![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil het suïcidale systeem dat we de welvaartsstaat noemen, ontmantelen. Ik wil dat de economie groeit, en economische vrijheid is de enige manier op dat op een duurzame manier te doen. Ik lig niet wakker van "etno-culturele vervanging". We moeten het stakingsrecht afschaffen, en laat ons beginnen met de openbare sector (voor zover we die niet integraal afschaffen).
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Om armoede uit de wereld te kunnen helpen.
Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Zou je het tof vinden moest men in de zeventiende eeuw gezegd hebben: we hebben genoeg, de economie moet niet meer groeien?
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() 26. Waarom lijkt gij tegen economische groei te zijn?
Citaat:
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 31 mei 2016 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het stakingsrecht hoeft niet afgeschaft te worden. Wel het recht op werken versterkt. Daarnaast is het noodzakelijk een minimumdienst uit te werken voor alle openbare sectoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We hebben zo'n experimentje al gehad in de 19de eeuw. "De werknemer als formele gelijke van de werkgever" en "De werknemer als ondernemer, met zijn arbeid als koopwaar". Klonk allemaal heel leuk. Het resultaat was dat iets minder.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- lage of geen belastingen - geen allerlei administratieve lasten zoals overheidsattesten, certificaten, vergunningen, ... - het legaliseren van alle handelsgoederen (ik denk aan drugs, medicatie, wapens, ...)
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() U verwart recht met een door het parlement goedgekeurde wet. Het stakingsrecht is wel degelijk een juridisch afdwingbaar recht in België, o.m. via het door de wet goedgekeurde Europese Sociale Handvest (meer bepaald in artikel 6 van dat Handvest).
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Verder dan een flauwe vergelijking geraakt u niet?
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De bankencrisis is niet door de private sector veroorzaakt. De Amerikaanse en Europese overheden zijn de grote schuldige. De private bankensector heeft wel met die overheid gecollaboreerd, dat is de enige schuld die de private sector te wijten valt. Hoe werden de overheden de oorzaak? - Te lage rente na de dotcombubbel: vanwege die kleine crisis eind de jaren '90 en begin de jaar '00 heeft de Fed besloten om de rente structureel te verlagen. Dit zorgde uiteraard voor nieuwe zeepbellen die ooit wel eens moesten ontploffen. - Via Fannie Mae en Freddie Mac heeft de Amerikaanse (federale) overheid jarenlang het bezitten van een huis willen stimuleren. Dit zorgde ervoor dat - in combinatie met hierboven - belachelijk lage rentes werden gevraagd op hypotheken. Eens de rente stijgt, wordt de netto waarde van dat huis en de schuld negatief, waarna mensen hun lening niet meer terugbetalen. - Via allerlei overheidsreguleringen werden banken verplicht om bepaalde risico's in hun balans op te nemen. Om aan die verplichting te ontkomen, werd de bancaire spitstechnologie uitgevonden: financiële producten werden tientallen keren herverpakt, zodat die verplichting niet meer gold. Hierdoor gaven de balansen geen getrouw beeld, en eens de crisis startte, kwamen deze risico's bovendrijven die de banken als kaartenhuisjes deden vallen. Hiervoor is de bankensector zelf deels verantwoordelijk voor. - Via overheidsgaranties (ik denk aan de bescherming van spaargeld tot 100.000 euro) werden de banken feitelijk aangezet tot risicovol beleggen en speculeren, aangezien de winsten privaat gehouden werden en de verliezen aan de belastingbetaler gepresenteerd werden. De illusie van de gefaalde Amerikaanse bankensector gaat er bij veel mensen jammer genoeg vlotjes in.
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, wat moet een mens meer zeggen tegen zulk een idiote simplismes als 'schaf het arbeids- en sociale zekerheidsrecht af'?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niemand heeft recht op werk. Niemand heeft recht op eten of water. Niemand heeft recht op onderdak. Niemand heeft recht op goede werkomstandigheden. Niemand heeft recht op een menswaardig loon of bestaan. You are entitled to nothing but your freedom.
![]() |