Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2014, 13:16   #21
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het grootste probleem zit in de belgische regeltjes en wetten die dusdanig slecht zijn en overal voorzien van valkuilen en binnenwegen om toch maar dit apenland in ere te houden.
Het maakt geen bal uit of 't Vlamingen of walen zijn, beiden zitten gevangen in de gevangenis die belgië is.
Zolang dat land bestaat is de sterkste nog steeds belgië, met koning en 1001 mogelijkheden om 't geld legaal van de bevolking weg te houden...
Een president zou niet goedkoper zijn. Feit is dat alles beter en goedkoper kan, maar dat dit een systeem is, waar mensen tegen opgezet worden, mede ook door zij die nu aan het staken zijn.

Eigenlijk zijn de mensen die staken, het systeem aan het benutten tegen zichzelf, maar ze zien het niet.

België is geen gevangenis. De blinde massa zit gevangen, omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.
Oud 15 december 2014, 13:23   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wel wel Bekijk bericht
En dat is natuurlijk de fout van vdeze regering. Daarom moet die weg en vervangen worden door een nieuwe ps-regering. Weliswaar met Peeters als premier.

Hoe onnozel kan men zijn!
Nog een geluk voor u dat de moderatie vandaag ook staakt, kleine...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 13:23   #23
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Mensen, ik vind het er sterk over dat er genoeg werkwillenden niet aan de bak geraken en genoeg gedemotiveerden vandaag het land maar plat leggen.

Dat kost de economie miljoenen. Ik raad de getroffen bazen aan om alle stakers te registreren en al hun werk onder de loep te nemen en ze af te danken, als ze mensen moeten ontslaan wegens de schade die de staking teweeg bracht.

Waarom? Wel, ik ben het als langdurig werkloze beu dat ik niet aan de bak kom en wil gerust bazen overtuigen dat ik financieel nog voordelen voor hen kan opleveren, als ze mij in dienst nemen en dat al die klaagzangers die de nodige kosten meebrengen, eens vervangen mogen worden, door mensen die anders niet aan de bak komen.

Je mag officieel niemand ontslaan omdat die staakt, maar je kan altijd creatief met een C4 omspringen. Moest ik bedrijfsleider zijn, ik zou stakers ontslaan, want dat zijn onwerkwilligen.

Ze willen meer loon en minder werken en ga zo verder, terwijl er mensen zijn, die al blij zouden zijn, moesten ze een job hebben. Willen we terug concurrentieel zijn, mogen we eens de zaken herbekijken.

Misschien leren de stakers zo eens de andere kant van de tafel kennen en zelf werkloos worden en terug moeten solliciteren, het deksel op de neus krijgen en ga zo verder ... eens zien of ze dan nog gaan klagen omdat ze 5 minuten minder koffiepauze krijgen.

Sorry, maar ze zijn nu miljoenen onschuldige slachtoffers aan het maken en geen belangen aan het verdedigen. Ik zou als regering ook niet toegeven aan mensen die onze economie kapot maken.

Ik geef je 100% gelijk. En de vakbondsleiders die mag men gerust voor het gerecht dagen voor het schaden van het belang van de staat.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 13:25   #24
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Een president zou niet goedkoper zijn. Feit is dat alles beter en goedkoper kan, maar dat dit een systeem is, waar mensen tegen opgezet worden, mede ook door zij die nu aan het staken zijn.

Eigenlijk zijn de mensen die staken, het systeem aan het benutten tegen zichzelf, maar ze zien het niet.

België is geen gevangenis. De blinde massa zit gevangen, omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.
En u die bij de eerste de beste werkgever een blanco papiertje wilt gaan tekenen waarin u belooft dat u nooit zal staken en braafjes naar zijn pijpen zal dansen kijkt wel verder dan uw neus lang is? rare redenering

het "verdeel en heers systeem" van bart werpt zijn eerste vruchten af.
Hades is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 13:41   #25
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hades Bekijk bericht
En u die bij de eerste de beste werkgever een blanco papiertje wilt gaan tekenen waarin u belooft dat u nooit zal staken en braafjes naar zijn pijpen zal dansen kijkt wel verder dan uw neus lang is? rare redenering

het "verdeel en heers systeem" van bart werpt zijn eerste vruchten af.
Ik durf gerust en met trost op mijn CV te schrijven dat ik niet bereid ben tot staken. Daar raak je de regering met mee, maar wel het bedrijf dat je loon moet uitbetalen.

