heb ik er ook een tijdlang gezeten, dus ik kan er wel iets over kwijt.
Nu alvorens ik "behind" zat is er jaren tussendoor een soort van "proces" geweest over wat ze met mij gingen doen natuurlijk. Ik was dan een vrije mens met al mijn rechten. Niemand die me gevaarlijk of zo achte.
Dan jaren nadien die uitspraak en dan nog maanden wachten op een plaats om vrijwillig mijn plaats achter "behind bars" plaats te nemen. Voor de tijd zoals uitgesproken uiteraard. Vanaf die dag was ik schietwapen gevaarlijk voor de orde diensten? Echt waar, ze hadden niet ontvangen dat ik binnen was gegaan en dus dachten ze dat ik me verschool thuis of zo. Gans mijn huis omsingeld die avond met mitrailleurs op scherp. Ik zat binnen maar dat wisten ze niet.
Ze kwamen me dus "killen" in my home.
In the name off justice. Thats the laaaaaaaaaawwwwwww
Een mens moet dat allemaal eens in chronologische volgorde plaatsen om te zien wie feitelijk de "gevaarlijken" zijn.
Nietwaar?
Welwaar!
Oud 24 december 2013, 06:47   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

7 nieuwe gevangenissen. Zonde van de plek en van't geld.
Geef Roemenië het geld van 1 gevangenis en elk jaar de werkingskost van 1 gevangenis in België, en laat hen de criminelen maar opslaan.

Win-win situatie, geld voor Roemenië, en wij besparen een hele bult geld, en vermijden nog meer gezeik.
Oud 24 december 2013, 09:33   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Er zitten duizenden mensen opgesloten die niet veroordeeld zijn.
Dat is niet waar.
Er zit er niet één die niet veroordeeld is.
Niet één.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 11:33   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is niet waar.
Niet één.

.
Duizenden psychiatrische patienten en duizenden mensen in voorarrest.

Je weet wel, voorarrest, waarvan de VN stelt dat in Belgie het voorarrest structureel misbruikt wordt om mensen te straffen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 december 2013 om 11:34.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 12:38   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn in Belgie +- 2500 cellen conform de EU wetgeving ter zake.

We plannen er in de toekomst 1500 bij te bouwen.

Er zit 12.000 man opgesloten vandaag.

Hoe gaat dat spreekwoord ook weer over die druppel en een gloeiende plaat?
als ze toch gaan bijbouwen ... zouden ze dan ineens niet diversifieren naar "psy-patienten , veroordeelden en mensen in voorarrest" en die elk in andere inrichtingen zetten ?

of klinkt zoiets veel te logisch ?

het schept wel gigantische mogelijkheden om creatief te zijn met cijfers en elke vgl naar t verleden onmogelijk te maken nadien ... dat laatste moet toch aanlokkelijk zijn voor politiekers, niet ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 december 2013 om 12:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 13:02   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ze toch gaan bijbouwen ... zouden ze dan ineens niet diversifieren naar "psy-patienten , veroordeelden en mensen in voorarrest" en die elk in andere inrichtingen zetten ?

het schept wel gigantische mogelijkheden om creatief te zijn met cijfers en elke vgl naar t verleden onmogelijk te maken nadien ... dat laatste moet toch aanlokkelijk zijn voor politiekers, niet ?
Ja, maar het probleem is meer gelegen aan de basis, geld.

Meer bepaald het feit dat het op is. Als er iets gebouwd wordt, dan is het zuiver symbolisch, veel te weinig veel te laat. Om simpele Jan publiek voor de gek te houden.

En dan natuurlijk, psychiatrische patiënten, ze horen in de psychiatrie waar ze dan een medische behandeling moeten krijgen.

