Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2024, 10:49   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom denk jij dat Zuhal Demir niet afreist naar Turkije om definitief afstand te nemen van haar dubbele nationaliteit ?
Afkomst
De ouders van Zuhal Demir zijn van Turks-Koerdische achtergrond. Hoewel ze zelf eerst ook de Turkse nationaliteit droeg, heeft ze daar inmiddels afstand van gedaan. Zo zegt ze hierover op de website van de N-VA:

“Turkije en ik zijn jaren geleden uit elkaar gegroeid. Ik ben een Vlaamse vrouw geworden met trotse, Koerdische roots. Alles wat Turkije niet wou. Ik heb hier gestudeerd, geleefd, een kind gekregen, sta als vrouw onafhankelijk in de wereld.”

Zuhal Demir – N-VA (2023)

https://dude.be/zuhal-demir-partner-...pbaan-en-meer/
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2024, 10:53   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denk jij dat Zuhal Demir niet afreist naar Turkije om definitief afstand te nemen van haar dubbele nationaliteit ?
https://www.hln.be/default/zuhal-dem...rden~a428f842/

Dit eens lezen.
Oud 20 oktober 2024, 12:03   #23
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De N-VA is tegen de erfbelasting, maar dat is u waarschijnlijk ontgaan.
De erfbelasting met een pennenstreek afschaffen gaat helaas niet, daarom willen wij dit gefaseerd doen.
Dit is jammer voor degenen die er nu mee geconfronteerd worden, maar momenteel hebben we die centen nog nodig.

Degenen die de erfbelastingen ooit ingevoerd hebben, en daarna steeds meer belast hebben, die moet je aanspreken, niet de partij die ze onrechtvaardig vindt.

Op ons congres (mei 2023) waren we heel duidelijk dat de erfbelasting er uit moet, te beginnen met de erfenissen in r tvechte lijn af te schaffen / te verminderen.
Matthias Diependaele zei gisteren nog in het nieuws dat het niet rap genoeg kan gaan. Zoveel mogelijk cashen.

Als N-VA de erfbelasting zogezegd wil afschaffen dan hadden ze die vijfjarenregel tegen gehouden.

Reserve ge gaat toch niet op de panda toer gaan hè.
Onzijdig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2024, 12:08   #24
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De erfbelasting met een pennenstreek afschaffen gaat helaas niet, daarom willen wij dit gefaseerd doen.
Dit is jammer voor degenen die er nu mee geconfronteerd worden, maar momenteel hebben we die centen nog nodig.
………
Hoezo, ze hebben die centen nog nodig?
Ze moeten maar zien toe te komen met onze HOOGSTE belastingen die wij al jaren betalen en waarvoor de politiekers dik betaald worden!
Elke burger met een huishouden doet het beter, zelfs degenen in schuldbemiddeling moeten toekomen met hun beperkte budget.

Misschien moeten politiekers wat minder uitdelen aan wie het niet nodig heeft en wat minder in eigen zakken steken, dan hoeven ze geen doden te bestelen en weer te komen schooien bij de belastingbetalers voor nog meer poen om de schuldenput die ze zelf graven maar nooit dempen en voor een natte-vinger-begroting die ze nooit op orde krijgen door hun eigen gesjoemel en verspillingen.
Oud 20 oktober 2024, 12:18   #25
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Matthias Diependaele zei gisteren nog in het nieuws dat het niet rap genoeg kan gaan. Zoveel mogelijk cashen.

Als N-VA de erfbelasting zogezegd wil afschaffen dan hadden ze die vijfjarenregel tegen gehouden.

Reserve ge gaat toch niet op de panda toer gaan hè.
Waarom heeft nva die erfbelasting dan al niet afgeschaft als regeringspartij of leidende partij in de vlaamse nva-regering?
Ze waren toch aan de macht...
Leugenaars....en niet afschuiven op de coalitie, hé zoals nva gewoonlijk doet om te verzwijgen dat nva het niet wilde afschaffen.
Oud 20 oktober 2024, 13:16   #26
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
...