Er zijn andere manieren op je ongenoegen te laten merken.
Oud 15 december 2014, 13:45   #26
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wel wel Bekijk bericht
En dat is natuurlijk de fout van vdeze regering. Daarom moet die weg en vervangen worden door een nieuwe ps-regering. Weliswaar met Peeters als premier.

Hoe onnozel kan men zijn!
Na zoveel nicks zou je moeten weten dat voor mijn part de PS rustig de allergrootste partij mag zijn... In het onafhankelijke wallonië...

Deze regering is een bullshitregering die nog anti-Vlaamser is dan al de vorigen bijeen, mss met opzet, maar in alle geval geen regering die nog een dag langer moet bestaan...
Trek de stekker uit de federale en laat ze nog een maandje rondlopen als kippen zonder kop om belgie te redden. Ondertussen kunnen we dan alvast hier en daar de grenspaaltjes Vlaanderen <==> Wallonië neerpoten...

Dan kan men de Vlaamse grondwet schrijven, een wetboek waar "lefoe's" krijgen wat ze nodig hebben en waar ineens alle zaken tegoei worden aangepakt ipv halvegare belgische zever te repareren met sparadrap...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 13:52   #27
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik durf gerust en met trost op mijn CV te schrijven dat ik niet bereid ben tot staken. Daar raak je de regering met mee, maar wel het bedrijf dat je loon moet uitbetalen.

Er zijn andere manieren op je ongenoegen te laten merken.
zo ver kijk jij dus, ga jij maar werken voor 2 euro per uur wees ondertussen blij dat je nog een werkloosheidsuitkering hebt want voor bart dewever ben je al afgeschreven als een profiteur.
Oud 15 december 2014, 14:16   #28
Boadicea

Standaard

Citaat:
zo ver kijk jij dus, ga jij maar werken voor 2 euro per uur wees ondertussen blij dat je nog een werkloosheidsuitkering hebt want voor bart dewever ben je al afgeschreven als een profiteur.
Die stakers ... Dat zijn de echte profiteurs. Ik denk dat De Wever dit eindelijk ook door aan het krijgen is.
Oud 15 december 2014, 14:39   #29
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Die stakers ... Dat zijn de echte profiteurs. Ik denk dat De Wever dit eindelijk ook door aan het krijgen is.
die stakers gaan anders toch maar de rest van het jaar werken een groot deel van hun brutoloon gaat dan naar de staat waarmee dan uw werkloosheidsuitkering wordt betaald. Misschien komt er een dag dat u dat door begint te krijgen.
Oud 15 december 2014, 15:03   #30
Boadicea

Standaard

Citaat:
die stakers gaan anders toch maar de rest van het jaar werken een groot deel van hun brutoloon gaat dan naar de staat waarmee dan uw werkloosheidsuitkering wordt betaald. Misschien komt er een dag dat u dat door begint te krijgen.
Moest ik werk hebben, zou ik ook mee betalen. Die mensen hebben het en zijn nog niet blij. Ik vind het stakingsrecht uitgehold en van mij mag het afgeschaft worden. Op dat punt krijg ik nog respect voor De Wever.
Oud 15 december 2014, 15:12   #31
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Moest ik werk hebben, zou ik ook mee betalen. Die mensen hebben het en zijn nog niet blij. Ik vind het stakingsrecht uitgehold en van mij mag het afgeschaft worden. Op dat punt krijg ik nog respect voor De Wever.

ja raar hé, de mensen die u als profiteurs bestempelt hebben werk en u die geen profiteur bent heeft geen werk. Dan stelt zich automatisch de vraag waarom een werkgever in hemelsnaam de voorkeur geeft aan een profiteur boven u?
of zou het toch allemaal niet zo zwart wit zijn als u voorstelt.

langs de andere kant als u al uw rechten al wilt opgeven om toch maar aan een job te geraken moeten uw competenties toch een stuk lager liggen dan degene die nu aan het werk zijn. Spijtig voor u dan dat ook dat u geen langdurige job zal opleveren want binnen de twee maanden staat er dan wel iemand die onder uw eisen zal duiken maar de werkgever zal er wel beter van worden want die moet nog maar een appel en een ei betalen voor zijn werknemers.
Oud 15 december 2014, 15:14   #32
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Klopt vandaag een groot bakkes en morgen braaf aan het werk en zelfs de baas pijpen om zijn job te mogen houden. Hoe onnozel kan een mens zijn
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 15:20   #33
Boadicea

