![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() ik ben voor de doodstraf.
Als ge een levenslange gevangenisstraf hebt zonder kans op vrijkomen is uw leven toch voorbij. Ge kost de maatschappij alleen maar geld. Morele bezwaren hieromtrent zijn alleen maar godsdienstig van oorsprong en godsdienst moet je uit politiek en uit justitie houden. Allé dat is mijn mening ![]()
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vraag het standpunt rechtsreeks aan bij het Vlaams Blok via hun website? Als ge durft tenminste... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Schepen
|
![]() Ik denk zelf dat volgens het strafrecht de doodstraf minder erg is dan levenslang. Ze kunnen de procedure bv vereenvoudigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() en net nu ik vond dat hij eens een goeie post had geplaatst
![]() weet je wel hoe streng de wetgeving is in ierland daaromtrent ? een vrouw moet baas blijven in eigen buik. "de gemeenschap of overheid" moet enkel de zwaarste excessen bekampen en die preventief trachten te reguleren...en een godsdienst heeft al helemaal niets te bepalen voor diegenen die niet gelovig zijn.. BAAS IN EIGEN BUIK , BAAS IN EIGEN BUIK !!! als slogan...aan welke andere slogan doet me dat weer denken ???8)
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 september 2004 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() dat mag ook niet van rome...
![]() allemaal dus NIET neuken ![]() de papa kan nog gaan lopen... het leven is er maar omdat de vrouw beslist , ZIJ geeft het of wil het NIET geven , zolang het een redelijke termijn binnen HAAR lichaam zit , vind ik dat ZIJ mag beslissen over wat zij met HAAR lichaam doet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat de doodstraf betreft: ik ben tegen, niet alleen uit morele, maar ook uit justitionele overwegingen. Uiteindelijk hangen die twee immers onlosmakelijk samen.
Een rechtsprekende overheid kan immers nooit het recht hebben iemand ter dood te veroordelen of (vooral) te doden. Als A B vermoordt, heeft de staat niet het recht A te vermoorden, want dan zou de staat eveneens de doodstraf moeten krijgen wegens de moord op A, die op zijn beurt dus was gedood ten gevolge van de moord op B. Bovendien is de doodstraf barbaars en wreed, hoe "humaan" men het er ook wil laten uitzien, en mist ze haar effect. De doodstraf (of de dreiging daarmee) zorgt niet voor een daling van het aantal moorden in de VS. Vermoedelijk zal de oplossing voor dat probleem elders moeten gezocht worden, en zal de piste van meer tralies en meer repressie daartoe moeten verlaten worden. En wat abortus betreft: ik denk inderdaad dat een vrouw haar zwangerschap moet kunnen onderbreken (althans als het embryonaal leven betreft en onder bepaalde goed afgebakende voorwaarden). De regelgeving daaromtrent die door het Belgische parlement werd goedgekeurd en vertaald in de abortuswet lijkt mij een goed evenwicht te bieden tussen de fundamentele vrijheid van de vrouw, de belangen van ongeboren leven en de opwerpingen uit (eerder conservatieve) hoek. Hetzelfde geldt voor de euthanasiewet, al kan op dat vlak zeker nog vooruitgang worden geboekt (bijvoorbeeld euthanasie door minderjarigen, etc.). Abortus is GEEN moord (indien de regels worden gevolgd), euthanasie OOK NIET, maar de doodstraf is dat ZEKER WEL!!!
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht) Laatst gewijzigd door Tacitus : 6 september 2004 om 01:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nee, de justitie moet recht spreken en recht is relatief en afhankelijk van de gangbare morele waardenladder in een natie. Er is niet zoiets als een universele waardenladder.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gevallen zoals Dutroux , Hourion, ... die eigenlijk geen kans hebben om ooit vrij te komen, is dat eigenlijk een verzachting van hun straf. Stel u maar voor dat ge op uw 30'ste bv, achter de tralies gedraaid wordt en weet dat ze u nooit meer kunnen en willen lossen (publieke veiligheid... ) Ik zou zeggen prettige 80'ste verjaardag, in 't gevang, ge kunt dan meteen uwe gouden jubilee doen van 50 jaar gevangenis, ... fijn vooruitzicht hé, . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel heterdate betrapping en onomstotelijk bewijs, van bv, minstens 7 onafhankelijke getuigen, of DNA onderzoek. En dan nog unanieme beslissing van jurry en bv minstens 3 rechters, en dan nog bv, enkel in gevallen waar Recidive reeds bestaat, of waar de kans waar men recidiveert heel groot is. Wie durft er zijn hand in het vuur steken om een Dutroux te lossen, ? Niemand dacht ik ... Dus geef die vent een spuitje, 't kost ons heel wat minder, hij is van zijn miserie vanaf en niemand moet nog schrik hebben dat m terug losgeraakt. Ik zie eerlijk gezegd geen enkele reden om hem in leven te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Abortus is GEEN moord (indien de regels worden gevolgd), euthanasie OOK NIET, maar de doodstraf is dat zeker ook niet, (als de regels worden gevolgd en die moeten er natuurlijk zijn... ) |
|
![]() |
![]() |