![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Trots om Belg te zijn? | |||
Ja, ik ben enorm fier om Belg te zijn en vind het geweldig dat Michel ons land weer op de wereldkaart zet! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 16,67% |
Ik haat België, maar Michel heeft wel de goede beslissing genomen. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 23,33% |
Ik haat België en vind dus dat Michel een slechte beslissing heeft gemaakt, en België belachelijk maakt; GOED ZO! |
![]() ![]() ![]() |
14 | 46,67% |
Ik ben trots om Belg te zijn, maar nu vind ik toch dat we ons belachelijk maken. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,33% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Wanneer het echter komt van een Amerikaanse ex-conservatief liggen de zaken heel anders...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Leg mij 's uit waarvoor die Navo-bases eigenlijk dienen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En die Navo-bases? Dat is gewoon de amerikaanse versie van de Club-Med. Waar denk je dat ze het paint-ballen uitgevonden hebben ![]() weer schitterend bezig. 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik ben fier om VLAMING TE ZIJN en mij niet voel aangesproken door de vrije wereld i.v.m. de slappe (Franstalige) en linkse extremistische Belgen die de Franse oliebelangen in Irak helpen verdedigen.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Zonder mij uit te spreken over de inhoud, kan ik het toch niet laten dat het vormelijk gezien helemaal niet goed gezegd is, want die zin trekt werkelijk nergens op.
maar goed... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets zegt mij dat u niet al te slim bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een naam gekregen /voortgekomen uit kunstmatige bijééngeraapte landsdelen?! ![]() Hoe triestig! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent trots 'Vlaming' te zijn. Terwijl ook Vlaanderen kunstmatig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Seg belgiscistje sinds wanneer bestaat belgie,sinds 1830 pas.
![]() Vlaanderen bestaat al een paar eeuwen langer hoor! 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, natuurlijk, als we gaan redeneren als u:
- 1302 was het begin der Vlaemsche natie - Dan ontstond de Belgische Natie toen Ambiorix de volkeren in Belgica verenigde tegen Caesar. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De Franse taal kende niemand in deze streken. België ontstond in 1830 met de opstand in Brabant en door toedoen van England dat vooral aan de machtsevenwichten dacht in de regio, en niet aan een zelfstandige natie. Het nieuwe België was een lege doos die kunstmatig werd opgevuld. De tegenstellingen Vlaanderen - Wallonië waren van in de beginne duidelijk, en werden alsmaar groter. Begin 1900 ontstonden reeds vele Vlaamse bewegingen die voor een onafhankelijke staat ijverden. Belgica is geen verwijzing naar het België van vandaag, dat is ook duidelijk voor iedereen, behalve voor Vlamingen haters natuurlijk.
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Toch fijntjes erop wijzen dat de opstand in Brussel begon.
![]() Maar doe gerust verder met elkaar proberen te overtuigen, best wel grappig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, zo lang de Belgen Belg willen blijven heeft het geen zin heel die geschiedenis eindeloos lang te herkauwen, België blijft één bij Gratie van het Volk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() COMMENTAAR in de Quote verwerkt zie ! !
Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Het Vlaanderen van toen is grotendeels het Vlaanderen van nu , behalve tegenwoordig zijn sommige gebieden verloren gegaan en andere bij gekomen . Maar dat is louter maar een detail. Wat is het volgende verhaal ? Er was geen Graaf van Vlaanderen ??? Want dit zou kunnen bewijzen dat er iets bestond met de Naam Vlaanderen ? Wij herkauwen de geschiedenis niet , we zien ze realistischer en meer waarheidsgetrouw in . Is het U ook al opgemerkt dat men richting een totale ondergang van België aant gaan is .....na federalisering komt confederalisering en daarna komt onafhankelijkheid.
![]() |
![]() |
#40 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het voorstel van England en Frankrijk voor een onafhankelijk België was een historische vergissing van formaat en vooral ingegeven om de prille macht van Willem I in te perken, ten voordele van de Franse en de Engelse macht. Een nieuwe opstand is wel het laatste wat Vlaanderen nodig heeft, maar een BROV kan sneller zorgen voor een onafhankelijk Vlaanderen dan dat iedereen voor mogelijk zal houden.
![]() |