![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten we de ontwikkenlingslanden herkoloniseren, | |||
Herkoloniseren |
![]() ![]() ![]() |
48 | 50,53% |
Onafhankelijk laten |
![]() ![]() ![]() |
47 | 49,47% |
Aantal stemmers: 95. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Wat een idiote discussie! Kijk, we hebben in Congo zo'n 10 miljoen mensen afgeslacht. Ik begrijp niet hoe U het in uw hoofd haalt om ons voor te stellen als een soort Ubermenschen, als wij zoveel mensen hebben uitgemoord? Ik begrijp ook niet wat U er tegen heeft dat mensen hun eigen lot willen bepalen (zelfbeschikkingsrecht der volkeren weet U).
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() Denk niet dat de dekolonisatie op zich verkeerd is geweest, wel de manier waarop. Tot voor '60 werd alles bepaald en geregeerd door anderen in één jaar viel die zekerheid ineens weg en wilden de mensen daar een ander soort zekerheid en autoriteit (ze kenden geen democratie en wilden het ook niet echt) vandaar bvb mobutu. Het is gewoon veel te plots allemaal gegaan. Westerse staten hebben een zekere know how wat betreft democratie en deze knowhow hadden ze beter langzaam aan overgedragen. Net als bij alle overschakelingen van communistische staten naar kapitalistische staten overigens, ook bij dezen ging het veel te snel.
jimmyl |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() 'We' als volk. Zoals 'de Duitsers hebben zoveel miljoen Joden afgeslacht'. In de historische betekenis dus.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wij hebben nu al 48% van de stemmen, Bush had er minder nodig om president te worden, dus we kunnen beginnen (alleen Bush zelf nog overtuigen)!
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er toch altijd die het nooit leren....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zoals jij, èh
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Ik heb nog altijd geen degelijk weerwerk op mijn post gekregen. Quite insulting, I must say.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Ha, Kotsmos. Wel, ik heb een vraag. Een tijd geleden zag ik in een T.V.programma iemand die zei: alles wat wij modern noemen komt uit de jaren '20. En ook na 1945 werd alles plots anders. Is dat toeval? Voor 1945 was de belle époque, als ik het juist heb en veel oudere mensen zeggen: na de oorlog is alles veranderd. Toeval?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Nee.
Maar wat is uw punt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Het was gewoon een vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Ge gaat mij toch nie zeggen dat ge een vraag hebt gesteld zonder bedoeling? Da maakt ge mij nie wijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Wel, we hadden het hier over de vooruitgang, over de evolutie, zowel in Afrika en Europa. Ik had den indruk dat ge hier meer over wist. Ik denk dat het antwoord op mijn vraag voor een stuk de toestand in Afrika verklaart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanmorgen op Radio I gehoord: Afrika, met al zijn rijkdommen, wordt nog altijd leeggeplunderd door het buitenland. Ook een Belgisch zakenman- met naam genoemd maar ik onthield hem niet- staat erom bekend. Pierre Chevalier, VLD, werkt voor deze zakenman. Chevalier werkt echter ook voor buitenlandse zaken. Met andere woorden: zowel het Belgische bedrijfsleven als de Belgische staat nemen deel aan de plundering van Afrika.
Het zal ook wel geen toeval zijn dat "onze" minister van Buitenlandse dinges zoete broodjes bakt met Afrikaanse dictators... Waarom is "herkolonoseren" eigenlijk nodig? Om nog een keertje dunnetjes over te doen wat in de kroonkolonie van Leopold van Sacksen Coburg, koning der Belgen, gebeurde? Dan gaat het plunderen inderdaad nog veel sneller... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, ik heb dat ook vernomen in 't nieuws. Ze roven die diamanten en dat metaal uit de Congolese bodem.
|
![]() |
![]() |