Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2003, 21:53   #21
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
[Het is duidelijk dat propaganda WERKT!
Laat jullie toch niet vangen jongens!
(en meisjes)
Wie laat zich hier vangen? Wat je op CNN ziet is pure propaganda.
Rudi Vranckx gisteren: de beelden van anti-Amerikaanse Iraki's worden in de Vs gewoon niet uitgezonden.
Herinnert ge u nog Kosovo? Het zou daar vol liggen met massagraven en daarvoor zou de Nato moeten tussen komen: achteraf blijkt er geen enkel massagraf te zijn gevonden.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 21:54   #22
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, zonder als een complotaanhanger te willen overkomen: de voorbereidingen voor een oorlog in Afghanistan waren al voor 9/11 bezig.
Ik herinner mij dat er voor 11/9/2001 een soort discussie was over Afghanistan over een oliepijpleiding. De amerikanen wilden daar die pijpleiding door Afghanistan aanleggen, maar de Taliban lag dwars. De Amerikanen waren aan het onderhandelen daarover.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 21:58   #23
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
ach, ieders bestaan is op die manier ongelooflijk toevallig. Vergeet niet dat ge tussen vandaag en pakweg de 10e eeuw letterlijk tienduizenden voorouders hebt he. Als één daarvan op jonge leeftijd gestorven was, waart ge er nu niet geweest. Dat geldt voor iedereen. En wees maar zeker dat een heel erg groot deel van die tienduizenden voorouders rechtstreeks of onrechtstreeks geleden hebben onder een oorlog, en maar nipt overleefd hebben.

BTW: mijn grootvader langs vaders kant heeft in Breendonk gezeten, en mijn grootvader langs moeders kant is als krijgsgevangene naar Duitsland gevoerd. ge bent niet den enige dus
In Kosovo zijn er zo ook vergissingen gebeurd. Ik herinner mij nog die brug. Die trein reed daar net over. Ze hebben dat toen getoond op T.V. De piloot had die trein te laat gezien. Er zijn daar toen ook veel slachtoffers gevallen. Maar de Kosovo-Albanezen zijn helem�*�*l niet anti-Amerikaans. Na de oorlog, ondanks die vergissing met die trein, stonden ze daar met 'n Amerikaanse vlag te zwaaien.
Oud 27 maart 2003, 21:59   #24
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
(en meisjes)
Rudi Vranckx gisteren: de beelden van anti-Amerikaanse Iraki's worden in de Vs gewoon niet uitgezonden.
Herinnert ge u nog Kosovo? Het zou daar vol liggen met massagraven en daarvoor zou de Nato moeten tussen komen: achteraf blijkt er geen enkel massagraf te zijn gevonden.
kheb anders al verdomd veel schedels gezien. Die schedels worden nu als bewijsmateriaal tegen Milosevic gebruikt in de VN-rechtszaak tegen hem.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 22:02   #25
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Darwin ziet overal Moslimcomplotten. Irak is een van de meest geseculariseerde moslim-staten-zeker in vergelijking met Saoudi Arabië of Iran-en juist daar ziet hij de Moslimdreiging vandaan komen!
Ik vind het ziekelijk dat hij een "goed gevoel"heeft bij de grootschalige en geuniformeerde terroristische aanslag die de Amerikanen en Britten daar nu aan het plegen zijn: 3500 gewonden, 300 doden bij de burgers alleen maar daar wordt niet over gesproken, als er een paar van die Yankee-oorlogsmisdadigers sneuvelen is het groot misbaar.
Jij hebt mijn eerste posting niet goed gelezen michr.

Daar staat duidelijk dat dat goed gevoel wel gelinkt is met de oorlog maar slechts indirect, het is ook geen gevoel van pervers genot, eerder een gevoel dat een zware last van je afvalt, een gevoel van onbekommerd te kunnen rondwandelen, een gevoel dat voor mij 30 jaar afwezig is geweest.

De meesten op dit forum waren in 1973 nog niet geboren en kunnen dus de vergelijking niet maken met de pre-islamitische periode, de tijd van voor de Krisis.

Na 30 lange jaren zijn er eindelijk terug westerse landen die voor zichzelf beslist hebben niet langer te willen kruipen voor die smerige klote-arabieren.

En dat is zééér goed nieuws!
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 22:10   #26
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Daar staat duidelijk dat dat goed gevoel wel gelinkt is met de oorlog maar slechts indirect, het is ook geen gevoel van pervers genot, eerder een gevoel dat een zware last van je afvalt, een gevoel van onbekommerd te kunnen rondwandelen, een gevoel dat voor mij 30 jaar afwezig is geweest.

De meesten op dit forum waren in 1973 nog niet geboren en kunnen dus de vergelijking niet maken met de pre-islamitische periode, de tijd van voor de Krisis.

Na 30 lange jaren zijn er eindelijk terug westerse landen die voor zichzelf beslist hebben niet langer te willen kruipen voor die smerige klote-arabieren.
1. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Omdat er bommen vallen op Bagdad kan jij terug veilig rondwandelen in Borgerhout? Eerder het tegendeel zou ik zeggen...

2.De eerste Marokkanen in België, de oliekrisis...als Zondeval. Curieus

3.Het zijn er dus maar twee. En die zitten nu al ruzie te maken wie het meest aan de oorlog gaat verdienen. Ik dacht dat jij alle waardering zou hebben voor die Arabieren die ginder blijven of ben jij ook bang van een Scud-raket op uw huis? :o :o :o
Oud 27 maart 2003, 22:14   #27
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
kheb anders al verdomd veel schedels gezien. Die schedels worden nu als bewijsmateriaal tegen Milosevic gebruikt in de VN-rechtszaak tegen hem.
Schedels, ja. Herinnert ge u nog die door de Roemennse geheime dienst gefolterde lijken in '89? Iedereen trapte daarin. Later bleek dat het overleden ziekenhuispatiënten waren die een autopsie hadden ondergaan.
Miloseviç zit nu vast voor dezelfde feiten als waarvoor Bush nu bewierookt wordt(in Amerika tenminste).
Oud 27 maart 2003, 22:33   #28
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

1. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Omdat er bommen vallen op Bagdad kan jij terug veilig rondwandelen in Borgerhout? Eerder het tegendeel zou ik zeggen...

2.De eerste Marokkanen in België, de oliekrisis...als Zondeval. Curieus

3.Het zijn er dus maar twee. En die zitten nu al ruzie te maken wie het meest aan de oorlog gaat verdienen. Ik dacht dat jij alle waardering zou hebben voor die Arabieren die ginder blijven of ben jij ook bang van een Scud-raket op uw huis? :o :o :o
Jij hebt er helemaal niks van begrepen.

Het gaat niet om een gevoel van veiligheid.

Het gaat erom dat het tijdperk van het-kruipen-voor-de-islamieten-omdat-we-hun-olie-nodig-hebben nu voorbij is.

In 1974 besloten om diezelfde reden de westerse regeringen zoals die van Tindemans (CVP) om de islam als godsdienst te erkennen en werden de zwaksten in onze samenleving getrakteerd op een invasie van parasiterende islamcriminelen.

Een superstrontland als Frankrijk vond het nodig om de archi-fundamentalist Khomeini klaar te houden in Parijs om hem dan op Perzië los te laten. Ondertussen bouwden ze kerncentrales voor het regime van de psychopaat Saddam Hoessein in buurland Irak. Dat deze een paar jaar later de Koerden met duizenden tegelijk vergaste speelde helemaal geen rol voor hen. De Duitsers waren al geen haar beter wat Irak betreft.

Elke haard van potentieel terrorisme moet met wortel en tak uitgeroeid worden. En het Irak van Saddam Hoessein en de wreedaardige fedayin van zijn al even psychopatische zoon Uday zijn zo een kweeknest van terroristen.

Wat dat geseculariseerde van Irak betreft, daar zie je niet zoveel van vind ik. Wat je wel te zien krijgt, zowel op de beelden van CNN als die gemaakt door de Iraakse TV zijn die van vrouwen die van top tot teen in lange zwarte vodden gehuld zijn. Niet bepaald een bewijs van geëmancipeerd zijn als je het mij vraagt.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 22:36   #29
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Schedels, ja. Herinnert ge u nog die door de Roemennse geheime dienst gefolterde lijken in '89? Iedereen trapte daarin. Later bleek dat het overleden ziekenhuispatiënten waren die een autopsie hadden ondergaan.
Miloseviç zit nu vast voor dezelfde feiten als waarvoor Bush nu bewierookt wordt(in Amerika tenminste).
Met andere woorden: Het zijn alletwee engeltjes.
Oud 27 maart 2003, 22:58   #30
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat dat geseculariseerde van Irak betreft, daar zie je niet zoveel van vind ik. Wat je wel te zien krijgt, zowel op de beelden van CNN als die gemaakt door de Iraakse TV zijn die van vrouwen die van top tot teen in lange zwarte vodden gehuld zijn. Niet bepaald een bewijs van geëmancipeerd zijn als je het mij vraagt.
De Iraakse vrouwen die ik gezien heb op T.V. droegen een hoofddoek, maar geen sluier zoals in Afghanistan, Algerije en die leerlingen en kleuterjufs in Nederland (indien het in Nederland mocht). Voorts heeft Saddam dat geseculariseer wat teruggeschroefd. Irak was vroeger meer geseculariseerd dan nu.
Oud 27 maart 2003, 23:00   #31
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
En het verschrikkelijke verhaal van Irakezen die couveusebaby's dood doen bleek ook niet waar. So? Een andere hoax aanhalen om te bewijzen dat de massamoorden in Kosovo niet gebeurd zijn is niet echt een stevige fundering, vindt ge zelf ook niet?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 23:12   #32
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het verschrikkelijke verhaal van Irakezen die couveusebaby's dood doen bleek ook niet waar. So? Een andere hoax aanhalen om te bewijzen dat de massamoorden in Kosovo niet gebeurd zijn is niet echt een stevige fundering, vindt ge zelf ook niet?
Ge begrijpt zijn argumentering niet. Die berust namelijk op: In Irak waren het mensenrechten en Amerikanen en het was niet waar, en in Kosovo waren het ook mensenrechten en Amerikanen en het zal dus ook wel niet waar geweest zijn.
Oud 27 maart 2003, 23:14   #33
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
(en meisjes)
Van beide kanten ( in het Irak conflict) worden we overspoeld met propaganda.
'k vind die informatie-minister van de Irakezen wél grappiger ( de man is waarschijnlijk stand-up comedian ) dan bv. een Rumsfeld.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2003, 23:24   #34
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k vind die informatie-minister van de Irakezen wél grappiger ( de man is waarschijnlijk stand-up comedian ) dan bv. een Rumsfeld.
Die informatieminister komt hier trouwens ook volop in beeld, zonder censuur. De Iraakse poging tot propaganda wordt hier integraal uitgezonden.
Oud 28 maart 2003, 00:23   #35
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Die informatieminister komt hier trouwens ook volop in beeld, zonder censuur. De Iraakse poging tot propaganda wordt hier integraal uitgezonden.
Ja maar toch al een paar keer goed gelachen met de uitzendingen van de Iraakse TV . (Voor zover er te lachen valt )

1 ) Apahee helicopter neergeschoten door een boer met zijn geweer Waar halen ze het ?

2 ) Een kaart die bijna wegwaait door de luchtverplaatsing van de bombardementen tijdens een live uitzending.
Die kerel met zijn aanwijsstokje moet zich toch
ook niet op zijn gemak gevoeld hebben

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 10:07   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
misschien helpt dit je van je goed gevoel af? back to reality http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003
In een oorlog zijn altijd onschuldige slachtoffers te betreuren.

Maar belangrijker is dat dankzij deze noodzakelijke militaire interventie de Irakese bevolking de onmeetbare gruweldaden van Saddam in de toekomst niet meer zullen moeten ondergaan.

Deze foto'sheeft Lefteau nooit gemeld. Komt zijn platte onvoorwaardelijke anti-amerikanisme en anti-westerse beschaving niet goed uit.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 10:22   #37
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
1 ) Apahee helicopter neergeschoten door een boer met zijn geweer Waar halen ze het ?

Die vond ik fantastisch!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 12:27   #38
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder

Die vond ik fantastisch!
Ik ook. Die oude boer met zijn geweer uit 1928.

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2003, 16:12   #39
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Met andere woorden: Het zijn alletwee engeltjes.
In vergelijking met Bush wel ja. Miloseviç komt zelfs in aanmerking voor de Nobelprijs van de Vrede! In plaats daarvan zit hij in het gevang bij die pseudo-Amerikanen die zich voorlopig nog Nederlanders noemen.
Oud 28 maart 2003, 17:46   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

"pseudo-Amerikanen die zich voorlopig nog Nederlanders noemen"
=>Geniaal!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be