Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2014, 11:23   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De enige diploma's waarvan je nu nog kan stellen dat ze een redelijke zekerheid op werk bieden zin dat van Burgerlijk en industrieel ingenieur.
En that's it mannen.
Klopt niet, technische beroepen, beroepen waar je je handen uit de mouwen moet steken, je handen vuil maken. onder meer: Elektriciens, loodgieters, bouwvakkers, houtbewerkers, stukadoors, mechaniekers, Tuiniers, straatreinigers, en ga maar door. Nu worden ze vanuit het oost-blok geïmporteerd.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 11:34   #22
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
enkel het totaal. Maar wat maakt die onderverdeling op basis van ras in feite uit?
Och gottekes toch, échte cijfers?
Waarom vind ik dan deze cijfers op de site van de RVA?

Citaat:
DE FEDERALE CIJFERS VAN DE VERGOEDE WERKLOZEN AUGUSTUS 2014In augustus 2014 hebben 474.234 werkzoekende volledig werklozen een uitkering ontvangen, hetzij 14.289 meer dan in augustus 2013 (+3,1%). Deze 474.234 personen worden verdeeld in 445.681 werkzoekende uitkeringsgerechtigde volledig werklozen toegelaten op basis van voltijdse arbeidsprestaties en toegelaten op basis van studies, in 23.633 werkzoekende uitkeringsgerechtigde volledig werklozen toegelaten op basis van vrijwillig deeltijdse arbeid en in 4.920 werkzoekende uitkeringsgerechtigde volledig werklozen met een bedrijfstoeslag.

De stijging is het grootst bij de mannen (+10.798 eenheden of +4,4%); bij de vrouwen bedraagt de toename op jaarbasis +1,6% (+3.491 eenheden).

Bekeken vanuit het standpunt van de leeftijd is de toename van de vergoede werkloosheid het grootst bij de 50-plussers (+11.367 eenheden of +9,2%); die stijging wordt evenwel gedeeltelijk verklaard door de verhoging van de leeftijdsgrens voor het bekomen van een vrijstelling van inschrijving als werkzoekende tot 60 jaar begin 2013. De jongste leeftijdsklasse (jonger dan 25 jaar) is de enige waar nog een afname merkbaar is (-3.610 eenheden of -6,3%).

Het aantal vergoede werklozen is in augustus 2014 op jaarbasis in elk van de drie gewesten toegenomen. De toename is echter aanzienlijk groter in het Vlaams Gewest (+11.998 eenheden of +6,9%) dan in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (+1.462 eenheden of +1,8%) en het Waals Gewest (+829 eenheden of +0,4%). Het aantal Vlaamse volledig werklozen komt in augustus 2014 zo uit op 186.991, tegenover 204.239 in het Waals Gewest en 83.004 in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
...
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 11:35   #23
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Klopt niet, technische beroepen, beroepen waar je je handen uit de mouwen moet steken, je handen vuil maken. onder meer: Elektriciens, loodgieters, bouwvakkers, houtbewerkers, stukadoors, mechaniekers, Tuiniers, straatreinigers, en ga maar door. Nu worden ze vanuit het oost-blok geïmporteerd.
U beantwoordt zelf uw vraag!
De Oost-blokkers betalen hun sociale zekerheid in eigen land.
TEGELEN - Update 8-2-2012 / 12.00 uur - "Ik heb twee weken geleden te horen gekregen dat mijn contract bij Ewals Cargo in Tegelen niet wordt verlengd”, verzucht chauffeur Theo (60). "Ze zijn op het ogenblik de Hollandse chauffeurs aan het opruimen en ruilen ze in voor Roemenen", beweert hij dinsdag.

"Ik vind het dieptriest. Ze hebben mij twee jaar geleden naar het bedrijf gehaald. Er waren destijds veel Tsjechen en de opdrachtgevers wilden niet teveel buitenlanders. Vandaar dat de Nederlandse chauffeurs moesten komen", legt hij aan Transport Online uit. En voegt eraan toe dat hem een vast contract in het vooruitzicht is gesteld.

"Het is dieptriest dat de Nederlandse regering hieraan meewerkt. Ze vinden het immers goed dat de buitenlanders hier komen werken", klinkt het. "Dit heeft vervelende gevolgen voor mij, want ik krijg een pensioenbreuk. Daar zit ik erg mee."

