Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Trots om Belg te zijn?
Ja, ik ben enorm fier om Belg te zijn en vind het geweldig dat Michel ons land weer op de wereldkaart zet! 5 16,67%
Ik haat België, maar Michel heeft wel de goede beslissing genomen. 7 23,33%
Ik haat België en vind dus dat Michel een slechte beslissing heeft gemaakt, en België belachelijk maakt; GOED ZO! 14 46,67%
Ik ben trots om Belg te zijn, maar nu vind ik toch dat we ons belachelijk maken. 4 13,33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2003, 22:13   #21
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Wanneer het echter komt van een Amerikaanse ex-conservatief liggen de zaken heel anders...
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2003, 13:47   #22
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ja, maar Chr.Wouters, wanneer zo'n anti-Amerikaans gelul van een communist komt dan heeft dat weinig gewicht en credibiliteit natuurlijk.
Ik ben geen communist. En jouw zal het lachen nog wel vergaan als de Amerikanen en hun collaborateurs de cruise-raketten op Europese doelen richten.
Leg mij 's uit waarvoor die Navo-bases eigenlijk dienen?
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2003, 13:59   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jouw zal het lachen nog wel vergaan als enzv..
Niet ..jouw.. maar ..jou.. !
Citaat:
Bush c.s. zijn ergere godsdienstgekken en fanaten als Osama(als die al echt zou bestaan...) enzv..
Niet ..als.. maar ..dan.. !

En die Navo-bases? Dat is gewoon de amerikaanse versie van de Club-Med. Waar denk je dat ze het paint-ballen uitgevonden hebben

weer schitterend bezig. 8)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2003, 11:37   #24
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
(bron: Ultimatum-forum StuBru.be en Ultimatum 10.00u-11.00u op StuBru)

"Goed dat België als kleine underdog toch de guts heeft om daartegenin te gaan! "

"België, doe zo voort!"

"België (samen met Frankrijk en Duitsland) geeft een goed voorbeeld aan de rest van de EU. Dat we niet gelijk met zijn allen als een stelletje schoothondjes een poot moeten geven als Bush met zijn vingers knipt."

"Gefeliciteerd Belgische regering. Na onze tenissterren, voetbalsterren, veldrijders kunnen we eindelijk eens trots zijn op onze belgische regering. "

"Ik ben eindelijk trots op mijn Bleg-zijn, het kwam tijd dat iemand die cowboys een halt toe riep!!"

"Ik vind het fantastisch dat België durft te protesteren tegen zo'n groot land (VS). Ik ben trots om Belg te zijn. "

"Net als iedere Belg ben ik momenteel erg fier Belg te zijn.Wij zorgen voor een moraal in deze wereld. "

"De conclussie is dat België eindelijk een land met ballen is geworden en niet volgzaam als een arm schaap de VS volgt. It's great to be a Belgian."

"Leve de beslissing van België, Frankrijk & Duitsland, nu moeten nog enkele andere landen kloten aan hun lijf krijgen."

"Schitterend wat de Belgische regering op dit moment doet! "

"Ik ben superfier nu om Belg te zijn. België heeft al een paar keer van zijne minder goede kanten laten zien aan de buitenwereld, maar hetgeen we nu doen is in feite iets waar we superfier mogen op zijn. "
Zo, zo, Vlamingenhater, heeft u nog wat stront aan uw mond hangen, wil dan eerst uw bek spoelen met bleekwater, gemengd met detol en wat ammoniak.
Ik ben fier om VLAMING TE ZIJN en mij niet voel aangesproken door de vrije wereld i.v.m. de slappe (Franstalige) en linkse extremistische Belgen die de Franse oliebelangen in Irak helpen verdedigen.
Oud 25 februari 2003, 18:33   #25
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PO
Citaat:

"Goed dat België als kleine underdog toch de guts heeft om daartegenin te gaan! "

"België, doe zo voort!"

"België (samen met Frankrijk en Duitsland) geeft een goed voorbeeld aan de rest van de EU. Dat we niet gelijk met zijn allen als een stelletje schoothondjes een poot moeten geven als Bush met zijn vingers knipt."

