![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt geen abonnement op Testaankoop, waar ze geregeld hun Europese bevragingen publiceren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er was idd een reserve, die de hoogste nood had kunnen verhelpen. Maar niemand zag dit aankomen, voor hetzelfde geld lagen ze daar nog 20 of 30 jaar. Ik vind het te gemakkelijk om hier iemand met de vinger te wijzen. Daarbij, er zullen nog wel ergens stocks liggen van producten of materiaal waar we nu niks mee zijn. Misschien dat die nu best allemaal eens in beeld komen...ge weet maar nooit. Denk je dat er dan niet zou gezegd worden, dat het verspilling van geld is, voor iets dat we misschien nooit zullen nodig hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met wat we nu weten, zal men er zich snel voor willen beschermen. Iemand met een valling of die eens niest, staat meteen op de zwarte lijst om te mijden. Laatst gewijzigd door De Prof : 13 mei 2020 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze F-16's doen goed werk rond de kleine Baltische staten. Die mensen zijn ons hiervoor DANKBAAR. "De dankbaarheid is een zeldzame plant". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vroeger een abb op gehad ja, maar is ondertussen zo corrupt als het maar kan. Ik zocht een aannemer voor zonnepanelen, kreeg meteen een link naar testaankoop. die zou de 'goedkoopste' uit de streek meedelen. Alles goed en wel, tot ik die vertegenwoordiger over de vloer kreeg. Ik vroeg een aanpassing aan de offerte en kreeg als antwoord: Sorry, dat gaat niet wij zijn gebonden aan de prijs van Testaankoop. maw, Testaankoop was koning ipv klant. Die aannemer had een overeenkomst met testaankoop om klanten aan te brengen, elke afwijking van de prijs was een klant minder waarmee testaankoop mee kon uitpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij interpreteert die zin op jouw eigen manier. Eerst moet je er het fijne van weten. Tussen() Test-Aankoop heeft in gerechtszaken bijna nooit verloren. Corrupt: op de rechtbank kunnen ze daar niet mee lachen. Laatst gewijzigd door Boduo : 13 mei 2020 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik trok toch grote ogen dat er niet afgeweken kon worden van de offerte. Er diende dan een volledig nieuwe offerte opgemaakt te worden, waardoor het voorstel niet interessant meer voor mij was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag weer naar de Delhaize geweest. Stapels mondmaskers te koop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien. Hoogstens tijdelijk.
Je kan ook een prospectie doen, aansluitend een aanbesteding, sowieso Europees. En als het buitenland beter produceert voor minder geld, waarom zou je het zelf produceren. Met alle respect voor onze bedrijven die zich tussentijds hebben ingezet. Het blijven tijdelijke welkome inkomsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik wil best voorstellen dat Belgische bedrijven privilegies krijgen en dat enkel zij mogen leveren. Of dat de makers van PPE staatsteun krijgen. Benieuwd wat alt-right hiervan zegt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je Vlaamse tomaten kopen als ze vanuit Spanje goedkoper en lekkerder zijn. Als ze beschikbaar zijn, tenminste. Ter zake. Naar mijn gevoel wordt er binnen hier en een klein jaar niet meer over die maskers gepraat. Ik weet niet - en ik wil het niet weten - wat het verschil is tussen die maskertjes. Qua kwaliteit. Maandag, gisteren dus, mocht ik bij m'n favoriete kapster. Elk met een maskertje op. Voor mij m'n eerste ervaring met een papieren dekseltje van 1 € op m'n neus. Ik had een beetje medelijden met de kapster die zoiets in stof moet dragen, de ganse dag. En ik heb ze nadien wat drinkgeld gegeven, voor de kosten en het leed. Binnenkort liggen die maskertjes gewoon in de rekken, tussen de Tampax en de pampers en papieren zakdoekjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het punt is dat aangezien staten totaal onbetrouwbare entiteiten zijn, bevolkt met kortzichtige sjoemelaars en leugenaars, die strategische reserves niet door staten dienen beheerd te worden (of, indien toch, we daar niet strategisch op moeten rekenen). Strategische reserves moeten dus gedistribueerd zijn, bij burgers, dokters, ziekenhuizen, bejaardentehuizen en zo voort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu of het in België veel beter is weet ik niet maar enkele jaren terug waren er toch strenge controles in de aardbeienpluk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het zou komen door een slechter maar goeiekoper productieproces, dan zou ik nog eventueel voor duurdere kwaliteit gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitgebuit is een groot woord. Als die Afrikaanse immigranten naar Spanje komen dan is het omdat ze in Afrika nog minder hebben. Er zijn hier ook muilentrekkers op het forum, die hier op het forum een vaandel in hoge moraliteit voeren maar in de winkel op jacht gaan naar de beste prijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel ironisch.....
Ondergetekende heeft ,sedert het uitbreken van de corona-crisis,nog geen enkele keer ,op geen enkele plaats,een horizontale hoofddoek gedragen..... ...en is er eigenlijk verbaasd over op hoe weinig plaatsen men eigenlijk "moet" zijn....en het gaat toch ook.....een lesje van de lockdown dat ik meeneem voor de rest van mijn leven.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 mei 2020 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kreeg ik toch plots hartepijn: zeker 30 procent van mijn centen gaan naar zandbaklanden waar vrouwen en immigranten schandeloos uitgebuit en gediscrimineerd worden; vaak gewoonweg geêxecuteerd voor vb. geen hoofddoek te dragen of gefotografeerd te zijn in de nabijheid van een vreemde man. Ja maar, en gisteren nog die kramp toen ik mijn zomerse t-shirt aan deed. Vermoedelijk uit Bangladesh.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij de beelden, enkele weken terug, van de aspergeboer op z'n veld waar enkele Roemeense vrouwen asperges aan het trekken waren. De boer zei dat onze belgen niet geïnteresseerd zijn in het werk omdat ze meer verdienen tijdens hun tijdelijke werkloosheid. Uitbuiting ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Video te zien bij 'Keuringsdienst van waren' de aflevering(en) over tomaten uiteraard. |
|
![]() |
![]() |