![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niettegenstaande de mensen in de straat daar steeds maar over klagen, zie je nu waarvoor deze dienen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Overigens vind ik het nachtelijke openbare vervoer in Belgie net veel te beperkt.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schreef dat met in het achterhoofd de Europese begroting die voor 1/3 naar landbouw gaat (waarna veel productie in het zuiden wordt gedumpt) en de bewoners van grote dure wijken zoals in Kapellen en Brasschaat die beletten dat er appartementen worden gezet ipv huizen die amper verkocht geraken of die veel meer kunnen opbrengen als een blokje van vier.
Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat te denken v.d. Amerikaanse leveringen van schaliegas aan China ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Het zijn de Franse vrienden van de ploeg van 11 miljoen waar dat we niet moeten op rekenen . Zelfs onze franstalige vrienden worden in de steek gelaten.
La France d'abord, weetbu wel......
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Lage-energiewoningen zijn een broeihaard voor bacteriën en virussen. Vensters openzetten is de enige doeltreffende ventilatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja al die auto's op pielen moeten wel aan de prieze hangen he, en groen dat die stroom is. ... de tranen komen in mijn ogen van zoveel idealisme en vooral naiviteit. Binnenkort ga je de dieselrijders nog een premie moeten geven of dat ze alstublieft vooral op diesel willen blijven rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Lijkt me echt niet de moment om dure en vervuilende gascentrales te bouwen om met duur gas nog eens extra dure elektriciteit te produceren.
Ik denk dat Tinnd best haar boeltje inpakt. Pech hebben noemen ze dat.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 1 oktober 2021 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn grootvader zaliger zij het al "ge moet uw huis verluchten" Hij had gelijk natuurlijk, Dat gaat nog altijd het best door uw raam gewoon open te zetten en hier en daar wat kieren te hebben. In zo een vacuum getrokken kot krijgen ze mij niet binnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze kan nog een bos omkappen om het in de pellet stoof te gooien of wat bruinkool briketten kopen bij onze oosterburen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gas was wat de Centrale verwarming nodig had ,diegene die stookten op een mazoutinstallatie werden des duivels verklaard... En die mazoutstokers kregen het qua prijs en onderhoud van hun installaties vervolgens netjes op hun bord gepresenteerd ... Nu volgen diegenen die destijds de federale hype wat op gas verwarmen betreft en krijgen zij nu hetzelfde op hun bord gereserveerd wat de oliestokers van destijds hebben moeten ondergaan .... Denk nu maar eens tweemaal na alvorens deze regering achterna te gaan lopen .... Laatst gewijzigd door Svennies : 2 oktober 2021 om 01:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaar het belang om geen kerncentrales te sluiten uit zuiver ideologische redenen.
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie de laatste 30 maanden goed heeft opgelet, zal vastgesteld hebben dat men vele tegenstrijdige zaken heeft verkocht rond verluchting in de strijd tegen corona. Wel diezelfde tegenstrijdigheden heb je dus ook binnen de isolatie en verwarming. De huidige hoge energiekosten zijn echter het gevolg van de liberalisering die Europa ons oplegde en Verhofstadt misbruikte om Electrabel en Distrigas aan Frankrijk te kunnen verkopen. Zonder die verkoop had België net zoals Frankrijk een prijzenstop kunnen zetten. Een andere oorzaak is de val van het IJzeren gordijn. Door die val zijn de toenmalige communistische landen zich economische gaan ontwikkelen. Hierdoor is hun verbruik aan energie gestegen en zijn tegelijk de lonen in die landen gestegen. En de loonkost heeft een directe invloed op de verkoopprijs van producten. En eigenaardig genoeg, word de prijszetting voor particulieren in Europa niet gedaan op de prijs van de aardgas die ze krijgen, maar op de prijs van Nederlands aardgas. Nederlandse aardgas staan nu op 60,63 euro per megawattuur, terwijl Russische aardgas op slechts 32.51$ staat. Veel van het in België verdeelde aardgas komt trouwens per schip uit Rusland, de Noordzee en Afrika en word in Zeebrugge opgeslagen en van daaruit verdeeld. In 2019 sloot de Belgische gasnetbeheerder Fluxys trouwens een mega contract van 20 jaar af met Rusland met een vaste prijs van Yamal-aardgas. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is best mogelijk dat ik door professionelen een hout- of pelletkachel laat installeren. Hput heb ik altijd gratis ter beschikking (onbewerkt hout).
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat merk ik ook,ik verbruik bijna niks door mijn zonnepanelen maar betaal mij blauw aan allerlei dingen die niks met verbruik te maken hebben.
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Vlad;9784145 kiezers die willen dat er water, energie vervoer is op afgelegen plaatsen|[/QUOTE]
inderdaad,waarom moet degene die ten allen prijze in een villa op het platteland woont maar evenveel betalen voor zijn elektriciteit als de flatbewoner in een stad?