Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2004, 22:31   #21
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Dat is ze voor mij ook, maar toch voel ik me niet geroepen om te spreken uit naam van een hele bevolkingsgroep. Waarom heb jij de pretentie om dat wel te doen?
Omdat ik dagelijks in contact kom met die bevolkingsgroep. Wie kan het nu beter weten dan iemand die in een migrantenbuurt woont? Het is niet omdat je enkele allochtonen kent (Nederlanders?) waarmee je goed overweg kan dat de meerderheid daar ook toe bereid is. Wanneer de ideologie overheerst, vertroebelt de waarneming. Is het niet Rafke?
Oud 29 september 2004, 06:03   #22
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik ben voor een blank Vlaanderen, voor mij geen multiculturele kruisbestuiving.
Hoeveel moslimvrouwen ben je zoal tegengekomen met een blanke vent? 8)
Het toeval wil dat ik zo iemand ken, en hij is daar enorm gelukkig bij.

Trouwens, ik ben ook pro "kruisbestuiving", zo een donker velletje tegen het mijne... Brrrrr.
Oud 29 september 2004, 07:07   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik dagelijks in contact kom met die bevolkingsgroep. Wie kan het nu beter weten dan iemand die in een migrantenbuurt woont?
Iemand die niet in een migrantenbuurt woont en die daardoor het totaalbeeld niet uit het oog verloren heeft.

Citaat:
Het is niet omdat je enkele allochtonen kent (Nederlanders?) waarmee je goed overweg kan dat de meerderheid daar ook toe bereid is.
Er zijn inderdaad heel wat mensen die niet bereid zijn om goed met allochtonen overweg te kunnen. De meerderheid? Welnee...

Citaat:
Wanneer de ideologie overheerst, vertroebelt de waarneming. Is het niet Rafke?
Heel juist, Welpje, pas die wijsheid nu eens op jezelf toe!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 07:54   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik dagelijks in contact kom met die bevolkingsgroep. Wie kan het nu beter weten dan iemand die in een migrantenbuurt woont? Het is niet omdat je enkele allochtonen kent (Nederlanders?) waarmee je goed overweg kan dat de meerderheid daar ook toe bereid is. Wanneer de ideologie overheerst, vertroebelt de waarneming. Is het niet Rafke?
Onnozel manneke, dagelijks in contact met "die" bevolkingsgroep .In een boerengat als Ronse ???????????
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 08:30   #25
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel moslimvrouwen ben je zoal tegengekomen met een blanke vent? 8)
De gemiddelde Turk is even blank als de gemiddelde Griek, Bulgaar, Joegoslaaf, Italiaan en Spanjaard(de Zuid-Europeanen dus). Er is zelfs een percentage onder de Turken die je als Arisch kan classiferen. In mijn familie bijvoorbeeld is de helft blond en blauwogig en zij die niet blond zijn kunnen heel goed voor een West-Eurpeaan doorgaan. Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad om een of andere gelegenheid binnen te gaan. Je weet wel van die tenten waar geen vreemdelingen binnen mogen. De ideale infiltrant dus.
De gemiddelde Turkse vrouw is moslim. De gemiddelde Turkse man is moslim en blank. Dat wil dus zeggen dat er veel moslimvrouwen zijn die met een blanke vent zijn.
Kijk eens wat meer naar de Turkse televisie. Dan zul je het blanke gehalte van Turkije zelf kunnen aanschouwen. Als je kabel hebt mag dat geen probleem zijn.
Oud 29 september 2004, 08:57   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel moslimvrouwen ben je zoal tegengekomen met een blanke vent?
In feite moet de vraag zijn: "hoeveel moslimvrouwen ben je al tegengekomen met een NIET-MOSLIM vent?"
Antwoord: praktisch geen.

volgens islam (toch een ERKENDE godsdienst in Belgie) is het verboden voor een moslima om met een niet-moslimvent om te gaan!

