![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Maar in een wetenschappelijke verhandeling zal je toch éérst die 'god' moeten definiëren / verklaren. Of je wordt gewoon vierkant uitgelachen en zal je opnieuw mogen beginnen. Dat laatste lijkt me trouwens het meest voor de hand liggende.
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 12 september 2015 om 14:49. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Waarmee je nog maar eens aantoont het niet te willen (kunnen?) begrijpen.
Alleen creationisten blijven maar roeptoeteren dat wij van de apen afstammen, wat pertinent onjuist is.
|
|
|
#23 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Of je hebt wetenschappelijk bewijs geschreven over de almacht van die god zodat alles wat we weten binnen, bijvoorbeeld de natuurkunde, kan afwijken door zijn toedoen. Dat er bowlingballen spontaan naar boven vallen bij het uitspreken van een gebed bijvoorbeeld. (Ben zeer benieuwd naar dat paper
|
|
|
|
#24 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Afstamt met een t.
We hebben wel een gemeenschappelijke voorouder en horen thuis onder de groep der primaten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Primaten Iemand met wat educatie weet dat we niet van de apen afstammen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Als uw voorouder een gemeeenschappelijke voorouder met apen heeft, stamt ge toch af van apen?
Want den aap moest eerst zijn staart verliezen en rechtop beginnen lopen om hominoid te worden ej. Laatst gewijzigd door Peche : 13 september 2015 om 08:23. Reden: Enfin, toch aapachtige! |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus de aap is niet onze voorouder, maar een broer (of zuster) ook wel genoemd onze neef. Ik heb niet kunnen vinden wie die gemeenschappelijke voorouder dan wel is geweest. Ik had eerst gelezen dat die gemeenschappelijke voorouder het spookdiertje was maar dat blijkt nu een half aap te zijn. Misschien wordt de kwart aap ook nog wel uitgevonden, enzovoort. Probleem is hier wat je dan precies onder een aap moet verstaan. http://www.degeneratie.nl/index.asp?PaginaID=1097 Ik heb het niet allemaal gelezen en ik heb de indruk dat het een discussiepunt is. Maar als we van de apen afstammen dan zijn het niet de huidige apen, maar een apensoort die is uitgestorven. ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 13 september 2015 om 15:03. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
Als Ge in bomen met een staart monkey business doet is dat aapachtig. Dat daarna apen alvolgens de theorie uit bomen komen en rechtop beginnen lopen, staart verliezen en zo hominoid worden, maakt het toch afstammen van aapachtigen?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aegyptopithecus Of kan het zijn dat er al meer dan 50 miljoen jaar aapachtigen zijn en de mens helemaal geen gemeenschappelijke voorouder deelt? Laatst gewijzigd door Peche : 13 september 2015 om 17:01. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het belangrijkste genetische verschil tussen chimpansee en mens zijn de genen HAR1, HAR2, FOXP2, AMY1, ASPM en LCT. Dit is de conclusie van Katherine Pollard na een vergelijking van het totale DNA van mens en chimpansee. Nadat de complete genomen van beide soorten bepaald waren, liet ze een supercomputer zoeken naar stukken gemeenschappelijk DNA dat een snelle evolutie had doorgemaakt sinds mens en chimpansee plm 6 miljoen jaar geleden uit elkaar gingen. Er kwam een lijst tevoorschijn van stukken DNA waarin HAR1 (Human Accelerated Region 1) bovenaan stond. Het heeft de meeste mutaties verzameld van al het DNA dat mens en chimpansee onderscheid. Het verschilt maar liefst 18 bases met dat van de chimpansee. Verder is het nauwelijks verandert in de gewervelde dieren. Dit stuk DNA komt ook voor in muis, rat, en kip. Het is actief in de ontwikkeling van de hersenen en daarmee is dit stukje van maar 118 basen een bijzonder interessant stukje DNA. Het codeert niet voor een eiwit.http://korthof.blogspot.nl/2013/01/h...-verschil.html |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U schrijft het zelf: "veronderstelling". Meer niet. Hopelijk dringt het ooit eens door dat het evolutionisme niet meer is dan een hoop veronderstellingen.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Ja Jan, wegens de voorlopige schaarste aan fossielen van mensachtigen moeten we het doen met veronderstellingen over verwantschappen en afkomst. Ken ji een theorie over de oorsprong van de soort mens die steunt op waarneming?
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik stel vast dat u de opmerking niet tegenspreekt, wat onmiddellijk iets zegt over de zekerheid die het evolutionisme zou kunnen bieden.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Dus je weet niet zeker dat mensen rechtstreeks geschapen werden door God en afstammen van Adam en Eva. Bespeur ik daar enige twijfel ?
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar ontwaart u dan wel die twijfel? Ik heb mijn bericht even opnieuw gelezen en u laat me achter met een groot vraagteken.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Parlementsvoorzitter
|
U bent nieuw op het forum? Pffff. . . .
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 14 september 2015 om 00:56. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|