Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2022, 06:47   #21
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Je broek scheuren aan je idealisme vind ik toch ook maar niets in deze. Deze bijdrage van een gepensioneerd ingenieur die voor de klas is gaan staan is me altijd bijgebleven.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 februari 2022 om 06:51.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 17:00   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Heb je die kinderen van vandaag al eens bekeken? Klassen bestaan uit zeer verschillende culturen en bijbehorend gedrag.
Begin er maar aan.
Er zijn andere redenen.
Destijds was een leerkracht een prominent figuur in het dorp, iemand met aanzien. De meester had altijd gelijk.
Die tijd is voorbij.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 12:35   #23
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Patrick was geen machinist.
Hij moest gewoon de perrons keren.
Hoe komt u er toch bij dat ik voor de spoorwegen gewerkt heb en dat ik de perrons moest keren?
Mijn werk bestond uit iets totaal anders.
Ik werkte in de omgeving van Maaseik.

Laatst gewijzigd door Patrick M : 23 februari 2022 om 12:36.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 14:59   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Hoe komt u er toch bij dat ik voor de spoorwegen gewerkt heb en dat ik de perrons moest keren?
Mijn werk bestond uit iets totaal anders.
Ik werkte in de omgeving van Maaseik.
Sinterklaas is op 6 december.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 16:57   #25
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Sinterklaas is op 6 december.
U gelooft nog in Sinterklaas?
Ik heb liever de kerstman.
Oud 24 februari 2022, 16:58   #26
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Maar hoe komt u van gepensioneerde leerkrachten terug aan het werk tot Sinterklaas?
Oud 24 februari 2022, 17:03   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Maar hoe komt u van gepensioneerde leerkrachten terug aan het werk tot Sinterklaas?
Vrij logisch.

Iemand die tegen mij zegt dat ik de trein en fiets moet nemen en daarna schrijft dat hij in de omgeving van Maaseik gewerkt heeft, komt niet geloofwaardig over.
Oud 24 februari 2022, 20:26   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht al dat ik naar Litouwen moest, oef.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 21:46   #29
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vrij logisch.

Iemand die tegen mij zegt dat ik de trein en fiets moet nemen en daarna schrijft dat hij in de omgeving van Maaseik gewerkt heeft, komt niet geloofwaardig over.
U gelooft mij dus niet?
Waarom niet?
Oud 27 februari 2022, 23:00   #30
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoe komt het dat er te weinig leerkrachten zijn ?
Dat moet je eigenlijk eens aan de leerkrachten zélf vragen. Maar ik neem aan dat de job niet echt aantrekkelijk is geworden. Vele ouders denken dat leerkrachten hun kinderen moeten opvoeden. Niet dus. Sterker nog...als ze met straf naar huis komen zijn diezelfde ouders verontwaardigd. Met andere woorden...ze zijn steeds de klos.
Opvoeding is de taak van de ouders. Maar die vinden blijkbaar die noodzaak niet belangrijk.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2022, 11:22   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat moet je eigenlijk eens aan de leerkrachten zélf vragen. Maar ik neem aan dat de job niet echt aantrekkelijk is geworden. Vele ouders denken dat leerkrachten hun kinderen moeten opvoeden. Niet dus. Sterker nog...als ze met straf naar huis komen zijn diezelfde ouders verontwaardigd. Met andere woorden...ze zijn steeds de klos.
Opvoeding is de taak van de ouders. Maar die vinden blijkbaar die noodzaak niet belangrijk.
Je bent bijna juist maar niet helemaal.

Je praat vanuit de westerse cultuur. Islamieten bijvoorbeeld hebben geen boodschap aan uw soort van opvoeding van kinderen.

Dat zijn zo van die geneugten van de apartheids-multicultuur.
Bevolkingsgroepen die elkaar niet begrijpen tot elkaar haten en in geen geval vreedzaam samen kunnen leven omdat ze qua gewoonten en waarden volledig haaks staan op elkaar.

Was een goed idee die multicultuur, die brengt meer schade toe aan Belgie dan eender welke Vlaamse politieke partij ooit zou kunnen.
Oud 4 april 2022, 06:29   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent bijna juist maar niet helemaal.

Je praat vanuit de westerse cultuur. Islamieten bijvoorbeeld hebben geen boodschap aan uw soort van opvoeding van kinderen.

Dat zijn zo van die geneugten van de apartheids-multicultuur.
Bevolkingsgroepen die elkaar niet begrijpen tot elkaar haten en in geen geval vreedzaam samen kunnen leven omdat ze qua gewoonten en waarden volledig haaks staan op elkaar.

Was een goed idee die multicultuur, die brengt meer schade toe aan Belgie dan eender welke Vlaamse politieke partij ooit zou kunnen.
Op die manier wel.

Toen ik 30 jaar geleden zei dat ik niet geloofde in de multiculturele samenleving werd ik haast gelyncht door collega's. Ja door allochtonen maar ook door autochtonen.

Als ik dan de kans kreeg om uit te leggen waarom ik daar niet in geloofde, dan begonnen ze het te begrijpen.

Onlangs hebben we het er nog over gehad, tijdens een bijeenkomst van ex collega's.
Oud 4 april 2022, 09:47   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op die manier wel.

Toen ik 30 jaar geleden zei dat ik niet geloofde in de multiculturele samenleving werd ik haast gelyncht door collega's. Ja door allochtonen maar ook door autochtonen.

Als ik dan de kans kreeg om uit te leggen waarom ik daar niet in geloofde, dan begonnen ze het te begrijpen.

Onlangs hebben we het er nog over gehad, tijdens een bijeenkomst van ex collega's.
Ja, aan fanatici in Belgie geen gebrek.

Ik heb het eerder gezegd, er zijn nog steeds mensen die zichzelf hebben wijsgemaakt dat wanneer het VB wint Auschwitz terug open gaat.

Er zijn er zelfs bij die me dan beschuldigen dat ik daar aan zou meewerken. Die moet ik dan uitleggen dat Auschwitz initieel opgericht is om van mensen met mijn achtergrond, Pools-Joods, af te geraken.

Er treed dan verwarring op in hun hoofd, waarom werk ik dan mee aan Auschwitz, stamelen ze dan.

Idioten.

Arm Vlaanderen.
Oud 4 april 2022, 10:35   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Leerkrachten waren destijds prominente figuren met aanzien, zelfs al gebruikten ze lijfstraffen zoals ik heb gezien toen ik nog in de lagere school zat. De meester was baas in school, de ouder was baas thuis.

Sedert de witte mars is er veel veranderd. Kinderen kregen de tools om klacht in te dienen, ook omtrent wat op school gebeurt. Alles wat naar pedagogie en vertrouwensrelaties rook werd in vraag gesteld. Klachten omtrent misbruik, terecht of niet, waren schering en inslag. De meester kwam in het vizier. Ouders en kinderen kregen meer spreekrecht.

Ook een niet te onderschatten reden van het tekort is het gebrek aan carrièremogelijkheden. Jarenlang hetzelfde lessenpakket geven aan eenzelfde leeftijdsgroep is niet meer aantrekkelijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be