Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2016, 10:10   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Wat is er gebeurd met innocent until proven guilty? Als ik Van Biesen was en dit houdt nog lang aan, en hij is onschuldig, gewoon Kitir voor de rechter slepen voor laster en eerroof. Dit begint wel erg ver te gaan voor een bagatel.
Worden die dingen niet opgenomen of zo? Indien wel, dan kan je perfect isoleren wat Van Biesen gezegd heeft.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 10:14   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Worden die dingen niet opgenomen of zo? Indien wel, dan kan je perfect isoleren wat Van Biesen gezegd heeft.
uit de geluidsopnames is dit niet te horen maar er zijn genoeg getuigen, zelf vanuit zijn eigen partij. Hij heeft trouwens zijn excuses al gegeven, dat doe je niet als je niets gezegd hebt.
Oud 16 september 2016, 10:35   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Wat is er gebeurd met innocent until proven guilty? Als ik Van Biesen was en dit houdt nog lang aan, en hij is onschuldig, gewoon Kitir voor de rechter slepen voor laster en eerroof. Dit begint wel erg ver te gaan voor een bagatel.
Rutten heeft haar mond vol over "de liberale principes" maar aan "onschuldig tot bewijs van het tegendeel" gaat ze voorbij. We hebben enkel de verklaringen van Calvo en Kitir, Van Biesen zelf ontkent, op de geluidsband van het parlement is niets verdachts te horen en geen enkele andere parlementariër heeft in tempore non suspecto verklaringen ten laste van Van Biesen afgelegd. Maar Rutten stampt naar haar eigen volk. Het is duidelijk dat barbertje moet hangen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 10:40   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
uit de geluidsopnames is dit niet te horen maar er zijn genoeg getuigen, zelf vanuit zijn eigen partij. Hij heeft trouwens zijn excuses al gegeven, dat doe je niet als je niets gezegd hebt.
Hij heeft zich verontschuldigd voor het geval zijn woorden verkeerd begrepen mochten zijn maar hij ontkent in alle toonaarden gezegd te hebben dat Kitir het maar naar Marokko moest afbollen. Toch wel een kleine nuance. Maar het proces is al gemaakt en ik vraag me af waarom Van Biesen weg moet. Omdat hij tot de rechtervleugel behoort? Teveel sympathie voor N-VA? Iemand een idee?
Oud 16 september 2016, 10:41   #25
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm, ok dan, ik had alleen nog maar iets gehoord van Calvo en Kitir en voor de rest heel wat mensen die geen flauw idee hebben over wat het eigenlijk gaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 10:54   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hij heeft zich verontschuldigd voor het geval zijn woorden verkeerd begrepen mochten zijn maar hij ontkent in alle toonaarden gezegd te hebben dat Kitir het maar naar Marokko moest afbollen. Toch wel een kleine nuance. Maar het proces is al gemaakt en ik vraag me af waarom Van Biesen weg moet. Omdat hij tot de rechtervleugel behoort? Teveel sympathie voor N-VA? Iemand een idee?
Hij zou gezegd hebben dat die werknemers van Caterpilar dan maar naar Turkije of Marokko moeten terugkeren. Dat maakt hij er nu zelf van.

In feite is dat nog slechter natuurlijk..
Oud 16 september 2016, 10:57   #27
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hm, ok dan, ik had alleen nog maar iets gehoord van Calvo en Kitir en voor de rest heel wat mensen die geen flauw idee hebben over wat het eigenlijk gaat.

Het probleem is dat iedereen wat anders zegt. Getuiges zijn zowat de slechtste bron van informatie en hoe langer het duurt om je getuigenis af te leggen, hoe minder betrouwbaar die wordt. De enigste getuigenis die er dus eigenlijk toe doet, is die van Calvo wat mij betreft. De rest reageert niet of te laat om een betekenis te spelen. Van Biesen zelf was te zat om een goed getuige te zijn.

