Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2004, 19:27   #21
Flipdesuperkip
Burger

Flipdesuperkip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Is NVA wel akkoord met een link op de Voorpost-stek ?
Geen enkele NVA-afdeling heeft een link naar de Voorpost web-stek.
Dat klopt, enkel van andere N-VA afdelingen, maar op de pagina's van VB Nationaal vind je ook niets terug van Voorpost hoor. (ik weet nu niet of de lokale webstekken die doorverwijzing hebben). Dus dat kan de reden toch niet zijn.
Bovendien kan op eenvoudige aanvraag dit gewijzigd worden, kijk maar eens bij de verwijzingen op de N-VA webstek in het menu www-tocht, doorklikken naar vlaamse beweging.

Laatst gewijzigd door Flipdesuperkip : 16 september 2004 om 19:31.
Flipdesuperkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 20:55   #22
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipdesuperkip
Ik vind persoonlijk dat iedereen doet wat hij wil. Als Voorpost een herdenking wil houden voor Staf de Clerck: OK. Maar zijn beeltenis op de Ijzerwake vond ik erover. Niet alle nationalisten waren en zijn akkoord met zijn toenmalige visies op mens en maatschappij.

Trouwens Voorpost beweert rechts en Vlaamsnationalistisch te zijn, daarenboven zijn ze partij-onafhankelijk, maar bij hun verwijzingen staat enkel het Vlaams Blok. Terwijl de N-VA ook rechts en Vlaamsnationalistisch is. Gelieve dit zo snel mogelijk aan te passen (ik heb al tevergeefs dit aan anderen van Voorpost vermeld).
De N-VA rechts-nationalistisch????

De N-VA is flamingantisch, niet nationalistisch. Voorts telt de N-VA opvallend veel progressieve, linkse leden en mandatarissen om als zijnde "rechts" te kunnen worden gecatalogeerd.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 07:21   #23
Flipdesuperkip
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

De N-VA is flamingantisch, niet nationalistisch.
Opkomen voor een onafhankelijke Vlaamse staat is volgens mij toch wel nationalistisch hoor.
Oud 17 september 2004, 09:05   #24
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

De NVA telt ongetwijfeld nog heel wat nationalisten. De vraag is of de partijtop het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen niet ondergeschikt gemaakt heeft aan de eigen ambities van enkele kopstukken.

Indien NVA samengewerkt had met het VB, in de plaats van met de mossels van de CD&V, dan waren we vandaag een heel stuk dichter bij een onafhankelijk Vlaanderen.
Mensen als Marie Rose Morel en andere NVA-ers maakten dezelfde bedenking een hebben daarom de stap naar het Vlaams Blok gezet.

NVA wordt nu het schaamlapje van de CD&V en zal de prijs betalen voor het niet splitsen van B-H-V.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 09:38   #25
Flipdesuperkip
Burger

Standaard

Citaat:
De NVA telt ongetwijfeld nog heel wat nationalisten. De vraag is of de partijtop het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen niet ondergeschikt gemaakt heeft aan de eigen ambities van enkele kopstukken.

Indien NVA samengewerkt had met het VB, in de plaats van met de mossels van de CD&V, dan waren we vandaag een heel stuk dichter bij een onafhankelijk Vlaanderen.
Mensen als Marie Rose Morel en andere NVA-ers maakten dezelfde bedenking een hebben daarom de stap naar het Vlaams Blok gezet.

NVA wordt nu het schaamlapje van de CD&V en zal de prijs betalen voor het niet splitsen van B-H-V.
Ik denk dat wanneer dat het geval zou zijn 90% van de N-VA leden zijn lidkaart zou terugsturen. Bovendien ziet de toekomst er rooskleurig uit. Een samenwerking N-VA VB wordt onvermijdelijk.
Bovendien denk ik dat wanneer VB en N-VA een kartel zouden zijn, zij samen minder zetels zouden halen dan nu apart.
Oud 17 september 2004, 10:06   #26
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat wanneer dat het geval zou zijn 90% van de N-VA leden zijn lidkaart zou terugsturen. Bovendien ziet de toekomst er rooskleurig uit. Een samenwerking N-VA VB wordt onvermijdelijk.
Bovendien denk ik dat wanneer VB en N-VA een kartel zouden zijn, zij samen minder zetels zouden halen dan nu apart.
Vergeet niet dat NVA nu vooral zetels heeft gehaald dankzij de plaatsen die haar mensen gekregen hebben op de lijsten van het kartel. Op eigen kracht had de NVA hoogstens 1 zetel gehaald (West Vlaanderen).
Wat haar aantal zetels zou geweest zijn in een kartel met het Vlaams Blok zou eveneens afhankelijk geweest zijn van de plaatsen die ze zou mogen innemen op de VB-NVA lijsten.

Morel kreeg alvast een verkiesbare plaats als onafhankelijke nationaliste op de Vlaams Blok lijst in Antwerpen.
Oud 19 september 2004, 20:02   #27
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

De staf De Clercq herdenking van Voorpost werd een stijlvolle manifestatie.
Bob Maes (ex-senator voor de VU en stichter van de VMO) schetste de levensloop van VNV-leider Staf De Clercq. Een man die in moeilijke omstandigheden beslissingen moest nemen en die steeds het belang van Vlaanderen en de Vlamingen nastreefde.
300 Vlaamsnationalisten woonden de herdenking bij.