Waar blijft het CGKR??? Ik dacht dat discriminatie op basis van RELIGIE hier verboden was?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 09:06   #27
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
In feite moet de vraag zijn: "hoeveel moslimvrouwen ben je al tegengekomen met een NIET-MOSLIM vent?"
Inderdaad, Circe. Wolf heeft de verkeerde omschrijving gegeven. Dat zegt wel veel over hoe hij denkt over de moslims. Moslims zijn voor hem niet-blank. Het is een gevolg van alles door een bruine bril te bekijken. Maar ik heb er wel begrip voor. Wolf is een racist. Ik bedoel dit nu niet slecht. Racisme of xenofobie is normaal en natuurlijk. Die angst kan je echter overstijgen. Het menselijk ras is begiftigd met rede. Die rede vertelt ons dat alle mensen gelijk zijn en dat je er in princiepe niet bang voor hoeft te zijn.
Oud 29 september 2004, 09:18   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat je me goed begrepen hebt Kenan! Volgens de Belgische wetten zijn de islambepalingen gewoon racistisch! Vermits moslimvrouwen niet mogen huwen met niet-moslimmannen overtreden ze de wet!
(maar geen kat die zich daaraan stoort natuurlijk! zolang het maar geen Vlaamsblokkers zijn! Wat zou er gebeuren moest in het VB programma staan dan huwelijken tussen moslims en niet-moslims verboden worden?????)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 september 2004, 10:52   #29
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat je me goed begrepen hebt Kenan! Volgens de Belgische wetten zijn de islambepalingen gewoon racistisch! Vermits moslimvrouwen niet mogen huwen met niet-moslimmannen overtreden ze de wet!
(maar geen kat die zich daaraan stoort natuurlijk! zolang het maar geen Vlaamsblokkers zijn! Wat zou er gebeuren moest in het VB programma staan dan huwelijken tussen moslims en niet-moslims verboden worden?????)
Nog eens, ik ken een belg (voorouders waren belg sinds 1830, een echte dus) die verliefd werd op een moslima. Niemand in heel die familie had ook maar enig bezwaar tegen hun relatie, zelfs niet tegen hun huwelijk. Op 1 iemand na, haar oma, en omdat die nogal kranig is en de eerste jaren niet van het toneel zal verdwijnen, hebben ze een soort namaak bekering opgezet. Maar toch raar dat het een vrouw is die moeilijk doet, niet?
Oud 29 september 2004, 11:26   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Feit is dat in de koran bepalingen staan waaruit blijkt dat de VADER van het meisje ervoor moet zorgen dat ze met een moslim trouwt. punt.
En deze bepaling is dus strijdig met de Belgische wet.

Dat die oma haar religie wil volgen snap ik wel hoor: dat mens kende ons sociaal systeem niet, en ging er waarschijnlijk van uit dat door een huwelijk met een niet-moslim haar kleindochter geen eten en onderdak ging krijgen! Want dat is ongeveer alles wat de term "onderhoud" inhoudt bij moslims!

Oud 29 september 2004, 12:12   #31
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb je wel begrepen. Ik vond het niet echt nodig om erop in te gaan. Ik zal je zeggen waarom. De Islam mag dan erkend zijn maar dat wil niet zeggen dat ze boven de seculiere wetgeving staan. Als een moslima bijvoorbeeld verlangt dat haar niet-moslim vriend zich bekeert, omdat ze anders niet kunnen trouwen, doet ze zich datzelf aan. Het is dan ook haar vrije keuze. Het is ook de vrije keuze van haar vriend om moslim te worden of niet.
Een andere mogelijkheid is dat zij de Islam opgeeft. Wederom is dit een vrije keuze. Dit kan gevolgen hebben voor haar relatie met de familie. Als haar vriend de ware is, doet ze het. Ze kan dan alleen hopen dat haar familie met de jaren zal bijdraaien.
Een derde mogelijkheid kan een status quo zijn. Zij blijft moslim en hij christen(of iets anders). Haar familie kan nu ook weer moeilijk doen maar het is minder erg. Meer kans op een spoedigere verzoening. Ik herhaal weer dat dit vrije keuzes zijn. Je moet je gewoon rekenschap geven van de consequenties en voor jezelf uitmaken of het de moeite waard is.
Eenieder die zich door religies, tradities of welke hersenspinsels dan ook laat leiden, doet zichzelf in zekere zin geweld aan. Je beperkt jezelf en je bent dan ook niet echt vrij. Uiteindelijk is iedereen een individu. Als individu kan jezelf kiezen in het leven. Doe je dat niet? Wel, eigen schuld dikke bult.
Oud 29 september 2004, 16:15   #32
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Iemand die niet in een migrantenbuurt woont en die daardoor het totaalbeeld niet uit het oog verloren heeft.
Wat een onzin. Dat heb je met multikulprofeten die er zich nauwelijks van bewust zijn hoe het is om te moeten "samenleven" met vreemdelingen.

Citaat:
Er zijn inderdaad heel wat mensen die niet bereid zijn om goed met allochtonen overweg te kunnen. De meerderheid? Welnee...
Ik had het over allochtonen die niet bereid zijn om met andere gemeenschappen samen te leven, maar je hebt gelijk, er zijn heel wat mensen die niet met allochtonen overweg kunnen. Vooral diegenen die er moeten mee samenleven. Wanneer men moet samenleven met uitschot krijgt men al vlug een afkeer van alles wat van vreemde origine is. We kunnen ons eigen volk niets kwalijk nemen, zij zijn het slachtoffer van de dwangmatige utopie die het uitschot naar hier heeft geïmporteerd. Wanneer je zelf nauwelijks last heb van de allochtonenterreur is het natuurlijk makelijk praten.

Citaat:
Heel juist, Welpje, pas die wijsheid nu eens op jezelf toe!
Dit gaat over u, ik moet juist niks. Ik wist al wat multiculturele verrijking betekende lang voor ik VB-militant werd.
Oud 29 september 2004, 16:19   #33
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Onnozel manneke, dagelijks in contact met "die" bevolkingsgroep .In een boerengat als Ronse ???????????
Ben je eigenlijk ooit al eens in Ronse geweest? Waarom mogen we uw verblijfplaats niet weten, ben je er beschaamd in?

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 29 september 2004 om 16:19.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 16:24   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je eigenlijk ooit al eens in Ronse geweest? Waarom mogen we uw verblijfplaats niet weten, ben je er beschaamd in?
Awel, mijn verblijfplaats is een provinciestadje, in Vlaams Brabant. Meer hoef je niet te weten. En ja, ik ben al in Ronse geweest. En nee, het is "New York" niet
Oud 29 september 2004, 16:30   #35
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Awel, mijn verblijfplaats is een provinciestadje, in Vlaams Brabant. Meer hoef je niet te weten. En ja, ik ben al in Ronse geweest. En nee, het is "New York" niet
Dat weet ik ook wel, maar een stad met 23.000 inwoners is niet echt een boerengat meer.
Oud 29 september 2004, 16:47   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik ook wel, maar een stad met 23.000 inwoners is niet echt een boerengat meer.
Waar ik woon, zijn er 32.000 inw. (en ja hier wonen ook allochtonen - met een prima kebab winkel trouwens). Ik woon hier 5 jaar, en het eerste echte incident moet ik nog te weten komen. Buiten enkele "zatteriken" in het WE die wat lawaai maken snachts, gebeurt hier nauwelijks "iets". 8)
Oud 29 september 2004, 17:34   #37
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Waar ik woon, zijn er 32.000 inw. (en ja hier wonen ook allochtonen - met een prima kebab winkel trouwens). Ik woon hier 5 jaar, en het eerste echte incident moet ik nog te weten komen. Buiten enkele "zatteriken" in het WE die wat lawaai maken snachts, gebeurt hier nauwelijks "iets". 8)
In mijn wijk zorgen vreemdelingen voor diefstal, drugs, geweld en vandalisme maar bij u is alles koek en ei. Waarom heb ik het zo moeilijk om u te geloven? Ofwel lieg je, of een andere verklaring kan zijn dat er slechts een minderheid aan vreemdelingen voorhanden is.
Oud 29 september 2004, 17:44   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Dat heb je met multikulprofeten die er zich nauwelijks van bewust zijn hoe het is om te moeten "samenleven" met vreemdelingen.
Van jou zullen we het evenmin te weten komen. Jij slaat ongetwijfeld gillend op de vlucht als een een allochtoon ziet aankomen... Wat weet jij in vredesnaam van "samenleven" af?

Citaat:
Ik had het over allochtonen die niet bereid zijn om met andere gemeenschappen samen te leven, maar je hebt gelijk, er zijn heel wat mensen die niet met allochtonen overweg kunnen. Vooral diegenen die er moeten mee samenleven. Wanneer men moet samenleven met uitschot krijgt men al vlug een afkeer van alles wat van vreemde origine is. We kunnen ons eigen volk niets kwalijk nemen, zij zijn het slachtoffer van de dwangmatige utopie die het uitschot naar hier heeft geïmporteerd. Wanneer je zelf nauwelijks last heb van de allochtonenterreur is het natuurlijk makelijk praten.
Alsof jij daar last van hebt in je buitenwijk...

Citaat:
Dit gaat over u, ik moet juist niks. Ik wist al wat multiculturele verrijking betekende lang voor ik VB-militant werd.
Je weet helemaal niks. Je hebt je hoofd laten volstouwen met alle mogelijk clichés en vooroordelen en die kom je nu wat op dit forum rondstrooien.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2004, 18:13   #39
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Van jou zullen we het evenmin te weten komen. Jij slaat ongetwijfeld gillend op de vlucht als een een allochtoon ziet aankomen... Wat weet jij in vredesnaam van "samenleven" af?
Maak het maar weer belachelijk, daar ben je zeer goed in, vooral als het niet in uw kraam past.

Citaat:
Alsof jij daar last van hebt in je buitenwijk...
Nee, ik woon in een migrantenwijk.

Citaat:
Je weet helemaal niks. Je hebt je hoofd laten volstouwen met alle mogelijk clichés en vooroordelen en die kom je nu wat op dit forum rondstrooien.
Heb je soms een leesprobleem?
Oud 29 september 2004, 20:15   #40
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Laat maar, Wolf, Rafke zal het nooit begrijpen....

Laatst gewijzigd door dorus : 29 september 2004 om 20:16.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be