![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Saddam's Irak is een seculiere (dictatoriale) staat. Pas recent begint hij in zijn speechen te refereren naar de Islam. Saddam zelf is in feite ongelovig en heeft jarenlang alle fanatieke godsdienstaanhangers laten vervolgen. (Hij is immers de allerhoogste, niet Allah...) Dus; opgepast, gooi Saddam niet op één hoopje met de fundamentalisten. Informeer u misschien eerst es voor u de Koran en iemands geloof afbreekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
"the infidels of the west...." Aldus de Irakerse minister van buitenlandse zaken. Verder vroeg er gisteren een reporter:"How many dead?" De voor Irakees die die persconferentie gaf moest de reporter toch drie keer de vraag herhalen voordat hij het begreep. "Ah , martyrs" begreep hij toen. ![]() -craban EDIT: oeps, slechte gewoonte om al te antwoorden voor ik de hele post heb gelezen ![]() en voor leo delcroix: se·cu·´lier1 (de ~ (m.)) 1 wereldlijk geestelijke se·cu ´lier2 (bn.) 1 niet tot een orde of congregatie behorend => wereldlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Saddam is seculier, maar da's irrelevant. Saddam wil zich profileren als een devoot Moslim om de steun van zijn volk, van de verschillende stamhoofden én van de ganse Moslim gemeenschap te winnen. Saddam wil van deze oorlog een heilige oorlog maken, een oorlog tegen de Kafir. Hij weet hoe belangrijk het is om steun te krijgen van Imams die de bevolking zullen oproepen tot Jihad. Bepaalde delen van de Moslim bevolking zullen deze oorlog inderdaad beschouwen als een oorlog tegen het Goddeloze westen en zullen aldus tot het uiterste gaan. In het Noorden krijgt hij steun van een aan Al Qaeda gerelateerde groep fundamentalisten.Een symbool dat kan tellen want een tiental jaar geleden stond Al Qaeda ronduit vijandig tegenover Saddam. Vanuit de gehele wereld stromen enkele duizenden Moslims toe om in Irak te vechten in naam van de Islam. Of wij dit nu aanzien als een al dan niet heilige oorlog maakt weinig verschil uit. Vele Moslims zien dit wel als een heilige oorlog en zullen als dusdanig reageren.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zowel in het Westen als in de Islam-wereld denkt men af te stevenen naar een clash of civilizations.
De onophoudelijke conflicten tussen Israel en de Arabieren/Palestijnen, India en Pakistan (Kasjmir), Russen en Tsjetsjenen, etc... De aanslagen van 11 september. De oorlogen tegen Afghanistan en Irak. Het gaat om de Moslim/Arabische beschaving aan de ene kant en om Amerika en Westerse bondgenoten aan de andere kant. Ook in de Westerse landen worden de moslim/arabische gemeenschappen scheef bekeken, omdat ze aan de kant staan van de 'andere beschaving'. En het moslim terrorisme in Moskou, Fillipijnen, India, Israel, Bali, etc... bevestigen deze stelling. Met andere woorden, het maakt niet uit of Irak nu islamistisch of seculier is , en of Tarek Aziz een Christelijke irakees is of niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, het lijkt erop dat hoe langer de oorlog zal duren hoe meer steun Saddam krijgt vanuit de Moslimlanden. Dagelijks trekken zo'n 500 Irakezen vanuit de omringende landen terug naar Bagdad om hun land te gaan verdedigen tegenover de goddeloze minicoalitie. En er staan duizenden Palestijnen, Siriërs & Jordaniërs klaar om IraQ mee te gaan verdedigen indien nodig. Het uiteenvallen van het regime & het verzet van de verschillende bevolkingsgroepen in IraQ hadden de Vs & GB hoogstwaarschijnlijk anders voorgesteld. Hopelijk wordt niet het hele midden-oosten in deze oorlog meegesleurd & maken de Vs & GB samen met hun drie kangoeroe's snel een einde aan deze oorlog.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De drie Kangoeroes zijn 2000 soldaten. Verder is er steun van veel andere Europese landen voor dit conflict. Met andere woorden, het wordt een clash tussen het Westen en de moslims. Met of zonder de steun van Agalev en Abu Jahjah voor Saddam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Inderdaad, Antoon, jouw stelling kan ik persoonlijk ook bijtreden.
Bovendien kunnen we stellen dat de Westerse "vredesbetogers" uit onnozelheid(?), politieke berekening en grote onwetendheid over islam en moslims (hoe je het ook draait of keert, Saddam is een moslim en voor vele moslims een boegbeeld) alleen maar de positie van Saddam en islamisten versterkt hebben. Ze helpen mee aan de "martyrisering" van Saddam en de demonisering van de "duivelse" kafirs (met Bush als kop van Jut). Dutch http://dutch.faithfreedom.org/forum |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Feit: Anti-oorlog: Een deel van de Eu, alle Moslimlanden, Rusland, China, Afganistan, Indië,... & daarbij nog is bijna alle Latijns-Amerikaanse landen (ja zelfs Mexico). Kan mij moeilijk voorstellen dat je er veel meer gaat vinden die pro-oorlog zijn & dan nog deze oorlog wordt door een minicoalitie uitgevoerd van drie landen. Héél duidelijk op wereldvlak meer landen uitgesproken tegen dan uitgesproken voor deze oorlog zijn. Bijkomend & héél belangrijk punt deze oorlog wordt niet door de VN ondersteund. Sommigen kunnen of willen niet naar rede & naakte feiten luisteren. Hiernaast wil ik benadrukken dat ik expliciet vermeld heb dat ik hoop dat het niet zover komt die clash tussen het oosten & het westen. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wilt u van deze oorlog een godsdienstoorlog maken van moslims tegen de rest van deze wereld, zoals Darwin reeds suggereerde. Doe dan maar voort, de derde wereldoorlog komt eraan. We weten in dat geval ook al in welk werelddeel daarover een burgeroorlog zal ontstaan, inderdaad Europa. Misschien kan u dan nog oog in oog komen te staan met V72 en een robbertje vechten.
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Zie de post erboven. Ik heb toch nergens geschreven dat ik dit toe juich, wou dat gewoon effe mededelen, c'est tout.
![]() Ik hoop dan ook van harte, ongeacht wat ik over de oorlog denk, dat deze (en elke andere) oorlog zo snel mogelijk gedaan is. Denk dat niemand staat te springen op een wereldbrand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als er geen onenigheid meer zou zijn, op wie zouden de linksen en de rechtsen dan moeten 'kakken' ? Geef die mensen toch enig zin aan hun bestaan ! boel moet er zijn ....
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() [Saddam past trouwens ook het islam-principe van "Al Takkeya" toe, nl. als het nodig is voor jouw persoonlijk welzijn en voor de meerdere eer en glorie van islam, mag je liegen, bedriegen en meineed plegen...
En ook ongelovigen vermoorden en bestelen want dat zijn kafirs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En dat hebben christenen nog nooit gedaan... Wat een stoute mensen! FOEI SADDAM! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ook een leuk weetje... prostitutie wordt daar heel apart aangepakt ![]() Of de zoon van saddam die kleine meisjes gaat opeisen in kleuterscholen om z'n lusten op bot te vieren Tussen 70 en 80 heeft saddam meer dan 500 koerdische dorpen uitgemoord ! Mensenrechtenorganisaties ontvangen geregeld rapporten van vrouwen die verkracht zijn door leden van saddam die lukraak in voorhechtenis genomen worden... veelal worden de verkrachtingen van verwanten van vermeende leden van opposities op videotape opgenomen om als intimiderende chantage te gaan gebruiken opdat die zeker met saddam zullen meewerken.... Iraks '88 '89 anfal campagne onthulde de chemische moorden van saddam die in in halabja alleen al 5000 doden en 15000 gewonden opeiste In 2000 introduceerde het irak regime iets heel beschaafds... namelijk tongamputatie bij eender welk commentaar op saddams regime ! De veiligheid houdt zich frequent bezig met gediplomeerd martelen ! Oud gedetineerden rapporteerden : brandmerken met ijzerstaven, electro shocks aan de genitaliën, constant slaan, bijtend zuur op de huid laten druppen, verkrachting, breken van armen of benen, ontzeggen van water of eten, en bedreigen dat er familieleden gaan verkracht of gemarteld worden. humanitaire medewerkers worden frequent lastig gevallen... na 91 (of zo) zijn er zes humanitaire medewerkers door saddam zonder aanwijsbare reden het land uitgezet ! 'k ga nu efkes gaan kotsen... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
|
![]() 'k zie de boedhisten dat nog niet te rap doen !
![]() |
#39 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het dat is wat de mensen afkerig maakt van Amerika. Waar een grootmacht toch klein in kan zijn! |
|||
![]() |
![]() |