Laatst gewijzigd door johan : 19 september 2004 om 20:04.
Oud 20 september 2004, 09:04   #28
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bob Maes (ex-senator voor de VU en stichter van de VMO) schetste de levensloop van VNV-leider Staf De Clercq. Een man die in moeilijke omstandigheden beslissingen moest nemen en die steeds het belang van Vlaanderen en de Vlamingen nastreefde.
Wie is die zwarte rat?
Oud 20 september 2004, 10:50   #29
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welcome in Vlaanderen!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 10:53   #30
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Welcome in Vlaanderen!
Hiep hiep hoera!

D�*t is het Vlaanderen dat binnenkort mijn land wordt. Een land van associale, neo-nazistische, bekrompen, gecomplexeerde, gefrustreerde psychopaten.

Hiep hiep hoera!
Oud 20 september 2004, 11:07   #31
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Niet mijn land.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 11:39   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Hiep hiep hoera!

D�*t is het Vlaanderen dat binnenkort mijn land wordt. Een land van associale, neo-nazistische, bekrompen, gecomplexeerde, gefrustreerde psychopaten.

Hiep hiep hoera!
Geef toch toe dat het niet totaal verkeerd is, zelfs als dat geen veralgemening van de hele Vlaamse bevolking is.
Oud 20 september 2004, 11:58   #33
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Hiep hiep hoera!

Hiep hiep hoera!
Toch al een vooruitgang in uw denken, proficiat!!

U beseft intussen dat Vlaanderen een land, uw land, wordt binnen afzienbare tijd!

Welkom!

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2004, 12:28   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hiep hiep hoera!

Hiep hiep hoera!
Er is een oplossing, als je schaamte heb (wat ik kan begrijpen) : Wordt Franstalig!
Oud 20 september 2004, 16:30   #35
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Ja want een aantal weekendhuisjes staan er illegaal, normaal moet er dan repressief worden opgetreden en moet er worden afgebroken, wanneer je dit niet doet omwille van sociale motieven is dit links.
Is het niet zo dat weekendhuisjes die er 5 jaar illegaal staan automatisch geregulariseerd worden? Dit uit analogie met de wet op de illegalen?
Oud 21 september 2004, 12:44   #36
Flipdesuperkip
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Is het niet zo dat weekendhuisjes die er 5 jaar illegaal staan automatisch geregulariseerd worden? Dit uit analogie met de wet op de illegalen?
Normaal gezien verjaart een bouwmisdrijf na 30 jaar. Er zijn wel veranderingen op til en er zijn een hele hoop uitzonderingen. Toch blijft het 30 jaar wanneer men te kwader trouw is. Zo staan er een heel aantal weekendhuisjes in natuurgebied, wat duidelijk op het gewestplan vermeld staat.
Ook is het zo dat men op het adres van een weekendhuisje geen domicilie kan hebben omdat je er alleen maar in het weekend mag wonen, maar ook hier zijn er een uitzonderingen.
Maar mijn punt was vooral om duidelijk te maken dat men niet zomaar iemand als links of rechts mag beschouwen op basis van enkelen of enkele punten.
Oud 21 september 2004, 13:30   #37
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Daarenboven weet iedereen wel dat Geert Bourgeois zich met hand en tand heeft verzet (en ook z'n slag heeft thuisgehaald) tegen de plannen van enkele N-VA uit Gent-Eeklo om de N-VA uit te bouwen tot een rechts-conservatieve partij. Die leden hebben onmiddellijk de wind van voor gekregen en hebben zich moeten gaan verantwoorden op het partijbureau. Erna werden hun plannen afgevoerd en sedertdien heeft niemand er nog niets over gehoord. Mond gesnoerd en weer netjes in de rij...
Je geeft die lui wel erg veel lof. Een paar arrivistische pipo´s die naar de FET schreven dat alle progressieve elementen uit de N-VA moesten ophoepelen, dat gaat heel wat verder dan een onschuldige denkoefening zoals jij het voorstelt. Durf je eerlijk beweren dat dit soort dingen bij het VB wel zou worden getolereerd?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 13:35   #38
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Driehonderd? Ook niet om over naar huis te schrijven zou ik zeggen. Voor iemand die de Ijzerbedevaart met 2000 aanwezigen doodverklaart bent u wel snel tevreden opeens...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 13:35   #39
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Je geeft die lui wel erg veel lof. Een paar arrivistische pipo´s die naar de FET schreven dat alle progressieve elementen uit de N-VA moesten ophoepelen, dat gaat heel wat verder dan een onschuldige denkoefening zoals jij het voorstelt. Durf je eerlijk beweren dat dit soort dingen bij het VB wel zou worden getolereerd?
Kom, kom, ik ken die mannen een beetje en ik heb niet in de indruk dat die op een carrière uit waren. Waar ze het moeilijk mee hadden was dat het clubje oud-VNSU'ers �* la Ben Weyts, Nick Mouton, Joris Nachtergaele en C° Bourgeois afschermden van hun opmerkingen.

Overigens, een deel van die mannen is nog altijd lid van N-VA maar mogen geen functies meer bekleden. Ondertussen horen of zien we van de N-VA noch in het Gents, noch er buiten nog iets.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2004, 13:36   #40
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Driehonderd? Ook niet om over naar huis te schrijven zou ik zeggen. Voor iemand die de Ijzerbedevaart met 2000 aanwezigen doodverklaart bent u wel snel tevreden opeens...
Da's dan ook iets jaarlijks. Overigens van 40.000 in 1991 naar 2000 in 2004 lijkt me een beetje op de weg terug. Een heel klein beetje maar.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be