![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Seba : 4 januari 2005 om 11:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Greetz Bart.L |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik nog altijd niet tegen kan zijn de mensen die altijd postings maken wanneer amerikanen iets misdoen en gewoonweg hun mond houden wanneer er weer eens iemand de kop word afgesneden voor de camera. beste voorbeeld vond ik de foto's van de naakte irakezen, heel simpel é, dergelijke daden keur ik zeker af hoor maar kom aub niet af met te zeggen dat dat erger is dan je hoofd eraf laten halen met een rambo mes é!!!! Iedereen ter wereld wil liever een week naakt rondlopen en hier en daar vernederd worden en geschopt en geslagen of weet ik veel wat dan een mes door je strot geduwd krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 4 januari 2005 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Laat ze folteren.
Guantanamo mist volledig zijn doel. En de VS zitten nu te creperen. Ze dachten "de strijders gaan nu schrik hebben omdat ze misschien ooit in guantanamo terecht kunnen komen", maar nee integendeel, terrorisme stijgt elk uur. Kortom, de vs is moedeloos aan het worden. Met mondjesmaat laten ze de mensen ginder vrij. De uitspraken van "goeie bronnen" is niks anders dan weer eens de zoveelste mislukte psychologische oorlogsvoering. Bijna 4 jaar zitten ze daar in Cuba, mij moet je niet wijsmaken dat je nog nuttige informatie kunt losweken van die mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() hetzelfde eigenlijk voor die onthoofdingen. het is evident dat mensen dit afkeuren. bovendien zijn die uitgebreid aan bod gekomen in de media. dat van die vlaggen is nieuw, en dus ook wel wat aandacht waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn vooral onschuldige Irakezen die aan het creperen zijn. Onder moslimbommen wel te verstaan, hé? Het moslimterrorisme is in ieder geval veel minder te bespeuren tegen westerse doelen. Wat niet betekent dat er niets meer zal gebeuren, maar voorlopig richten die zich vooral tegen eigen moslim-doelen. Op zich reeds een serieuze overwinning voor ons hier in het Westen. Hoe erg het ook moge zijn voor die armzielige burgers in Irak. Laatst gewijzigd door Antoon : 4 januari 2005 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() De CIA heeft handleidingen voor folterpraktijken en zelfs een opleidingscentrum voor dergelijke praktijken.
Verder is het weer opvallend dat de Antoons en illwills deze informatie willen afdoen als verzinsels,ipv erop te reageren terwijl FBI en CIA-spokesman deze praktijken niet eens meer ontkennen. Wat mij overigens het meest stoort; ik zou er zelfs nog geen problemen mee hebben dat er wordt gemarteld teneinde andere mensen het leven te redden. Voorbeeld daarvan de Duitse politieman die een kindontvoerder wou martelen om er achter te komen waar hij het kind verborgen hield, MAAR... Wat en Wie hebben de Amerikanen daar in Guantanomo zitten????? Sukkelaars. Arme schaapherders die in de oorlog van wapens zijn voorzien om tegen een buitenlands bezetter te vechten. Ze gingen toch naar Afghanistan om bin Laden en de Taliban op te pakken.Note dat er in Guantanomo GEEN enkele Taliban-official zit. GEEN ENKELE!!!!! Die zijn allemaal tijdens de oorlog Afghanistan uitgevlogen naar een veilige basis in Pakistan.
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal een beetje helpen. Note dat Steve al in Jan. 2001 voorspelde dat voor het jaar om was Bush, zou ten oorlog trekken tegen Irak. Waarom? Hier één kort stukje van de tientallen persartikels die lang voor 9/11 de plannen van de Bush regering beschreven hebben. Dit bericht dateert van 26 Januari 1998: The Project for the New American Century (PNAC), een invloedrijke neoconservatieve denktank, plubiceert een brief gericht aan president Clinton waarin ze hem dringend verzoeken een oorlog te beginnen tegen Irak en Saddam Hoessein te vervangen omdat hij een “hindernis is naar een belangrijk deel van ‘swerelds olievoorziening”. In een voorsmaakje van wat later werkelijk zal gebeuren lezen we verder in de brief dat, “de VS desnoods alleen ten strijde moet trekken,” weliswaar beseffend dat dit in strijd is met VN-regels, “en zich niet mag laten verlammen door de misleidende aandrang tot unanimiteit van de VN-veiligheidsraad.” De brief is ondertekend door 18 personen waarvan er later 1O in de Bush administration terecht zullen komen, waaronder, Donald Rumsfeld, Paul Wolfowitz, Richard Armitage, John Bolton, Paula Dobrianski, Elliot Abrams en Zalmay Khalilzad. Eind ’98 zal Clinton Irak bombarderen maar de aanval duurt niet lang. Het enige effect dat dit voor de VS op termijn zou hebben is dat toen de wapeninspecties van de VN werden stopgezet. Ik herinner me nog heel goed hoe pseudo-Amerikakenner Tomb mij vierkant uitlachte toen ik melding maakte van de invloed van de PNAC op de Bush-administratie. Hij bestond het zelfs zich dermate belachelijk te maken (wist hij veel op dat moment) door ons hier te vertellen dat de invloed van die enkele ouwe gekken op de Amerikaanse politiek vergelijkbaar was met de invloed die de communistische PVDA hebben op de Belgische politiek. In juli 2001 zal de PNAC opnieuw een document samenstellen getiteld "Rebuilding American Defences: Strategies for a new American Century", waarvan ik de huiveringwekkende inhoud u ga besparen, maar wat later een blueprint zou blijken voor het beleid van de Bush administratie.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 4 januari 2005 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil zit hem erin dat de folteringen door de Amerikanen systematisch gebeuren door mensen die de overheid representeren. Zij zouden zich moeten houden aan een aantal basisregels. Cirkelredeneringsgewijs kan men niet veel liefs verwachten van moslimterroristen. We noemen ze namelijk terroristen omdat ze terreur teweegbrengen. Ze organiseren zich in groepen die samen gezellig wat terreur zaaien. Gewelddadige acties van bijvoorbeeld het ALF (om even in't binnenland te blijven) zijn af te keuren, maar daar blijft het dan ook bij hé. Die mensen moeten opgepakt worden gestraft worden. Als onze overheid aanslagen plant op McDonaldsen, dan is dat geweld toch anders van aard, en zul je ook andere stemmen horen. Ik krijg dit niet goed uitgelegd ![]() Nog een voorbeeldje: als morgen FDW omgelegd wordt door een lefty of een moslim, dan is dat erg, en hoop je dat de dader gevat en gestraft gaat worden. Als onze regering FDW executeert, dan is dat andere koek. Zeker als iedereen die z'n bek opentrekt mee geëxecuteerd wordt. Geweld van de overheid is altijd anders dan geweld van individuen of groeperingen. Het resultaat is misschien 't zelfde, maar de oorzaak is anders.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de Taliban werd door de VS bewapend voor hun strijd tegen de USSR. De VS is vooral zeer selectief verontwaardigd, als in landen door "hen" bewapend, de mensenrechten worden overtreden. Btw, Pinochet was ook 'overheid' ('hij' mag zich na 30 jaar eindelijk gaan verantwoorden), maar de CIA steunde wel zijn schrikbewind in Chili. Kort gezegd : voor de VS is het vooral "business as usual" .......als de $$$$$$ maar rollen en opbrengen.
Laatst gewijzigd door Pietje : 4 januari 2005 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |