Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2005, 00:19   #21
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Jij lachte je zeker rot toen je hoorde dat 7000 moslims werden afgeslacht en verkracht.

Jullie zijn geen haartje beter dan extermistische moslims die voldoening zien bij het doodgaan van andere mensen.
Inderdaad, geen haartje beter ook dan de Turkse militairen die linkse en Koerdische militanten doodmartelen en dit al vele decennia.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 00:21   #22
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Turkije moet dus volgens jou ingrijpen. Leuk leuk. Het wordt dringend tijd dat Balkan nog een keertje verturkst wordt.
Ik denk niet dat de Balkan-volkeren daarmee akkoord zijn.
Oud 2 januari 2005, 00:28   #23
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De Koerden vechten voor rechten zoals onderwijs in eigen taal, De Albanezen, die reeds hun eigen deelrepubliek hadden, waar de Koerden enkel van kunnen dromen, vechten voor een etnisch gezuiverd Kosovo, en het zijn de Albanezen die met de oorlog begonnen zijn, niet de Serviërs. Ik geef toe dat Belgen hypocriet zijn, maar jullie Turken zijn ook een heel hypocriet volk.
Als je het zo bekijkt is ''de mens'' gewoon hypocriet.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 00:34   #24
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
De Koerden vechten voor rechten zoals onderwijs in eigen taal,
Ja, dit is gedeelelijk waar langzaam krijgen ze ook onderwijs in eigentaal enz.(1onlangs werd er in Turkije een examen koerdisch afgenomen waar vele Koerden aan deelnamen 2TRT zendt welke werkdag een uur in het Koerdisch uit ) , alleen laatst zette leyla Zana (vrouw die onlangs vrijgelaten is) een bericht in le figaro en le monde dat Koerdistan onafhankelijk moest worden.

En waarom lopen vele Koerden nog steeds met foto's van Öcalan rond, de man die 35 000 doden op zijn geweten heeft?

Ik vind dat de Koerden meeer vrijheid moeten krijgen en met het EU-proces zal dit alleen versneld worden, maar een eigen staat vind ik te ver gaan.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 00:36   #25
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Diegene die het meest geleid hebben onder de etnische zuiveringen in ex-joguslavië zijn de moslims. Het wordt eens tijd dat al die oorlogsmisdadigers levenslang achter de tralies komen, evenals die servische ultra-nationalisten

En tomm, mag ik u aan volgend citaat van Lenin herinneren, want ik heb de indruk dat je je aan de kant van die servische nationalistjes schaart...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lenin
Wij moeten streven naar het nauwste verbond van de arbeiders van alle naties, naar hun gemeenschappelijke strijd, tegen elk chauvinisme, tegen elke nationale afzondering, tegen elk nationalisme.
Oud 2 januari 2005, 01:03   #26
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Inderdaad, geen haartje beter ook dan de Turkse militairen die linkse en Koerdische militanten doodmartelen en dit al vele decennia.
Rechtse militanten zijn ook doodgemarteld hoor. Op dat vlak zijn ze niet discriminerend.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 01:03   #27
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat de Balkan-volkeren daarmee akkoord zijn.
vraag het aan macedoniers, albanezen, kosovaren, bosniers,....

Die zullen pro verturksing zijn uit angst voor de Serviërs. Als die landen ook tot Turan-rijk willen behoren. Dan ziet toekomst van Turkije nog beter uit. Btw die landen hebben geen olie of energïeën. Veel zal het in ieder geval Turkije niet opbrengen.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 2 januari 2005 om 01:19.
Oud 2 januari 2005, 01:09   #28
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
De Koerden vechten voor rechten zoals onderwijs in eigen taal, De Albanezen, die reeds hun eigen deelrepubliek hadden, waar de Koerden enkel van kunnen dromen, vechten voor een etnisch gezuiverd Kosovo, en het zijn de Albanezen die met de oorlog begonnen zijn, niet de Serviërs. Ik geef toe dat Belgen hypocriet zijn, maar jullie Turken zijn ook een heel hypocriet volk.
Turkije heeft niet zoveel sympathie voor Albaniërs hoor. Ik weet niet waarom jullie Turkije zoveel willen betrekken. Als het om 'goede' Albanezen gaat, over Bosniërs, Macedoniërs begrijp ik het nog wel.
Oud 2 januari 2005, 01:18   #29
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dit is gedeelelijk waar langzaam krijgen ze ook onderwijs in eigentaal enz.(1onlangs werd er in Turkije een examen koerdisch afgenomen waar vele Koerden aan deelnamen 2TRT zendt welke werkdag een uur in het Koerdisch uit ) , alleen laatst zette leyla Zana (vrouw die onlangs vrijgelaten is) een bericht in le figaro en le monde dat Koerdistan onafhankelijk moest worden.

En waarom lopen vele Koerden nog steeds met foto's van Öcalan rond, de man die 35 000 doden op zijn geweten heeft?