Standaard

Citaat:
ja raar hé, de mensen die u als profiteurs bestempelt hebben werk en u die geen profiteur bent heeft geen werk. Dan stelt zich automatisch de vraag waarom een werkgever in hemelsnaam de voorkeur geeft aan een profiteur boven u?
of zou het toch allemaal niet zo zwart wit zijn als u voorstelt.

langs de andere kant als u al uw rechten al wilt opgeven om toch maar aan een job te geraken moeten uw competenties toch een stuk lager liggen dan degene die nu aan het werk zijn. Spijtig voor u dan dat ook dat u geen langdurige job zal opleveren want binnen de twee maanden staat er dan wel iemand die onder uw eisen zal duiken maar de werkgever zal er wel beter van worden want die moet nog maar een appel en een ei betalen voor zijn werknemers.
Ik heb competenties, maar er is teveel concurrentie in de branche waar ik competenties in heb. Daarom dat ik me nu aan het herscholen ben om in een andere sector te gaan zoeken.

Maar het doet me erg pijn dat ik niet aan de bak geraak en daar mensen zie, die dik tegen hun zin een job doen, die ik met volle goesting en met minder eisen graag zou doen. Bazen kijken helaas naar wie het mooiste CV heeft en niet altijd naar wie het meest competent is.

Moest ik het kapitaal hebben, zou ik zelf een bedrijf oprichten. Helaas moet je tegenwoordig geld hebben, om geld te maken. Daarnaast doe ik ook nog vrijwilligerswerk, omdat ik wel degelijk een sociale bijdrage wil leveren.

Ik zie de schade die deze staking aanricht en die gaat enkel in het voordeel van de regering werken en niemand zal er beter van worden.
Oud 15 december 2014, 15:32   #34
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb competenties, maar er is teveel concurrentie in de branche waar ik competenties in heb. Daarom dat ik me nu aan het herscholen ben om in een andere sector te gaan zoeken.

Maar het doet me erg pijn dat ik niet aan de bak geraak en daar mensen zie, die dik tegen hun zin een job doen, die ik met volle goesting en met minder eisen graag zou doen. Bazen kijken helaas naar wie het mooiste CV heeft en niet altijd naar wie het meest competent is.

Moest ik het kapitaal hebben, zou ik zelf een bedrijf oprichten. Helaas moet je tegenwoordig geld hebben, om geld te maken. Daarnaast doe ik ook nog vrijwilligerswerk, omdat ik wel degelijk een sociale bijdrage wil leveren.

Ik zie de schade die deze staking aanricht en die gaat enkel in het voordeel van de regering werken en niemand zal er beter van worden.
Dus is het de werkgever die niet competent is in uw ogen om goed personeel aan te werven? Dus langs de ene kant wil je al uw rechten opgeven om toch maar een job te hebben en langs de andere kant stel je dat diezelfde werkgever al verkeerd bezig is vanaf het moment dat hij personeel aanneemt.

Ik zie trouwens geen enkele schade van wat stakingsdagen, is in het verleden ook al gebeurd en het zal in de toekomst ook nog wel gebeuren, dat wilt zeggen, zolang mensen zoals u het niet voor het zeggen hebben natuurlijk die dat recht willen afnemen.
Oud 15 december 2014, 15:37   #35
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Klopt vandaag een groot bakkes en morgen braaf aan het werk en zelfs de baas pijpen om zijn job te mogen houden. Hoe onnozel kan een mens zijn
Ik zou de hielen van een baas likken voor een job. Ik zou er alles voor over hebben, zelfs voor minder dan mijn uitkering wil ik werken. Als de regering daar eens rekening mee zou houden. Van mij mogen de lonen naar beneden en wie meer wil werken, kan meer krijgen. Al de rest moet zich maar tevreden stellen.

Het is niet EN EN, maar OF OF. Of je werkt langer en hebt meer geld, of je doet het niet en hebt het niet. Simpel as that!

Het is aan de bazen om ervoor te zorgen dat hun personeel gemotiveerd is door de sfeer in het bedrijf zo te maken, dat het rendeert en dat iedereen gemotiveerd is.

