Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2021, 10:56   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als jij lees wat er niet staat, dan heb je natuurlijk een verkeerde indruk.
Dus dat Pater Van Damme vertelde dat gevaccineerde niet meer konden worden besmet noch anderen besmetten klopt ? Zou hij dat nu nog steeds verkondigen ?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...ie-uitnodigen/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 juli 2021 om 10:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 11:32   #22
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nochtans doen veel jongeren hun best. Ik begrijp het allemaal niet meer waarom men zo paniekerig doet over tieners die besmet zijn. Een besmetting komt je immuniteit toch alleen maar ten goede.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210730_97063325
En het komt ten goede aan de ouderen - zoals ik (of wij) - die wel gevaccineerd zijn.
Die zorgen ervoor dat wij de kans krijgen om ons geleidelijk aan de virusevolutie aan te passen.
Maar ondertussen doet men fluks voort met 'volledige' vaccinatie en (dat zit er dik in ) met 'gemaatregel' ter meerdere glorie en eer van big pharma en de politiekers.
De kans is reëel dat wij dus OFWEL idd boosters (of beter) opvolgvaccins krijgen OFWEL met een viruske dat ffkes wel een gevaarlijke mutant kan zijn , geconfronteerd worden.

Laatst gewijzigd door stab : 31 juli 2021 om 11:34.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 11:39   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En het komt ten goede aan de ouderen - zoals ik (of wij) - die wel gevaccineerd zijn.
Die zorgen ervoor dat wij de kans krijgen om ons geleidelijk aan de virusevolutie aan te passen.
Maar ondertussen doet men fluks voort met 'volledige' vaccinatie en (dat zit er dik in ) met 'gemaatregel' ter meerdere glorie en eer van big pharma en de politiekers.
De kans is reëel dat wij dus OFWEL idd boosters (of beter) opvolgvaccins krijgen OFWEL met een viruske dat ffkes wel een gevaarlijke mutant kan zijn , geconfronteerd worden.
Het vaccin beschermt je dus het zou beter zijn om dan besmet te geraken om je immuniteit echt op peil te brengen.

Probleem is dat ze dan geen boosters meer kunnen verkopen
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 11:44   #24
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Het is toch ongelofelijk hoe gemakkelijk ze U totale zever wijsmaken.

Toen ze minder dan 53.9% vol gevaccineerd waren zijn de besmettingen dus dramatisch gaan stijgen. Op 20 juli bereiken ze 53.9%, en boem, het gaat dalen gelijk een steen. Want nu zitten ze aan 55.6%.

Die 1.7% verschil in gevaccineerden heeft dus een dramatische explosie omgevormd in een felle daling. Hoe onnozel kunt ge toch zijn om dat te denken he.
Het resultaat van het vaccin is niet onmiddellijk. Zover ik weet gaat er een paar weken over.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 11:53   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het resultaat van het vaccin is niet onmiddellijk. Zover ik weet gaat er een paar weken over.
Hopelijk niet te veel weken want na 24 weken is het alweer grotendeels uitgewerkt.
Oud 31 juli 2021, 11:56   #26
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het vaccin beschermt je dus het zou beter zijn om dan besmet te geraken om je immuniteit echt op peil te brengen.
Ja, dat is wat ik bedoel met het bijbenen vd virusevolutie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Probleem is dat ze dan geen boosters meer kunnen verkopen
Big Phama moet zijn vaccins blijven verkopen en de politiek moet zijn nieuw verworven macht blijven behouden met maatregelen.
Oud 31 juli 2021, 11:57   #27
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoge vaccinatiegraad in UK werpt zijn vruchten af. Minder nieuwe besmettingen.
Gipsy, hoe verklaar je dan de cijfers in India?

Hun delta-golf piekte op 6 mei, toen slechts 2.3% van de bevolking volledig gevaccineerd was. Ondertussen is het nog steeds maar een dikke 7%.

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 12:40   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Gipsy, hoe verklaar je dan de cijfers in India?

Hun delta-golf piekte op 6 mei, toen slechts 2.3% van de bevolking volledig gevaccineerd was. Ondertussen is het nog steeds maar een dikke 7%.

Niet beginnen met moeilijke vragen te stellen aub
Oud 31 juli 2021, 12:48   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is daarom dat ik "fully vaccinated" heb geplot. Kijk, het is gewoon idioot wat je daar poneert: het gros van de Britten was al gevaccineerd en de hoeveelheid besmettingen is gaan toenemen tegelijkertijd met de vaccinatie, en het "omkeren" van de besmettingscurve komt overeen met een paar procentjes bijvaccineren, da's al.

Dit is gewoon een besmettingsgolf zoals we er al verschillende gehad hebben, en zoals je ziet, daalt dat vanzelf. Alles wat ze U wijsgemaakt hebben over het gemaatregel die het deed dalen is gewoon BS. Dat zien we nu ook. Dat heeft daar wat invloed op maar een besmettingsgolf stopt gewoon wanneer ze eigen groepsimmuniteit bereikt, ttz, wanneer het uitgewoekerd is.

Wat we nu zien, is wat ze U altijd hebben verborgen gehouden doordat ze pas "maatregelen namen" toen het eigenlijk al bijna uitgewoekerd was, en U dan lieten geloven dat het van de maatregelen kwam. Maar hier heeft men ALLES GELOST op de 19de, en de 22ste keerde de besmettingsgolf om. Hun "goe poeier" verhaal konden ze deze keer dus niet vertellen.

Trouwens, hier een paar andere "explosie gevallen". Ge gaat mij niet zeggen dat die allemaal toevallig het juiste procentje extra vaccinatie hadden doorgevoerd.

Hieraan zien we dat hadden we dat van de eerste keer, in maart, gewoon laten waaien, het nadien ook vanzelf zou teruggevallen zijn. En gans dat circus nergens nodig voor was noch iets gedaan heeft.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(64).png‎
Bekeken: 26
Grootte:  358,9 KB
ID: 114716  

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2021 om 12:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 12:53   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als jij lees wat er niet staat, dan heb je natuurlijk een verkeerde indruk.
Ik lees in tegenstelling tot jij ook wel eens iets van wie zich aan de andere kant bevindt. Wie gelijk heeft ben ik nog niet uit.

Ik weet dat jij een blind geloof hebt in uw leiders maar in tegenstelling hou ik toch wel rekening dat we wel eens van een zeer kale reis zouden kunnen terugkomen.

https://overnu.nl/anatomie-van-een-t...anden-bossche/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 juli 2021 om 12:55.
Oud 31 juli 2021, 13:02   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees in tegenstelling tot jij ook wel eens iets van wie zich aan de andere kant bevindt. Wie gelijk heeft ben ik nog niet uit.

Ik weet dat jij een blind geloof hebt in uw leiders maar in tegenstelling hou ik toch wel rekening dat we wel eens van een zeer kale reis zouden kunnen terugkomen.

Het is omdat ik denk dat het Vandenbossche scenario een kans maakt, dat ik voorstander ben van een zo uitgebreid mogelijke vaccinatie van de bevolking.

De popcorn staat klaar.

Maar aan de andere kant acht ik het nu ook weer niet zo erg waarschijnlijk, doodeenvoudig omdat het vaccin nu al ongeveer uitgewerkt zal zijn, en dus zelfs niet eens de kans heeft gehad om die supermutant te maken. Deze vaccins zijn zo lek, dat we allemaal natuurlijke immuniteit zullen opdoen, ondanks al het gespuit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 juli 2021 om 13:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 13:03   #32
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat klopt.

Eerst hou je virussen nog wat tegen. Pas na enkele weken wordt uw lichaam broeihaard van resistente varianten:

Oud 31 juli 2021, 13:56   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Alsof gevaccineerden hier zouden beweerd hebben dat hun vaccinatie hen gedurende jaaaaaren zou beschermen. Dat er na een zestal maanden de noodzaak zich opdringt voor een bijkomende injectie is toch geen nieuws? Wie daarover verbaasd is of zelfs (zoals onze forum antivaxxers) zich daarin vermeit geeft blijk van onwetendheid. Het verwante griepvaccin geeft ook slechts een bescherming van een zestal maanden. Een zogezegde booster-injectie mag wat mij betreft gerust.
Oud 31 juli 2021, 14:01   #34
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt.

Eerst hou je virussen nog wat tegen. Pas na enkele weken wordt uw lichaam broeihaard van resistente varianten:

Allemaal anti-vaxx propaganda terug te vinden op facebook, YouTube en nine for news brol.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 14:03   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Alsof gevaccineerden hier zouden beweerd hebben dat hun vaccinatie hen gedurende jaaaaaren zou beschermen. Dat er na een zestal maanden de noodzaak zich opdringt voor een bijkomende injectie is toch geen nieuws? Wie daarover verbaasd is of zelfs (zoals onze forum antivaxxers) zich daarin vermeit geeft blijk van onwetendheid. Het verwante griepvaccin geeft ook slechts een bescherming van een zestal maanden. Een zogezegde booster-injectie mag wat mij betreft gerust.
Van Damme zei dat gevaccineerden niet meer besmettelijk zouden zijn, ze gingen het virus uitroeien met vaccins. Goed, nu weten we dat ze leugenaars zijn.

Dus voor jou is het geen probleem om levenslang elke 6 maanden een vaccin te nemen? En voor jongeren ook? Voor hen is het een verkoudheid.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 14:03   #36
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

u zet mensen aan tot nadenken

u bent een gevaarlijk man
Oud 31 juli 2021, 14:06   #37
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal anti-vaxx propaganda terug te vinden op facebook, YouTube en nine for news brol.
Euh..?

Israels Health Ministry..?

Antivaxx propaganda..?

Brol..?

Als ge na 3 maanden volledige vaccinatie nog maar voor 44% beschermd zijt.. nou.. dan blijven de maatregelen duren eh. En dus brokkelen de vaccinatie-voordelen af.. mondmaskers terug op en misschien voor ieders veiligheid de vliegers op de grond houden, want rondreizen is verspreiden..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 14:16   #38
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Euh..?

Israels Health Ministry..?

Antivaxx propaganda..?

Brol..?

Als ge na 3 maanden volledige vaccinatie nog maar voor 44% beschermd zijt.. nou.. dan blijven de maatregelen duren eh. En dus brokkelen de vaccinatie-voordelen af.. mondmaskers terug op en misschien voor ieders veiligheid de vliegers op de grond houden, want rondreizen is verspreiden..
dan maar met de zwerfauto wat dolen
Oud 31 juli 2021, 14:25   #39
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alsof gevaccineerden hier zouden beweerd hebben dat hun vaccinatie hen gedurende jaaaaaren zou beschermen. Dat er na een zestal maanden de noodzaak zich opdringt voor een bijkomende injectie is toch geen nieuws?
Een DRIEtal maanden, Quercus. Een drietal maanden:

Citaat:
Citaat:
Wie daarover verbaasd is of zelfs (zoals onze forum antivaxxers) zich daarin vermeit geeft blijk van onwetendheid. Het verwante griepvaccin geeft ook slechts een bescherming van een zestal maanden. Een zogezegde booster-injectie mag wat mij betreft gerust.
Geef eens een link naar een artikel of een radio/TV - debat/interview waar een "expert" heeft gewaarschuwd dat die injecties driemaandelijks gingen zijn.

Hopelijk zal uw vruchteloze zoektocht u eindelijk doen beseffen dat ze u (of beter gezegd zichzelf) in het ootje hebben genomen.
Oud 31 juli 2021, 14:29   #40
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Hier de bron voor die cijfers:

Vaccine 39% effective at halting virus transmission, 91% against serious illness, Israel's health ministry says
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be