![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
You have certainly lost a bolt sending this guy over. He obviously hasn't eaten cheese of this. I am wondering if people in your company have all five. You must think it grows on my back! Let me tell you I am not sitting in it so warmly. Right now, we need to make short ground hog of this before the cat comes on the rope again. Ik heb ooit nog eens een brief gekregen van een Belg die er min of meer zo uitzag. Dit was uiteraard een grapje. Ik stel me echter de vraag of deze zin letterlijk in het Esperanto kan worden vertaald. (Ik weet het niet, nooit esperanto geleerd) Als dat mogenlijk is denk ik dat onder het mom van 'dichterlijke vrijheid' en 'dagdagelijks gebruik', het Esperanto even snel als het Engels een lokaal tintje gaat krijgen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ging u trouwens niet eens verklaren waarom u het Esperanto lelijk vond? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot het Eo heeft het Engels geen normerend instituut, geen onaantastbaar fundament. Het Esperanto heeft dat wel, wat nu eenmaal ook nodig is voor een brugtaal. Natuurlijk duiken er in het gebruik ook allerlei eigenheden op (vooral bij onervaren en jeugdige sprekers), maar over het algemeen zijn die niet dominant en krijgen dan ook geen vaste grond onder de voeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u schrijft, doet me trouwens denken aan de toespraak van de Griekse ambassadeur in de VS. De man (of zijn medewerkers) was erin geslaagd een goed samenhangende en voor de gelegenheid passende toespraak te maken waarin er bijna alleen maar Engelse woorden van Griekse oorsprong werden gebruikt. En op het einde zei hij licht spottend: "Jullie, Amerikanen, spreken eigenlijk een verbasterd Grieks." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het Engels heeft natuurlijk wel een paar eeuwen aan evolutie voorsprong. Het enige argument dat echt blijft hangen voor mij is het discriminatie-effect naar niet native speakers van het Engels. Zoals ik reeds vermelde kan dat echter positief bekeken worden (omdat het motiverend is)
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd betwijfel ik sterk dat de verstaanbaarheid van Engelstalige soaps zo groot is dat iedereen die Engels als tweede taal gestudeerd heeft die zaken probleemloos zou kunnen volgen. Bij ons leert men wel Frans als tweede taal, maar ik merk dat volwassenen die na het middelbaar zich niet meer verdiept hebben in het Frans zelfs geen film van Louis de Funès kunnen volgen. De grote lijnen worden wel begrepen, maar de vele idiomatische verwoordingen die in de film voorkomen snappen ze niet. Op de BBC was er tot voor kort een praatprogramma tijdens de week dat heel populair was - de naam ontsnapt me nu echter - en waar ik ook af en toe eens naar keek. Wat daar gesproken werd, was het gewone dagelijkse Engels. En ik kan u verzekeren dat een groot deel van de mensen die menen dat ze het Engels goed beheersen hier niet veel van terecht brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Stefanie schreef:
Citaat:
Bovendien praten Vlamingen beter Engels dan de Franstaligen. Eddy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Jan van den Berghe schreef:
Citaat:
Eddy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al wel eerder zei, Eddy is de grootste grapjas op dit forum.
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Pelgrim schreef:
Citaat:
Vuile Belgicist! Pilgrim! Mijn excuses indien je dat niet bent!!!!!! Eddy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikke belgicist? Nu bent u echt de grootste komiek. Ga elders eens kijken hoe ik geregeld de bourgeoisiestaat België afbreek.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin is het Vlaamsnationalisme niet gericht tegen "de" Walen, maar tegen een staatsstructuur die volkeren in een keurslijf dwingt waarbij eigenlijk niemand tevreden is of waarbij de een of de ander zich achtergesteld wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat ze beter een szouden kijken naar het niveau van het engels onder onze franstalige landgenoten!!!
Dat is pas lachen!!!!
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zit dat, Jan. Ik heb helemaal niets tegen het waalse VOLK maar wel tegen de Belgische MACHT. Belangrijk verschil.
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Kretsjenko shreef:
Citaat:
Eddy |
|
![]() |
![]() |