Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2015, 01:24   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Waarom niet?
Ben je een bedreiging voor de fysieke integriteit van anderen?
Oud 1 januari 2015, 01:26   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom mensen sowieso een celstraf geven? Dat lost het gebeuren toch ook niet op. Is dat wat je bedoelt?
Inderdaad. Mij lijkt hier belangrijker dat de onder fraude verkregen geldsom zoveel mogelijk wordt ingelost. Iemand achter tralies steken die op zich geen bedreiging is voor zijn medemens, lijkt me contraproductief.
Oud 1 januari 2015, 10:15   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ah zo, nu is een huwelijk met een niet-Belg bij voorbaat liefdeloos? Dus twee Marokkanen die willen trouwen voelen niets voor elkaar. Dat weten we dan ook weer. En die voordelen van een 'schijnhuwelijk' die je opnoemt zijn eerder jouw vooroordelen. Opstrijken is niet het juiste woord. ..
Waar schrijf ik dat elk huwelijk met een niet-Belg liefdeloos is? Het gaat hier toch over "schijnhuwelijken". Tenzij jij ervan uitgaat dat elk huwelijk met een opgelegde inteeltneef of nicht een schijnhuwelijk is..... maar dat heb ik dus niet gesteld.

Citaat:
Er zijn diverse voorwaarden, waardoor niemand ze zomaar krijgt. Het mag gek klinken maar je moet er vaak hard voor werken. De meeste vreemdelingen, zeker degenen die hier willen werken, zijn trouwens een beetje ambitieuzer dan dop of OCMW. Misbruiken of fraude met die instanties staan los van huwelijken met een vreemdeling en moeten apart worden aangepakt.
Wat een gelul. Ten eerste komen de meeste nederlandsonkundige nieuwkomers amper aan een job. Dat is geen discriminatie: er staan tien Nederlandstaligen voor je in de rij voor dezelfde job. Ten tweede is in geval het geen schijnhuwelijk is, geen probleem. En ten derde heb je zelf nog nooit gehoord van de "Belgiëroute" neem ik aan? Speciaal gebruikt om Nederlandse Marokkanen via België aan hun importneef of nicht te helpen vermits ze in Nederland niet meer worden toegelaten.
Natuurlijk zijn er velen die hier echt wel willen werken, maar voor die mensen is er nu eenmaal geen werk. De tomatenplukkers uit Tibet worden ondertussen uit de markt geprijsd door Europese Poolse en Portugese seizoenarbeiders. Dus waar gaat je nederlandsonkundige marokkaanse neef werken denk je?

Citaat:
Dus nee circe, de staat is niet met geld om te kopen. Als jij morgen met een rijke Zuid Afrikaan trouwt die zich dan samen met je in België wil vestigen, ga je ook de hele procedure schijnhuwelijk moeten doorlopen. En dat huwelijk zal meer kans hebben om als schijnhuwelijk te worden bestempeld (verschillende afkomst, geen gemeenschappelijke taal,...). Tenminste als je zou mogen trouwen, want er dient een attest geen huwelijksbeletsel afgegeven te worden door de staat.
Wie heeft het over afkopen van de staat? Tot nader order (en hopelijk nog lang) is het hier geen Noord Afrika waar men de ambtenaren via een fiks bedrag kan omkopen. (Of is het toch al terug ingeburgerd bij de allochtoonse ambtenaren? )
Waarom zou ik niet met een rijke Zuid Afrikaan mogen huwen? Over welk taalverschil heb je het? er is zelfs geen cultuurverschil. En die rijke Zuid-Afrikaan gaat hier niet aan de dop staan of aan de ziekenkas want die hoeft geen beroep te doen op onze sociale zekerheden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 11:18   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah zo, nu is een huwelijk met een niet-Belg bij voorbaat liefdeloos? Dus twee Marokkanen die willen trouwen voelen niets voor elkaar. Dat weten we dan ook weer. En die voordelen van een 'schijnhuwelijk' die je opnoemt zijn eerder jouw vooroordelen. Opstrijken is niet het juiste woord. Er zijn diverse voorwaarden, waardoor niemand ze zomaar krijgt. Het mag gek klinken maar je moet er vaak hard voor werken. De meeste vreemdelingen, zeker degenen die hier willen werken, zijn trouwens een beetje ambitieuzer dan dop of OCMW. Misbruiken of fraude met die instanties staan los van huwelijken met een vreemdeling en moeten apart worden aangepakt.

Dus nee circe, de staat is niet met geld om te kopen. Als jij morgen met een rijke Zuid Afrikaan trouwt die zich dan samen met je in België wil vestigen, ga je ook de hele procedure schijnhuwelijk moeten doorlopen. En dat huwelijk zal meer kans hebben om als schijnhuwelijk te worden bestempeld (verschillende afkomst, geen gemeenschappelijke taal,...). Tenminste als je zou mogen trouwen, want er dient een attest geen huwelijksbeletsel afgegeven te worden door de staat...
1; Wanneer een Marokkaanse partner van hier trouwt met iemand in Marokko, kun je moeilijk van liefde spreken, tenminst niet wat er hier onder verstaan wordt.
De partners hebben mekaar vaak maar één of twee keer gezien en eenmaal er het voornemen is tot een huwelijk, vaak overeengekomen onder beide families, mogen ze met mekaar telefoneren, via internet contact hebben maar uiteindelijk trouwen twee mensen die mekaar amper kennen. Dat is binnen islam dan ook gene probleem want als goede moslims kennen ze wederzijdse plichten en rechten en daar gaat het om, wanneer ze zich daar aan houden komt alles goed, toch?
Vaak is dit nee, omdat de relatie niet ging over een duurzame verbinding van mensen die voor mekaar kiezen uit echt vrije wil, maar over een gearrangeerde verbintenis waarbij alle economische voordelen wel degelijk de beslissende factor zijn, daarom trouwen zoveel Marokkaanse Belgen met iemand uit Marokko.
Zijn dat allemaal schijnhuwelijken? Voor de Islamitische visie op huwelijk niet maar voor de Westerse visie wel. Dus worden zeer terecht een aantal van die verbintenissen grondig onderzocht.

2, Wie op deze manier het land binnenkomt krijgt een F kaart. Je bent dan verplicht om met je partner samen te wonen, maar na drie jaar wordt dit F + en dat geeft recht op onbeperkt verblijf. Dan kun je scheiden en heb je recht op OCMW. Gebruiken enkel Marokkanen deze " route"?
Nee, evengoed doen Turken dit, Afghanen maar ook Belgen die trouwen met vrouwen uit Afrika, Oost Europa en Azie. Zijn dat allemaal oplichters? Nee maar het merendeel komt echt om economische redenen en dus staat vaak dit maar niet de verbintenis centraal, daar blind voor zijn, dat ontkennen, is naast de kwestie want na enkele jaren zijn er meer uit mekaar dan nog samen.
Terecht probeert deze samenleving daar iets aan te doen, want eenmaal een permanent verblijfsstatuut gaan deze mensen ook " herenigen" met eventuele achtergebleven kinderen, een nieuwe man, of indien mogelijk familie. Het verhaal wat dus met twee mensen begon deint uit meerdere mensen die allemaal extra ondersteuning nodig hebben op één of andere manier, via onderwijs, opleiding, huisvesting, gezondheidszorg en uitkeringen. En het is onze sociale zekerheid die de kosten draagt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 11:56   #25
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ben je een bedreiging voor de fysieke integriteit van anderen?
Sinds wanneer is die voorwaarde aan een gevangenisstraf gekoppeld?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 12:16   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah zo, nu is een huwelijk met een niet-Belg bij voorbaat liefdeloos? Dus twee Marokkanen die willen trouwen voelen niets voor elkaar. Dat weten we dan ook weer.
Ge gaat mij toch niet wijsmaken dat het onderzocht wordt als twee Marokkanen willen trouwen die hier al wonen?
Maar hoe men verliefd kan worden op iemand die in Marokko woont is mij ook niet echt duidelijk.
Zelf zou ik in zo een geval in Marokko gaan wonen.
Ik zou mijn geliefde niet in een land willen doen wonen met een vreemde cultuur, waarvan ze de taal niet machtig is en bovendien nog gediscrimineerd wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 12:16   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah zo, nu is een huwelijk met een niet-Belg bij voorbaat liefdeloos? Dus twee Marokkanen die willen trouwen voelen niets voor elkaar. Dat weten we dan ook weer.
Ge gaat mij toch niet wijsmaken dat het onderzocht wordt als twee Marokkanen willen trouwen die hier al wonen?
Maar hoe men verliefd kan worden op iemand die in Marokko woont is mij ook niet echt duidelijk.
Ik zou mijn geliefde niet in een land willen doen wonen met een vreemde cultuur, waarvan ze de taal niet machtig is en bovendien nog gediscrimineerd wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 12:22   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is die voorwaarde aan een gevangenisstraf gekoppeld?
Tot de negentiende eeuw ongeveer.

Redelijk recent dus maar, deze nieuwe regeling om zomaar lukraak mensen achter tralies te smijten zonder dat ze op een productieve manier hun schuld kunnen inlossen maar enkel meer geld kosten aan de maatschappij.

Laatst gewijzigd door lombas : 1 januari 2015 om 12:28.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 13:02   #29
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot de negentiende eeuw ongeveer.

Redelijk recent dus maar, deze nieuwe regeling om zomaar lukraak mensen achter tralies te smijten zonder dat ze op een productieve manier hun schuld kunnen inlossen maar enkel meer geld kosten aan de maatschappij.
Voor de negentiende eeuw zat er inderdaad minder volk in de gevangenissen.
Dat kwam omdat men doorgaans lijfstraffen hanteerde en omdat je toen de doodstraf kon krijgen voor het stelen van een geit.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 1 januari 2015 om 13:02.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 13:05   #30
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de negentiende eeuw zat er inderdaad minder volk in de gevangenissen.
Dat kwam omdat men doorgaans lijfstraffen hanteerde en omdat je toen de doodstraf kon krijgen voor het stelen van een geit.
Dat verandert niets aan mijn punt: als iemand hier enkele jaren dankzij een schijnhuwelijk heeft geprofiteerd van de sociale zekerheid, is het dan niet logisch dat de strafmaat een vorm van retributie oplegt - met andere woorden: dat hij zijn profitariaat in klare munt terugbetaalt - dan hem in een gevangenis te steken die handenvol geld kost?
Oud 1 januari 2015, 13:20   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dat is inderdaad logischer, maar waar komt die klare munt vandaan indien betreffende persoon van 't profitariaat z'n beroep gemaakt heeft.

Verplichte tewerkstelling?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 13:22   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat verandert niets aan mijn punt: als iemand hier enkele jaren dankzij een schijnhuwelijk heeft geprofiteerd van de sociale zekerheid, is het dan niet logisch dat de strafmaat een vorm van retributie oplegt - met andere woorden: dat hij zijn profitariaat in klare munt terugbetaalt - dan hem in een gevangenis te steken die handenvol geld kost?
OK een compromis. Hij betaalt de onterecht ontvangen sommen terug én krijgt een lijfstraf vb. honderd stokslagen. Of spitsroeden lopen (tenslotte een middeleeuws inheems gebruik). De schandpaal vind ik hier iets te zachtaardig. Wat hadden we nog? Heu... pijnbank? even goed uitrekken is altijd goed voor de ruggengraat, de duimschroeven, brandmerken (héél praktisch voor verdere herkenning).

verhoor op de pijnbank:

http://plazilla.com/page/4295051307/...martelmethoden : ze moeten niet dood hé.

Allemaal goedkoop, we hoeven ze niet in het gevang te onderhouden en nadien zetten we ze ergens in loonverband (vb. groententeelt) alwaar ze hun schuld met de geoogste opbrengst kunnen afbetalen;

Het probleem van schijnhuwelijken is in no time opgelost.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 januari 2015, 13:22   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK een compromis. Hij betaalt de onterecht ontvangen sommen terug én krijgt een lijfstraf vb. honderd stokslagen. Of spitsroeden lopen (tenslotte een middeleeuws inheems gebruik). De schandpaal vind ik hier iets te zachtaardig. Wat hadden we nog? Heu... pijnbank? even goed uitrekken is altijd goed voor de ruggengraat, de duimschroeven, brandmerken (héél praktisch voor verdere herkenning).

verhoor op de pijnbank:

Allemaal goedkoop, we hoeven ze niet in het gevang te onderhouden en nadien zetten we ze ergens in loonverband (vb. groententeelt) alwaar ze hun schuld met de geoogste opbrengst kunnen afbetalen;

Oud 1 januari 2015, 13:22   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

verhoor op de pijnbank:

Oud 1 januari 2015, 13:41   #35
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat een gelul. Ten eerste komen de meeste nederlandsonkundige nieuwkomers amper aan een job. Dat is geen discriminatie: er staan tien Nederlandstaligen voor je in de rij voor dezelfde job. Ten tweede is in geval het geen schijnhuwelijk is, geen probleem. En ten derde heb je zelf nog nooit gehoord van de "Belgiëroute" neem ik aan? Speciaal gebruikt om Nederlandse Marokkanen via België aan hun importneef of nicht te helpen vermits ze in Nederland niet meer worden toegelaten.
Natuurlijk zijn er velen die hier echt wel willen werken, maar voor die mensen is er nu eenmaal geen werk. De tomatenplukkers uit Tibet worden ondertussen uit de markt geprijsd door Europese Poolse en Portugese seizoenarbeiders. Dus waar gaat je nederlandsonkundige marokkaanse neef werken denk je?
1. Hij gaat Nederlands leren. (Inburgeringscursus)
2. Geloof, hoop en ambitie doen wonderen.

Maar we discussiëren naast de kwestie.

ps. jij zit wel in een enorm negatieve denkspiraal, dat is ook zeker.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 13:42   #36
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens.
Oud 1 januari 2015, 13:47   #37
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Veel vreemdelingen onderhouden nog banden met hun herkomstland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Discriminatie is eigen aan de mens en gebeurt in elk land. U sluit zelf ook niet elke autochtoon in de armen. Een taal en cultuur kan men oppikken, vb. mensen die in China gaan studeren/werken (ik heb zo iemand in de familie).
Oud 1 januari 2015, 17:59   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige vreemdelingen of Belgen zullen slechte bedoelingen hebben maar dit is lang niet op iedereen van toepassing (hopelijk).
Nu wordt élke trouw of samenwoonst met een niet-Belg gecontroleerd op schijnhuwelijk. Geen wonder dat de onderzoeken een record bereiken.
Ik neem aan dat uw partner of kinderen ook effectief familie van u zijn en u graag uw leven mét hen zou willen doorbrengen?
Wie daar kritiek op heeft is inderdaad...
Misschien kun je ook gewoon in het land waar je kinderen en je partner vertoeven blijven en daar deel uitmaken van je eigen maatschappij!
Waarom moet je andersmans maatschappij gaan ontwrichten door er met duizenden binnen te vallen, ook al kunnen ze met de meeste van die gasten niets aanvangen? Dagelijks in een feuilleton te volgen hoe ze dat in Australië oplossen. Waarom kan en mag dat hier niet?

Wie geen kritiek heeft op het vollopen van zijn land met vooral probleemlieden, die is inderdaad...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 18:03   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou je dan gevangen gezet moeten worden? Ga je op die manier iets kunnen terugbetalen?
Stel dat je toch geen euro hebt om de gemaakte kosten te betalen, moet men ze dan gewoon laten rondlopen misschien?
Heel eventjes in de gevangenis of ze zijn ribbedebie en lopen hier jaren later nog rond en dan het land gecontroleerd en onder toezicht uitzetten.
Hier in de gevangenis zitten kost ook handenvol geld.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2015, 18:12   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Hij gaat Nederlands leren. (Inburgeringscursus)
2. Geloof, hoop en ambitie doen wonderen.

Hij g�*�*t Nederlands leren? Binnen vijf jaar komt hij dus Nederlandstalig binnen. of dacht je nu echt dat je vlot Nederlands leert in zo'n inburgeringscursus?

2. Hier heet het "geloof, hoop en LIEFDE"..... dat is nu net het verschil tussen ons huwelijk en een schijnhuwelijk. Het laatste komt voort uit ambitie.

Citaat:
ps. jij zit wel in een enorm negatieve denkspiraal, dat is ook zeker.
Ik heb net een aantal maanden mee in zo'n conversatiegroep gezeten om mensen die reeds hun inburgeringscursus hebben doorlopen VLOT Nederlands te leren spreken..... daar geraak je inderdaad totaal depri van.

Wel vind ik het raar dat bij al die vrijwilligers geen enkele ingeburgerde marokkaan te vinden was..... die willen blijkbaar de moeite niet doen om aan nieuwe Turken of Oeigoeren Nederlands te leren?

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be