Het is aan de regering dat de sociale zekerheid betaalbaar blijft en dat kan niet, als men bedrijven gaat doodknijpen met allerlei taksen, zoals men nu bezig is. De bazen willen volgens mij wel meer volk aannemen, maar kunnen het niet, omdat het te duur is en ze hun producten ergens nog verkocht moeten krijgen.

Dat is het probleem. Onze sociale zekerheid wordt onhoudbaar. Nu de mensen ouder worden, is een pensioen een utopie. Onze regering is realistisch, maar het is niet aan hen om het tij te keren.

We moeten eens stil staan bij onszelf en een blij leren zijn met wat we hebben. We hebben het hier pakken beter dan bv in Derde Wereldlanden, maar we blijven meer en meer eisen en misschien is er wel een plafond aan de welvaart, dat we overschrijden.

Onze sociale zekerheid is een prachtig iets, maar het is onbetaalbaar, als we het zo blijven toepassen.

En het is niet alleen de werkloosheid. Ik ben geen racist, maar ons vluchtelingenbeleid kost ook pakken geld aan de gemeenschap en daar wordt op termijn ook niemand beter van, want we nemen hier mensen binnen, die onze cultuur niet eigen zijn, die dikwijls geen diploma hebben en we investeren in hun kansen.

Klinkt prachtig, maar wie wordt daar werkelijk beter van? Het is weer een belasting op onze sociale zekerheid. Onze lonen stijgen er door en solidariteit is een mooi ding, zolang je jezelf niet dood deelt.

Daarnaast zijn de echte winnaars van ons asielbeleid de mensensmokkelaars, die de sterke, jonge actieve bevolking uit hun landen van herkomst hier een mooiere toekomst beloven en hun dikwijls als haaienvlees in de zee doen eindigen. En de dictators die kindsoldaten en dergelijke kweken, die lachen ook, want ze vinden het ook leuker dat mensen van hen gaan lopen, als ze het oneens zijn, dan waardig tegenstand te gaan bieden. Zo blijft de gruwel duren, want het is een minderheid van de mensen, die een overvloed aan problemen veroorzaken.

Dan moeten dictators geen sociale zekerheid installeren en niet ontwikkelen. Stuur alles en iedereen maar naar hier en zij hebben nog meer macht en nog meer weelde. Zij worden niet geraakt, maar de mensen die achterblijven onder hun hoede, gaan het nog zwaarder hebben.

Zo geraakt de koek ongelijk verdeeld. We delen ons failliet en maken een systeem dat goed bedoeld is, maar meer leed veroorzaakt dan problemen oplost op termijn.

Denk aan het Mattheüseffect die de index op ons systeem heeft van de rijken rijker te maken en de armen in verhouding armer. Dat weten we ook allemaal, maar wie doet er iets aan?

Mensen, schiet niet op de regering. Niet ons land, maar de hele wereld is in crisis en in onevenwicht. We hebben alles ingezet met kolonisaties en imperialisme en nu valt alles uit elkaar en dragen we er de gevolgen van.

Denken ze echt met 1 dag staken, recht te trekken wat er al 150 jaar krom aan het groeien is? Als we niet ingrijpen en terugschroeven in onze drang naar weelde, gaan we er aan ten onder en wij niet alleen.

Ik denk dat er veel mensen meer recht hebben om te staken, dan de Belgen, maar het niet doen.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 15 december 2014 om 15:52.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 15:51   #36
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dus is het de werkgever die niet competent is in uw ogen om goed personeel aan te werven? Dus langs de ene kant wil je al uw rechten opgeven om toch maar een job te hebben en langs de andere kant stel je dat diezelfde werkgever al verkeerd bezig is vanaf het moment dat hij personeel aanneemt.

Ik zie trouwens geen enkele schade van wat stakingsdagen, is in het verleden ook al gebeurd en het zal in de toekomst ook nog wel gebeuren, dat wilt zeggen, zolang mensen zoals u het niet voor het zeggen hebben natuurlijk die dat recht willen afnemen.
We leven niet meer in het verleden. We hebben geen recht om ons land kapot te maken om te protesteren tegen een regering, die voor een onmogelijke opdracht staat om fouten uit het verleden recht te trekken.

En het leven is pest of cholera: een baas heeft geen kristallen bol en kan enkel gokken met objectieve en vooral subjectieve factoren wie hij een job geeft of niet. Vaak maakt hij zo een juiste keuze, maar soms ook niet.

