Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2020, 12:05   #21
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In mijn jeugd ben ik en veel van mijn jeugdvrienden in contact met de politie en het gerecht gekomen. We hadden bijna allen van de eerste keer prijs. Die gasten in Blankenbergen hebben ze al tientallen keren laten gaan in Brussel, voor veel ergere zaken (zoals geweld bijvoorbeeld) dan wij ooit uitstaken. Als de politie en justitie niet mogen ingrijpen van de politiek of als justitie totaal geïnfiltreerd is door de zieke Berkley/Groen!-geest dan krijg je dat. 'Jongeren' die al tientallen keren zijn gearresteerd maar die nog nooit de gevolgen hebben moeten dragen. Wie stemt nu in godsnaam nog op zulke zieke partij als groen! ? Hoe halen die de kiesdrempel nog ? Ik begrijp dat echt niet. De groenen en liberalen zijn de enige echte racisten en dienen in een cordon sanitair gestoken te worden. Die geloven dat onze cultuur superieur is (dixit Rutten) en dat de hele wereld vrijwillig onze normen en waarden willen delen. Gestoorde zieke zieke mensen zijn het.
En Tavek, wat antwoord je daar op of nu horen we je alleen maar zwijgen of andere onwaarheden afdrammen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 12:34   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
En BDW niet vergeten !
En ook de Hells Angels.
Oud 16 augustus 2020, 13:46   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vooral blinddoek ophouden want anders zou u wel eens kunnen walgen van hoe uw dierbaar Belgique verder het moeras in trappelt...
2
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 15:10   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...?ocid=msedgdhp

Wanbeleid van groenen in Brussel ligt aan oorzaak rellen kust

De vechtpartijen die afgelopen weekend plaatsvonden aan de Vlaamse kust hebben niets te maken met toerisme, maar wel met het wanbeleid in Brussel. Dat zijn de woorden van Vlaams minister van Toerisme, Zuhal Demir (N-VA), in een interview aan De Zondag.

"Er zijn criminele jeugdbendes van Brussel naar de kust afgezakt om amok te zoeken. Dat is geen nieuw probleem", zegt Demir. "De oplossing is simpel: oppakken en straffen. Punt. Maar dat is géén probleem van toerisme. Wie dat beweert, ontkent het echte probleem.", klink het.

Afgelopen week wees oppositiepartij meermaals met de vinger naar Demir, maar die pikt dat niet. "Dat is zelfs een slag in het gezicht van de toeristische sector die alles op alles zet om de zomer te redden. Dat is ook de reden waarom ik deze week geweigerd heb om me te verantwoorden. Groen wil mij en de toeristische sector de schuld geven van het geweld op het strand’, aldus de minister. Ze benadrukt dat het debat in Brussel gevoerd moet worden, waar de bendes vrij spel krijgen. ‘Dit probleem heeft niets te maken met toerisme, maar alles met wanbeleid in Brussel. En wie zit daar in het bestuur? De groenen, hè.", klinkt het hard.

Het beste signaal wat de kustgemeenten konden doen volgens Demir was hun gemeenten afsluiten voor dagjestoeristen. "Je straft daarmee ook de brave toeristen." zegt ze. Ze snapt dat er om veiligheidsredenen een time-out nodig was, maar die mag geen dagen duren.

Nota van mij:
Ik weet niet of het alleen aan de Groenen ligt, want niet alleen de Groenen zitten in het Brussels bestuur.
Da's een schot in de roos.
Demir zegt het zoals het IS !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 15:14   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tropisteveel Bekijk bericht
...
...

Heel erg jammer voor de migranten die wel hun best doen en over 1 kam geschoren worden!

Maar alles komt inderdaad door het lakse beleid, waar ze na elke overtreding even over het koppeke geaaid worden en gierend van het lachen terug naar huis gaan en weer een sterk verhaal aan hun vrienden kunnen vertellen. Zoals bij elk kind kan je dit alleen vermijden door van jonge leeftijd duidelijk te laten voelen wat de grenzen zijn. Maar politiek en justitie zijn te laf daarvoor en zolang dat zo blijft zal VB de wind in de zeilen hebben.
100 % akkoord !
heel wat Belgen zijn dat laks beleid beu.
Zowel in Vlaanderen als in Wallonie.
het begint bij de opvoeding: duidelijk laten voelen waar de grenzen zijn !!!

