Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2004, 02:02   #21
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Europa kan pas de identiteit van volkeren beschermen, als het naast de economische in de eerste plaats een politieke macht is, omdat dit conform het subsidiariteitsbeginsel de macht van de nationale staten moet uithollen. Maar ach, wat kan de identiteit van Europese volkeren u schelen als flamingant nietwaar? Als er maar Nederlands gesproken wordt in Vlaanderen zijt ge al content. Een kinderhand is gauw gevuld.
Maar hoe naïef kun je zijn, dat vraag ik mij af. Heeft meneer het Belgische voorbeeld, en dan nog wil hij niet zien...

Europa biedt geen enkel vooruitzicht op het beschermen van de identiteit van volkeren. Als daarvan indicatoren ziet, mag u die mij altijd meedelen, maar tot dan verliest u echt de trappers.

Die identiteit kan enkel bewaard worden door die volkeren zelf, niet door een hoger gezag. Tenzij u met die identiteit een rechts-extremistisch gedachtegoed bedoelt natuurlijk, het Nouvelle Droite dat ook uw partij beheerst, en dat een band creëert tussen staatsnationalisten als Le Pen en volksnationalisten als Dewinter.

Is het dat dat u bedoeld met "onze" identiteit?

Of omschrijft u dat eens? Kwestie dat de maskers eens vallen, G
Oud 26 september 2004, 02:23   #22
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Maar hoe naïef kun je zijn, dat vraag ik mij af. Heeft meneer het Belgische voorbeeld, en dan nog wil hij niet zien...

Europa biedt geen enkel vooruitzicht op het beschermen van de identiteit van volkeren. Als daarvan indicatoren ziet, mag u die mij altijd meedelen, maar tot dan verliest u echt de trappers.

Die identiteit kan enkel bewaard worden door die volkeren zelf, niet door een hoger gezag. Tenzij u met die identiteit een rechts-extremistisch gedachtegoed bedoelt natuurlijk, het Nouvelle Droite dat ook uw partij beheerst, en dat een band creëert tussen staatsnationalisten als Le Pen en volksnationalisten als Dewinter.

Is het dat dat u bedoeld met "onze" identiteit?

Of omschrijft u dat eens? Kwestie dat de maskers eens vallen, G

Een beetje pissig aan het worden beste tantist?

Bij mijn weten is de Belgische staat noch het huidige Europa een voorbeeld van een confederaal Europa der volkeren dat ten volle gebaseerd is op het subsidiariteitsbeginsel. Bijgevolg is uw opmerking waardeloos. Op dit moment zijn er inderdaad weinig of geen indicatoren die kunnen wijzen op identiteitsbescherming van de volkeren door Europa, om de eenvoudige reden dat het gaat om... een economische éénmaking. Maar daar ben jij als flamingant al tevreden mee. 8)

De Nouvelle Droite, jongens toch, wie spreekt daar nu nog van??? Dat is al lang zo goed als gedaan! Dat kende zijn hoogtepunt eind de jaren 1970 toen het Vlaams Blok ontstond, toen NSV en Voorpost jonge organisaties waren. Nu stelt dat Nouvelle Droite niks meer voor, de identitaire benadering is daar al van weg geëvolueerd. Identiteit is datgene wat een volk onvervangbaar en specifiek maakt. De etnische en culturele identiteit vormen 1 geheel ter behoud van het eigen erfgoed. De basis van identiteit is biologisch, daarnaast wordt het bepaald door cultuur en beschaving. De Nouvelle Droite erkende enkel de culturele basis.

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 26 september 2004 om 02:26.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 02:24   #23
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

En dat die strijd voor de eigen identiteit op bepaalde vlakken bondgenootschappen kan opleveren met ondermeer het Franse Front National? En dan? Graag zelfs. Liever dan met de communisten van Meervoud.

Wat overigens niet betekent dat wij in alle standpunten met het FN akkoord gaan.

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 26 september 2004 om 02:25.
Oud 26 september 2004, 02:26   #24
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat die strijd voor de eigen identiteit op bepaalde vlakken bondgenootschappen kan opleveren met ondermeer het Franse Front National? En dan? Graag zelfs. Liever dan met de communisten van Meervoud.

Wat overigens niet betekent dat wij in alle standpunten met het FN akkoord gaan.
Ik ben persoonlijk tegen toetreding van Turkije maar als ik de mensen zie hoe ze kreuenen tegen Turkse toetreding het doet me deugd dat Turkije erin slaagt.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 02:32   #25
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik ben persoonlijk tegen toetreding van Turkije maar als ik de mensen zie hoe ze kreuenen tegen Turkse toetreding het doet me deugd dat Turkije erin slaagt.
Met de steun van Grote Broer Verenigde Staten kan dat zo moeilijk niet zijn? Nu ja, tussen realiteit en wenselijkheid kan een wereld van verschil liggen. In elk geval kan je nooit Vlaming zijn, alhoewel tantist ongetwijfeld al tevreden is dat je Nederlands kan.
Oud 26 september 2004, 02:40   #26
Tantist

Standaard

Citaat:

Een beetje pissig aan het worden beste tantist?

Bij mijn weten is de Belgische staat noch het huidige Europa een voorbeeld van een confederaal Europa der volkeren dat ten volle gebaseerd is op het subsidiariteitsbeginsel. Bijgevolg is uw opmerking waardeloos.

En een Europa dat de identiteit van de volkeren beschermd is er wel of zo! Ga slapen jong!

Citaat:
Op dit moment zijn er inderdaad weinig of geen indicatoren die kunnen wijzen op identiteitsbescherming van de volkeren door Europa, om de eenvoudige reden dat het gaat om... een economische éénmaking. Maar daar ben jij als flamingant al tevreden mee. 8)
Ai, wat een zielige flater! Het is juist omdat Europa zich teveel kan bemoeien met de culturen dat die in gevaar komen. Zodra Europa werkelijk bevoegd wordt daarvoor, zal ze die niet beschermen, mijn naïeve vriend, maar gelijkschakelen. Dat vind jij niet zo erg zeker?

Citaat:
De Nouvelle Droite, jongens toch, wie spreekt daar nu nog van??? Dat is al lang zo goed als gedaan! Dat kende zijn hoogtepunt eind de jaren 1970 toen het Vlaams Blok ontstond, toen NSV en Voorpost jonge organisaties waren. Nu stelt dat Nouvelle Droite niks meer voor,

Toch tof, dat je van jezelf zegt dat je niks voorstelt

Citaat:
De basis van identiteit is biologisch, daarnaast wordt het bepaald door cultuur en beschaving. De Nouvelle Droite erkende enkel de culturele basis.
Aha... Een zinnetje waar thePiano op zal springen als vliegen op een stront.

Vertel mij eens, beste "Koenraad", hoe je van individu X of Y kan bepalen of ie biologisch bij volk A of B behoort? Jij gaat gewoon terug naar Bloed en Bodem, een concept waar de rechts-extremisten officieel -let wel: officieel- van af gestapt waren.

Ik heb al zinniger argumenten gehoord tegen de Turkse toetreding...
Oud 26 september 2004, 02:42   #27
Tantist

Standaard

Citaat:
Met de steun van Grote Broer Verenigde Staten kan dat zo moeilijk niet zijn? Nu ja, tussen realiteit en wenselijkheid kan een wereld van verschil liggen. In elk geval kan je nooit Vlaming zijn, alhoewel tantist ongetwijfeld al tevreden is dat je Nederlands kan.
Hmmm... Ik sla dus spijkers met koppen blijkbaar...
Oud 26 september 2004, 08:09   #28
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

neen tegen toetreding van dit islam-land!.........

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 26 september 2004 om 08:10.
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 08:12   #29
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

wij zullen ons patrimonium--ons volk--ons ras en onze eigenheid blijven verdedigen.....!!
Oud 26 september 2004, 08:21   #30
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Turkije is een bufferstaat tussen Westen en Oosten. Door de inlijving in de EU komt Turkije terecht in de invloedsfeer van Westerse waarden. Ik zie niet in wat daar verkeerd aan kan zijn. De toetreding van Turkije is een expansie van het Westen. Het is Turkije dat zijn wetten heeft moeten aanpassen, niet wij.

Of nog anders gezegd: zou je liever zien dat Turkije ingelijfd wordt in een of andere liga van radicaal islamitische landen?

Oud 26 september 2004, 08:22   #31
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

in gans europa staan de volksnationalisten klaar om volk - kultuur en ras te verdedigen-- samen staan we sterker dan ooit----dat de europese bewindvoerders dit maar heel goed beseffen voor ze hun fiat geven aan deze toetreding---deze nationalistische houding heeft niets te maken met racisme of wat dan ook--voor ons is turkije en het turkse volk volledig evenwaardig maar anders.......
Oud 26 september 2004, 08:40   #32
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Turkije zal toetreden met de steun van Bush en die nog geen miljoen bloekertjes mogen dan met de blokskes op de WC spelen
--- madame-van dat spelen op de wc kunt gij goed meepraten he....maar niet iedereen zit in antwerpen in de van schoonhovenstraat te spelen op de wc met die andere homokes zoals jij ............

