Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2004, 10:39   #21
Commie
Lokaal Raadslid

Commie's schermafbeelding

Standaard

Wel vreemd dat de risicopremie voor districtsraadsleden van andere dan de grootste partij er niet gekomen is. Dat leek nochtans vrij belangrijk met het oog op de driftbuien van Guido Tastenhoye. Of is de begroting nu met het Blok opgemaakt om er zeker van te zijn dat Tastenhoye voortaan zijn vuisten thuis zal houden op de districtsraad?
Commie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 10:41   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
De democratie moet ten allen tijden gewaarborgd worden, maar mag niet in strijd zijn met onze huidige wetgeving, want die is tenslotte ook democratisch.
Zeker weten dat de huidige wetten op democratische wijze tot stand kwamen?

Zou dat niet eerder op particratische wijze gebeurd zijn?

Mij hebben ze in alle geval niet gevraagd of ik akkoord was met stemrecht voor nationaliteitsweigeraars terwijl ze mijzelf nog steeds verplichten te gaan stemmen.

Ik zou, als democraat, namelijk 'nee' gezegd hebben.

En ik ben niet de enige democraat die er zo over dacht en denkt.
Oud 27 oktober 2004, 10:49   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

La zei dat het niet in strijd mag zijn met onze huidige wetgeving ??

wil dat zeggen dat men de huidige wetgeving niet meer mag aanpassen ??? Waarom dan nog politiek doen ?

ps : ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt maar je drukt je niet echt goed uit denk ik.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 11:20   #24
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

[size=6]DEURNE ONAFHANKELIJK[/size] ,

Probleem opgelost!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 12:09   #25
Commie
Lokaal Raadslid

Commie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
[size=6]DEURNE ONAFHANKELIJK[/size] ,

Probleem opgelost!
Opgelost? Dan zal er pas gediscussieerd worden over de vraag of het Sportpaleis nu al dan niet op het grondgebied Deurne staat... Er kan natuurlijk wel eventueel aan faciliteiten gedacht worden.
Commie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 13:31   #26
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

[size=4]Afvoeren naar Partijdiscussies !!![/size]
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 15:25   #27
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zeker weten dat de huidige wetten op democratische wijze tot stand kwamen?

Zou dat niet eerder op particratische wijze gebeurd zijn?

Mij hebben ze in alle geval niet gevraagd of ik akkoord was met stemrecht voor nationaliteitsweigeraars terwijl ze mijzelf nog steeds verplichten te gaan stemmen.

Ik zou, als democraat, namelijk 'nee' gezegd hebben.

En ik ben niet de enige democraat die er zo over dacht en denkt.
Uitzonderingen bevestigen inderdaad de regel, maar het nadeel van een volledige democratie (met referenda) zoals in californië, is dat de mensen geen algemeen inzicht hebben over politieke zaken. Ze zien alleen naar vandaag, zichzelf en nu, maar een beleid strekt zich uit over verschillende jaren. Welke 'jan met de pet' kan het schelen ofdat er over 4 jaar de wegen er nog goed bij liggen? Zolang ze er NU maar goed bij liggen.

Er zou een wet moeten komen die het toelaat indien een meerderheid van het parlement het vraagt, er een referendum moet komen, maar over alles een referendum houden is een onbegonnen en zelfs nutteloze zaak.

Laatst gewijzigd door LA'er : 27 oktober 2004 om 15:31.
LA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 17:39   #28
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Uitzonderingen bevestigen inderdaad de regel, maar het nadeel van een volledige democratie (met referenda) zoals in californië, is dat de mensen geen algemeen inzicht hebben over politieke zaken. Ze zien alleen naar vandaag, zichzelf en nu, maar een beleid strekt zich uit over verschillende jaren. Welke 'jan met de pet' kan het schelen ofdat er over 4 jaar de wegen er nog goed bij liggen? Zolang ze er NU maar goed bij liggen.

Er zou een wet moeten komen die het toelaat indien een meerderheid van het parlement het vraagt, er een referendum moet komen, maar over alles een referendum houden is een onbegonnen en zelfs nutteloze zaak.
Een referendum moet van het volk uitgaan en niet van de partijhengsten in het parlement. Indien je denkt dat het volk daar te dom voor zou zijn, hou dan ook je mond over democratie. Het cordon zal aan stukken barsten omdat het volk dat wil en de partijpolitiekers lopen zoals steeds achter de feiten aan.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 17:53   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nou nog mooier!
Het NADEEL van een VOLLEDIGE DEMOCRATIE!!!!

Waarom zwijg je over de voordelen van een volledige democratie zoals ze in Zwitserland bestaat?
Een perfecte democratie is bovendien een utopie.
Wat we hier hebben is echter een particratie en dus allesbehalve een democratie.

In de landen waar het bindend referendum op volksinitiatief bestaat bewijst Jan met de pet het tegendeel!
Jan met de pet vraagt trouwens niet eens over alles een referendum maar enkel over datgene wat hem aan het hart ligt en dat hij via zijn nep-vertegenwoordiging niet krijgt afgedwongen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 oktober 2004 om 17:55.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:02   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zien alleen naar vandaag, zichzelf en nu, maar een beleid strekt zich uit over verschillende jaren.
Inderdaad.
Het opbouwen van een mega-staatsschuld over vele jaren hebben de politici zonder inmenging van de burger via directe democratie prachtig gerealiseerd.

Citaat:
Een referendum behoort er te komen op vraag van de burgers, niet van bovenaf.
Als de vertegenwoordigers hun werk naar behoren vervullen, hoeft over die items geen referendum te komen.
Wanneer echter de particraten regeren tegen de wil van de burger, dan behoort deze laatste in een democratie althans een instrument ter beschikking te hebben om zijn wens souverein te maken.
Anders kunnen we in 't geheel niet van een democratie spreken, zoals sommigen hier in het particratische België hoogst onterecht durven.
Oud 27 oktober 2004, 18:28   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nou nog mooier!
Het NADEEL van een VOLLEDIGE DEMOCRATIE!!!!

Waarom zwijg je over de voordelen van een volledige democratie zoals ze in Zwitserland bestaat?
Een perfecte democratie is bovendien een utopie.
Wat we hier hebben is echter een particratie en dus allesbehalve een democratie.

In de landen waar het bindend referendum op volksinitiatief bestaat bewijst Jan met de pet het tegendeel!
Jan met de pet vraagt trouwens niet eens over alles een referendum maar enkel over datgene wat hem aan het hart ligt en dat hij via zijn nep-vertegenwoordiging niet krijgt afgedwongen.
[size=4]In Zwitserland heeft de burger het voor te zeggen en de politici moeten die uitspraak in wetten omzetten. DAT IS DEMOCRATIE !!![/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 18:30   #32
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Een referendum moet van het volk uitgaan en niet van de partijhengsten in het parlement. Indien je denkt dat het volk daar te dom voor zou zijn, hou dan ook je mond over democratie. Het cordon zal aan stukken barsten omdat het volk dat wil en de partijpolitiekers lopen zoals steeds achter de feiten aan.
[size=5]de wetstraat moet luisteren naar de dorpsstraat !![/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be