![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In feite zouden zwakke weggebruikers gewoon altijd en overal voorrang moeten hebben. Niet enkel de facto, maar ook de jure. Opnieuw, de fietsers waren er eerst.
|
|
|
#22 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Lees eerst nog eens heel goed wat je zelf geschreven hebt, en indien je dit serieus meent, zal ik nog moeite doen om hierop te reageren. |
|
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Burgemeester
|
En nog iets, "Zwitser" (meer zwetser)
Was de fiets er werkelijk eerst? Wikipedia geeft mij gemengde gevoelens.... Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
London 1895: in het begin zie ik een auto, zoek de fiets... https://www.youtube.com/watch?v=Xskwy5ttGJ8
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 oktober 2015 om 17:45. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Minister-President
|
Jawel hoor, die van het dure en zware segment wel ! De goedkope die geven inderdaad maar assistentie tot 25 km/h.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik lees een hoop veralgemeningen en vooroordelen, net alsof iedere fietser sowieso schuldig en per definitie zich niet gedraagt in het verkeer.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Totaal onjuist. Je kan moeiteloos een fiets met een Chinees motortje van Crystalyte in huis halen, waarmee je ondersteuning tot 45 km/u kan bereiken. Daarnaast biedt het topmerk Flyer zowel fietsen aan die begrensd zijn op 25 km/u als op 45 km/u. Met de nodige documenten er trouwens bij, zoals bij Zwitserse precisie past.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je kan steeds kiezen voor goedkopere modellen, maar niet zagen dat de batterij snel leeg is, of zelfs snel stuk. Je moet behoorlijk wat meer energie opslaan om op die snelheid te rijden. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U neemt onmiddellijk het duurste model dat er is. Alleen ook Flyer is bijzonder kwalitatief, net als de Duitse Kalkhoff. Dan zitten we toch ook met goed materiaal, ook als het op batterijen aankomt.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Crystalite heeft in het begin wat gesukkeld met minderwaardige batterijen, maar die tijd is ondertussen al achter de rug. Bij Zwitserse modellen, die natuurlijk kwalitatief heel hoog scoren, betaal je natuurlijk ook een stuk de naam.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Officieel is dat wel een bromfiets, niet een fiets...
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
In het VK waren het fietsers die als eerste voor goede wegen ijverden. http://www.theguardian.com/environme...-way-for-roads De "W" in "ANWB" staat voor "wielrijders". http://www.anwb.nl/over-anwb/verenig...denis/historie (De zo veelgeprezen fietspaden in Nederland zijn overigens een anti-fiets maatregel, bedoelt om de weg vrij te maken voor auto's...) "In an effort to improve riding conditions so they might better enjoy their newly discovered sport, more than 100,000 cyclists from across the United States joined the League to advocate for paved roads. The success of the League in its first advocacy efforts ultimately led to our national highway system." http://bikeleague.org/content/mission-and-history Maar met de komst van de auto veranderde er veel. In het begin werdt van de auto geeist dat hij zich aan het overige verkeer aanpaste. Maar daar kwam onder druk van de autolobby verandering in: "Before the proliferation of automobiles streets were shared by all manner of traveler. Crosswalks had not yet been established (the first one wouldn’t appear until 1911) and pedestrians had just as much right to the road as streetcars and carriages. Cars, in their earliest incarnation, were seen as interlopers, an unwelcome addition to the urban milieu. Traffic fatalities were not looked upon kindly by the general public. Angry mobs were wont to drag offending drivers (kicking and screaming, one would presume) from the comfort of their cars." http://www.salon.com/2015/08/20/the_..._lift_the_ban/ De autos hebben de straten van de fietsers en voetgangers afgenomen. Tijd dat ze die teruggeven.
|
|
|
|
#34 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Hoeveel mensen gebruiken hoeveel de auto en hoeveel de fiets? En hoeveel KM rijden ze dan wanneer ze het respectievelijke vervoersmiddel gebruiken. Wat het meeste gebruikt wordt, én het handigste is, zou toch voorrang moeten krijgen? |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
Dat is binnen de bebouwde kom zeker de fiets.
|
|
|
#36 |
|
Burgemeester
|
Welke bebouwde kom?
De enige bebouwde kom waar ik mij dat kan voorstellen, is Leuven, door de massa studenten die dagelijks op de fiets naar de les gaat. In mijn eigen dorp (11.000 inwoners) kan ik u verzekeren dat dat niet zo is. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
Het is een fiets, for all intents and purposes, waar je B rijbewijs en verzekering voor nodig gaat hebben. Ja, eigenlijk dus een brommer.
Met het enigste verschil dat je dus voor die Stromer wel 22 cent/km krijgt |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
Als je een autorijbewijs hebt, heb je volgens mij toch ook dat B2 rijbewijs voor brommers ?
Dus dan is die snelle fiets geen probleem. |
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan u mij andere modellen aanraden uit uw ervaring ? |