![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De naam van het effect ontsnapte mij, ik moest het terug opzoeken.
Het EMP (elektromagnetisch puls) effect is niet te onderschatten. Het beschadigt elektronische apparatuur. Kort samengevat |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doch, die witte dinges die als sneeuwvlokken uit de lucht vielen moesten de fall-out aanschouwelijker maken voor de film, niet meer dan dat. Een fall-out is gewoonweg onzichtbaar, radioactief stof dat kan worden ingeademd en dat zich verspreid via de wind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ja joh die radioactieve fallout maakt alles dood wat leeft, honden, katten, ratten, wormen, mensen, alles gaat dood. en je ziet het niet. de schokgolf is eerste vernietigings impuls, lijken worden uitelkaar gerukt, je sterft binnen 20 seconden, is Pyroclastische wolk he binnen straal van 10 km, of tot 50 km. mensen zijn ziek en vernietigen elkaar en zichzelf. ik heb veel meegemaakt en daarom schrijf ik nu. Don't worry, je kan maar een keer echt 100 % DOOD gaan, vaak in dodenwereld geweest met lijden en pijn en verdriet en duisternis, kilheid dus ik weet wat DOOD is. Sterven doet veel pijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kan je daar nog op zeggen als iemand dat zegt buiten weinig of niets. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger toen ik nog nbc was rekende ik dat uit.
Aan de hand van de hoogte van de paddenstoel wolk berekenen hoe zwaar de lading was en aan de hand van de meteo het fallout gebied. Dat was nu niet tot op de cm eh. Bon als het tegen uw deur is ben je toch het haasje. In het andere geval kan je relatief veilig in huis een tijdlang opsluiten en alle kieren met tape dichtmaken en ergens in huis een plastieken soort tent maken en daarin bivakkeren tot het wat veiliger lijkt te worden. En gasmasker op als je buiten gaat met liefst een regenpak dat je u eens ergens kan afspoelen desnoods.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eenmaal de hittegolf en schokgolf (+ terugschok) voorbij is bivakkeren in een zogezegde gesloten ruimte binnen de radioactieve zone geen optie. De lucht bevat toch radioactief stof. Wegwezen is de boodschap, zo snel mogelijk buiten de radioactieve zone en daar wassen of desnoods afborstelen. Laatst gewijzigd door Rudy : 6 mei 2022 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In theorie zal men geïnformeerd worden via weet ik veel wat nog werkt en daar zal hier en daar een nbc truck staan waar iedereen zich moet uitkleden, douchen, geigertelling, desnoods weer douchen en verse noodkledij aantrekken. En dan instructies volgen. Enfin in theorie eh. In de praktijk zal daar weinig van in huis komen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de burgers vogels voor de kat zijn wordt er niet bij verteld. Laatst gewijzigd door Rudy : 6 mei 2022 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja al die jaren welles en nietes nucléaire spelletjes zorgden voor vrede. Hopelijk gaat dat opnieuw voor vrede zorgen? Ik denk het wel.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch zijn er leukere dingen om mee te maken?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VS regime heeft ook een stock van die omvang. De overige regimes, vergeleken met die 2, hebben een zakske peanuts. Zie https://www.visualcapitalist.com/cp/...try-1945-2022/ Country Military Stockpile Retired Weapons Total Inventory ???????? Russia 4,477 1,500 5,977 ???????? United States 3,708 1,720 5,428 ???????? France 290 0 290 ???????? China 350 0 350 ???????? United Kingdom 180 45 225 ???????? Israel 90 0 90 ???????? Pakistan 165 0 165 ???????? India 160 0 160 ???????? North Korea 20 0 20 Het VS regime valt dus evenzeer te vrezen. Stel eens dat het RU regime een serie icbm's naar VS doelwitten lanceert. Dat is geen uit de lucht gegrepen scenario want de VS is sinds 5 jaar de grootste wapenleverancier aan het Oekrains regime. Dan gaat het VS regime er uiteraard lanceren naar RU doelwitten. De Franse en UK regimes hebben er ook een aantal om "mee te doen". Vraag dan is waar de grootste schade wordt aangericht. Kernwapens zijn point attack. 75% van de Russen leeft in steden. In de VS is dat 83%, in West Europa 80%, in Belgie 97.4%. Hier in BE, ziet het er bij een kernoorlog dus nogal wat minder fraai uit dan in RU.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn buiten die factoren nog andere.
Bvb de brandbaarheid van RU steden versus VS en EU. Bvb het regime hier forceert isolatie in muren en daken van huizen en bedrijven. Veel van die isolatie is gebaseerd op olie - erg goed brandbaar. En zonnepanelen, aluminium (zie Grenfell tower), lithium ion batterijen met zeer ontvlambaar elektrolyt. Nu tja, ik zie geen win voor regimes om nucleair "uit te pakken". Misschien een kleine demonstratie, gewoon om paniek te zaaien in de spaarderswereld om daar genoeg foute beslissingen te doen maken.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De vraag is natuurlijk over welk gebied kernwapens gebruikt worden. Als je er al 10 moet opgebruiken voor Vlaanderen alleen, dan is dat inefficient, als we 7 miljard mensen willen afmaken. Ik vrees dat zelfs een totale nucleaire oorlog er niet zou in slagen om de wereldbevolking door 100 te delen, wat toch een redelijke doelstelling is om terug een leefbare en aangename wereld te bekomen voor de generaties die na ons zouden komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongeveer een half miljoen Tsar Bomba's. Dus met de natte vinger, 1000 keer meer dan het bestaande arsenaal. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juni 2022 om 06:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een massale gedwongen vaccinatie met een gifproducerende mRNA code lijkt me dan veel handiger. Maar het gif zou niet direct mogen gevolgen hebben, het mag pas doden als het gewenste bevolkingsdeel gevaccineerd is, wat dus bestek maanden "inertie" betekent. Dat kan niet zeker?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 14 juni 2022 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet meegenomen in het bilan en eerlijk gezegd, ik heb er geen idee van. De fallout moet heel nijdig zijn gedurende een paar weken. Nadien moet dat schappelijker worden. Maar geen becijferd idee ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als het tot een nucleaire oorlog komt dan hoop ik dat de atoombom juist op ons hoofd valt.
Dan is het boem en het is gedaan. |
![]() |
![]() |