![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef toe: het is niet altijd zo simpel, en soms botst het wél. Maar die twee verzoenen beschouw ik als een uitdaging voor de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() ben zeker ook voor een combinatie van het beleid, maar ben absoluut tegen groen! (interpreteer uitroepteken maar dubbel): in een economisch moeilijke tijd roepen ze schande dat de regering geen extra geld geeft voor de aankoop van bossen; ze zorgen ervoor dat de kerncentrales gesloten worden, zonder dat er degelijke alternatieven zijn: één van de winderigste landen ter wereld, namelijk Denemarken haalt zowat 10% van zijn stroom uit windenergie, maar na een paar decennia experimenteren zijn ze tot het bittere besluit gekomen dat het een flop is: als er geen wind is, is er geen energie, en is er teveel wind, moeten ze hun extra stroom gewoon weggeven aan Zweden.
een zelfde verhaal met zonne-energie: in dit land is het meer bewolkt dan zonnig, probeer zo maar es aan voldoende elektriciteit te raken.. tijdens die ene legislatuur die de groenen hebben meegeregeerd hebben ze voor veel te veel stommiteiten gezorgd, dat ze beter meteen ontbonden hadden moeten worden, naast het feit dat er nog altijd niet met het VB gesproken wordt vind ik het de jammerste zaak dat groen in juni de kiesdrempel heeft gehaald
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat kernenergie en alternatieve energieën betreft: in de afspraken voor de uitstap uit kernenergie is duidelijk vastgelegd dat de sluiting kan uitgesteld worden als er op dat moment geen of onvoldoende alternatieven zijn. Ik ben persoonlijk redelijk optimistisch dat het ooit (voor mijn part is het 10 jaar later dan voorzien; dat is geen drama.) wél zal lukken, maar als blijkt dat het niét lukt, moet u zich géén zorgen maken: u zult niet ineens in het donker komen te zitten. I.v.m. het Vlaams Belang: het is moeilijk om te praten als je zo goed als geen punt van overeenkomst hebt. Dat heeft voor mij weinig te maken met het cordon sanitair. Dat is gewoon een kwestie van meningsverschil. En het feit dat de partij ondertussen veroordeeld is, maakt de zaken er óók al niet gemakkelijker op. (al zult u die veroordeling waarschijnlijk onterecht vinden.) Over uw hekel t.o.v. de Groenen: of ze in de toekomst nog meetellen, zal afhangen van zichzelf. Kunnen ze zich terug ietwat geloofwaardig maken, dan zullen ze blijven. Zoniet, dan is het recht de dieperik in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
wat je aanhaalt over overeenkomsten: cd&v kan wel n-va binnenhalen als kartelpartner, waarom zou het dan niet kunnen samenwerken met het Vlaams Belang: die andere Vlaams-nationalistische partij? een meerderheid van VLD-militanten wil dat hun partij samenwerkt met het Vlaams Belang, enkel de partijtop weigert dat uit vrees om de samenwerking met de PS in het gedrang te brengen, en dus hun macht kwijt te raken
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je een beetje geduld hebt indiaan, dan schrijven groenen flamingnat en bb wolf hier wel een thesis voor u!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() [size=4]Hét politieke eindwerk van deze era:[/size]
[size=4][/size] [size=4][/size] [size=4]DE VERZURING VAN ECONOMISCH GOEDDRAAIENDE REGIO'S.[/size] [size=4][/size] Wie zijn ze, wat doen ze en wat drijft hen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat ik me stilhoud? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een eerste fase kan u een diepgaande, onbevooroordeelde, rationele, goed onderbouwde analyse maken van dat programma waarbij u dan tot de conclusie komt dat het zeventigpuntenprogramma best wel een goed programma was dat streefde naar een win-winoplossing van het vreemdelingenprobleem. In een tweede fase kan u dan met uw moedige analyse naar de pers stappen en een analyse maken van al de daaruitvoortvloeiende hysterische, irrationele reacties. Laatst gewijzigd door Cynicus : 13 december 2004 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zei je onbevooroordeeld??? ![]() Mja...iig interesseert extreem-rechts me heel erg. Het 70-puntenplan is een interessant studie-object, net zoals extreem-rechts in andere landen van Europa (FPO, Orange, Vitrolles) zoals iemand hier voorstelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij u zal een thesis er nooit van komen zeker? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(extreem-)rechtse partijen die het profitariaat bij de vreemdelingen krachtig willen aanpakken en die illegalen willen terugsturen, daar goed scoren. |
|
![]() |
![]() |