![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bovendien kan op eenvoudige aanvraag dit gewijzigd worden, kijk maar eens bij de verwijzingen op de N-VA webstek in het menu www-tocht, doorklikken naar vlaamse beweging. Laatst gewijzigd door Flipdesuperkip : 16 september 2004 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De N-VA is flamingantisch, niet nationalistisch. Voorts telt de N-VA opvallend veel progressieve, linkse leden en mandatarissen om als zijnde "rechts" te kunnen worden gecatalogeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De NVA telt ongetwijfeld nog heel wat nationalisten. De vraag is of de partijtop het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen niet ondergeschikt gemaakt heeft aan de eigen ambities van enkele kopstukken.
Indien NVA samengewerkt had met het VB, in de plaats van met de mossels van de CD&V, dan waren we vandaag een heel stuk dichter bij een onafhankelijk Vlaanderen. Mensen als Marie Rose Morel en andere NVA-ers maakten dezelfde bedenking een hebben daarom de stap naar het Vlaams Blok gezet. NVA wordt nu het schaamlapje van de CD&V en zal de prijs betalen voor het niet splitsen van B-H-V. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bovendien denk ik dat wanneer VB en N-VA een kartel zouden zijn, zij samen minder zetels zouden halen dan nu apart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat haar aantal zetels zou geweest zijn in een kartel met het Vlaams Blok zou eveneens afhankelijk geweest zijn van de plaatsen die ze zou mogen innemen op de VB-NVA lijsten. Morel kreeg alvast een verkiesbare plaats als onafhankelijke nationaliste op de Vlaams Blok lijst in Antwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ![]() De staf De Clercq herdenking van Voorpost werd een stijlvolle manifestatie. Bob Maes (ex-senator voor de VU en stichter van de VMO) schetste de levensloop van VNV-leider Staf De Clercq. Een man die in moeilijke omstandigheden beslissingen moest nemen en die steeds het belang van Vlaanderen en de Vlamingen nastreefde. 300 Vlaamsnationalisten woonden de herdenking bij. Laatst gewijzigd door johan : 19 september 2004 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
D�*t is het Vlaanderen dat binnenkort mijn land wordt. Een land van associale, neo-nazistische, bekrompen, gecomplexeerde, gefrustreerde psychopaten. Hiep hiep hoera!
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet mijn land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
U beseft intussen dat Vlaanderen een land, uw land, wordt binnen afzienbare tijd! Welkom!
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ook is het zo dat men op het adres van een weekendhuisje geen domicilie kan hebben omdat je er alleen maar in het weekend mag wonen, maar ook hier zijn er een uitzonderingen. Maar mijn punt was vooral om duidelijk te maken dat men niet zomaar iemand als links of rechts mag beschouwen op basis van enkelen of enkele punten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens, een deel van die mannen is nog altijd lid van N-VA maar mogen geen functies meer bekleden. Ondertussen horen of zien we van de N-VA noch in het Gents, noch er buiten nog iets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |