Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Ensceneerde Erdogan zelf een nepstaatsgreep
Ja 23 82,14%
Nee 5 17,86%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2016, 11:00   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hebben jullie op mainstream media (Eén, VTM, NOS, BBC etc) al iets vernomen van de terechte argwaan over een nepstaatsgreep?

Ik alleen op een onbekende zender en vooral via sociale media.
Het lijkt erop dat we de waarheid niet mogen kennen.

Natuurlijk is deze poll te klein om een beeld te vormen over het standpunt van de hele maatschappij, maar de trend is duidelijk.
In de MSM is er inderdaad volop bericht over de mogelijkheid van een nepstaatsgreep. Er was zelfs een verslag uit Turkije waarin locals aan het woord kwamen die er 100% zeker van waren dat dit door Erdogan in scene was gezet.

Ik geloof ook wel sterk in deze mogelijkheid want er zijn te veel elementen die hier op wijzen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 11:34   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ik Quote hier even mijzelf uit een andere draad die over hetzelfde gaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet ook niet wat er juist aan de hand is, maar volgens mij was die staatsgreep wel degelijk echt.

Meest waarschijnlijk is dat ze opgezet werd door de weinige resterende aanhangers van de seculiere Ataturk staat. Erdogan is al jaren bezig om het leger en het staatsapparaat te 'zuiveren' van de Ataturk aanhangers en het was waarschijk een poging om dat te stoppen.

Jammer genoeg is hierdoor het 'zuiveringsproces' versneld. De Entlösung is nabij
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 12:20   #23
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik Quote hier even mijzelf uit een andere draad die over hetzelfde gaat:
Volkomen zwakzinnige conclusie als je het mij vraagt.

Geen bedenkingen over de lijst met meer dan 3000 namen die al op voorhand klaar lag voor arrestatie. Geen aandacht voor het feit dat niemand Erdogan beschoot.

Het lijkt erop dat Erdogan aanhangers niet de capaciteit hebben om zelf kritisch na te denken over de feiten. Maar daar schrik ik niet van, aangezien Turkije vrijheid van meningsuiting niet hoog in het vaandel draagt
Oud 19 juli 2016, 12:29   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen bedenkingen over de lijst met meer dan 3000 namen die al op voorhand klaar lag voor arrestatie. Geen aandacht voor het feit dat niemand Erdogan beschoot.

Het lijkt erop dat Erdogan aanhangers niet de capaciteit hebben om zelf kritisch na te denken over de feiten. Maar daar schrik ik niet van, aangezien Turkije vrijheid van meningsuiting niet hoog in het vaandel draagt
een ware believer laat zich niet zomaar afleiden door de realiteit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 12:34   #25
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

1 woord als reactie op de vraag van het topic : JA en daar ben ik 100% van overtuigd!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 12:53   #26
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een ware believer laat zich niet zomaar afleiden door de realiteit.
Ik zou het woord believer/gelovige graag vervangen door geïndoctrineerde.
Als religieuzen ondanks de evolutie van wetenschap nog steeds denken dat "de schepper" het heelal geschapen heeft, zijn het ONgelovigen. Omdat ze de wetenschap ontkennen.

Erdogan stemmers zijn doorgaans laag opgeleide geïndoctrineerde Sharia - aanhangers. Het soort dat in Beringen de boel afbreekt, 20 woorden Nederlands kent en een uitkering trekt. In het beste geval werken ze in een shoarmazaak
Oud 19 juli 2016, 13:18   #27
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hebben jullie op mainstream media (Eén, VTM, NOS, BBC etc) al iets vernomen van de terechte argwaan over een nepstaatsgreep?

Ik alleen op een onbekende zender en vooral via sociale media.
Het lijkt erop dat we de waarheid niet mogen kennen.
Stap 1: zap af en toe zelf eens naar de zenders die u noemt, indien mogelijk zelfs op de momenten dat zij hun journaals uitzenden

Stap 2: gebruik de hierbij verworven kennis om te stoppen u belachelijk te maken op fora

Stap 3: Profit!
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 13:39   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laag of hoog geschoold, slim of dom.
Daar draait het niet om.
Ze willen islam in al zijn vormen. Ze hebben een leider die dat goedkeurt en meer is niet nodig om de daden en afgrijselijke alles samen te legimiteren en te berecht vaardigen.

En daar draait het om.

In hun geest wassen ze hun handen in onschuld.
Wij zijn de dutrouxen en co die dood moeten.

Verenig u allen en neem alle noodzakelijke voorbereidingen. Wie weet waar en wanneer is het noodzakelijk.
Oud 19 juli 2016, 14:01   #29
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Ik geloof ook wel sterk in deze mogelijkheid want er zijn te veel elementen die hier op wijzen.
Een nepcoup
je bombardeert je eigen parlement en je vermoord medewerkers?

en waarom?
om hervormingen, slecht als goed, door te voeren waar je al een decennium mee bezig bent en complete democratische legitimiteit voor hebt.

nu ja,
binnen 16j kun je dit topic samenvoegen met het 9/11 topic

Laatst gewijzigd door 1207 : 19 juli 2016 om 14:02.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 14:58   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat die lijst allang klaarlag en dat men ervan wist dat er een coup gepland werd zou best kunnen.

Erdogan wist waarschijnlijk allang op voorhand wat zijn tegenstanders zouden doen. Het gemak waarmee de opstand onderdrukt werd wijst daarop. Dat hij het zelf zou georganiseerd hebben betwijfel ik.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 15:01   #31
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Stap 1: zap af en toe zelf eens naar de zenders die u noemt, indien mogelijk zelfs op de momenten dat zij hun journaals uitzenden

Stap 2: gebruik de hierbij verworven kennis om te stoppen u belachelijk te maken op fora

Stap 3: Profit!
Veel grote praat voor iemand die zelf de berichtgeving van internationale media niet kent.

Op dit kanaal vind je letterlijk de verslagen van CNN, FOX news, BBC en dergelijke meer

Media buries bombshell Turkey false flag attacks

De Morgen moest zijn eerste publicatie over de geënsceneerde staatsgreep zelfs van het internet laten verwijderen, en kwam enkele uren later met een compleet andere versie aandraven. Daarin werd niet ingegaan op de bedenkingelijkheden, en dat gebeurde bij veel internationale media ook niet

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 19 juli 2016 om 15:05.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 16:07   #32
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Veel grote praat voor iemand die zelf de berichtgeving van internationale media niet kent.

Op dit kanaal vind je letterlijk de verslagen van CNN, FOX news, BBC en dergelijke meer

Media buries bombshell Turkey false flag attacks

De Morgen moest zijn eerste publicatie over de geënsceneerde staatsgreep zelfs van het internet laten verwijderen, en kwam enkele uren later met een compleet andere versie aandraven. Daarin werd niet ingegaan op de bedenkingelijkheden, en dat gebeurde bij veel internationale media ook niet
*bedenkelijkheden*

Turkish Military Coup: What you're not being told

Blijkbaar zijn er geen harde bewijzen nodig voor een verzoek tot uitlevering van politieke tegenstanders.

En de doodstraf laten invoeren voor duizenden critici is ook democratisch.
Oud 19 juli 2016, 16:16   #33
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zou je je baseren op (godbetert) een Youtube-filmpje in plaats van zelf na te kijken of het klopt??

De Morgen

Citaat:
EU-commissaris Johannes Hahn zei vandaag dat de snelle arrestaties van rechters en anderen de indruk geven dat de regering een lijst met namen al van tevoren had voorbereid.
[...]
Volgens Gülen heeft Erdogan, zijn aartsrivaal, de couppoging mogelijk zelf in scene gezet.

CNN

Citaat:
The cleric, Fethullah Gulen, living in self-imposed exile in Pennsylvania, suggested that overthrow and assassination attempts have been staged in the past

Fox News - klopt, maar dat is dan ook geen nieuwszender

BBC

Citaat:
One theory suggests it was a "false flag" event staged by President Erdogan to gain more power, but common sense dictates the event went too far to be a false flag.

Nu de feiten duidelijk zijn blijven de vragen:

Wie heeft er tegen u gelogen?

Waarom heeft die tegen u gelogen?

Waarom hebt u niet zelf tien minuutjes gespendeerd om dit na te trekken, zelfs nadat u hier door meerdere forummers op gewezen werd?
Oud 19 juli 2016, 16:20   #34
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

alle secularisten moeten er precies uit. Na het leger, justitie, politie, goeverneurs en ambtenaren is het nu tijd voor het onderwijs:

Citaat:
More than 15,000 education staff in Turkey have been suspended after last week's failed coup, as a purge of state officials widens still further.
http://www.bbc.com/news/world-europe-36838347
Oud 19 juli 2016, 16:28   #35
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waarom zou je je baseren op (godbetert) een Youtube-filmpje in plaats van zelf na te kijken of het klopt?
Fascinerend hoe allerlei krantekoppen die er letterlijk bij worden gehaald, en live nieuwsverslagen die op YouTube geplaatst worden ineens niet meer echt zijn.

Je doet me denken aan Gipsy die onlangs beweerde dat een Federale hoorzitting waarin de Federale reserve van Amerika terecht stond, ineens niet meer geloofwaardig is omdat het op YouTube wordt geplaatst.

Hier nog eens dat bewuste filmpje dat door YouTube zelf steeds verwijderd wordt 9 trillion dollars missing from the federal reserve

Het vertrouwen in de berichtgeving van mainstream media is blijkbaar erg groot, maar over dit soort zaken horen we niks.

De voorbije 3 dagen is de cover up rond Erdogan stilaan onhoudbaar geworden. Vandaar dat sommigen stilaan bijdraaien

Hier nog dat bewuste artikel van De Morgen dat verwijderd werd

http://www.demorgen.be/buitenland/-e...eien-b0108c4b/

Als we zo neutraal zijn, verwacht ik de komende dagen een update over hoe het verder verloopt met die duizenden gearresteerden, en het verzoek van Erdogan om de doodstraf in te voeren. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het daar stil over zal worden

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 19 juli 2016 om 16:35.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 17:03   #36
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Fascinerend hoe allerlei krantekoppen die er letterlijk bij worden gehaald, en live nieuwsverslagen die op YouTube geplaatst worden ineens niet meer echt zijn.
Ik heb de moeilijkheidsgraad van de materie blijkbaar wat onderschat, waarvoor mijn excuses. Ik zal het eens over een andere boeg gooien.

