![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() En dan vraagt gij u af waarom begin te schelden? Kruip ergens onder ofzo. In wezen verschilt uw mening niet zoveel van die van TomB, maar met hèm valt wel te discussiëren. Vraag aan hem eens of ik Anti-Amerikanist ben, ik denk dat hij beter onthoudt wat ik zeg dan gij. Dwaas (oeps).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Antoon, nu niet verkondigen dat jij er de meest genuanceerde mening op na houdt,hé.
![]() Jij kan maar niet onthouden dat anti-oorlog niet pro-Saddam betekent & dat anti-Busch niet hetzelfde is als anti-amerikanisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De wereld op zijn kop. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb hier nog nergens maar dan ook nergens pro-Saddam posts gelezen, hoor. En ook, schrijven de meesten af & toe dat ze niets tegen het Amerikaanse volk hebben wel iets tegen hun politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ge nu eens allebei tien minuten in de hoek ging staan en we proberen dan nog eens te babbelen?
![]()
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk toch dat er grote verschillen zijn tussen Antoon zijn mening en de mijne. Deze discussie mag niet verwateren tot een pro-oorlog vs. contra-oorlog geroep, als we tenminste willen constructief blijven en naar oplossingen zoeken. Of gaan we gewoon blijven boeroepen naar elkaar?
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Ik vind het ook dat de hele zaak fameus wordt opgeblazen hoor:
Staten die tegen zijn omwille van eigen economische belangen. Je gaat me toch niet vertellen dat de Russische staat echt inzit met de Irakezen terwijl ze Servië van de kaart hebben proberen te vegen. Frankrijk heeft dus inderdaad zeer sterke economische relaties met Irak. Als men Amerika bekritiseert dan kan men evengoed de andere landen even onder de loep nemen en aan de tand voelen vind ik. Miljoenen mensen op straat met slogans in de trant van "Bush = Hitler", "No War For Oil", etc... en in België staat er dan vooraan een trotse vlag van Agalev mee te wapperen om toch maar aan de mensen te tonen dat Agalev TEGEN de oorlog is. Wat een prostitutie... Hoe je ook draait of keert, er is een sterk Anti-Amerikaans gevoel ontwikkeld in Europa. Deels onterecht. 50 jaar geleden hadden de Belgen respect voor de grote Amerikaan die hen uit de nood hielp. Deze dagen willen de Belgen "de kraan dichtdraaien". Allemaal goed en wel maar wat gaat er gebeuren als Amerika "de kraan dichtdraait"? Vergeet niet dat veel positieve zaken van ons dagelijks leven onbewust uit de Amerikaanse samenleving komt. Vrijheid, Economie, (Medische) Wetenschap, ... Wat een geluk dat Verhofstadt de touwtjes (nog) in handen heeft, ik vind dat hij deze kwetsbare situatie redelijk goed heeft aangepakt. "Draai je rug niet naar Amerika... Het is MIJN vriend... door dik en dun... in goede en slechte tijden." |
![]() |
![]() |