Laatst gewijzigd door Boduo : 16 augustus 2020 om 15:16.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 15:28   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tropisteveel Bekijk bericht
Het is ook niet nieuw, al proberen sommigen dit altijd maar weer weg te redeneren en te minimaliseren. Een collega van mij haar kinderen mochten jaren geleden al niet meer naar het provinciaal domein in Huizingen vanwege gelijkaardige overlast.

Een studie van 2 criminologen over overlast in de recreatiedomeinen, uit GvA van 2007, dertien jaar geleden intussen: " De sleutelinformanten hangen een heel ander beeld op en dat is volgens Van Malderen en Vermeulen veel realistischer. De overlast wordt veroorzaakt door groepen allochtone jongeren van tussen de 10 en de 25 jaar met de Belgische nationaliteit. Ze komen doorgaans niet uit de gemeente waar het recreatiedomein is gevestigd en zijn voor meer dan de helft nog student.

* De overlast concentreert zich vooral tijdens de weekends van de zomervakantie, vanaf de late middag tot sluitingstijd. De overgrote meerderheid van de feiten gebeurt rond het zwembad zelf, maar ook op de parking."

Heel erg jammer voor de migranten die wel hun best doen en over 1 kam geschoren worden!

Maar alles komt inderdaad door het lakse beleid, waar ze na elke overtreding even over het koppeke geaaid worden en gierend van het lachen terug naar huis gaan en weer een sterk verhaal aan hun vrienden kunnen vertellen. Zoals bij elk kind kan je dit alleen vermijden door van jonge leeftijd duidelijk te laten voelen wat de grenzen zijn. Maar politiek en justitie zijn te laf daarvoor en zolang dat zo blijft zal VB de wind in de zeilen hebben.
Die bestaan niet maar doen wel iets wat wij niet kunnen en dat is met zen allen aan hetzelfde zeel trekken als het nodig is, opkomen voor elkaar, opkomen om hun eigen ding door te drukken, is het in ons land of in héél de EU? (andere landen buiten de EU)

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 augustus 2020 om 15:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 15:31   #27
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die bestaan niet maar doen wel iets wat wij niet kunnen en dat is met zen allen aan hetzelfde zeel trekken als het nodig is, opkomen voor elkaar, opkomen om hun eigen ding door te drukken, is het in ons land of in héél de EU? (andere landen buiten de EU)
Met de volle en in de rug duwende steun van onze linkiewinkies of politiek correcte meute...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 16:29   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de volle en in de rug duwende steun van onze linkiewinkies of politiek correcte meute...
Die niet te vergeten inderdaad.
Oud 16 augustus 2020, 21:25   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En die Club Brugge supporters die herrie kwamen schoppen is de schuld van het Brugs beleid?
Wees gerust, je zal het meer en meer zien. Autochtone Belgen die het beu zijn en het recht in eigen handen gaan willen nemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 21:39   #30
Tavek
Banneling

Standaard

Naar't schijnt heeft de burgemeester van Blankenberge (NVA) de politie 3 uur te laat ingezet. De Crem heeft dit volgens mij ook opgemerkt.

"Tis de verantwoordelijkheid van Brussel !!!!"

Incompetente NVA burgemeester eerder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 22:07   #31
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Naar't schijnt heeft de burgemeester van Blankenberge (NVA) de politie 3 uur te laat ingezet. De Crem heeft dit volgens mij ook opgemerkt.

"Tis de verantwoordelijkheid van Brussel !!!!"

Incompetente NVA burgemeester eerder.
Natuurlijk,dat jaren lange pamperbeleid door rood en groen is dus maar een fait divers ter zake....

Maar dat burgemeesterke heeft het gedaan,dat is de schuldige voor het geweld veroorzaakt door Brussels krapuul...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 23:57   #32
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

1 Feit , da' krapuul moet knalhard aangepakt worden !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 00:59   #33
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
En Tavek, wat antwoord je daar op of nu horen we je alleen maar zwijgen of andere onwaarheden afdrammen???
Waar wijzen de groenen van Brussel Zual Demir met de vinger. Als ze maar weer eens de krant kan halen?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 01:01   #34
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat moet ik zeggen ?

Mijn mening is nog steeds dat de politie en dus de burgemeester van blankenberge verantwoordelijk zijn voor wat er daar gebeurde.

Net zoals de burgemeester van Brussel verantwoordelijk is voor die messteek in de rug van die flik. Door een blankenberge relschopper.
Oud 17 augustus 2020, 01:19   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat moet ik zeggen ?
Ja man,daar staat ge nu,alle excuses opgebruikt behalve één natuurlijk...

Zou het de schuld van De Wever niet wezen....

Citaat:

Mijn mening is nog steeds dat de politie en dus de burgemeester van blankenberge verantwoordelijk zijn voor wat er daar gebeurde.
Ach ja,die moeten op voorhand maar weten welk gespuis uit de Brusselse regio komt afgezakt naar hun kuststreek....

Citaat:

Net zoals de burgemeester van Brussel verantwoordelijk is voor die messteek in de rug van die flik. Door een blankenberge relschopper.
Een volgens het gerecht niet gekend gastje,dat vervolgens een taakstraf krijgt en enkele dagen later al een flik verwondt met een mes....

Good riddance van de Brusselse rechtbanken nietwaar....

Zulke lievertjes horen toch niet achter slot en grendel...
Oud 17 augustus 2020, 01:21   #36
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ja man,daar staat ge nu,alle excuses opgebruikt behalve één natuurlijk...

Zou het de schuld van De Wever niet wezen....

Ach ja,die moeten op voorhand maar weten welk gespuis uit de Brusselse regio komt afgezakt naar hun kuststreek....

Een volgens het gerecht niet gekend gastje,dat vervolgens een taakstraf krijgt en enkele dagen later al een flik verwondt met een mes....

Good riddance van de Brusselse rechtbanken nietwaar....

Zulke lievertjes horen toch niet achter slot en grendel...
Ja kijk, heel eerlijk, ik heb de filmpjes gezien in blankenberge.

Geen slachtoffers.
Geen schade.

Vooral wat opgewaaid zand en wat rondvliegende paraplus. Ga je mensen daarvoor langdurig in de cel steken ?

Voor wat er nu in Brussel gebeurde (mes in kogelvrij vest) mag die gast voor mijn part een heel tijdje brommen: poging tot doodslag.
Oud 17 augustus 2020, 01:30   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geen slachtoffers.
Geen schade.

Vooral wat opgewaaid zand en wat rondvliegende paraplus. Ga je mensen daarvoor langdurig in de cel steken ?

Voor wat er nu in Brussel gebeurde (mes in kogelvrij vest) mag die gast voor mijn part een heel tijdje brommen: poging tot doodslag.
Tot die keer dat jij daar met je vrouw en kinderen rond loopt,ga je er dan nog zo licht overgaan...
Oud 17 augustus 2020, 06:32   #38
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
De schuld zit in ieder van ons.Stem maar weer voor die klucht politiekers.
Diegenen die soms al tientallen jaren op het VB stemmen hebben hier geen schuld aan hoor.

Dit crapuul kwam uit Bruxelles, mensen die in Vlaanderen wonen hebben geen enkele impact op wie er daar aan de touwtjes trekt. En dan zwijgen we nog over hoe een groot deel van de rechtbanken daar (niet) functioneren. Een regelrechte schande is dat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 06:36   #39
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen slachtoffers.
Geen schade.

Gij kunt zo aan de slag als partijstrateeg bij Groen

Hoe jij hier zo los over kan gaan is eigenlijk schokkend en typerend voor hoe de linkerzijde in Vlaanderen denkt en redeneert: vergoelijken, tot in het absurde relativeren en de schuld op anderen steken (liefst inheemsen).

Hadden diezelfde amokmakers blank geweest en met Vlaamse leeuwen staan zwaaien dan had u dit wel compleet anders beoordeeld is het niet?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 06:40   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 % akkoord !
heel wat Belgen zijn dat laks beleid beu.
Zowel in Vlaanderen als in Wallonie.
het begint bij de opvoeding: duidelijk laten voelen waar de grenzen zijn !!!
Jammer dat ouders en leerkrachten niet meer mogen opvoeden.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be