![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste jaren kon Gorki me nauwelijks meer boeien, maar als mens hoorde ik Luc nog altijd heel graag bezig.
RIP.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan natuurlijk moeilijk verwachten dat in Wallonië iedere Vlaamse kermisartiest gekend is net als omgekeerd.....Kennen de meeste Vlamingen Adamo dan niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt alleen maar vastgesteld dat ze een apart land vonden. Goed voor hen. En dat ze geen Nederlands verstaan. Even goed voor hen als voor de Fransen uit Lille of uit Charleville Mizerie. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel Nederlanders verstaan geen Vlaams en veel Vlamingen verstaan geen Nederlands.....Veel Limburgers verstaan geen West-Vlamingen en omgekeerd......daarom de ondertiteling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 1 december 2014 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs onderlinge taalgroepen kennen verschillen.In de jaren 70 was de Britse popgroep Slade heel populair in Europa.In de US braken ze nooit door....want de Amerikanen verstonden ze niet ( ze hadden een verschrikkelijk wolverhampton accent)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat vlak wonen Franstaligen en Vlamingen echt in twee heel gescheiden en onderscheiden werelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaat er dan een Limburgboom waar er Limburgers aan groeien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch bestaat er tussen die Limburgers, West-Vlamingen en alles wat er tussen ligt, een heel belangrijke en vaststelbare gezamenlijke culturele ruimte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() RIP Luc De Vos, 10 juli zag ik je voor het laatst live spelen in Wilrijk rust zacht
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal nooit vergeten hoe hij de Bentley fabriek bezocht, met zijn vraag over "is het mogelijk om zo een heel groot scherm te installeren in de voorzetels achteraan"?
En dan zijn gezicht doen die man hem positief antwoordde ![]() Ook geweldig was hoe hij met 20 per uur over een landweg red met, denk ik, een Arnage, en een file veroorzaakte van hier tot in Tokyo ![]() "ik moet er toch nog eens over nadenken". ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is vaststellen dat een bepaald persoon een zeer grote bekendheid geniet in Vlaanderen en nauwelijks of niet in Wallonië volgens jou "Franstaligen afzeiken"? Dan zou er over het feit dat de kloof zich steeds meer uitdiept met geen woord mogen gerept worden? Zeg mij dan eens waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beatles wordt veel gebruikt als liftmuziek in hotels. ook populair in china: richard clyderman en de carpenters. |
|
![]() |
![]() |