Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2020, 17:16   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
I
...
Er zijn mensen die graag een goedkope auto kopen, buiten Europa. Ander kopen liever éne die kwalitatief beter is binnen Europa.
...
Jij hebt geen abonnement op Testaankoop, waar ze geregeld hun Europese bevragingen publiceren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 17:34   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij hebt geen abonnement op Testaankoop, waar ze geregeld hun Europese bevragingen publiceren.
Ons moeder had een abonnement, wij hebben een abonnement en 2 van onze kinderen hebben ook een abonnement.
Het is een UNIEK maandblad.
Voor jong & oud.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 17:35   #23
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was toch een strategische reserve!
Daar was (na de sars of na de vogelgriep, ik weet het niet meer) een beslissing voor genomen, en een uitvoering aan gegeven.

Het was spijtig genoeg wel verkeerd georganiseerd.

Men had iets moeten organiseren dat een roulement en een verspreiding bewerkstelligde.
Vb. aan alle ziekenhuizen, bejaardenhuizen enz. de verplichting opleggen om een stock van een vol jaar te voorzien, die langzaam opgebruikt kon worden om te vermijden dat ze na de verbruiksdatum weggesmeten moesten worden, maar gradueel ook terug aangevuld. Met een vergoeding daarvoor door het ministerie van volksgezondheid.

Iets soortgelijks bestaat voor de brandstoffen. Inbegrepen de wetgeving die ingeval van stopzetting van internationale oliehandel, de voorrangsgebruikers aanduidt.

Er was idd een reserve, die de hoogste nood had kunnen verhelpen.
Maar niemand zag dit aankomen, voor hetzelfde geld lagen ze daar nog 20 of 30 jaar.

Ik vind het te gemakkelijk om hier iemand met de vinger te wijzen.

Daarbij, er zullen nog wel ergens stocks liggen van producten of materiaal waar we nu niks mee zijn.
Misschien dat die nu best allemaal eens in beeld komen...ge weet maar nooit.

Denk je dat er dan niet zou gezegd worden, dat het verspilling van geld is, voor iets dat we misschien nooit zullen nodig hebben?
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2020, 17:39   #24
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wanneer de volgend pandemie er aan gaat komen: niemand weet het.
Kan 5 jaar zijn, kan 50 jaar zijn.
Inderdaad, maar dat er volgende herfst-winter weer een griep in aantocht is, staat als een paal boven water.

Met wat we nu weten, zal men er zich snel voor willen beschermen.
Iemand met een valling of die eens niest, staat meteen op de zwarte lijst om te mijden.

Laatst gewijzigd door De Prof : 13 mei 2020 om 17:40.
Oud 13 mei 2020, 17:42   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was idd een reserve, die de hoogste nood had kunnen verhelpen.
Maar niemand zag dit aankomen, voor hetzelfde geld lagen ze daar nog 20 of 30 jaar.

Ik vind het te gemakkelijk om hier iemand met de vinger te wijzen.

Daarbij, er zullen nog wel ergens stocks liggen van producten of materiaal waar we nu niks mee zijn.
Misschien dat die nu best allemaal eens in beeld komen...ge weet maar nooit.

Denk je dat er dan niet zou gezegd worden, dat het verspilling van geld is, voor iets dat we misschien nooit zullen nodig hebben?
peperdure straaljagers zullen wij waarschijnlijk nooit nodig hebben maar de NAVO wel.
Onze F-16's doen goed werk rond de kleine Baltische staten.
Die mensen zijn ons hiervoor DANKBAAR.
"De dankbaarheid is een zeldzame plant".
Oud 13 mei 2020, 17:49   #26
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Testaankoop..laat me niet lachen.
Vroeger een abb op gehad ja, maar is ondertussen zo corrupt als het maar kan.

Ik zocht een aannemer voor zonnepanelen, kreeg meteen een link naar testaankoop. die zou de 'goedkoopste' uit de streek meedelen.

Alles goed en wel, tot ik die vertegenwoordiger over de vloer kreeg.
Ik vroeg een aanpassing aan de offerte en kreeg als antwoord:

Sorry, dat gaat niet wij zijn gebonden aan de prijs van Testaankoop.

maw, Testaankoop was koning ipv klant. Die aannemer had een overeenkomst met testaankoop om klanten aan te brengen, elke afwijking van de prijs was een klant minder waarmee testaankoop mee kon uitpakken.
Oud 13 mei 2020, 17:57   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Testaankoop..laat me niet lachen.
Vroeger een abb op gehad ja, maar is ondertussen zo corrupt als het maar kan.

Ik zocht een aannemer voor zonnepanelen, kreeg meteen een link naar testaankoop. die zou de 'goedkoopste' uit de streek meedelen.

Alles goed en wel, tot ik die vertegenwoordiger over de vloer kreeg.
Ik vroeg een aanpassing aan de offerte en kreeg als antwoord:

Sorry, dat gaat niet wij zijn gebonden aan de prijs van Testaankoop.

maw, Testaankoop was koning ipv klant. Die aannemer had een overeenkomst met testaankoop om klanten aan te brengen, elke afwijking van de prijs was een klant minder waarmee testaankoop mee kon uitpakken.
helaba !
Jij interpreteert die zin op jouw eigen manier.
Eerst moet je er het fijne van weten.

Tussen()
Test-Aankoop heeft in gerechtszaken bijna nooit verloren.
Corrupt: op de rechtbank kunnen ze daar niet mee lachen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 13 mei 2020 om 17:59.
Oud 13 mei 2020, 18:26   #28
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
helaba !
Jij interpreteert die zin op jouw eigen manier.
Eerst moet je er het fijne van weten.

Tussen()
Test-Aankoop heeft in gerechtszaken bijna nooit verloren.
Corrupt: op de rechtbank kunnen ze daar niet mee lachen.
Corrupt is wel wat kort door de bocht.
Maar ik trok toch grote ogen dat er niet afgeweken kon worden van de offerte.

Er diende dan een volledig nieuwe offerte opgemaakt te worden, waardoor het voorstel niet interessant meer voor mij was.
Oud 19 mei 2020, 20:11   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Vandaag weer naar de Delhaize geweest. Stapels mondmaskers te koop.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:31   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie hierin investeert, doet gouden zaken.
Misschien. Hoogstens tijdelijk.
Je kan ook een prospectie doen, aansluitend een aanbesteding, sowieso Europees. En als het buitenland beter produceert voor minder geld, waarom zou je het zelf produceren.
Met alle respect voor onze bedrijven die zich tussentijds hebben ingezet. Het blijven tijdelijke welkome inkomsten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:37   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Misschien. Hoogstens tijdelijk.
Je kan ook een prospectie doen, aansluitend een aanbesteding, sowieso Europees. En als het buitenland beter produceert voor minder geld, waarom zou je het zelf produceren.
Met alle respect voor onze bedrijven die zich tussentijds hebben ingezet. Het blijven tijdelijke welkome inkomsten.
Ze gaan gewoon te laat zijn. De markt is verzadigd.

En ik wil best voorstellen dat Belgische bedrijven privilegies krijgen en dat enkel zij mogen leveren.
Of dat de makers van PPE staatsteun krijgen. Benieuwd wat alt-right hiervan zegt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 23:22   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze gaan gewoon te laat zijn. De markt is verzadigd.

En ik wil best voorstellen dat Belgische bedrijven privilegies krijgen en dat enkel zij mogen leveren.
Of dat de makers van PPE staatsteun krijgen. Benieuwd wat alt-right hiervan zegt.
Inderdaad.
Waarom zou je Vlaamse tomaten kopen als ze vanuit Spanje goedkoper en lekkerder zijn.
Als ze beschikbaar zijn, tenminste.

Ter zake. Naar mijn gevoel wordt er binnen hier en een klein jaar niet meer over die maskers gepraat.
Ik weet niet - en ik wil het niet weten - wat het verschil is tussen die maskertjes. Qua kwaliteit.

Maandag, gisteren dus, mocht ik bij m'n favoriete kapster. Elk met een maskertje op. Voor mij m'n eerste ervaring met een papieren dekseltje van 1 € op m'n neus. Ik had een beetje medelijden met de kapster die zoiets in stof moet dragen, de ganse dag. En ik heb ze nadien wat drinkgeld gegeven, voor de kosten en het leed.

Binnenkort liggen die maskertjes gewoon in de rekken, tussen de Tampax en de pampers en papieren zakdoekjes.
Oud 20 mei 2020, 05:02   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergelijk met brandstoffen voor auto en woningverwarming.
Vlaanderen moet geen miljarden trachten te investeren in eigen oliewinning. Maar wel in een strategische reserve.
Inderdaad. Het punt is dat aangezien staten totaal onbetrouwbare entiteiten zijn, bevolkt met kortzichtige sjoemelaars en leugenaars, die strategische reserves niet door staten dienen beheerd te worden (of, indien toch, we daar niet strategisch op moeten rekenen). Strategische reserves moeten dus gedistribueerd zijn, bij burgers, dokters, ziekenhuizen, bejaardentehuizen en zo voort.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 06:39   #34
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Inderdaad.
Waarom zou je Vlaamse tomaten kopen als ze vanuit Spanje goedkoper en lekkerder zijn.
Als ze beschikbaar zijn, tenminste.
Omdat ze geplukt worden door immigranten die uitgebuit worden juist zoals in Italië.
Nu of het in België veel beter is weet ik niet maar enkele jaren terug waren er toch strenge controles in de aardbeienpluk.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 11:36   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Omdat ze geplukt worden door immigranten die uitgebuit worden juist zoals in Italië.
Nu of het in België veel beter is weet ik niet maar enkele jaren terug waren er toch strenge controles in de aardbeienpluk.
Tiens, ik vind dat juist een reden om die Spaanse tomaten dan te eten. Als de lage prijs immers komt doordat mensen werden uitgebuit, en niet doordat men een lagere kwaliteit levert, heb ik dus echt meer waar voor mijn geld.

Als het zou komen door een slechter maar goeiekoper productieproces, dan zou ik nog eventueel voor duurdere kwaliteit gaan...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 11:49   #36
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uitgebuit is een groot woord. Als die Afrikaanse immigranten naar Spanje komen dan is het omdat ze in Afrika nog minder hebben. Er zijn hier ook muilentrekkers op het forum, die hier op het forum een vaandel in hoge moraliteit voeren maar in de winkel op jacht gaan naar de beste prijzen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 11:52   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is wel ironisch.....
Ondergetekende heeft ,sedert het uitbreken van de corona-crisis,nog geen enkele keer ,op geen enkele plaats,een horizontale hoofddoek gedragen.....

...en is er eigenlijk verbaasd over op hoe weinig plaatsen men eigenlijk "moet" zijn....en het gaat toch ook.....een lesje van de lockdown dat ik meeneem voor de rest van mijn leven....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 mei 2020 om 11:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 11:55   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb deze ochtend mijn auto getankt. Met diesel dus.
Kreeg ik toch plots hartepijn: zeker 30 procent van mijn centen gaan naar zandbaklanden waar vrouwen en immigranten schandeloos uitgebuit en gediscrimineerd worden; vaak gewoonweg geêxecuteerd voor vb. geen hoofddoek te dragen of gefotografeerd te zijn in de nabijheid van een vreemde man.
Ja maar, en gisteren nog die kramp toen ik mijn zomerse t-shirt aan deed. Vermoedelijk uit Bangladesh.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 17:09   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De seizoenarbeid(st)ers zijn hoofdzakelijk buitenlanders: Roemenen, Bulgaren, Polen.
Ik herinner mij de beelden, enkele weken terug, van de aspergeboer op z'n veld waar enkele Roemeense vrouwen asperges aan het trekken waren. De boer zei dat onze belgen niet geïnteresseerd zijn in het werk omdat ze meer verdienen tijdens hun tijdelijke werkloosheid.
Uitbuiting ?
Oud 20 mei 2020, 18:44   #40
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uitgebuit is een groot woord. Als die Afrikaanse immigranten naar Spanje komen dan is het omdat ze in Afrika nog minder hebben. Er zijn hier ook muilentrekkers op het forum, die hier op het forum een vaandel in hoge moraliteit voeren maar in de winkel op jacht gaan naar de beste prijzen.
Als de mensen niet betaald worden volgens de wet is dat uitbuiting. Het is ook concurrentievervalsing voor degene die wel de wetgeving volgt.

Video te zien bij 'Keuringsdienst van waren' de aflevering(en) over tomaten uiteraard.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be