![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sociale zekerheid afschaffen, de natte droom van extreemrechts.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien profiteurs hun les niet leren, dan eindigen ze in een "Scouts vakantiekamp" uitgebaat door het leger.
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() of ze komen uw huis leeghalen als ge werken zijt
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is aan de werkgevers om mensen die er de kantjes afrijden te doen vertrekken hé....
Dat is exact wat ik mijn werkgevers doorheen mijn jaren zag doen met "collega's" die eigenlijk vooral een middenvinger opstaken tegen de collega's...Met of zonder doktersbriefjes. Het doktersbriefje voor een dag was inderdaad van een administratieve nutteloosheid,en het dokterbezoek voor een zere kop verspilling.(ook van mutualiteitsgeld)Doordat het aantal beschikbare huisdokters aan het dalen is(en serieus!) mag men daar het systeem niet meer mee belasten... Overigens hebben de bedrijven (ook waar ik tegenwoordig werk,helaas) veel meer last van "pseudo-jobbers" (ZELF veroorzaakt) dan van de,onvermijdelijke,kantjessnijders.. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 10 april 2023 om 06:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leefloners met eigen woning die leeggehaald kan worden?
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En onlangs heeft Delhaize bijna 1.000.000.000 € gegeven aan de aandeelhouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U geeft hiermee wel het bewijs dat geen enkele Vlaamse partij extreem-rechts is. Want geen enkele partij beoogt zo'n afschaffing.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik op een (fictief) aandeel dat me 100 euro kostte, 3 euro krijg per jaar, dan is dat "doenbaar". Als er zo 10 mio aandelen in omloop zijn, dan betekent dat dat er 30 miljoen uitgekeerd is. En als er 100 mio aandelen in omloop zijn ... 300 mio. Maar ja, die grote bedragen, dat steekt de ogen uit van wie niet verder kan zien dan zijn neus lang is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een werknemer die pakweg drie dagen per jaar ziek is, die kost niks, maar dan ook geen kloten, aan zijn werkgever.
Tenzij die werkgever verkeerdelijk ervan uitging dat hij bij zijn personeelsselectie het zo was dat hij het onmogelijke kon waar maken, nl. mensen vinden die nooit ziek worden. Het echte probleem zal zich wel net ergens anders situeren. Aan de werkgever om te oordelen of hij een onproductieve klootzak aan de deur zet, of niet. Afhankelijk van het bedrag dat die klootzak nog opbrengt voor het bedrijf, of dat een nieuwe aanwerving een kans geeft op betere productiviteit. Vooropgesteld dat zo'n ontslag geen ontzaglijke kost is voor de werkgever. Zo'n grote kost, dat hij bang wordt om nog iemand te riskeren van aan te nemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 april 2023 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik een "off dag" heb, dan neem ik gewoon een dag vrij.
Als ik ziek ben, dan bezoek ik een dokter, en zorg ik ervoor dat ik zo snel mogelijk terug gezond ben. En dat lukt niet op 1 dag.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belastingen, rsz-uitkeringen, subsidies... moeten nu eenmaal gekontroleerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron? Weet je ook wie de aandeelhouders zijn? Dat zijn niet allemaal rijke klootzakken hoor. Aandeelhouders kunnen
Laatst gewijzigd door reservespeler : 10 april 2023 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 10 april 2023 om 17:55. |
|
![]() |