Moest ik baas zijn, zou ik negen kansen van tien ook wel eens verkeerde mensen aannemen en juiste aan wal laten staan. Dat is nu eenmaal zo. Alleen zijn er heel wat mensen met pakken competenties, die geen of amper kans krijgen om ze te bewijzen en daar zou ook iets mee gedaan moeten worden.

Ik heb er stilaan genoeg van dat er hier een groep mensen protesteren tegen een systeem dat zo slecht nog niet is, maar het wel mee kapot maken.

Zou jij als buitenlands investeerder België een goede optie vinden? We leveren dure arbeid in verhouding en hebben het recht alles plat te leggen, als er ons iets niet zint. Dat is een feit dat we ook onder ogen moeten zien.

Ik zou trouwens uw recht niet afpakken, maar wel aan regels onderwerpen. Zo mag men in mijn ogen geen werkwilligen tegen houden. Die hebben ook recht op hun mening. Daarnaast zou u ook geen loon voor uw stakingsdagen mogen ontvangen. Maar ik denk dat er betere drukkingsmiddelen zijn tegenwoordig.

Waarom is er nog niemand op het idee gekomen om massaal niet te gaan stemmen, of enkel blanco? Dat zou de regering meer in een impasse brengen, dan staken.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 15 december 2014 om 15:55.
Oud 15 december 2014, 15:57   #37
Hades
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
We leven niet meer in het verleden. We hebben geen recht om ons land kapot te maken om te protesteren tegen een regering, die voor een onmogelijke opdracht staat om fouten uit het verleden recht te trekken.

En het leven is pest of cholera: een baas heeft geen kristallen bol en kan enkel gokken met objectieve en vooral subjectieve factoren wie hij een job geeft of niet. Vaak maakt hij zo een juiste keuze, maar soms ook niet.

Moest ik baas zijn, zou ik negen kansen van tien ook wel eens verkeerde mensen aannemen en juiste aan wal laten staan. Dat is nu eenmaal zo. Alleen zijn er heel wat mensen met pakken competenties, die geen of amper kans krijgen om ze te bewijzen en daar zou ook iets mee gedaan moeten worden.

Ik heb er stilaan genoeg van dat er hier een groep mensen protesteren tegen een systeem dat zo slecht nog niet is, maar het wel mee kapot maken.

Zou jij als buitenlands investeerder België een goede optie vinden? We leveren dure arbeid in verhouding en hebben het recht alles plat te leggen, als er ons iets niet zint. Dat is een feit dat we ook onder ogen moeten zien.
Dat is uw interpretatie natuurlijk, volgens mijn interpretatie maak jij juist het land kapot door plat op de buikt te gaan voor uw werkgever. En een baas heeft geen kristallen bol dus hij kan er wel eens naast zitten maar volgens u zit hij er het grootste deel van de tijd naast en blijft hij naderhand nog in de boosheid volharden door die slechte werknemers in dienst te blijven houden en die tal van goede mensen niet te willen aannemen.

Als buitenlandse investeerder zou ik een afwachtende houding aannemen zolang er sociale onrusten zijn net zoals ik dat zou doen als er sociale onrusten zouden zijn in Frankrijk, Duitsland of waar dan ook. kan natuurlijk nog altijd naar lage loon landen gaan of daar waar je kinderen mag tewerkstellen. Hoeveel water wil jij bij de wijn doen voor je stelt dat het genoeg is, blijkbaar heel veel.
Oud 15 december 2014, 16:12   #38
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat is nu eens een onjuiste inbreng.
Echte zieken moeten kunnen beroep doen op onze sociale zekerheid. Niemand vraagt om ziek te zijn.

Jonge vrouwen hebben recht op kinderen baren. Ze doen het trouwens onvoldoende om onze demografie recht te houden. Ook hieraan moet gewerkt worden door bijvoorbeeld het kindergeld te verhogen.

+ 45 jarigen ontslaan is waanzin. Die mensen hebben jarenlange ervaring opgebouwd die een zegen zijn voor het bedrijf.

Zieken, gehandicapten,... zijn niet productief en een bedrijf is geen opvang.

Ontslagrecht moet dringend hervormd worden.
Flexibel ontslag moet zeker tot de mogelijkheden behoren.

Vrouwen en kinderen = groot verlies voor een onderneming.
Ofwel ga je werken ofwel ben je een kweekmachine. Geen kinderen op kosten van de werkgever.

En ouderen zijn sowieso gedemotiveerd. Die moet je even snel kunnen buitengooien.
Wat maakt het uit dat ze die jaren goed gewerkt hebben? We leven NU en niet in het verleden.
Oud 15 december 2014, 16:15   #39
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dat is uw interpretatie natuurlijk, volgens mijn interpretatie maak jij juist het land kapot door plat op de buikt te gaan voor uw werkgever. En een baas heeft geen kristallen bol dus hij kan er wel eens naast zitten maar volgens u zit hij er het grootste deel van de tijd naast en blijft hij naderhand nog in de boosheid volharden door die slechte werknemers in dienst te blijven houden en die tal van goede mensen niet te willen aannemen.

Als buitenlandse investeerder zou ik een afwachtende houding aannemen zolang er sociale onrusten zijn net zoals ik dat zou doen als er sociale onrusten zouden zijn in Frankrijk, Duitsland of waar dan ook. kan natuurlijk nog altijd naar lage loon landen gaan of daar waar je kinderen mag tewerkstellen. Hoeveel water wil jij bij de wijn doen voor je stelt dat het genoeg is, blijkbaar heel veel.
Er zijn vandaag veel werkwillige mensen door de stakers niet op hun werk geraakt. Ik denk dat een baas dikwijls gelijk heeft, maar u hebt er weinig respect voor, als ik het zo hoor. Deze mensen nemen zware verantwoordelijkheden en kunnen dus niet iedereen aannemen. Feit is dat we meer werklozen dan jobs hebben. Dat probleem kunnen de bazen niet zomaar oplossen, zonder de regering.

En kinderarbeid? Die bestaat omdat er dankzij de crisis zoveel mensen in armoede leven, dat ze enkel hun inkopen in dumpingketens kunnen doen en zo de vraag ernaar in stand houden. Daarnaast kan men kinderen, als er geen scholing of andere activiteit voorzien is, beter aan het werk zetten, dan straatkinderen te creëren, die makkelijke prooien zijn voor prostitutienetwerken en andere uitbuiting. Dikwijls kan dat kind zijn brood zo nog verdienen en anders niet meer en beland het op straat.

Ik maak dus het land kapot volgens jou, omdat ik niet enkel binnen de lijntjes denk, maar ook andere factoren in acht neem, die onze welvaart ondermijnen en ons sociaal systeem en economie kapotmaken.

Ik wil niet als een kieken zonder kop gaan staken en ik denk veel mensen ook niet. Veel mensen zijn vandaag door de stakingen niet op hun werk geraakt, terwijl ze wel wilden werken. Denk daar ook eens over na. Waar zit hun vrije wil?

Jij mag van mij staken, als je het thuis in alle rust doet en ieder zijn mening gunt. Dat is nu niet meer zo. De democratie is er uit. Mensen kunnen niet meer kiezen, ze worden dikwijls mee gegijzeld.

Dit zijn mensen die niet kunnen werken, maar wel de prijs van al deze oproer betalen:

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141215_0...-niet-passeren
Oud 15 december 2014, 16:18   #40
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Zieken, gehandicapten,... zijn niet productief en een bedrijf is geen opvang.

Ontslagrecht moet dringend hervormd worden.
Flexibel ontslag moet zeker tot de mogelijkheden behoren.

Vrouwen en kinderen = groot verlies voor een onderneming.
Ofwel ga je werken ofwel ben je een kweekmachine. Geen kinderen op kosten van de werkgever.

En ouderen zijn sowieso gedemotiveerd. Die moet je even snel kunnen buitengooien.
Wat maakt het uit dat ze die jaren goed gewerkt hebben? We leven NU en niet in het verleden.
Mensen die niet kunnen werken, mogen in mijn ogen een uitkering blijven genieten. Je kiest niet om ziek of beperkt te zijn.

Een bedrijf ik geen opvang, maar je gaat hier en daar kort door de bocht. Wie zegt er dat ouderen niet gemotiveerd zijn?

Ik heb het ergens ook moeilijk met werkende moeders, maar wat doen we met alleenstaande moeders? Soms hebben mensen geen andere keuze. Vrouwen zijn wel geen kweekmachines.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 15 december 2014 om 16:20.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be