"Ik werk nog tot aanstaande vrijdag. Ik breng het nog op, maar niet meer met plezier. Ik probeer zo goed mogelijk weg te gaan, toch nog met de hoop dat er in de toekomst nog werk voor mij is."

"Als reden voor het niet verlengen van mijn contract noemen ze de crisis en geen werk. Maar dat is flauwekul. Afgelopen week heb ik nog 58,5 uur voor ze gewerkt."

Theo weet dat er naast hem nog negen chauffeurs zijn die moeten vertrekken. Een deel hoorde dat in januari, de rest deze week.
http://www.transport-online.nl/site/...egelen-update/
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 11:37   #24
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U beantwoordt zelf uw vraag!
Dus heb je het niet begrepen.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 11:40   #25
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus heb je het niet begrepen.
Verklaar U nader!
Oud 23 oktober 2014, 12:01   #26
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt dat denk je ?
De verloning is zeer laag.
Voor nagenoeg alles wat je opnoemt moet je gaan werken tegen het minimumloon.
Een loodgieter kan misschien veel verdienen, maar het personeel dat hij eventueel tewerkstelt niet hoor.
En stukadoors ?
Je kan hier geen werk meer vinden in dat beroep want je wordt weggeconcurreerd door Polen die tegen een prijs per vierkante meter werken waartegen jij de knauf nog niet kunt kopen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 23 oktober 2014 om 12:04.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 12:11   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pure horror Bekijk bericht
Denk jij echt dat die zo slecht betaald worden?
Ik had een klant , een stukadoor met 20 man personeel. Op minder dan 2 jaar tijd heeft hij al zijn personeel moeten ontslaan omdat al het werk dat hij vroeger had nu ingepikt werd door Polen die tegen minder dan 1/3 van zijn prijs werkten.
Terwijl de prijs die hij vroeg maar net voldoende was om hen een bescheiden loon te betalen.
Er is geen werk voor Belgische stukadoors.
Hetzelfde gebeurt met de vrachtwagenchauffeurs.
Er is vraag naar deze twee beroepen , dat is waar, maar alleen maar tegen een loon waar alleen maar Polen en Roemenen tevreden over kunnen zijn.
Oud 23 oktober 2014, 12:37   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had een klant , een stukadoor met 20 man personeel. Op minder dan 2 jaar tijd heeft hij al zijn personeel moeten ontslaan omdat al het werk dat hij vroeger had nu ingepikt werd door Polen die tegen minder dan 1/3 van zijn prijs werkten.
Terwijl de prijs die hij vroeg maar net voldoende was om hen een bescheiden loon te betalen.
Er is geen werk voor Belgische stukadoors.
Hetzelfde gebeurt met de vrachtwagenchauffeurs.
Er is vraag naar deze twee beroepen , dat is waar, maar alleen maar tegen een loon waar alleen maar Polen en Roemenen tevreden over kunnen zijn.
toch ook belangrijk :

die Polen werken volledig legaal, met factuur ... en leveren op de helft van de tijd een kwaliteit stukadoorwerk die je hier niet meer vindt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 12:41   #29
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch ook belangrijk :

die Polen werken volledig legaal, met factuur ... en leveren op de helft van de tijd een kwaliteit stukadoorwerk die je hier niet meer vindt.
Lang niet altijd, een tijd geleden waren dat inderdaad stielmannen, nu doet elke Pool die van geen hout pijlen kan maken dat.
Oud 23 oktober 2014, 12:43   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Lang niet altijd, een tijd geleden waren dat inderdaad stielmannen, nu doet elke Pool die van geen hout pijlen kan maken dat.
als ge ne sublieme vakman nodig hebt ?

werkt inmiddels met 4 ploegen, man of 20 ...

extreem professioneel.

en nee, ik vang gene %
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 12:53   #31
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ge ne sublieme vakman nodig hebt ?

werkt inmiddels met 4 ploegen, man of 20 ...

extreem professioneel.