"Gefeliciteerd Belgische regering. Na onze tenissterren, voetbalsterren, veldrijders kunnen we eindelijk eens trots zijn op onze belgische regering. "

"Ik ben eindelijk trots op mijn Bleg-zijn, het kwam tijd dat iemand die cowboys een halt toe riep!!"

"Ik vind het fantastisch dat België durft te protesteren tegen zo'n groot land (VS). Ik ben trots om Belg te zijn. "

"Net als iedere Belg ben ik momenteel erg fier Belg te zijn.Wij zorgen voor een moraal in deze wereld. "

"De conclussie is dat België eindelijk een land met ballen is geworden en niet volgzaam als een arm schaap de VS volgt. It's great to be a Belgian."

"Leve de beslissing van België, Frankrijk & Duitsland, nu moeten nog enkele andere landen kloten aan hun lijf krijgen."

"Ik ben superfier nu om Belg te zijn. België heeft al een paar keer van zijne minder goede kanten laten zien aan de buitenwereld, maar hetgeen we nu doen is in feite iets waar we superfier mogen op zijn. "
Zo, zo, Vlamingenhater, heeft u nog wat stront aan uw mond hangen, wil dan eerst uw bek spoelen met bleekwater, gemengd met detol en wat ammoniak.
Ik ben fier om VLAMING TE ZIJN en mij niet voel aangesproken door de vrije wereld i.v.m. de slappe (Franstalige) en linkse extremistische Belgen die de Franse oliebelangen in Irak helpen verdedigen.
Amai da was goe gezegd. 8)
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2003, 18:38   #26
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Zonder mij uit te spreken over de inhoud, kan ik het toch niet laten dat het vormelijk gezien helemaal niet goed gezegd is, want die zin trekt werkelijk nergens op.
maar goed...
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2003, 18:49   #27
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Zonder mij uit te spreken over de inhoud, kan ik het toch niet laten dat het vormelijk gezien helemaal niet goed gezegd is, want die zin trekt werkelijk nergens op.
maar goed...
Ach muggezifter.
Oud 28 februari 2003, 21:42   #28
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Omdat er nog steeds Belgen zijn! Het soort mensen dat nu razendfier is het te zijn!
Beste confrator, ik ben altijd fier Belg te zijn
Confrator? Iets in mij zegt dat al die belgicisten een en dezelfde persoon zijn.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 22:55   #29
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Iets zegt mij dat u niet al te slim bent.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 23:04   #30
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een genie stoort zich daar niet aan. 8)
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 11:23   #31
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
En je superfier als belg laten noemen is wel slim?!
Een naam gekregen /voortgekomen uit kunstmatige bijééngeraapte
landsdelen?!
Hoe triestig!
Oud 6 maart 2003, 18:21   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U bent trots 'Vlaming' te zijn. Terwijl ook Vlaanderen kunstmatig is.
Oud 6 maart 2003, 18:54   #33
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Seg belgiscistje sinds wanneer bestaat belgie,sinds 1830 pas.
Vlaanderen bestaat al een paar eeuwen langer hoor! 8)
Oud 6 maart 2003, 19:18   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, natuurlijk, als we gaan redeneren als u:

- 1302 was het begin der Vlaemsche natie
- Dan ontstond de Belgische Natie toen Ambiorix de volkeren in Belgica verenigde tegen Caesar.

Oud 7 maart 2003, 11:08   #35
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk, als we gaan redeneren als u:

- 1302 was het begin der Vlaemsche natie
- Dan ontstond de Belgische Natie toen Ambiorix de volkeren in Belgica verenigde tegen Caesar.

GERMANEN, het Nederlands (Vlaams) stamt af van het Germaans.
De Franse taal kende niemand in deze streken.

België ontstond in 1830 met de opstand in Brabant en door toedoen van England dat vooral aan de machtsevenwichten dacht in de regio, en niet aan een zelfstandige natie. Het nieuwe België was een lege doos die kunstmatig werd opgevuld. De tegenstellingen Vlaanderen - Wallonië waren van in de beginne duidelijk, en werden alsmaar groter. Begin 1900 ontstonden reeds vele Vlaamse bewegingen die voor een onafhankelijke staat ijverden.

