Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2014, 13:14   #21
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is niet omdat sommigen onbestraft blijven, dat er geen wet bestaat en dat die wel degelijk toegepast wordt.

Bij Van Geluwe is het trouwens doordat blijkbaar de misdrijven verjaard zouden zijn.
Ik moet wel zeggen dat voor dit criminele activiteiten er voor mijn part geen verjaringstermijn zou mogen zijn.
Er bestaat een wet, maar de straffen zijn erg licht en zelfs die lichte straffen worden in de praktijk zelden toegepast. België heeft een van de laagste veroordelingsratio's voor verkrachting ter wereld.

Nu, dit doet alles weinig ter zake, de insteek van de draadopener ligt elders: draad na draad wordt hier in K&K geopend om te betogen dat omdat één zwarte iemand in mekaar slaat alle zwarten te veroordelen zijn of omdat één moslim een drugsdealer blijkt alle moslims drugsdealers zijn.

Welnu, als dit soort redeneringen valabel en acceptabel zijn, dan kan men evengoed zeggen dat alle Belgen pedofielen zijn.

Nu kan ik mij voorstellen dat een Nederlander als forummer Nietzsche dit ook effectief denkt, maar als we dit allemaal luidop gaan zeggen, dan maken we elk democratisch samenleven onmogelijk. Het is een essentiële verworvenheid van (o.a.) de Verlichting - een verworvenheid die overigens teruggaat op principes die veel ouder zijn en bij de grote filosofen en de verschillende wereldgodsdiensten gevonden kunnen worden - dat je niet verantwoordelijk kunt gesteld worden van anderen, ook al hebben die dezelfde huidskleur.

Extreem-rechts poogt al die verworvenheden op de helling te zetten en in dit forum worden ze gesteund door de moderatoren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 13:14   #22
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het is niet omdat sommigen onbestraft blijven, dat er geen wet bestaat en dat die wel degelijk toegepast wordt.

Bij Van Geluwe is het trouwens doordat blijkbaar de misdrijven verjaard zouden zijn.
Ik moet wel zeggen dat voor dit criminele activiteiten er voor mijn part geen verjaringstermijn zou mogen zijn.
Er bestaat een wet, maar de straffen zijn erg licht en zelfs die lichte straffen worden in de praktijk zelden toegepast. België heeft een van de laagste veroordelingsratio's voor verkrachting ter wereld.

Nu, dit doet alles weinig ter zake, de insteek van de draadopener ligt elders: draad na draad wordt hier in K&K geopend om te betogen dat omdat één zwarte iemand in mekaar slaat alle zwarten te veroordelen zijn of omdat één moslim een drugsdealer blijkt alle moslims drugsdealers zijn.

Welnu, als dit soort redeneringen valabel en acceptabel zijn, dan kan men evengoed zeggen dat alle Belgen pedofielen zijn.

Nu kan ik mij voorstellen dat een Nederlander als forummer Nietzsche dit ook effectief denkt, maar als we dit allemaal luidop gaan zeggen, dan maken we elk democratisch samenleven onmogelijk. Het is een essentiële verworvenheid van (o.a.) de Verlichting - een verworvenheid die overigens teruggaat op principes die veel ouder zijn en bij de grote filosofen en de verschillende wereldgodsdiensten gevonden kunnen worden - dat je niet verantwoordelijk kunt gesteld worden van anderen, ook al hebben die dezelfde huidskleur.

Extreem-rechts poogt al die verworvenheden op de helling te zetten en in dit forum worden ze gesteund door de moderatoren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 16:00   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Daar zijn we het mee eens.
Maar het is al een hele vooruitgang als het slachtoffer niet meer gestraft wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 16:03   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Je de Belgische gevangenissen zitten wel heel snel vol.
En de IS, bestaat die ook uit maar een moslim?
Oud 29 september 2014, 17:23   #25
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Begrijp mij niet verkeerd, maar eigenlijk mogen we blij zijn dat zo'n handelingen ons schokt en bij ons de media haalt. In het Midden Oosten is dit dagelijkse kost!

AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 17:26   #26
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
wat is uw punt eigenlijk guinivere?
Ik wou een onderwerp starten als tegenhanger van de "waarom steeds meer mensen iets tegen allochtonen krijgen". Die geeft gewoon een totaal vertekend beeld van de realiteit. Er zijn ook autochtonen waaraan je je best niet teveel aanpast als vreemdeling.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 17:29   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik wou een onderwerp starten als tegenhanger van de "waarom steeds meer mensen iets tegen allochtonen krijgen". Die geeft gewoon een totaal vertekend beeld van de realiteit. Er zijn ook autochtonen waaraan je je best niet teveel aanpast als vreemdeling.
Da's dan ferm mislukt.
Oud 29 september 2014, 17:32   #28
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Begrijp mij niet verkeerd, maar eigenlijk mogen we blij zijn dat zo'n handelingen ons schokt en bij ons de media haalt. In het Midden Oosten is dit dagelijkse kost!

Aan de reacties te zien, kwetst de waarheid weer precies te hard. Bewijzen met bronvermelding graag dat grootvaders daar hun 3 jarige kleinkinderen aanranden. Anders moet je ophouden op met die leugens. Moslimkinderen worden meestal met de grootste liefde grootgebracht. Ik spreek uit ondervinding. Men heeft gebeden om hen, men beschouwt hen als een geschenk van God, meer kinderen is meer geschenk, de (groot-)ouders proberen hen zo goed mogelijk op te voeden, enz.
Oud 29 september 2014, 17:40   #29
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Kallikles, u heeft de essentie mooi verwoord! Inderdaad extreem-rechts, en daar valt helaas de n-va ook wat onder, maakt samenleven moeilijk.
Simplistische of racistische kak-pis en scheldfilosofieën beginnen de bovenhand te nemen bij die lagen van de bevolking. De rest moet eigenlijk een blok vormen daartegen en dat gedachtegoed blijven bestrijden.
Oud 29 september 2014, 17:44   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kallikles, u heeft de essentie mooi verwoord! Inderdaad extreem-rechts, en daar valt helaas de n-va ook wat onder, maakt samenleven moeilijk.
Simplistische of racistische kak-pis en scheldfilosofieën beginnen de bovenhand te nemen bij die lagen van de bevolking. De rest moet eigenlijk een blok vormen daartegen en dat gedachtegoed blijven bestrijden.
Allahu Ackbaaaaaar
Oud 29 september 2014, 17:57   #31
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rodent Bekijk bericht
Wat dacht je van verkrachten , martelen én verbranden en ...uiteraard omdat het maar een meisje was, heeft hij geen dag gezeten !!!
Lama was VIJF JAAR en, wat een verrassing, hij een 'priester'

https://www.google.be/webhp?sourceid...amia+al-ghamdi

Wat heeft dat met België te maken? En geef eens een betrouwbare bron: het internet staat ook vol leugens. Maar ok, mijn punt was dat er dus overal "zotten" rondlopen. Daarvoor moet je geen ras, geslacht of bevolkingsgroep beginnen stigmatiseren.
Oud 29 september 2014, 18:16   #32
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Aan de reacties te zien, kwetst de waarheid weer precies te hard. Bewijzen met bronvermelding graag dat grootvaders daar hun 3 jarige kleinkinderen aanranden. Anders moet je ophouden op met die leugens. Moslimkinderen worden meestal met de grootste liefde grootgebracht. Ik spreek uit ondervinding. Men heeft gebeden om hen, men beschouwt hen als een geschenk van God, meer kinderen is meer geschenk, de (groot-)ouders proberen hen zo goed mogelijk op te voeden, enz.
Wie moslim is neemt de Koran als volledige waarheid aan aangezien de Koran 'het wetboek' van Allah is.
En aangezien in dat wetboek pedofilie geen probleem is...
Oud 29 september 2014, 18:18   #33
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met België te maken? En geef eens een betrouwbare bron: het internet staat ook vol leugens. Maar ok, mijn punt was dat er dus overal "zotten" rondlopen. Daarvoor moet je geen ras, geslacht of bevolkingsgroep beginnen stigmatiseren.
Ja, want alles wat in uw voordeel speelt is de harde waarheid, maar alles wat in uw nadeel speelt zijn leugens!
Oud 29 september 2014, 19:21   #34
Varrus
Vreemdeling

Standaard

Met wat meer spelfouten zou ik denken dat Schimmelpenninck achter deze trolldraad zat.
Varrus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 19:27   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zotten lopen overal rond.
Gelukkig worden niet alle zotten als voorbeeld genomen.
Oud 29 september 2014, 21:18   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maak je maar niet ongerust
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 21:40   #37
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Varrus Bekijk bericht
Met wat meer spelfouten zou ik denken dat Schimmelpenninck achter deze trolldraad zat.
Het blijft mij verbazen wat voor een grote invloed de beschimmelde op dit forum heeft gehad. Zelfs nu hij al meer dan een maand inactief is!
Oud 29 september 2014, 21:49   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En hoeveel volgelingen heeft hij al ?
Veel minder dan pedofeet Mo.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 22:06   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Wie moslim is neemt de Koran als volledige waarheid aan aangezien de Koran 'het wetboek' van Allah is.
En aangezien in dat wetboek pedofilie geen probleem is...
Pedofilie bestaat gewoon niet binnen de islam. Seks buiten het huwelijk dat mag niet.

Er zijn wel enkele regels die incest moeten tegengaan. Maar daar is de logica wel een beetje warrig.

Moslims mogen wel gebruik maken van alles wat hun rechterhand bezit. Dus slaven zijn niet meer dan seksspeeltjes, en die mogen zelfs gedood worden zonder enige reden. Zolang de eigenaar geen bezwaren maakt is er geen vuiltje aan de lucht. En natuurlijk, als de eigenaar wel moeilijk doet, er is zoiets als betalen voor de schade.
Oud 29 september 2014, 22:09   #40
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rodent Bekijk bericht
Inderdaad, want niettegenstaande er hoogstwaarschijnlijk veel meer verkrachtingen en de ergste perversiteiten zullen plaatsvinden bij de moslims (om de doodeenvoudige reden dat ze dan gewoon doen wat Mohamed hen voordeed); zult ge daar nooit iets van horen en word het wel degelijk verborgen of geminimaliseerd en gezegd dat zoiets natuurlijk bij hun kultuur hoort.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be