Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2020, 20:11   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Daarnet kerstavond afgebeld. We doen dit al 30 jaar met een bevriend koppel. Met 4 dus. Maar 't is mij de 500€ niet waard gezien de ongekende machtsontplooiing met de feestdagen en de kans om gesnapt te worden.
Oud 11 december 2020, 21:03   #22
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daarnet in het journaal Mathieu van der Poel. Komt net uit Spanje en gaat dit weekend twee veldkoersen rijden. Moeten die mannen niet in quarantaine voor 10 dagen?
Je gaat toch de brood en spelen van een onderdrukte bevolking niet afnemen. Dat is net wat er voor zorgt dat ze in slaap gewiegd worden en niet kritisch gaan nadenken.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 21:28   #23
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarnet kerstavond afgebeld. We doen dit al 30 jaar met een bevriend koppel. Met 4 dus. Maar 't is mij de 500€ niet waard gezien de ongekende machtsontplooiing met de feestdagen en de kans om gesnapt te worden.

Ze hebben u al goed te pakken.

Denkt gij nu echt dat ze alle huizen gaan plat lopen met kerst?

Al 50 jaar! (en langer) weet men dat er van oud op nieuw ontzettend veel mensen dronken achter het stuur kruipen.
Al 50 jaar kondigt men een machtsontplooiing aan om iedereen op te pakken.

En het klopt, de laatste weken van het jaar, stonden ze overal. In mijn straat waar ik meer dan 20 jaar woon, zijn er nooit alcohol controles.

Of toch, één keer op een vrijdagavond ergens rond 20 december ( ik weet het jaar niet meer).

Maar van oud naar nieuw, zijn enkel diegene op pad... die een camera ploeg van het nieuws mee hebben.

En ik denk dat dit jaar het niet anders zal zijn omtrent corona.
Op tweede kerstdag zal men ze in het nieuws kunnen zien, agenten die controles doen met TV ploeg. Om de schijn hoog te houden.

Laatst gewijzigd door De Prof : 11 december 2020 om 21:29.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 22:01   #24
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

Al 50 jaar! (en langer) weet men dat er van oud op nieuw ontzettend veel mensen dronken achter het stuur kruipen.

En het klopt, de laatste weken van het jaar, stonden ze overal. In mijn straat waar ik meer dan 20 jaar woon, zijn er nooit alcohol controles.

Of toch, één keer op een vrijdagavond ergens rond 20 december ( ik weet het jaar niet meer).

Maar van oud naar nieuw, zijn enkel diegene op pad... die een camera ploeg van het nieuws mee hebben.

Op tweede kerstdag zal men ze in het nieuws kunnen zien, agenten die controles doen met TV ploeg. Om de schijn hoog te houden.

U hebt volledig gelijk.
Momenteel is er een waar media offensief om de bevolking zo bang mogelijk te maken.

Maar zelfs met extra manschappen kunnen ze in het beste geval enkele %'en van de woningen controleren.
En waarschijnlijk gaan ze zich dan vooral nog concentreren op de stadscentra waar sowieso veel volk is.

De burgemeester van de gemeente waar ik woon heeft alvast niet de opdracht gegeven aan zijn politiediensten om extra te controleren.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 11 december 2020, 22:20   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
U hebt volledig gelijk.
Momenteel is er een waar media offensief om de bevolking zo bang mogelijk te maken.

Maar zelfs met extra manschappen kunnen ze in het beste geval enkele %'en van de woningen controleren.
En waarschijnlijk gaan ze zich dan vooral nog concentreren op de stadscentra waar sowieso veel volk is.

De burgemeester van de gemeente waar ik woon heeft alvast niet de opdracht gegeven aan zijn politiediensten om extra te controleren.
Omdat die zelf met een grotere groep zit natuurlijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 22:28   #26
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Omdat die zelf met een grotere groep zit natuurlijk.
Nee, maar enkel omdat hij niet durft. Hij vindt trouwens heel de situatie overroepen en laat al eens verstaan dat hij wat ontgoocheld is door de makke houding van zijn partij.
Wanneer het echter zou uitkomen dat hij de regels overtreden heeft, zullen de media en oppositie daarvan smullen.
Wat niet wegneemt dat hij en zijn vrouw nu zondag bij ons op bezoek komen.

Laatst gewijzigd door schietboog : 11 december 2020 om 22:28.
Oud 11 december 2020, 22:37   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
niet, uitzieken...

men heeft vandaag terecht kritiek geuit op het feit dat honderdduizend reizigers mochten terugkeren uit 'rode zones' zonder ook maar één keer effectief getest te worden...ik heb geen zin meer om nog op te draaien voor een bende amateurs...
Applaus en staande ovatie van deze zijde.
Oud 11 december 2020, 22:41   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

Ze willen signalen stellen dat er geen straffeloosheid heerst en u in een rechtstaat leeft. Spreekt voor zich dat ze bij makkelijk te bereiken groepen gaan zoeken die braaf meewerken eerder dan pakweg een moeilijker te bereiken groep aan te pakken die politiekantoren in brand steekt.
Het is als budget verhogen voor extremisme maar enkel Vlaams Belangers zoeken zodat ze zich niet over de rest moeten ontfermen.
Goedkoop beleid maar op zichzelf kosten noch moeite besparen. Butlers en privé koks, daar verhoogde hun budget voor ja.

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 22:44.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 23:23   #29
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
terecht kritiek? Waarom? Omdat ze op reis gingen? Omdat ze niet getest werden door een test die WETENSCHAPPELIJK waardeloos is?

Ik begrijp en voel Uw frustratie, want het is de mijne, maar je kiest de verkeerde vijand.

De bevolking wordt aangevallen door het collectief. Niet andersom...
Bron ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 00:12   #30
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het wordt een zware lockdownwinter.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 06:35   #31
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarnet in het journaal Mathieu van der Poel. Komt net uit Spanje en gaat dit weekend twee veldkoersen rijden. Moeten die mannen niet in quarantaine voor 10 dagen?
Brood en SPELEN.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 09:35   #32
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bron ?
de thread moet nu toch al bekend zijn
https://forum.politics.be/showthread.php?t=256439

Een overzicht op HPDeTijd
https://www.hpdetijd.nl/2020-12-08/w...id-niet-deugt/

Zelfs sciensano begint zich vragen te stellen over de hoge Ct waarden (cicli) maar wil voorlopig geen verandering
https://covid-19.sciensano.be/sites/...tion%20PCR.pdf

De Morgen
https://www.demorgen.be/nieuws/posit...-op~bdbe2b81d/

Meer info over hoe een PCR test juist werkt.
https://stem.ust.hk/en/the-science-b...id-19-testing/

Nog een medische publicatie die stelt dat 40 cycli veel teveel is, ze raden aan dit naar 30-35 te plaatsen of lager om een meer correct beeld te krijgen. Zeer interessant document en leesbaar voor een leek.
https://www.africanjournalofrespirat...-pcr-tests.pdf

Citaat:
"Cycle threshold as a measure of infectivity from Covid-19 PCR tests"

Conclusion
The Covid-19 PCR test is a “yes-no” test that is not
qualitative and therefore is misleading.
The CT of 40presently adopted is excessive and should
be drastically revised downwards.

The CT for detection should be mentioned
for every positive case. Different measures should take
into account the CT. Those detected positive with CT
more than the new upper limit of 30-35 cycles should be
considered not infectious such as Victoria, Australia. This
problem is relevant in cases where not only the very sick
are tested. The official figures of the Covid-19 outbreak for
Victoria, Australia should be revised downwards accordingly.
Most of those positive are very likely not contagious.

-
If 30, the amount of viral genetic material in the sample would have to be 1,000
times larger than the current standard to produce a “yes”,
as every ~3.3 increase in the CT value reflects a 10 times
reduction in starting material.9
Lower CT values are associated with more severe infection

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 12 december 2020 om 09:49.
Oud 12 december 2020, 14:32   #33
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
de thread moet nu toch al bekend zijn
https://forum.politics.be/showthread.php?t=256439

Een overzicht op HPDeTijd
https://www.hpdetijd.nl/2020-12-08/w...id-niet-deugt/

Zelfs sciensano begint zich vragen te stellen over de hoge Ct waarden (cicli) maar wil voorlopig geen verandering
https://covid-19.sciensano.be/sites/...tion%20PCR.pdf

De Morgen
https://www.demorgen.be/nieuws/posit...-op~bdbe2b81d/

Meer info over hoe een PCR test juist werkt.
https://stem.ust.hk/en/the-science-b...id-19-testing/

Nog een medische publicatie die stelt dat 40 cycli veel teveel is, ze raden aan dit naar 30-35 te plaatsen of lager om een meer correct beeld te krijgen. Zeer interessant document en leesbaar voor een leek.
https://www.africanjournalofrespirat...-pcr-tests.pdf
Verontrustend.
En vanmorgen hoorde ik dat er weer een super event heeft plaats gevonden in een woon zorgcentrum waar men een sinterklaas feestje van amper 10 minuten had georganiseerd. Bleek de sint besmet te zijn, en nu dus ook een hele hoop ouderen.
Ik ga ervan uit dat die wel degelijk ziek zijn geworden, en dat men dan niet afgaat op die onbetrouwbare testen.
In ieder geval covid is toch zeer besmettelijk. De regels zijn dan wel disproportioneel, maar dat maakt het virus er niet minder besmettelijk op.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 14:34   #34
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Verontrustend.
En vanmorgen hoorde ik dat er weer een super event heeft plaats gevonden in een woon zorgcentrum waar men een sinterklaas feestje van amper 10 minuten had georganiseerd. Bleek de sint besmet te zijn, en nu dus ook een hele hoop ouderen.
Ik ga ervan uit dat die wel degelijk ziek zijn geworden, en dat men dan niet afgaat op die onbetrouwbare testen.
In ieder geval covid is toch zeer besmettelijk. De regels zijn dan wel disproportioneel, maar dat maakt het virus er niet minder besmettelijk op.
Besmettelijk zeker, en in zekere mate dodelijk voor 65+ers.

Denk dat die hulpsint niet het minste symptoom vertoonde...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 14:35   #35
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Verontrustend.
De kans is zeer klein dat die allemaal ziek zijn.
Allicht een paar onder hen, waarop de rest getest werd en een deel positief werd bevonden.
Maar net zoals bij de griep, wil besmetting niet zeggen dat je ziek wordt.
Oud 12 december 2020, 15:25   #36
denkimi
Banneling

Standaard

Waarschijnlijk heeft men dit feest aangegrepen als reden om iedereen te testen. Waarna men plots een hoop niet eerder ontdekte besmettingen heeft gezien, samen met een aantal vals positieven.

Ik het rusthuis van mijn oma was het dezelfde onzin. Iedereen getest en plots zogezegd 35 besmettingen, zonder dat iemand symptomen had.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 15:32   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Waarschijnlijk heeft men dit feest aangegrepen als reden om iedereen te testen. Waarna men plots een hoop niet eerder ontdekte besmettingen heeft gezien, samen met een aantal vals positieven.

Ik het rusthuis van mijn oma was het dezelfde onzin. Iedereen getest en plots zogezegd 35 besmettingen, zonder dat iemand symptomen had.
Dat is niet onmogelijk he. Er zullen heel veel mensen dragers zijn zonder ziek te zijn. Als het virus kan reactiveren, dan kan gelijk wie die ooit het virus heeft gehad, op elk moment terug een bron worden van virus, zonder dat hij dat zelfs maar merkt. Dat is tenminste de theorie van Hope Simpson voor influenza.

Het is echt heel heel goed mogelijk dat vele mensen drager zijn van dat virus, zonder dat ze zelfs maar anti lichamen hebben. Als hun aangeboren immuniteit enerzijds te zwak is om het op te ruimen, maar anderzijds sterk genoeg is om de infectie in de slijmvliezen te houden, is het heel goed mogelijk dat gelijk wie, gelijk wanneer, drager kan zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 15:33   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
De kans is zeer klein dat die allemaal ziek zijn.
Allicht een paar onder hen, waarop de rest getest werd en een deel positief werd bevonden.
Maar net zoals bij de griep, wil besmetting niet zeggen dat je ziek wordt.
Voila. Het wil gewoon zeggen dat je wat virusdeeltjes in je hebt. Het kan best zijn dat vele mensen gewoon dat virus in zich zullen hebben zonder verder enig gevolg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 15:45   #39
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verontrustend.
De Sint was iemand die daar al werkte als vrijwilliger en dus al contact had met de bewoners, het is weer sensatie. Hij had wel een hoge virale load = een lage Ct waarde (weinig cicli) dus wel betrouwbaar. Van de besmette bewoners weten we dat niet, dat zullen dan weer veel cicli zijn want er zijn er weinig die symptomen hebben voorlopig.

https://www.hln.be/mol/verbijstering...zaak~a7dd3d82/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201212_93083314
Oud 13 december 2020, 11:10   #40
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
niet, uitzieken...

men heeft vandaag terecht kritiek geuit op het feit dat honderdduizend reizigers mochten terugkeren uit 'rode zones' zonder ook maar één keer effectief getest te worden...ik heb geen zin meer om nog op te draaien voor een bende amateurs...

Ik begrijp uw reactie, dit alles is een misplaatste grap.
Terwijl de kafkaiaanse maatregelen je om de oren vliegen en de brave burger zijn best doet te volgen lappen anderen alles aan hun laars en blijf je hangen.
Je familie ontmoeten mag niet maar met honderden op de vlieger dan weer wel????
Een ding is "wel" zeker, met die Corona valt niet te lachen en zal ons veel geld en levens kosten.
Terwijl iedereen een oplossing denkt te hebben zijn we nu bijna een jaar verder "zonder" werkende oplossing en mogen we hopen dat de vaccins een oplossing brengen.
Duidelijk ook dat de natuur de baas blijft en we hem best wat respecteren.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be