en nee, ik vang gene %
Ik concentreer me op Jarretels. Het mogen ook Poolse zijn.
Oud 23 oktober 2014, 12:55   #32
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Och gottekes toch, échte cijfers?
Waarom vind ik dan deze cijfers op de site van de RVA?
De verborgen werklozen zitten niet in deze statistiek, zie ander topic.
Jaarlijks ontvangen meer dan 1 miljoen mensen een uitkering vd RVA!!
Oud 23 oktober 2014, 13:01   #33
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De verborgen werklozen zitten niet in deze statistiek, zie ander topic.
Jaarlijks ontvangen meer dan 1 miljoen mensen een uitkering vd RVA!!
Ik wou dat Circe aantonen dat ze er met haar cijfers hopeloos naast aan het kloppen was.
En laten we zeggen dat ik het beu was om te discussiëren met jou. Definities en bronnen lap je vierkant aan je laars, getuige je topic over de Vlaamse overheidsschuld waar je dan komt aandraven met die van de Belgische staat.
Oud 23 oktober 2014, 13:11   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wou dat Circe aantonen dat ze er met haar cijfers hopeloos naast aan het kloppen was.
En laten we zeggen dat ik het beu was om te discussiëren met jou. Definities en bronnen lap je vierkant aan je laars, getuige je topic over de Vlaamse overheidsschuld waar je dan komt aandraven met die van de Belgische staat.
Misschien eerst eens even BEGRIJPEND LEZEN. Het gaat me niet over cijfers maar over de aandelen van autochtonen en allochtonen. Waarom moet men de cijfers voor werkloze allochtonen persé laten dalen als daardoor de werkloze autochtonen zullen stijgen. Of dat nu 20.000 is of 70.000 maakt daarbij niks uit: ik heb het over de VERHOUDING tussen de twee groepen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 13:43   #35
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Haha, nee hoor. Dit was wat je eerst schreef:

Citaat:
Wat ik me steeds afvraag: er zijn 57.400 werklozen.

Welk verschil maakt het dan uit of die 20.000 bruine en 27.400 witte werklozen zijn, of dat het 15.000 bruine en 32.400 witte werklozen zijn?

Er wordt ondertussen weer geëist dat men ook bruine werknemers moet aanwerven, ook al vindt men die niet even geschikt als autochtone werknemers. Wat is er dan beter aan dat de autochtone werknemers werkloos blijven?
Waarop ik vroeg:
Citaat:
Ik veronderstel niet dat dat reële cijfers zijn?
En jij antwoordde: (ik heb mij de vrijheid gepermitteerd om in jouw citaat het belangrijke te benadrukken)
Citaat:
enkel het totaal. Maar wat maakt die onderverdeling op basis van ras in feite uit?
Het probleem is echt mijn leesvaardigheid hoor.
Oud 23 oktober 2014, 13:52   #36
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Leerkracht zou zogezegd een knelpuntberoep zijn . Toch ken ik 2 jonge mensen die zich het pleuris solliciteren om als leerkracht aan het werk te raken. Er zijn nauwelijks vacatures en als ze er al zijn zijn er telkens tientallen kandidaten voor één post.
Weeral een leugen van de regering dus.

De enige diploma's waarvan je nu nog kan stellen dat ze een redelijke zekerheid op werk bieden zin dat van Burgerlijk en industrieel ingenieur.
En that's it mannen.
Het is nochtans zo eenvoudig als heftrucker zijn/worden, reachtrucker zijn/worden of gewoon al met een pallettruckske orderpicker worden. De verzamelde logistiek in België heeft daar dagelijks ettelijke vacatures voor openstaan.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 13:54   #37
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch ook belangrijk :

Mijn buurman zijn factuur werd niet aanvaard door de belastingdienst. Ze hadden mooi werk afgeleverd, maar de inschrijvingsnummer was onbekend en spoor ze dan maar op.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 14:09   #38
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wanneer je 5 vacatures hebt en 10 werklozen die er hun gat aan vegen, dan heb je inderdaad te weinig werk én werkzoekenden met de foute attitude. Zo gek lijkt mij dat niet.
Iedereen staakt , er is geen werk, en er staat hoeveel miljard op de spaarboekjes? wat is er eindelijk aan de hand?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 16:01   #39
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
„Unser Körper gehört uns nicht selbst, sondern unserem Volk“

non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2014, 16:26   #40
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Iedereen staakt , er is geen werk, en er staat hoeveel miljard op de spaarboekjes? wat is er eindelijk aan de hand?
Mensen sparen uit angst om hun job te verliezen en om hun oude dag te kunnen financieren wegens laagste pensioenen vd Westerse wereld.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be