Blijft de vraag hoe goed Calvo het gemompel van een zat persoon heeft kunnen verstaan.

Vraag is uiteraard ook ofdat een zat persoon wel in de kamer moet zitten en dit schandaal niet gebruikt kan worden om hem eruit te kegelen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 11:00   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dit heeft hij gisteren gezegd in Ter Zake:

Citaat:
Bij haar tussenkomst voor de Kamer had Kitir gezegd dat de werknemers van Caterpilllar geen werk meer zullen vinden en gedoemd zijn een uitkering te krijgen. "Toen zij terugkwam naar haar plaats heb ik haar duidelijk gezegd dat haar verhaal niet klopt", zegt Van Biesen. "Als die werknemers tot de meest performante ter wereld behoren, dan zullen zij aan de slag geraken, ofwel hier in ons land ofwel ergens anders in de wereld, bijvoorbeeld in Marokko of Turkije", stelt Van Biesen.

"Ik heb helemaal geen sneer gegeven naar mevrouw Kitir, maar gewoon een statement willen maken dat arbeidsmigratie zeker iets zal zijn dat zich in de toekomst meer en meer zal voordoen", zegt Van Biesen.

Ik heb niet gezegd "Ga terug naar Marokko" en ik moet zeggen dat dergelijke woorden helemaal niet tot mijn woordenschat behoren. Ik heb het inderdaad over Turkije en Marokko gehad, dat was een stommiteit, ik had dat beter niet gedaan", geeft Van Biesen toe. "Als mevrouw Kitir, en samen met haar een heleboel andere parlementsleden, dat verkeerd begrepen hebben, dan wil ik mij verontschuldigen voor dat verkeerd begrijpen, maar ik heb dat zeker niet gezegd."
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...?eid=1.2769317
Oud 16 september 2016, 11:19   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zou gezegd hebben dat die werknemers van Caterpilar dan maar naar Turkije of Marokko moeten terugkeren. Dat maakt hij er nu zelf van.

In feite is dat nog slechter natuurlijk..
Waarom nog slechter? Is het zo'n zonde als je van mening bent dat mensen die net hun werk kwijt zijn, hun geluk ook in hun land van herkomst kunnen zoeken? Dat lijkt me toch minder erg dan iemand die in een vlaag van frustratie iets ongepasts naar een collega roept.
Oud 16 september 2016, 11:49   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom nog slechter? Is het zo'n zonde als je van mening bent dat mensen die net hun werk kwijt zijn, hun geluk ook in hun land van herkomst kunnen zoeken? Dat lijkt me toch minder erg dan iemand die in een vlaag van frustratie iets ongepasts naar een collega roept.
ik weet niet wie er daar allemaal werkt, maar ik denk dat de meesten hier zullen geboren zijn. Er kunnen erbij zijn wiens voorouders uit Turkije of Marokko zijn maar ik veronderstel toch niet allemaal.
Oud 16 september 2016, 14:12   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Zelfs De Wever heeft ooit een mes in JMD zijn rug gestoken.
Dat was niet De Wever. Het was het binnen de CD&V alles dominerende ACW dat tegen De Wever koudweg njet.
Oud 16 september 2016, 14:59   #32
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft trouwens zijn excuses al gegeven, dat doe je niet als je niets gezegd hebt.
Natuurlijk wel. De geschiedenis bulkt van zulke voorbeelden (onder Stalin, tijdens de culturele revolutie in China)... mensen verontschuldigen zich permanent voor iets wat ze niet gedaan hebben om hun vel te redden.
Oud 16 september 2016, 15:43   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorzitter Rutten speelt na een gesprek met Van Biesen de vermoorde onschuld en spuit de gebruikelijke PoCo onzin over "geen plaats in een liberale partij": http://www.knack.be/nieuws/belgie/ru...=2705888204946

Nu, gelet op mijn eigen ervaringen in de politiek heb ik een eenvoudige vuistregel bedacht: kijk niet zozeer naar wat er gebeurt maar naar wat het uiteindelijke resultaat is. Het lijkt mij hier de bedoeling om Van Biesen te verbranden en uit het parlement/de partij te zetten (liberalen zijn niet vies van zo'n spelletjes om persona non grata buiten te werken, geloof me vrij). Waarom of voor wie moet Van Biesen hier het veld ruimen? Iemand een idee?
Ja hoor.
Rutten is geen liberaal maar een politiek correcte truttebel.
Ze is een slachtoffer van wat haar eigen "links-liberale" partij gezaaid heeft.
Oud 16 september 2016, 15:45   #34
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorzitter Rutten speelt na een gesprek met Van Biesen de vermoorde onschuld en spuit de gebruikelijke PoCo onzin over "geen plaats in een liberale partij": http://www.knack.be/nieuws/belgie/ru...=2705888204946

Nu, gelet op mijn eigen ervaringen in de politiek heb ik een eenvoudige vuistregel bedacht: kijk niet zozeer naar wat er gebeurt maar naar wat het uiteindelijke resultaat is. Het lijkt mij hier de bedoeling om Van Biesen te verbranden en uit het parlement/de partij te zetten (liberalen zijn niet vies van zo'n spelletjes om persona non grata buiten te werken, geloof me vrij). Waarom of voor wie moet Van Biesen hier het veld ruimen? Iemand een idee?
Ze kunnen het misschien aan Hilde Claes vragen?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:46   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Natuurlijk wel. De geschiedenis bulkt van zulke voorbeelden (onder Stalin, tijdens de culturele revolutie in China)... mensen verontschuldigen zich permanent voor iets wat ze niet gedaan hebben om hun vel te redden.
Hier is er nog ene die excuses aanbood maar die zelf zeker niet betrokken was bij de moord op Lumumba.
De "heilige" Boudewijn had dat beter gedaan.

http://www.standaard.be/cnt/dst06022002_001
Oud 16 september 2016, 15:48   #36
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Maar hij verontschuldigd zich niet voor iets wat hij niet gedaan heeft, hij verontschuldigd zich voor iets wat hij wel gedaan heeft.
Bewijs was vandaag op het VRT journaal van 13h00.
En als u dit gemist heeft dan kun je het journaal op de VRT van 19h00 bekijken.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:57   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar hij verontschuldigd zich niet voor iets wat hij niet gedaan heeft, hij verontschuldigd zich voor iets wat hij wel gedaan heeft.
Bewijs was vandaag op het VRT journaal van 13h00.
En als u dit gemist heeft dan kun je het journaal op de VRT van 19h00 bekijken.
Flauwe kul. Omdat politiek correcte onnozelaars beweren dat iemand naar Marokko sturen racisme is, daarom is het dat nog niet.

Als de zelf verklaarde "liberalen" zich tot dat soort heksenjachten verlagen tekenen ze op termijn hun eigen doodvonnis.
Oud 16 september 2016, 18:15   #38
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Flauwe kul. Omdat politiek correcte onnozelaars beweren dat iemand naar Marokko sturen racisme is, daarom is het dat nog niet.

Als de zelf verklaarde "liberalen" zich tot dat soort heksenjachten verlagen tekenen ze op termijn hun eigen doodvonnis.
och t'is te belachelijk voor woorden , die 2 van den trap zien komen ? de Marokkaanse gemeenschap beledigen ..... ochere wat een zielige vertoning ,maar ja de Marokkaanse gemeenschap staat natuurlijk boven de wet en het Belgische volk . Sukkelaars VLD
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 18:23   #39
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

theater van hoog niveau ... ik spuw erop .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 18:53   #40
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Ik ben toch geneigd Van Biesen te geloven dat hij misbegrepen is en dat het dom was om Marokko als een voorbeeld te geven voor plaatsen waar performante werknemers terecht kunnen. Ofwel is hij de beste leugenaar van het hele parlement.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be