Ik vind dat de Koerden meeer vrijheid moeten krijgen en met het EU-proces zal dit alleen versneld worden, maar een eigen staat vind ik te ver gaan.
Jazeker. Maar om het te vermijden moet Turkije Noord-Irak goed in het oog houden. De Koerdische bevolking in Kirkoek en Mousoul telt niet zoveel als de Toerkmeense. Plus de Asyrische en Arabische bevolking zijn ook van grote aantal. Het feit dat de Koerden daar meerderheid hebben met paar tientallen duizenden mensen, geeft hen nog altijd niet recht om eigen staat te oprichten.
+De demografische kaart van Irak is tijdens de oorlog verandert. Talloze officiele documenten zijn verbrand.

Een Turkse interventie is in Noord-Irak meer gewenst als op de Balkan. Turkse interventie die moet zorgen dat Iraakse bronnen eerlijk worden verdeeld onder de bevolking. Turkse interventie die voor stabiliteit moet zorgen in Irak (zie vrachtwagenchauffeurs die voor voedingsmiddelen zorgen). Een Turkse interventie die fouten in het verleden moet rechtzetten. Namelijk steden als Kerkuk en Mousoul zijn door de Britten van de Turken afgepakt.
Oud 2 januari 2005, 01:23   #30
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij zijn wel degenen die met duizenden tegelijk zijn afgeslacht.

Zal ik jou is een voorbeeld van hypocrisie geven.

Een standaard nieuwsbericht= man slaat vrouw dood, reacties: wat stom, wat erg, bla bla bla.
Ander nieuwsbericht= marrokaan slaat vrouw dood= wij moeten die vieze mensen hier niet hebben opgehoepeld enz.

Als jouw bewering waar is ben jij hypocriet, terroristen in Z-O turkije zijn volgens jou ''vrijheidsstrijders'' en de mensen in Kosovo zijn ''terroristen.
Waar in mijn post lees je dat volgens mij de terroristen in ZO-Turkije vrijheidsstrijders zijn? Quote aub?

Wat ik wel zeg is dat de politiek die Turkije voerde tegenover de Koerdische bevolking in de 90er jaren niet veel verschilde van dat van de Serviërs in Kosovo. De Turkse regering had toch ook honderdduizenden Koerden verdreven van dorpen in ZO-Turkije naar slums in Istanbul en Ankara om zo van de PKK haar voedingsbodem te onttrekken? Om dezelfde reden verdreef Milosevic de Albanezen naar Albanië..... De Turkse regering gebruikte doodseskaders om prominente Koerden uit te schakelen, net als het Milosevic regime.

Het verschil was evenwel dat Turkije lid was van de NAVO en niemand moord en brand schreeuwde om wat er met de Koerden gebeurde. In het geval van Milosevic waren de Albanezen echter een goed excuus om zich van die lastpost te ontdoen.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 01:23   #31
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Europa kan een voorbeeld nemen aan de Serviërs in de wijze waarop ze dat islam-tuig aanpakten.

HEIL ARKAN!

Webstek ter ere van de Servische en Europese held wijlen Zeljko Raznatovic: http://www.geocities.com/arkanmemorial

Laatst gewijzigd door Guderian : 2 januari 2005 om 01:23.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 01:26   #32
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tja, ik krijg zo meer en meer het gevoel dat de toetreding van Turkije voor het huidige EU een enorme verrijking zal zijn...

Ik hoop dat niemand een link gaat leggen tussen mijn post en deze die hierboven staat.

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 januari 2005 om 01:28.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 01:53   #33
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Europa kan een voorbeeld nemen aan de Serviërs in de wijze waarop ze dat islam-tuig aanpakten.

HEIL ARKAN!

Webstek ter ere van de Servische en Europese held wijlen Zeljko Raznatovic: http://www.geocities.com/arkanmemorial

foto is best grappig maar doel ervan is waarschijnlijk anders
Oud 2 januari 2005, 02:43   #34
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, ik krijg zo meer en meer het gevoel dat de toetreding van Turkije voor het huidige EU een enorme verrijking zal zijn...

Ik hoop dat niemand een link gaat leggen tussen mijn post en deze die hierboven staat.
Die eventuele toetreding zal de onvermijdelijke etnische burgeroorlog in Europa bespoedigen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 08:12   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Guderian]Europa kan een voorbeeld nemen aan de Serviërs in de wijze waarop ze dat islam-tuig aanpakten.

HEIL ARKAN!

Zo zo beste Guderian...

En wat heeft die Arkan,met zijn bende schoften,eigenlijk bereikt voor de "Servische Zaak"?
NIKS....

Hij was zelfs niet te vinden op de plaatsen waar Bosniers en Kroaten,eens die niet meer met elkaar vochten,de hardste klappen uit deelden....

Om bij Kosovo te blijven.....
Ik denkt ook dat de Albanese Kosovaren hun krediet kwijtgespeeld zijn.Zij zijn momenteel al jarenlang,defacto,de grootste politieke macht, en wat brachten ze er al van terecht?
Ooit was er een trotse natie van de "Skipetaren",(die overigens zelf de Turken buiten gebonjourd hebben).
Maar nu kijken we allemaal naar Albanie,de republiek die evenveel kansen gehad heeft als de anderen om er iets van te bakken(na het verdwijnen van Hoxha)...en wat zien we....een reusachtige economische en humanitaire puinhoop.Een Gaza-strook aan de Adriatische kust,waar de jonge mensen weg willen zodra ze 18 jaar zijn....

Als dat dan ook Kosovo moet worden?
Ik kan de Servische gevoelen s eigenlijk wel begrijpen in deze......
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 08:38   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Koerden lopen met foto's van Ocalan rond zoals Albanezen met foto's van hun guerillaleiders rondlopen... als je voor de Koerden een eigen staat te ver gaand vindt moet je toch kunnen verstaan dat dat ook voor de Serviërs te ver gaat...
persoonlijk denk ik niet dat een onafhankelijk Koerdistan een oplossing is, de Koerden met autonomie krijgen binnen Turkije en met Ocalan en de PKK moet er onderhandeld worden, net als in Noord-Ierland. Er moet een verzoeningscommissie komen en de misdaden langs beide kanten moeten vergeven worden. Zoniet blijfthet daar oorlog.
Oud 2 januari 2005, 08:40   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Diegene die het meest geleid hebben onder de etnische zuiveringen in ex-joguslavië zijn de moslims. Het wordt eens tijd dat al die oorlogsmisdadigers levenslang achter de tralies komen, evenals die servische ultra-nationalisten

En tomm, mag ik u aan volgend citaat van Lenin herinneren, want ik heb de indruk dat je je aan de kant van die servische nationalistjes schaart...
inderdaad, daarom ook dat Milosevic trachtte het multinationale JoegoslaviË bijeen te houden, terwijl de Kroatische, Kosovaarse en Bosnische nationalisten zich wilden afscheiden.
Oud 2 januari 2005, 08:44   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vraag het aan macedoniers, albanezen, kosovaren, bosniers,....

Die zullen pro verturksing zijn uit angst voor de Serviërs. Als die landen ook tot Turan-rijk willen behoren. Dan ziet toekomst van Turkije nog beter uit. Btw die landen hebben geen olie of energïeën. Veel zal het in ieder geval Turkije niet opbrengen.
Die landen willen tot Europa behoren, niet tot Azië. En Macedonië zal alleszins nooit bij gelijk welk door de Turken geleid rijk willen horen, Bosniërs misschien wel, maar de Kroatische en Servische BosniËrs zullen dat niet zo zien zitten vrees ik... Kosovaren en Albanezen willen onafhankelijkheid en hebben zich ook tegen de Turken verzet, trouwens ook de Turkse minderheid heeft hard te leiden onder het Albanese nationalisme in Kosovo.
Oud 2 januari 2005, 08:46   #39
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turkije heeft niet zoveel sympathie voor Albaniërs hoor. Ik weet niet waarom jullie Turkije zoveel willen betrekken. Als het om 'goede' Albanezen gaat, over Bosniërs, Macedoniërs begrijp ik het nog wel.
Wij willen turkije niet betrekken, wel in tegendeel.
Je moet begrijpen dat voor veel Balkaners moslim" gelijkstaat met "Turk", gezien de geschiedenis van de regio en de rol van BosniËrs en Albanezen in het Ottomaanse rijk.
Oud 2 januari 2005, 08:48   #40
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jazeker. Maar om het te vermijden moet Turkije Noord-Irak goed in het oog houden. De Koerdische bevolking in Kirkoek en Mousoul telt niet zoveel als de Toerkmeense. Plus de Asyrische en Arabische bevolking zijn ook van grote aantal. Het feit dat de Koerden daar meerderheid hebben met paar tientallen duizenden mensen, geeft hen nog altijd niet recht om eigen staat te oprichten.
+De demografische kaart van Irak is tijdens de oorlog verandert. Talloze officiele documenten zijn verbrand.

Een Turkse interventie is in Noord-Irak meer gewenst als op de Balkan. Turkse interventie die moet zorgen dat Iraakse bronnen eerlijk worden verdeeld onder de bevolking. Turkse interventie die voor stabiliteit moet zorgen in Irak (zie vrachtwagenchauffeurs die voor voedingsmiddelen zorgen). Een Turkse interventie die fouten in het verleden moet rechtzetten. Namelijk steden als Kerkuk en Mousoul zijn door de Britten van de Turken afgepakt.
Hahaha, behalve de Turkmenen zit er geen enkele bevolkingsgroep op de Turken te wachten, Turkse interventie zal zorgen voor oorlog in Koerdistan, het enige gebied waar de Amerikanen geslaagd zijn in hun heropbouw van Irak. Dan zul je het gegarandeerd met de Amerikanen aan de stok krijgen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be