Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2017, 11:11   #21
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Geeuw. Waar mensen bijeen zijn kan vanalles gebeuren dat mooi is of lelijk.

U uit de arbeidsmarkt terugtrekken omwille van het potentieel lelijke is uw zelfontplooiing opgeven. De verborgen agenda is nog erger: vrouwen als ondergeschikte wezens. En nog erger: vrouwen die dat propageren.
+1
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 11:21   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-m...lega-a3090472/

Amai, en hij kan niet eens zonder fouten schrijven. En dat moet een echte Vlaming voorstellen, een met een zogezegde voorbeeldfunctie dan nog wel. Jongens toch

M'enfin mij zal zoiets niet zo vlug overkomen vermits ik niet te maken heb met domme collega's. Mja, ik zit op dat vlak tenminste veilig in m'n coconnetje dat me behoedt van dergelijk "walgelijk racisme" aka de woorden van de Mechelse burgemeester. Deze laatste geeft tenminste het goede voorbeeld. Dank je Bart Somers voor deze mooie uitspraak, zo hoort het! XD!
Zou je er niet beter aan doen jouw gedachten (als je die al hebt) eens wat beter te ordenen zodanig dat we niet moeten raden naar hetgeen waarop je hier allemaal alludeert?

Ik krijg de indruk dat je dit racistisch incident zeer dankbaar aangrijpt om jezelf weer voor te stellen als een zoveelste slachtoffer. Welnu, dat ben jij volstrekt niet. Indien jouw huidige situatie jou frustreert stop dan met jezelf er in te koesteren. Als het jouw bedoeling is om naar empathie te zitten hengelen dan kom je van een kale reis thuis.

Die Mechelse politiecommissaris verdient respect, alleen reeds door de manier waarop ze heel rustig reageert op racistische stupiditeit van die idiote "inspecteur". Jouw reactie daarentegen is van de pot gerukt.

Laatst gewijzigd door quercus : 26 februari 2017 om 11:21.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 12:17   #23
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Juist

Indien het zo'n bitch is dan is het stomste wat je kan doen haar nog wat extra munitie geven.

Akkoord. Hij heeft de politie, die het al niet makkelijk heeft de laatste jaren, grote schade toegebracht met zijn "meme".
Ik citeer: Ook toen Beels bij politie Antwerpen met een diversiteitsbeleid begon, vielen wel enkele racistische bemerkingen te noteren.

Volgens mij is die overdreven bezig met racisme binnen het korps en is die foto een reactie op iets wat ze gezegd heeft dat in een verkeerd keelgat geschoten is of zo, bv. "Dat er zijn die haar geen hand willen geven".

Let wel geen bron voor dit, gewoon een losse gedachte van den Hoomer
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 12:56   #24
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Heb ik niet gehoord dat de auteur van dit pamflet zelf een Belg is met allochtone achtergrond??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 13:29   #25
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Vrouwelijke zelfontplooiing als arbeidsslaaf, geeuw... dan ontplooi ik me liever met de baby, tv kijken, koken, shoppen, decoreren, hobby's enz En dan nog zitten mijn haren of borsten vaak in de weg.
Uw ventje doet aan mannelijke zelfontplooiing als arbeidsslaaf, geeuw ...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 13:31   #26
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik meen me zelfs te herinneren dat ie het in een andere topic eens had over dat zijn vrouw moeite had met het huishouden te runnen omdat ze te overwerkt zou zijn. Idem voor haar vriendinnen. M'enfin, en dan zit ie hier doodleuk een huisvrouw te bashen omdat ze er voor kiest niet uit werken te gaan en quality time met haar kindje te spenderen omdat ze tenminste een man heeft die er niets op tegen heeft de taak van kostwinner op zich te nemen. Het wordt tijd dat men een beetje beseft dat thuisblijven en voor het huishouden en de kinderen zorgen een fulltime bezigheid is en best wat meer gewaardeerd mag worden! Oftewel keep the good work going Guinestar!! XD!
En hoe zou u dat in godsnaam beseffen?
Oud 27 februari 2017, 13:42   #27
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Mocht men even heftig reageren tegen bvb pesten op het werk als tegen dergelijk racisme dan zouden de gazetten iedere dag bomvol staan. Dit is maar klein bier in vergelijking met veel pesterijen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 17:30   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Mocht men even heftig reageren tegen bvb pesten op het werk als tegen dergelijk racisme dan zouden de gazetten iedere dag bomvol staan. Dit is maar klein bier in vergelijking met veel pesterijen.
Bijvoorbeeld iemand die zijn politieke overheid wenst gereorganiseerd te zien, verwijten dat hij een nazi is ?

Afijn, denk jij inderdaad dat er zoveel gepest wordt ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 00:17   #29
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zou je er niet beter aan doen jouw gedachten (als je die al hebt) eens wat beter te ordenen zodanig dat we niet moeten raden naar hetgeen waarop je hier allemaal alludeert?

Ik krijg de indruk dat je dit racistisch incident zeer dankbaar aangrijpt om jezelf weer voor te stellen als een zoveelste slachtoffer. Welnu, dat ben jij volstrekt niet. Indien jouw huidige situatie jou frustreert stop dan met jezelf er in te koesteren. Als het jouw bedoeling is om naar empathie te zitten hengelen dan kom je van een kale reis thuis.

Die Mechelse politiecommissaris verdient respect, alleen reeds door de manier waarop ze heel rustig reageert op racistische stupiditeit van die idiote "inspecteur". Jouw reactie daarentegen is van de pot gerukt.
Don't worry, mijn gedachten zijn geordend, en frustratie? Waarom zou ik, da's voorbij hoor, het is nu veeleer genieten en rustig aan doen.... Empathie krijg ik overigens al genoeg bij m'n psy, yep ik ben in goede handen ^^

Hoe zou het trouwens zijn met die Jinih? :o
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 00:17   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Heb ik niet gehoord dat de auteur van dit pamflet zelf een Belg is met allochtone achtergrond??
Bron?
Oud 1 maart 2017, 00:26   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Laat maar "die onschuldige Vlamingen daarbuiten" ,want met kwaadaardige wirwar is er al genoeg gezeverd ... betichten van groepen mensen die niks te maken hebben met geweld en zonder strafblad leven al gans hun leven is nu echt niet positief Bem. Trouwens het kan ook uitgelokt zijn door linkse groeperingen met een politiek doel ;terug bepaalde politieke partijen opzettelijk in een slecht dag beeld gaan zetten ...
"Onschuldig" da's een goei, die inspecteur/collega maakt zich schuldig aan 'walgelijk racisme' (dixit de burgemeester) en DVM vindt dat ik met kwaadaardige wirwar aan het zeveren ben. Het staat verdorie in de gazet maar ik moet m'n klep erover houden en word in een andere topic zelfs verdacht van lid te zijn van een (extreem-)linkse propaganda organisatie/constructie. En dat omdat ik itt Vlaams Blok-lovers nu eens niet meegaa in het met de mantel der liefde bedekken van dergelijk I repeat walgelijk racisme. Dat die inspecteur zijn mond had gehouden hé, of liever gezegd zijn meme niet had aangemaakt, niemand die hem daartoe verplichtte, de domkop, of nee wacht, wie weet was het dan toch een slinkse zet uit linkse hoek om extreem-rechts in een slecht daglicht te plaatsen, sure
Oud 2 maart 2017, 23:37   #32
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Don't worry, mijn gedachten zijn geordend, en frustratie? Waarom zou ik, da's voorbij hoor, het is nu veeleer genieten en rustig aan doen.... Empathie krijg ik overigens al genoeg bij m'n psy, yep ik ben in goede handen ^^

Hoe zou het trouwens zijn met die Jinih? :o
Op 't werk? Slecht vermoed ik.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 23:39   #33
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Uw ventje doet aan mannelijke zelfontplooiing als arbeidsslaaf, geeuw ...
Hij kan moeilijk een baby op de wereld zetten en ervoor beginnen zorgen... geeeeeeeeuuuuuw
Oud 2 maart 2017, 23:43   #34
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij kan moeilijk een baby op de wereld zetten en ervoor beginnen zorgen... geeeeeeeeuuuuuw
Mijn moeder heeft 4 kinderen op de wereld gezet, opgevoed, en heeft gewerkt. Er was een periode van een jaar of 8 dat ze niet werkte, los van het bevallingsverlof uiteraard.

Dus geen valse tegenstellingen in de discussie gooien.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 00:01   #35
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn moeder heeft 4 kinderen op de wereld gezet, opgevoed, en heeft gewerkt. Er was een periode van een jaar of 8 dat ze niet werkte, los van het bevallingsverlof uiteraard.

Dus geen valse tegenstellingen in de discussie gooien.
Werden er ook 'memes' over haar gemaakt?
Dat uw moeder teveel hooi op haar vork nam en haar gezin wat verwaarloosde, is geen reden om dat van iedere vrouw te verwachten of eisen. Want ik vind dat al die 'rechten' van de vrouw teveel op 'plichten' van de vrouw beginnen te lijken. 'Plichten' die ik gekkenwerk vind, mag dat ja?
Oud 3 maart 2017, 00:04   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat uw moeder teveel hooi op haar vork nam en haar gezin wat verwaarloosde, is geen reden om dat van iedere vrouw te verwachten of eisen. Want ik vind dat al die 'rechten' van de vrouw teveel op 'plichten' van de vrouw beginnen te lijken. 'Plichten' die ik gekkenwerk vind, mag dat ja?
Haar plichten wat verwaarloosde? Waar doel je op, mens? Wellicht was mijn moeder wat energieker dan jij.

En ze werkte omdat ze dat graag deed. Ze gaf les in een basisschool in Antwerpen. Ze was meer dan een legkip (kwestie van een vooroordeel terug te smijten).

Ik vind die meme ook erg. Maar ik vind je gevolgtrekking dat het beter is dat vrouwen maar beter niet gaan werken hilarisch belachelijk.

Gelukkig zijn er almaar meer moslima's die je verdorde gedachten terzake niet volgen.

Laatst gewijzigd door dalibor : 3 maart 2017 om 00:18.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 00:27   #37
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Haar plichten wat verwaarloosde? Waar doel je op, mens? Wellicht was mijn moeder wat energieker dan jij.

En ze werkte omdat ze dat graag deed. Ze gaf les in een basisschool in Antwerpen. Ze was meer dan een legkip (kwestie van een vooroordeel terug te smijten).

Ik vind die meme ook erg. Maar ik vind je gevolgtrekking dat het beter is dat vrouwen maar beter niet gaan werken hilarisch belachelijk.

Gelukkig zijn er almaar meer moslima's die je verdorde gedachten terzake niet volgen.
Zeg mens, let zelf op uw woorden. Uw moeder was naast legkip ook opvoedster van kinderen dus. Oeh, wat een verschil en carrièrevrouw toch. Ben je verwijfd ofzo?
Oud 3 maart 2017, 01:50   #38
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Well said Guinestar ^^
Zulke reacties bewijzen dat we met zijn allen meer kiekens moeten eten!
Oud 3 maart 2017, 07:43   #39
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw hokjesdenken .... geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuw

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 3 maart 2017 om 07:43.
Oud 3 maart 2017, 09:11   #40
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van een ander zijn moeder (die je van haar noch pluim kent) zeggen dat ze haar gezin verwaasloosde, straffen toebak.

Nu ja, 't is allemaal praat voor de vaak. Kijk welke 'jongeren' er voor het meest overlast zorgen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be