Laatst gewijzigd door odinkontakt : 26 september 2004 om 08:41.
Oud 26 september 2004, 09:44   #33
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

twee zonen van allochtonenknuffelaar" burgemeester janssens uit antwerpen" zijn vorige zondag rond 21 u overvallen ........door twee allochtonen.......
Oud 26 september 2004, 13:48   #34
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

@ NTT: het aanwakkeren van het debat omtrent de toetreding van Turkije is zeker leuk en ook nuttig, maar waarom zijn al jullie sprekers dezelfde mening toegedaan? Dat is geen debat maar eerder een klaagavondje.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 14:24   #35
Tantist

Standaard

Zijn die gasten van hetzelfde oordeel?

Want ik zit ook in het "neen" kamp, maar dan gewoon omdat Turkije gewoon niet voldoet aan de voorwaarden om bij de EU te komen: het is geen democratisch land en ik heb mijn twijfels of ze de 3%/60% norm halen.
Oud 26 september 2004, 14:53   #36
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Turkije is een bufferstaat tussen Westen en Oosten. Door de inlijving in de EU komt Turkije terecht in de invloedsfeer van Westerse waarden. Ik zie niet in wat daar verkeerd aan kan zijn. De toetreding van Turkije is een expansie van het Westen. Het is Turkije dat zijn wetten heeft moeten aanpassen, niet wij.

Of nog anders gezegd: zou je liever zien dat Turkije ingelijfd wordt in een of andere liga van radicaal islamitische landen?

---en wat met het koerdisch probleem??????die koerdische pkk tijdbommen tikken nog hoor --of wil je ze laten ontploffen in brussel ????????ik heb een paar jaar geleden gesproken met turken in brussel --een dag na een aanval van koerden tegen turkse huizen in de buurt van station brussel noord--ewel dat probleem is wel wat zwaarder dan je zou inschatten vanuit je vlaamse zetel hoor--en dit probleem is momenteel nog verre van opgelost.................
Oud 26 september 2004, 21:48   #37
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
---en wat met het koerdisch probleem??????die koerdische pkk tijdbommen tikken nog hoor --of wil je ze laten ontploffen in brussel ????????ik heb een paar jaar geleden gesproken met turken in brussel --een dag na een aanval van koerden tegen turkse huizen in de buurt van station brussel noord--ewel dat probleem is wel wat zwaarder dan je zou inschatten vanuit je vlaamse zetel hoor--en dit probleem is momenteel nog verre van opgelost.................
Maar jij wilt ze toch laten ontploffen in Ankara!! Toestanden van de Koerden is ENORM verbeterd. Tegenwoordig worden ze niet meer gediscrimineerd, ze mogen hun taal in openbaar gebruiken, zelfs kopstukken van seperatistische partijen zijn vrijgelaten,.. allemaal voor EU zever!! In Turkije leven meer dan miljoenen koerden maar slecht tienduizenden zijn aanhangers en leden van terroristische groepen.

Wat mij hier is opgevallen is dat je bevriend wil blijven met de Koerden maar niet met de Turken. Die nog groter zijn in aantal en meer macht hebben. Vreemd... ik ga zeggen hij wilt de 'gedupeerde' steunen maar ja tis een vlaming en een fascistische ook nog
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2004, 23:22   #38
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allemaal voor EU zever!!

tis een vlaming en een fascistische ook nog
Lees die eerste zin eens en stel jezelf dan eens de vraag wie fascistisch is??
Voor jou is een Vlaming per definitie ALTIJD fascistisch.
Tenzij we ons verkopen om jullie je zin te geven.
En dan nog worden we als 'honden' behandelt (zoals ze het zo dikwijls zeggen)
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 00:11   #39
Tantist

Standaard

Citaat:
Maar jij wilt ze toch laten ontploffen in Ankara!! Toestanden van de Koerden is ENORM verbeterd. Tegenwoordig worden ze niet meer gediscrimineerd, ze mogen hun taal in openbaar gebruiken, zelfs kopstukken van seperatistische partijen zijn vrijgelaten,.. allemaal voor EU zever!!
Dat bedoel ik dus met dat we Turkije beter nabij houden dan veraf. In de EU kunnen we ze controleren, buiten de EU doen ze hun zin.
Oud 27 september 2004, 00:28   #40
ingenious

Standaard

Citaat:
Het comité "Neen Tegen Turkije in de EU" is een onafhankelijk comité opgericht om de discussie over de mogelijke toetreding van Turkije tot de Europese Unie aan te wakkeren.
da vind ik nu eens grappig se.

'de discussie aanwakkeren' --> een comité met de naam Neen Tegen Turkije in de EU, dat de discussie wil aanwakkeren? met zo'n naam laat je niet echt veel ruimte voor discussie me dunkt

'onafhankelijk comité' --> alle sprekers zijn leden van ntt, vlaams blok en voorpost. onafhankelijk? die zullen trouwens ook nogal van mening verschillen over dit onderwerp, dat moet een boeiende discussie worden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be