Op ons congres (mei 2023) waren we heel duidelijk dat de erfbelasting er uit moet, te beginnen met de erfenissen in rechte lijn af te schaffen / te verminderen.
Op het congres zeggen de leden dat de erfbelasting er uit moet.
Het bestuur zegt oké

Doch wat is de realiteit: we gaan het de burger wat moeilijker maken zodat we toch nog veel kunnen cashen. ( Dhr. Van Diependaele)

Maw de congresafspraken zijn van nul en generlei waarde.

Dat de liberalen zo iets doen dat is geweten, blijkbaar wordt N-VA in het zelfde bedje ziek.
Oud 20 oktober 2024, 13:28   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Hoezo, ze hebben die centen nog nodig?
Ze moeten maar zien toe te komen met onze HOOGSTE belastingen die wij al jaren betalen en waarvoor de politiekers dik betaald worden!
Elke burger met een huishouden doet het beter, zelfs degenen in schuldbemiddeling moeten toekomen met hun beperkte budget.

Misschien moeten politiekers wat minder uitdelen aan wie het niet nodig heeft en wat minder in eigen zakken steken, dan hoeven ze geen doden te bestelen en weer te komen schooien bij de belastingbetalers voor nog meer poen om de schuldenput die ze zelf graven maar nooit dempen en voor een natte-vinger-begroting die ze nooit op orde krijgen door hun eigen gesjoemel en verspillingen.
Op u reageer ik niet meer hé.
Oud 20 oktober 2024, 13:30   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op het congres zeggen de leden dat de erfbelasting er uit moet.
Het bestuur zegt oké

Doch wat is de realiteit: we gaan het de burger wat moeilijker maken zodat we toch nog veel kunnen cashen. ( Dhr. Van Diependaele)

Maw de congresafspraken zijn van nul en generlei waarde.

Dat de liberalen zo iets doen dat is geweten, blijkbaar wordt N-VA in het zelfde bedje ziek.
Het is echt niet de eerste keer dat u niet begrijpt wat ik geschreven heb.
Oud 20 oktober 2024, 13:42   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=175550
Fiscus almachtig dankzij Bart De Wever

Van bij het ontstaan van N-VA en lang ervoor koesteren hun kopstukken het gedachtegoed van criminalisering van erven. Een grote stap die N-VA heeft gezet is het afschaffen van stukken aan toonder. Anno 2024 kan je bij een overlijden geen kluis openmaken zonder dat de notaris de inhoud kent.

Merci Bartje, merci Bartje !

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2024, 13:43   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar voel jij jezelf misbegrepen in jouw schrijfsels ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 20 oktober 2024, 13:47   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De rekeningen proberen op orde te krijgen en te houden is zeer nobel.
De overheidsbeslag daarbij verlagen is een hele opgave, die de nva plichtsgetrouw uitvoert.

Ik ben lid van de nva en ik herhaal mijn mening over erfbelasting:
- er moeten zeer ruime vrijstellingen komen, vooral voor de partner, vooral voor de kinderen, en ook voor beperkte sommen voor derden (vrienden, zoals nu ook al wat voorzien wordt ...)
- maar daarboven mag er van mij een erbelasting blijven bestaan, die gelijk is aan het percentage dat voorzien is voor de btw op luxe producten.
Die belasting is dan een compensatie voor het feit dat de overledene maar wat meer had moeten profiteren van het leven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2024, 13:53   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afkomst
De ouders van Zuhal Demir zijn van Turks-Koerdische achtergrond. Hoewel ze zelf eerst ook de Turkse nationaliteit droeg, heeft ze daar inmiddels afstand van gedaan. Zo zegt ze hierover op de website van de N-VA:

“Turkije en ik zijn jaren geleden uit elkaar gegroeid. Ik ben een Vlaamse vrouw geworden met trotse, Koerdische roots. Alles wat Turkije niet wou. Ik heb hier gestudeerd, geleefd, een kind gekregen, sta als vrouw onafhankelijk in de wereld.”

Zuhal Demir – N-VA (2023)

https://dude.be/zuhal-demir-partner-...pbaan-en-meer/
Blablabla.

Zuhal Demir heeft te veel poepers om naar Turkije af te reizen om afstand te doen van haar Turkse nationaliteit die haar ouders hebben aangevraagd. Bovendien is ze juriste. Ze gebruikt de Turkse nationaliteitsontwijkingsroute om successierechten te omzeilen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 oktober 2024 om 13:54.
Oud 20 oktober 2024, 13:55   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De rekeningen proberen op orde te krijgen en te houden is zeer nobel.
De overheidsbeslag daarbij verlagen is een hele opgave, die de nva plichtsgetrouw uitvoert.

Ik ben lid van de nva en ik herhaal mijn mening over erfbelasting:
- er moeten zeer ruime vrijstellingen komen, vooral voor de partner, vooral voor de kinderen, en ook voor beperkte sommen voor derden (vrienden, zoals nu ook al wat voorzien wordt ...)
- maar daarboven mag er van mij een erbelasting blijven bestaan, die gelijk is aan het percentage dat voorzien is voor de btw op luxe producten.
Die belasting is dan een compensatie voor het feit dat de overledene maar wat meer had moeten profiteren van het leven.
Welke maatregelen neem jij nu jouw verdachte periode naar statistische waarschijnlijkheid is ingegaan ?

Oud 20 oktober 2024, 14:15   #34
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch wel reserve : ik kan aannemen dat het de intentie is om de erfbelasting te verminderen/ afschaffen op heeeeeel lange termijn.

Doch Van Diependaele bewijst door het invoeren van die vijfjarenregel dat de burger deze intentie met een grove korrel dient te nemen.

Had hij die maatregel tegen gehouden dan toonde hij dat het N-VA menens was, nu is de kassa kassa het belangrijkste. Sorry maar dit is lijkenpikkerij.

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 20 oktober 2024 om 14:16.
Oud 20 oktober 2024, 14:26   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke maatregelen neem jij nu jouw verdachte periode naar statistische waarschijnlijkheid is ingegaan ?
Ik ga via een schijnhuwelijk met een Turkse maagd de Turkse nationaliteit bekomen en dan ga ik jou een neus zetten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2024, 14:29   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel reserve : ik kan aannemen dat het de intentie is om de erfbelasting te verminderen/ afschaffen op heeeeeel lange termijn.

Doch Van Diependaele bewijst door het invoeren van die vijfjarenregel dat de burger deze intentie met een grove korrel dient te nemen.

Had hij die maatregel tegen gehouden dan toonde hij dat het N-VA menens was, nu is de kassa kassa het belangrijkste. Sorry maar dit is lijkenpikkerij.
U heeft het dus niet begrepen hé.
Niet erg hoor, maar dan stop ik ook met het u nog eens uit te leggen.
Oud 20 oktober 2024, 16:26   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar neem jij die intentie van N-VA waar om erfbelasting te verminderen/afschaffen ?

De N-VA is sinds decennia 's lands grootste partij. In hun beleid hebben ze nooit blijk gegeven om de inkomsten van successie te minderen. In tegendeel. Jaar na jaar wordt er door Vlabel meer geïnd. Ik vind in het beleid van N-VA nergens een intentie om Vlabel minder streng te laten optreden. In tegen deel. N-VA heeft eerder de schenkingsrechten verlaagd. Dit was één van de vele stappen naar de criminalisering van handgiften, bankgiften, stukken aan toonder en niet geregistreerd vermogen.

Als het van de N-VA alfhangt kan de inhoud van een wijnkelder niet erven zonder successierechten, zelfs als de wijn zuur geworden door lange procedureslag van de halstarige Vlabel.

Oud 20 oktober 2024, 16:28   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft het dus niet begrepen hé.
Niet erg hoor, maar dan stop ik ook met het u nog eens uit te leggen.
Ik hoop voor jou dat je een kat hebt waar jij jouw waarheid aan kwijt kunt.

Oud 20 oktober 2024, 21:07   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop voor jou dat je een kat hebt waar jij jouw waarheid aan kwijt kunt.
Het is niet mijn waarheid, maar de waarheid.
Mijn kat begreep dat onmiddellijk.
Oud 20 oktober 2024, 21:25   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn waarheid, maar de waarheid.
Mijn kat begreep dat onmiddellijk.
Maak dat jouw kat wijs !

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be