![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je broek scheuren aan je idealisme vind ik toch ook maar niets in deze. Deze bijdrage van een gepensioneerd ingenieur die voor de klas is gaan staan is me altijd bijgebleven.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 21 februari 2022 om 06:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Destijds was een leerkracht een prominent figuur in het dorp, iemand met aanzien. De meester had altijd gelijk. Die tijd is voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mijn werk bestond uit iets totaal anders. Ik werkte in de omgeving van Maaseik. Laatst gewijzigd door Patrick M : 23 februari 2022 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar hoe komt u van gepensioneerde leerkrachten terug aan het werk tot Sinterklaas?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die tegen mij zegt dat ik de trein en fiets moet nemen en daarna schrijft dat hij in de omgeving van Maaseik gewerkt heeft, komt niet geloofwaardig over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht al dat ik naar Litouwen moest, oef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat moet je eigenlijk eens aan de leerkrachten zélf vragen. Maar ik neem aan dat de job niet echt aantrekkelijk is geworden. Vele ouders denken dat leerkrachten hun kinderen moeten opvoeden. Niet dus. Sterker nog...als ze met straf naar huis komen zijn diezelfde ouders verontwaardigd. Met andere woorden...ze zijn steeds de klos.
Opvoeding is de taak van de ouders. Maar die vinden blijkbaar die noodzaak niet belangrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je praat vanuit de westerse cultuur. Islamieten bijvoorbeeld hebben geen boodschap aan uw soort van opvoeding van kinderen. Dat zijn zo van die geneugten van de apartheids-multicultuur. Bevolkingsgroepen die elkaar niet begrijpen tot elkaar haten en in geen geval vreedzaam samen kunnen leven omdat ze qua gewoonten en waarden volledig haaks staan op elkaar. Was een goed idee die multicultuur, die brengt meer schade toe aan Belgie dan eender welke Vlaamse politieke partij ooit zou kunnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik 30 jaar geleden zei dat ik niet geloofde in de multiculturele samenleving werd ik haast gelyncht door collega's. Ja door allochtonen maar ook door autochtonen. Als ik dan de kans kreeg om uit te leggen waarom ik daar niet in geloofde, dan begonnen ze het te begrijpen. Onlangs hebben we het er nog over gehad, tijdens een bijeenkomst van ex collega's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het eerder gezegd, er zijn nog steeds mensen die zichzelf hebben wijsgemaakt dat wanneer het VB wint Auschwitz terug open gaat. Er zijn er zelfs bij die me dan beschuldigen dat ik daar aan zou meewerken. Die moet ik dan uitleggen dat Auschwitz initieel opgericht is om van mensen met mijn achtergrond, Pools-Joods, af te geraken. Er treed dan verwarring op in hun hoofd, waarom werk ik dan mee aan Auschwitz, stamelen ze dan. Idioten. ![]() Arm Vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sedert de witte mars is er veel veranderd. Kinderen kregen de tools om klacht in te dienen, ook omtrent wat op school gebeurt. Alles wat naar pedagogie en vertrouwensrelaties rook werd in vraag gesteld. Klachten omtrent misbruik, terecht of niet, waren schering en inslag. De meester kwam in het vizier. Ouders en kinderen kregen meer spreekrecht. Ook een niet te onderschatten reden van het tekort is het gebrek aan carrièremogelijkheden. Jarenlang hetzelfde lessenpakket geven aan eenzelfde leeftijdsgroep is niet meer aantrekkelijk. |
|
![]() |
![]() |