Belgica is geen verwijzing naar het België van vandaag, dat is ook duidelijk voor iedereen, behalve voor Vlamingen haters natuurlijk.
Oud 7 maart 2003, 15:52   #36
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Toch fijntjes erop wijzen dat de opstand in Brussel begon.
Maar doe gerust verder met elkaar proberen te overtuigen, best wel grappig.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2003, 17:12   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgica is geen verwijzing naar het België van vandaag, dat is ook duidelijk voor iedereen, behalve voor Vlamingen haters natuurlijk.
Haha, natuurlijk niet, en dat weet ik ook wel. Maar het Vlaendren van 1302 heeft ook niets te maken met Nederlandstalig België!

Trouwens, zo lang de Belgen Belg willen blijven heeft het geen zin heel die geschiedenis eindeloos lang te herkauwen, België blijft één bij Gratie van het Volk!
Oud 8 maart 2003, 16:39   #38
Napoleon
Burger

Standaard

COMMENTAAR in de Quote verwerkt zie ! !

Citaat:

! Maar toch worden Amerikaanse transporten doorgelaten ...zeer consequent !

"België, doe zo voort!" ! En ge zult barsten !

! Het is daarom veroorlooft de schoothondjes te zijn van Frankrijk en Duitsland ...Ooit eens afgevraagd WAAROM ze tegen zijn ...zou het iets te maken hebben met de olie en oudere commerciële contracten voor het bouwen van dubbelzinnige fabrieken ? !

! gefeliciteerd U bent binnekort bankroet !

! wat een idiote opmerking !

! Protesteren door transporten toe te laten !

! Lang leven het Belgische Nationalisme ...en Sociaal gezind zijn ze ook zo te zien !

! Uw conclusie is totaal verkeerd ...te veel bij de PvdA gezeten zekerst ? We volgen beter een andere herder en blijven toch schaapachtig !

! Ze hebben de kloten want ze blijven bij hun standpunt en zijn niet dubbelzinnig !

! Zo schitterend dat men met ons lacht !

! Amai die is ZEER high gegaan !

The general idea is to make the other sucker die for his country .
Napoleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 16:44   #39
Napoleon
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Haha, natuurlijk niet, en dat weet ik ook wel. Maar het Vlaendren van 1302 heeft ook niets te maken met Nederlandstalig België!

Trouwens, zo lang de Belgen Belg willen blijven heeft het geen zin heel die geschiedenis eindeloos lang te herkauwen, België blijft één bij Gratie van het Volk!
U zit er totaal naast .
Het Vlaanderen van toen is grotendeels het Vlaanderen van nu , behalve tegenwoordig zijn sommige gebieden verloren gegaan en andere bij gekomen .
Maar dat is louter maar een detail.
Wat is het volgende verhaal ? Er was geen Graaf van Vlaanderen ??? Want dit zou kunnen bewijzen dat er iets bestond met de Naam Vlaanderen ?
Wij herkauwen de geschiedenis niet , we zien ze realistischer en meer waarheidsgetrouw in . Is het U ook al opgemerkt dat men richting een totale ondergang van België aant gaan is .....na federalisering komt confederalisering en daarna komt onafhankelijkheid.

The general idea is to make the other sucker die for his country .
Napoleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2003, 12:08   #40
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Toch fijntjes erop wijzen dat de opstand in Brussel begon.
Maar doe gerust verder met elkaar proberen te overtuigen, best wel grappig.
KLOPT, de verfranste burgerij wou meer macht in het verenigd koninkrijk der Nederlanden en deden in 1830 opstanden uitbreken in Brussel.

Het voorstel van England en Frankrijk voor een onafhankelijk België was een historische vergissing van formaat en vooral ingegeven om de prille macht van Willem I in te perken, ten voordele van de Franse en de Engelse macht.

Een nieuwe opstand is wel het laatste wat Vlaanderen nodig heeft, maar een BROV kan sneller zorgen voor een onafhankelijk Vlaanderen dan dat iedereen voor mogelijk zal houden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be