![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() trolololo
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat vergeten sommigen idd wel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nope, enkel nog in Antwerpen. en eerst een test afleggen in het plat Antwerps waarin je spontaan moet zeggen dat de rest van Vlaanderen parking is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En je mag dan nog op de foto met Liesbeth & Zuhal ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien zal die immigrant moeilijk zijn busticket kunnen vragen in het Arabisch, Berbers, Turks of Swahili wanneer hij opstapt. Tenzij dat hij toevallig geconfronteerd wordt met een buschauffeur met dezelfde achtergrond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En om het allemaal wat sneller af te bouwen kan men Demper benoemen als directeur van de sociale huisvestingsmaatschappijen in West vlaanderen. Dan is alles binnen de twee weken gesloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat enkel als je een goei mop kent over de Limburgers.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voila.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat Nederlands verplicht zou worden voor wie een sociale woning in Vlaanderen wil huren kan ik alleen maar toejuichen. Ik zou nog een stap verder gaan : in Vlaamse gemeenten is het verplicht Nederlands te spreken. Franstaligen moeten maar eens leren dat hun taal niet oppermachtig is. Als een Fransman tegen mij in het Frans begint dan antwoord ik in het Nederlands. Vertikt hij het Nederlands te spreken dan mag hij het aftrappen. Ook al is dat mijn dikste klant. Als ik naar de US reis moet ik ook niet tegen mijn leveranciers in het Nederlands of Frans beginnen. Geen Engels is retour naar BElgië zonder samenwerkingscontract. Simpel. Zelfs op de luchthaven van Zaventem beginnen de werknemers van de vliegtuigmaatschappijen al standaard in het Engels te spreken. En zo hoort het ook. Je vliegt met een Amerikaans bedrijf naar Amerika dus je spreekt Engels. Altijd zalig als daar een Fransman in het Engels op zijn plaats wordt gezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Voor een ambtelijke maatregel is dit aanvechtbaar. Als je als overheid bepaalde regels invoert, moet je die kunnen afdwingen en moet een eventuele discussie tot voor het gerecht kunnen gebracht worden. Het is net het probleem van de laatste jaren dat veel wetgeving en regels veel te vaag of discutabel zijn geformuleerd, en dat je daardoor juist discussie krijgt. Wetten en regels moeten duidelijk ondubbelzinnig geformuleerd zijn. 'Gewoon een vraag stellen en daarop kunnen antwoorden' is voor interpretatie vatbaar. De uitleg van Homans is dat ook: "Ze moeten geen roman van Claus kunnen lezen." Ja, nee, misschien wel een van Lannoye? Wat zijn gewone gesprekken? En moeten die gesprekken grammaticaal juist zijn? En wat versta je onder Nederlands? Is dialect ook goed? En wat als die ambtenaar dat dialect niet verstaat? Als je taal wil controleren, dan moet je duidelijk definiëren wat je verwacht dat ze kennen. Anders is de kans heel groot dat het vroeg of laat bij de rechter belandt.
Mijn redenering zal in sommige ogen overdreven klinken, vooral omdat we zo gewoon geworden zijn aan onzorgvuldig geformuleerde wetten en aan de haast waarmee het wetgevende werk gebeurt. Men vergeet te veel te denken aan: wat willen we bereiken en welke moeite of gevolgen zal een maatregel hebben. Hier ook: je moet de taal kunnen spreken, maar we zullen je niet uit het huis zetten. Wel een boete geven, aan sociale gevallen, die dat dan niet kunnen betalen, en dan bv. bij het ocmw gaan aankloppen. Heb je daarmee een beter verstandhouding gecreëerd in de woonblok? Nee, de maatschappij op kosten gejaagd en het probleem blijft: de persoon wordt niet uit woning gezet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
???? Erg konsekwent is uw redenering niet. In mijn ogen maakt ge u belachelijk met deze reactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik volg de redenering en de boete. Maar eens de boete betaald hoeveel tijd heb je dan om +/- NL te leren?
Ik bedoel kun je na x dagen/weken/maanden/jaren nogmaals een boete krijgen omdat je intussen nog steeds geen +/- NL kunt spreken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het Amerikaanse consulaat spreekt men ook Engels. Op het Belgische consulaat spreekt men natuurlijk enkel Frans.... snapt ge het verschil?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar blijven trouwens de tweede en derdegeneratie werkloze allochtonen die hopen tijd hebben om hun landgenoten een beetje Nederlands bij te brengen? Teveel moeite of zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Op het Belgische consulaat in Azië dat ik verleden jaar moest raadplegen i.v.m. een ongeval sprak men Nederlands. In het plaatselijke openbare ziekenhuis sprak men Engels. De Belgen die daar werken spreken Engels en amper een paar woorden van de plaatselijke taal. Ook in omgang met de plaatselijke werknemers spreken die Belgen Engels op de werkvloer. En alhoewel alle officiële documenten in de plaatselijke taal moeten opgesteld (vertaald) worden is er bijna altijd een Engelse vertaling bijgevoegd. Daar is men niet zo kortzichtig als en Vlaanderen. De welvaart groeit er dan ook veel meer dan hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |