![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens mij is dat nog steeds 129 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas verkeerd. Probeer nog eens na de vraag nog eens gelezen te hebben.
![]() (je leest toch dikwijls wat er niet staat, ook het juiste antwoord heb je zelfs gequoted (#9), uit een post van mij)
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2015 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Je cijfer in #9 is alvast verkeerd
Zoals eerder geopperd: wanneer is de laatste keer dat jij met een auto gereden hebt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat cijfer (128) is alvast heel juist, met 129 kmh heb je een boete aan je broek. Wil je de referte ?
Citaat:
![]() Waarom steeds die niet-relevante persoonlijke vraag ? Omdat je weer niet kunt lezen wat er staat en weer ongelijk hebt ? Ttttt. toch maar eens buiten komen als ik jou was.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2015 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() 128? Pats, boem, boete
135? Pats, boem, geen boete Maar geef gerust hoor, ik neem aan dat het een branderig gevoel geeft als je het niet mag posten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hoefde toch maar enkel in de wetteksten zoeken per beleidsniveau >>> COL (College van Procureurs generaal), te moeilijk ? ![]() Ik zal je op de goede weg helpen http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/col Citaat:
En moest je het niet weten, er bestaan nog andere technische marges, maar aangezien het hier over snelheidscontrole "met radarprincipe" gaat (op de snelweg: flitspalen, of mobiele controle Gatso ofzo, geen laser of andere middelen) is het officieel vanaf 129 kmh pats boem flits, tot officieel 128 kmh (incl marge) mag je op de snelweg.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2015 om 13:30. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Ah, ik dacht het al. U haalt uw info van het internet, ikzelf uit de praktijk. Het zal u misschien shockeren maar er zijn in België quasi geen flitspalen afgesteld op 129, bij het gros is dat op 130.
Maar ik neem aan dat u nu gaat uitleggen wat dat kilometertje met de discussie te maken heeft? U hebt er weer heel wat tijd in gestoken om dat correct te duiden dus ik hou me al vast voor wat komen gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En waarom die ene km/h meer zo is staat ook in COL 11/2006 uitgelegd net boven de snelheidstabel op p 12. En dan weet je ook direct waar juist de toolsoftware die de BIVV gebruikt foutief is.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2015 om 14:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Was dat het??
Nu heb je een heel topic over ongevallenpreventie dmv trajectcontroles doen ontsporen met je opzoekfetisj |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere forummers doen dat anders: "oh dat wist ik niet dat het 128 was, danku voor de juiste referte" Lees mijn eerste posten nog maar eens dat weet je eindelijk waarover het gaat: typische onjuiste gazettepraat van TS: @ Blue Sky, die ook alles gelooft wat in de gazet staat, meestal leest hij/zij niet verder als de titel, en die foutieve titel wordt dan als onderwerp genomen. (de forummoderatie zou daar iets moeten op vinden dat men desinformatie-titels zou moeten kunnen veranderen) Trouwens ook in de context van dat krantenartikel staat desinformatie, laat zelfs pure leugens uitschijnen voor de lezer ide het in de rapte leest: Citaat:
- Er waren geen dodelijke slachtoffers vóór en na de trajectcontole, de periode vóór en na betrof maar telkens 1 jaar en geen twee. (natuurlijk zijn op die 2 jaar dan geen doden gevallen, maar ze titelen wel dat dat de aard van de ongevallen wijzigde. - Er waren wel dubbel zoveel zwaargewonden (alles niet-significant) met trajectcontrole, en een pak meer ongevallen met zwaardere voertuigen zoals Vans en Vrachtwagens, geen woord daarvan. - Er waren enkel 13 % minder LICHTgewonden. - De aard van de ongevallen wijzigde dus helemaal NIET het jaar na tov het jaar ervoor. - Dat de studie compleet niet-significant is is voor de krant natuurlijk ook niet interessant. Dus als men de "prutsstudie" van TM Leuven dan leest staan er heel wat andere cijfers in als de goednieuwsshow die de krant laat uitschijnen voor de naïeve lezer. Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 februari 2015 om 16:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ongetwijfeld zal het niet lang duren of iedereen heeft die functie wel aan boord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik las een studie uit Engeland over ISA (ik denk van het Department for Transport) (niet opgeslagen maar ik zal het proberen terug te vinden). Met een dwingend ISA reden mensen meer risicovol dan zonder ISA. Dat kan vreemd klinken maar is ook niet zo moeilijk te begrijpen want de proefpersonen reden na een tijd eigenlijk gewoon constant plankgas, wat ook. En daar zie je weer het belang van artikel 10 in de wegcode: ik geef nog maar eens een link naar het bewuste artikel: http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/168-art10 Lees er vooral artikel 10.1.1, 10.1.2 en 10.1.3 op na en dan zal je vanzelf concluderen dat geen enkele vaste beperking, of die nu via borden, of via ISA wordt opgelegd waarde heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Enkele quotes (EVSC staat voor External Vehicle Speed Control, of dus ISA) Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weyts wil scoren met trajectcontroles en dan mogen de resultaten blijkbaar wel wat met de haren getrokken worden en wat geweld worden aan gedaan. De studie van TML is deze studie: http://www.tmleuven.be/newsletter/20...ed-control.pdf Ze bekijkt een periode van 2 jaar. Het jaar voor de aanpassing en het jaar erna. Concreet: 01/02/2012 tot 01/02/2013 en 01/04/2013 tot 01/04/2014 (zie pag.6) Zo stelt het artikel in HLN: "ruim 40 procent minder ongevallen sinds trajectcontrole op E40" Dat ga je in de studie nergens vinden. De studie spreekt van 15% minder ongevallen bij auto's aan de ene kant en van een verhoging met 70% ongevallen met lichte en zware vrachtwagens aan de andere kant (zie pag. 29). De auteurs stellen zelf dat de verschillen weinig statistische significantie hebben en dus gewoon aan het toeval te wijten kunnen zijn. Het artikel stelt: "Ook de aard van de ongevallen wijzigde. Zo vielen er de voorbije twee jaar geen dodelijke slachtoffers bij ongevallen op het bewuste deel van de E40." Die 2 jaar van HLN zijn dus het jaar voor de invoering en het jaar na de invoering. Kan je vinden op pagina 27 van de studie "there were no deaths or deaths within 30 days recorded in the database" (hun database is het jaar voor en na de invoering) Gisteren (donderdag) was er op het nieuws op radio 1 een bericht waarin gemeld werd dat het aantal beboete bestuurders dit jaar gestegen was tegenover vorig jaar. Een woordvoerder van de wegenpolitie stelde dat "de trajectcontrole nut had want het voorbije jaar was er geen enkel dodelijk slachtoffer gevallen terwijl dat traject berucht is voor het hoge aantal dodelijke ongevallen". Wat daarvan te denken? Meer boetes en minder slachtoffers? Uit de gegevens kunnen we al afleiden dat er daar sinds 01/02/2012 geen enkel dodelijk slachtoffer meer gevallen is. Is dat traject dan echt zo dodelijk? Wat mij verwondert is dat de onderzoekers de resultaten van het eerste jaar na de invoering niet hebben vergeleken met de historische reeks resultaten voor de invoering. Als het traject echt zo dodelijk was dan ligt het toch voor de hand om die vergelijking te maken. Kortom: mij hebben ze niet overtuigd, integendeel, ik voel dat we belazerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
, we zijn er gewoonweg van overtuigd dat zo'n machines niet zo significant bijdragen tot de verkeersveiligehid zoals de lobbyisten van die machines en de omgekochte ambtenaren die deze machines mogen goedkeuren beweren. Thats all there is to say about it. Het werkt natuurlijk beter dan een flitscontroles, maar waarom zou nu een trajectcontrele van 7km op 1000km autostrades ineens het walhalla idee zijn die zorgt dat de ongevallen dalen met 40% ? Als er 40.000 ongevallen gebeuren waarvan de meeste dan nog niet op de snelwegen, hoe zou dan ineens een strook van 10km kunnen ervoor zorgen dat waar er statistisch 40ongevallen gebeuren op 1km, daar nu ook maar iets significants kunnen opbrengen die zorgt dat ongevallen overal dalen ? Er vallen 400 doden, waarvan de helft zwakke weggebruikers, dus les mij eens uit hoe je op de snelweg ook maar één significante bijdrage kunt verwachten van trajectcontrle Mij lijkt een collision detect veralgemen een significant systeem te zijn. ALs er 5000 minder zwakke weggebruikers van de weg gemaaid worden moet dat een significante verhoging van verkeersveiligheid zijn, en noteer goed dit gebeurt allemaal niet op snelwegstroken en du sallemaal niet onder invloed van trajectcontrole. Mij lijkt een adaptive cruise control een systeem te zijn waarmee je significant de veilighei dkunt verbeteren, omdat mensen vanzelf gaan stilstaan in de kopstaart file problematiek. Ik denk wel dat je daarmee honderden ongevallen kunt voorkomen... Het moet ook mogelijk zijn om daarmee honderen fileuren kwijt te spelen. In het beste geval zou de adaptive cruisecontrole zo moeten reageren zat ze het accordeoneffect voorkomt... Ook daar denk ik moet je werken met een 'brain die de file managet' Die trajectcontrole helpt daar geen reet aan.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 februari 2015 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel dat je een cruiscontrol hebt die toelaat om zonder veel risico's al pumberklevend te rijden. Dus je kunt waarlijks 150km/u aan elkaars gat plakken op 1metertje afstand. stel ook dat je een perfect gemanagde file hebt, die bvb door de kennedy tunnel moet crossen. Dus software stuurt alle chauffeurs netjes op hun vak, en zo dicht mogelijk door de tunnel. Eenmaal uit de tunnel wordt zo lang mogelij kgewacht met vakken wisselen, dit betekent concreet, dat je afrijdt liever een vak verder dan het eerste vak, zodat je zo weinig mogelijk moet vertragen om iemand te laten invoegen. Integendeel, je kunt u inbeelden dat wanneer je naar recht smoet invoegen, dat je de ganse strook die voorrijdt verplicht om eens iets harder te rijden zodat je ertussen kunt... Dus het invoegen wordt ook gemanaged door dat intelligent begeleidingssysteem. door communicatie tussen voertuigen die weten via de GPS waar je naartoe moet, of op zijn minst weten dat je tussen moet, wordt de ganse voertuigsliert één dynamisch geheel die zich als een permante sliert spaghettie laat kneden op maat van elke chauffeur Wat we nu doen is iedereen los laten rijden, willekeurig als het ware , met serieus aantal vakwissels, en acceleraties en decelareties... alles is mogelijk. Die pure anarchie kost ons immens veel ongevallen, gigantische files, en enorm veel tijdsverlies In het ideale geval als er 3 rijstroken bumperklevend aan 60km/u door de tunnel rijden... wat is het debeiet ? 30.000 voertuigen per uur... We drijven de snelheid wat verder op naar 120km/u... Waar typisch in die opstelling de afstand tussen voertuigen terug toeneemt, komt door het bumperkleven algoritme die rek net in de file; Dus het aantal voertuigen die kan door de konijnepijpen vlammen is 60.000 per uur Je moet weten dat er 60.000voertuigen per dag passeren nu, en dat men dit als de limiet beschouwt, in feite flirten we soms met 90.000 voertuigen en het gaat heel moeizaam Nochthans als je daar nu logisch over nadenkt is het perfect mogelijk al bumperklevend-treintjerijdend en met de externe traject begeleiding, om de capaciteit van de kenneytunnel in principe nog maal 10 te doen. Denk je nu echt dat niemand zou bereid zijn met zo'n systeem door antwerpen te rijden, wetende dat hij daardoor niet in file staat op de antwerpse ring ? Denk je nu echt dat je daardoor gefrustreerd zou geraken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Lees er artikel 10 van de wegcode op na http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/168-art10. Het is vanzelfsprekend dat een controle op de gemiddelde snelheid over een traject van meerdere kilometers van geen kanten spoort met dat artikel dat de basis vormt van hoe de weggebruiker met snelheid moet omgaan in het verkeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Statistisch: In Vlaanderen vielen er 384 verkeersdoden in 2012, in 2013 idem 384. In Vlaanderen vielen er 3.632 zwaargewonden in 2012, in 2013 minder of 3.442. De trajectcontrole op de E40 - data studie vanaf 2014 op dat 2x7,4 km stukje snelweg- heeft er alleszins niet-significant voor gezorgd dat er, statistisch in Vlaanderen, 2 zwaargewonden meer zullen zijn in 2014 dan in 2013. ![]() Een zwaargewonde is iemand die voor meer als 24 h in een ziekenhuis opgenomen wordt, een lichtgewonde mag dezelfde dag of na een nachtje < 24 hr al terug naar huis. Als een zwaargewonde sterft binnen de 30 dagen is het verkeersstatistisch een dode +30dagen, definities en alle cijfers BE en Gewesten: http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...sslachtoffers/ Betreft statistiek lichtgewonden: Vlaanderen had 30.777 lichtgewonden in 2013, dat zullen er dan 5 minder zijn in 2014 "wegens die trajectcontrole" volgens "de studie TM Leuven". ![]() Citaat:
Citaat:
bron http://www.scdb.info/nl/statistik/ waar ook het aantal trajectcontroles (19) in staan. 50 x *6,2 km = 310 km van 1763 km Belgische snelweg waar 22 % meer ongevallen gemeten zijn door UHasselt, tja wat nu ? Gaat men al die flitspalen nu weghalen ? Ik denk het niet... # Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 februari 2015 om 11:23. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervolg, correctie: de studie # UHasselt heeft "dat eindgemiddelde" van "22 % meer **verkeersongevallen" natuurlijk gemeten in Vlaanderen, nameijk in de omgeving van uiteindelijk 26 snelwegflitspalen van 31 (ik heb dat geëxtrapoleerd naar Belgie naar ca. 50 snelweg flitsplaatsen). Dit en de lijst kan men vinden op page 129-130 van:
Citaat:
BIVV heeft daar onderzoek van gedaan specifiek op 120 kmh wegen (een gedragsmeting), een stijging van 20 %-punten na 7 jaar (of bijna +30 % rekenkundig), enkel gordels vooraan: Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 februari 2015 om 12:10. |
||
![]() |
![]() |