![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En.....veroordeel jij nu ook in één adem de wilde staking van de zelfstandige vrachtwagen bestuurders enkele dagen geleden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sommige verkeersleiders hebben beslist om niet te komen, omwille van een noodkreet voor de veiligheid van het luchtruim. Dat is op zich zelfs nog niet speciaal iets voor hunzelf, maar ze strijden een heel stuk voor een verhoogde veiligheid van de passagiers. Imagoschade en economische schade wordt waarschijnlijk geleden, maar er worden geen mensenlevens in gevaar gebracht. De vrachtwagenchauffeurs staakten omwille van economische eisen (en die kan ik nog snappen, want een bakje per land is krankzinnig), maar in plaats van te staken (en dus niet te rijden) hebben ze moedwillig wegen geblokkeerd, waarbij ze mensen in gevaar brachten, en hulpdiensten mogelijk niet op tijd bij hun patienten geraakten. Dit laatste is dus zeker niet te verantwoorden, en een fikse boete is hier op zijn plaats. Laatst gewijzigd door Tommeke : 14 april 2016 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ooit al eens 12 dagen achtereen gewerkt ? Ik wel, nog niet zo lang geleden. Ooit al eens 20 dagen achtereen gewerkt ? Ik ook. Waar enkele dagen van 16 uur bij zaten. Dat was eigenlijk redelijk vrijwillig, om een project af te krijgen. Als je ook ja kan antwoorden op die vragen, dan weet je hoe je je op dat moment voelt. Nadien ben ik wel 3 dagen gecrashed van vermoeidheid. Maar goed, dat was een enkele keer en als ik een fout maak, kan er 300 man niet werken. Er komt waarschijnlijk economische schade, enkele claims, allemaal jammer maar niet zo boeiend. Maar wat als er 2 vliegtuigen botsen en er zijn 400 doden? En wat als de systemen waarop je vertrouwt nog niet goed werken? Deze problemen werden al veel langer aangekaart. Men heeft al langer de directie proberen te confronteren met een soort van staking waardoor de reiziger niet getroffen werd (bv februari, met opleidingen). Waarom werd net tijdens de opstart nu opeens snel door de directie beslist om de onderhandelingen stop te zetten? Wel bevooroordeeld.... De luchtverkeersleiders verdienen goed, dat klopt. 4000 netto, 6200 bruto. Vergeet niet dat je sociale leven als luchtverkeersleider voorbij is. Je werkt in shiften van 24/24 7/7. Als je dan weet dat je in een andere sector (zeker met shiften) wel extralegale voordelen krijgt, ben ik eigenlijk niet heel jaloers op hun job. Ik verdien zeker minder, maar heb een auto, gsm, en moet enkel op projectbasis overuren / nachtwerk doen. Laatst gewijzigd door Tommeke : 14 april 2016 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 6200euro bruto is wel het beginloon, na een geslaagde opleiding. De Tijd spreekt over een gemiddeld loon van 12000euro bruto.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vroege en late shift doen op kaai 1333, dan naar kaai 702 rijden om daar de nacht en de vroege te doen. S' middags om 15 u thuis en s' avonds de nacht op kaai 730 doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brief uit de verkeerstoren: http://www.demorgen.be/opinie/brief-...988a73/1mFulF/
Maar ja, neoliberalen die alle verworvenheden willen ondergraven voor het heil van hun macht en rijkdom gaan hier geen oren naar hebben.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 15 april 2016 om 01:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En hetzelfde geldt voor de truckers. Ze wisten al lang genoeg dat dit eraan zat te komen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Dit artikel ligt dicht bij wat ik erover denk:
http://www.demorgen.be/opinie/haal-d...etel-b2158d17/ Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in een eerdere draad, waren andere stakende personen nog krapuul in jou ogen. Meer uitleg denk ik dat hier niet bij nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Mag ik nu eens hard lachen? Informeer u eens over de echte werkomstandigheden. Ooit al in een verkeerstoren geweest en gezien hoe ze daar "hard werken"? Wel ik wel en ik kan zeggen dat 99% door computers wordt gedaan. En in een echte stresssituatie bestaan er de noodnummers. Dus zwaar? Enkel onregelmatige uren zoals een arbeider aan de band in ploegen.
Laatst gewijzigd door PORSCHE : 15 april 2016 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En nee, ik werkt niet in de luchtvaart. Ik heb trouwens ook nog nooit van mijn leven gestaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn allemaal jaloers op de vette pree van de verkeersleiders. Het is niet omdat mensen een goede verloning krijgen dat je ermee mag sollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het is ook niet omdat ze een goede verlonig krijgen (nu 12000€ bruto lijkt mij wel eerder een zeer goede verloning), dat ze een hele luchthaven moeten gijzelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand weet echt hoe de interne keuken daar in elkaar zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan zijn dat er een personeelstekort is. Dat men dat dan oplost. Maar een hoogdringendheid op te staken, zie ik toch nergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ik had dit dus nog niet gezien. Om van te kotsen. Media en politici samen. Geen enkele van die hoernalisten of "entertainers" die zich de vraag stelt of het wel opportuun was om de pensioenleeftijd van de verkeersleiders te verlengen net voor de heropening van de luchthaven na een aanslag ... die journalisten en politici kunnen sneller op pensioen dan de verkeersleiders. Bweurk.
En dan wilden de verkeersleiders die verlenging nog aanvaarden op voorwaarde dat de manier van werken zou veranderen ... om ziek te worden van onze 'elite' daar te zien gas geven zonder tegenstem. Ik stel voor dat we het loon van alle medisch personeel aftoppen op 1500 euro netto om de sociale zekerheid te redden. En ze mogen niet staken want er zouden wel eens doden kunnen vallen ... In gewicht loopt de vergelijking wat mank maar fundamenteel klopt ze wel. Alhoewel. De verkeersleiders mogen niet staken tegen drie jaar langer werken want anders valt onze vakantie in het water. |
![]() |
![]() |