Het volstaat niet zoals in de gevangenis, dat de cipier een witte stofjas aantrekt en dan wat doktertje gaat spelen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 december 2013 om 13:08.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 17:15   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- lol -

Er zitten duizenden mensen opgesloten die niet veroordeeld zijn.
Soms ontbreekt er zelfs een handtekening!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 23:22   #31
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben dan weer van mening dat elke gevangene een gevaar is voor de maatschappij anders had hij/zij niet 'behind bars' gezeten.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 00:44   #32
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht

Sinterklaas?
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 00:52   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dan lopen er nog zoveel vrij rond die wel een gevaar zijn voor onze maatschappij en zijn burgers...
Indien men al de mensen die hier geen zakens hebben (tenzij van onze maatschappij profiteren) effectief uit het land zouden verwijderen, dan zouden we al een héél stuk verder staan, op alle gebied!
Gezien het resultaat valt vrij verkeer van personen even goed mee als zou men vrij verkeer van dieren in een zoo organiseren! Geen kooien meer, niets dan vrijheid en verrijking!
En als bezoeker hoef je niet eens meer een ticket te kopen, je geraakt er toch niet meer levend buiten...
Migratie is moeilijk tegen te houden door wetten en hekken. Beter aan de oorzaken werken. Ik vergelijk met Bolivia. Er is dit jaar een omgekeerde immigratiestroom vastgesteld. Mensen keren terug en zelfs Europeanen komen nu naar Latijns America. Bouw een welvarende en eerlijke maatschappij op of hou het niet tegen door geopolitisch geïnspireerde interventies, zodat de mensen het zelf kunnen opbouwen. Niet dus wat het westen in Libië deed bv.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 december 2013 om 00:59.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 00:53   #34
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar.
Niet één.
.
In welke grot met oogkleppen leef je als je het concept "voorrarrest" niet kent?
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 00:54   #35
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Elke post lijkt nog dommer dan de voorgaande.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 01:26   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
In welke grot met oogkleppen leef je als je het concept "voorrarrest" niet kent?
Schoof is van het gedacht dat ze het wel zullen gedaan hebben, ahja, anders zaten ze niet in de gevangenis!
Oud 28 december 2013, 09:37   #37
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
- alle misdrijven waar zwakke personen slachtoffer van zijn, zoals kinderen, ouderlingen, ...
Opletten met deze. Een beetje alternatief rechter kan hiermee alle politiekers achter de tralies gooien.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 10:08   #38
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Gewoon ter info: in het plan worden er verschillende soorten gevangenissen voorzien:
- een superbeveiligde gevangenis (Achène)
- eentje voor psychiatrische patiënten (Paifve)
- drie "normale" gevangenissen (Verviers, Leopoldsburg, Oostende)
- twee halfopen gevangenissen (Wortel, Saint-Hubert)

Voor de eerste keer in decennia denkt men eindelijk in termen van diversifiëren van gevangenisregime. Een goede zet dus, spijtig dat het enkel op papier bestaat...
Oud 28 december 2013, 10:16   #39
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Migratie is moeilijk tegen te houden door wetten en hekken. Beter aan de oorzaken werken. Ik vergelijk met Bolivia. Er is dit jaar een omgekeerde immigratiestroom vastgesteld. Mensen keren terug en zelfs Europeanen komen nu naar Latijns America. Bouw een welvarende en eerlijke maatschappij op of hou het niet tegen door geopolitisch geïnspireerde interventies, zodat de mensen het zelf kunnen opbouwen. Niet dus wat het westen in Libië deed bv.
Goed plan maar het is niet aan ons om in die landen een welvarende en eerlijke maatschappij op te bouwen, die landen moeten dat zelf bereiken. In België moeten de werkenden we al een groot deel van de bevolking onderhouden.

Die 7 nieuwe gevangenissen zijn natuurlijk ideaal om nog wat meer overheidsjobs te creëren en nog wat meer armoedige en criminele paupers te importeren. Hierover wordt echter zeer weinig bericht door de regimepers.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 10:46   #40
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Goed plan maar het is niet aan ons om in die landen een welvarende en eerlijke maatschappij op te bouwen, die landen moeten dat zelf bereiken. In België moeten de werkenden we al een groot deel van de bevolking onderhouden.

Die 7 nieuwe gevangenissen zijn natuurlijk ideaal om nog wat meer overheidsjobs te creëren en nog wat meer armoedige en criminele paupers te importeren. Hierover wordt echter zeer weinig bericht door de regimepers.
2!!!!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be