Stel dat ik jou ervan beschuldig dat je het niet hebt aangedurfd te posten:

Citaat:

Dan is dit voor jou heel makkelijk te weerleggen. Je klikt op het pijltje naast je naam en iedereen kan zien dat jij wél hebt aangedurfd dat hier neer te pennen. Mijn ongelijk is daarbij bewezen en mijn afgang zal groot zijn.

Ik kan daarna proberen mijn geloofwaardigheid te redden door een compilatie op djoetjoep te zetten van andere posts van jou waarin je die zenders toevallig niet vermeld.

Is mijn compilatie 'gelogen'? Nee, want jij hebt wel degelijk die posts geplaatst.

Is mijn compilatie het bewijs dat jij die zenders niet beschuldigd hebt? Nee, want het gaat om een lijst die ik zelf beperkt heb om valselijk als argument te gebruiken, en niet de volledige lijst van alles wat je ooit gepost hebt.

Een nog makkelijkere vergelijking kan je misschien zelf testen op de kinderboerderij:

Stel dat er daar een wei is met witte en zwarte schapen

Ik kan een youtube-filmpje maken waarop enkel witte schapen te zien zijn, en dit hier posten met als bijschrift "kijk, op deze boerderij hebben ze geen zwarte schapen"

Dat zou echter een leugen zijn, maar je zou wel de moeite moeten doen om zelf naar die boerderij te gaan om het na te kijken. Jij redeneert echter dat degene die terugkomt met een foto van een zwart schaap, beweert dat er geen witte in die wei zouden staan.
Oud 19 juli 2016, 17:15   #37
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

na zijn reichstagmoment laat em er geen gras over groeien. And counting:

Oud 19 juli 2016, 17:44   #38
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je doet me denken aan Gipsy die onlangs beweerde dat een Federale hoorzitting waarin de Federale reserve van Amerika terecht stond, ineens niet meer geloofwaardig is omdat het op YouTube wordt geplaatst.

Hier nog eens dat bewuste filmpje dat door YouTube zelf steeds verwijderd wordt 9 trillion dollars missing from the federal reserve

Het vertrouwen in de berichtgeving van mainstream media is blijkbaar erg groot, maar over dit soort zaken horen we niks.

De voorbije 3 dagen is de cover up rond Erdogan stilaan onhoudbaar geworden. Vandaar dat sommigen stilaan bijdraaien

Hier nog dat bewuste artikel van De Morgen dat verwijderd werd

http://www.demorgen.be/buitenland/-e...eien-b0108c4b/

Als we zo neutraal zijn, verwacht ik de komende dagen een update over hoe het verder verloopt met die duizenden gearresteerden, en het verzoek van Erdogan om de doodstraf in te voeren. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het daar stil over zal worden
Via HLN nog steeds te raadplegen:

http://www.hln.be/hln/nl/37662/Staat...plaveien.dhtml
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 17:52   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Spijtig dat we dat niet kunnen.
Het moet maar eens gedaan zijn met dat "spijtig dat we dat niet kunnen"!
Onze klotepolitiekers moeten dringend hun verstand gebruiken en inzien dat onze rechtsregels en democratie niet kunnen en mogen gelden voor varkens en moslims van een bepaalde slag! Dat soort lieden spuwt op ons, staat klaar om hun buren die niet naar hun zin zijn gekleed of het aandurven alcoholische dranken te gebruiken op een terrasje enz met een mes of een bijl te lijf te gaan zoals dat stuk onkruid in Duitsland op een trein!
Hoeveel aanslagen gevolgd door zinloze komedie bestaande uit kaarsjes branden, bloemetjes leggen en liedjes zingen moeten er nog volgen???
Een grote aanslag met veel slachtoffers alhier zou moeten gevolgd worden door het platgooien van een volle mosk in hun apenlanden! Niks ergs, ze gaan toch naar Allah en hun zeventig maagden, de achterlijke onnozelaars!
Alle vreemdelingen die niet in ons wereldje passen moeten er uit gegooid worden. De rest is nutteloos gebral en gezever en helpt geen zier: integendeel, deze lieden leiden er uit af dat ze toch niet veel risico's lopen na hun wandaden.
Vanaf nu een voortdurende staat van beleg zoals we bezig zijn waarbij de "rechten" van die vreemde ongewenste apen vooral niet mogen gestoord worden? Is dat onze nieuwe democratie?

Laatst gewijzigd door andev : 19 juli 2016 om 17:53.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 17:58   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kom eens af met verhalen als je een ernstige bron hebt hee... zero hedge is bagger...
Heb jij nog ernstige bronnen tekort om vast te stellen met wat voor moslimbagger de wereld zit opgescheept???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be