![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang moslims mekaar in hun eigen zandbak afmaken kan ik dat alleen maar toejuichen. Jammer genoeg zitten er in Europa al zoveel dat het er ook hier van zal komen. En hier koppensnellen ze, jammer genoeg, geen andere moslims....
#23 |
Gouverneur
|
![]() Wacht eens,...
10 maand geleden zei u:"Vanaf het ogenblik dat IS teveel tamtam maakt op Turks grondgebied zal Turkije het zootje bijeenvegen." Dan is er een krant die schrijft:"Wellicht dat Turkije nu wel hard gaat optreden tegen IS en de vele duizenden jihadstrijders die via Turkije naar IS reizen" Ik begrijp het niet goed, wat is de bedoeling van uw post? |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wil ik zien! Dat Turkije opeens wél de duizenden liefhebbers van de jihad hun heilige muzelmannenplicht gaat beletten!
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Erdogan wil dit zou houden ,om een eigen staat voor de koerden te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wél zou kunnen is dat het een vergelding is van Islamitische Staat omdat Erdogan niets onderneemt tegen de Koerden die hun grondgebied verdedigen tegen de kalifaat barbaren.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erdogan heeft in dat geval meer sympathie voor het moslimkrapuul van Islamitische staat dat van Turkije eveneens een kalifaat wil maken, dan voor de Koerden die alleen maar zelfbeschikking en een eigen staat nastreven.
Van een moslimfanaat zoals Erdogan zou me dat niet eens verwonderen.
#28 | |
|
![]() Citaat:
Toch is de aanslag niet voorkomen. Kennelijk kwam het Erdogan goed uit om het te laten gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkije in wurggreep IS
http://www.demorgen.be/buitenland/tu...ep-is-a2400282 Ik ben benieuwd wat die uiteindelijk gaat ondernemen ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Ze willen niet het toerisme om zeep helpen zoals in Tunesië. Ze willen niet dat de Koerden een eigen staat gaan vormen. Ze willen geen bondgenoot van IS zijn, want dan jagen ze de NAVO en de Arabische landen in het harnas. Daarom zal Erdogan toch een keuze moeten maken. Waarschijnlijk is de keuze ,voor de Koerden ,voor de NAVO en voor de Arabische landen uiteindelijk toch de beste keuze voor de toekomst, met alle risico's van dien. Turkije kan wel ,gezien de geografische ligging en als moslimland , een leidende rol vervullen, als het om bemiddelen gaat met de omliggende landen ,Rusland en het Westen. Erdogan zou meer initiatieven kunnen nemen voor vredesbesprekingen tussen de diversen partijen. Laatst gewijzigd door cato : 23 juli 2015 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Sinds gisteren kunnen de amerikanen hun strategische Incirlik Luchtbasis gebruiken in Turkije om Daesh (IS) te bestoken. Ook de Turken hebben F16's ingezet om Daesh posities te bombarderen.
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is dus niet dat hij niet geprobeerd heeft |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Turkije kan IS inderdaad aanpakken maar aanslagen voorkom je niet zo makkelijk. Als het toerisme in Turkije instort dan gaan ze dat daar economisch voelen en de economie is nu net de reden van het succes van Erdogan.
Ik zou niet graag in zijn schoenen staan. Het is kiezen tussen de pest en de cholera. |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar,zoals andere naties, met vliegtuigjes wat vuurwerk gaan droppen op de stouterds,dat zie ik nog wel lukken...In de praktijk zal dat alleen maar neerkomen op olie op het vuur gieten,maar politici in Ankara kunnen zich dan ook op de borst kloppen en zeggen: "Zie eens wat wij er aan doen"..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 juli 2015 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet Turkije , maar vermoedelijk Erdoğan wil beide aanpakken !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij lijkt het overigens behoorlijk waarschijnlijk dat IS hier helemaal niet achter zit. Zou mij niets verbazen als de PKK weer een conflict wil ontwapenen in de Turkije. Die ratten kennen geen schaamte.
|
![]() |