Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2025, 09:06   #21
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Nog eentje van en over de verrader

Citaat:
Axel Ronse : “Ik ontken ten stelligste dat ik, als gewezen schepentje van cultuur, op de pre-opening van het nieuw museum Abby op vrijdagavond 28 maart een speechske zal houden. Burgemeester Ruthie heeft mij daartoe niet uitgenodigd. Meer zelfs, ze heeft mij uitdrukkelijk verboden daar aanwezig te zijn. Er worden mij twee zaken kwalijk genomen : ten eerste dat ik Team Burgemeester-Stadslijst voor Kortrijk politieke oplichterij en totaal gebrek aan integriteit heb aangewreven en ten tweede dat ik er niet in geslaagd ben de kandidatuur van Kortrijk Culturele Hoofdstad van Europa in de running te houden. Ik werd meedogenloos door Ruthie en haar trawanten geroyeerd. In hun ogen ben ik nu een politieke clochard.”
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 09:21   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het VB vergeet bij deze dat de Walen meer getroffen worden dan de Vlamingen.

Met deze actie laten ze duidelijk merken dat het Vlaams randje, waar ze zo over doen, maar schijn is.
Het Vlaams randje bij het Blok is altijd maar een verhaal geweest om hun ware ideologie (racisme en fascisme) te maskeren. Dat interesseert hun geen kloten van de Schoof. Enkel de strijd tegen de makak & de bougnoul telt. Daar winnen ze kiezers mee. En hun vele levenslange doptoeristen willen ze uiteraard niet verliezen als kiezers.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 09:32   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met deze actie laten ze duidelijk merken dat het Vlaams randje, waar ze zo over doen, maar schijn is.
Juist !
Hierover zwijgen veel media in alle talen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 09:41   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nooit van het oordeel van Salomon gehoord zeker he ... rationalisme, de Vlaamse vrouwen die getroffen worden, ... maakt allemaal niet uit ... maak de kleine maar af ... geen uitzonderingen ... het kaf van het koren scheiden of de echte verantwoordelijke aanpakken is te moeilijk. Ftw!
De Walen sparen, daar gaat het de Blokkers om.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 09:41   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het Vlaams randje bij het Blok is altijd maar een verhaal geweest om hun ware ideologie (racisme en fascisme) te maskeren. Dat interesseert hun geen kloten van de Schoof. Enkel de strijd tegen de makak & de bougnoul telt. Daar winnen ze kiezers mee. En hun vele levenslange doptoeristen willen ze uiteraard niet verliezen als kiezers.
Het zal iets in die trend zijn.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 juni 2025 om 09:42.
Oud 26 juni 2025, 09:55   #26
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Walen sparen, daar gaat het de Blokkers om.
Natuurlijk. Dat geloof iedereen direct. Doe zo voort.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 09:57   #27
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bon, bij deze is het Cordon nu ook federaal gesneuveld. Deze 4 partijen hebben immers samengewerkt om de programmawet tegen te houden en elke hervorming die nodig is tegen te houden. De maskers bij deze 4 partijen vallen af.

80% van de Vlamingen is voorstander van de beperking van de werkloosheid in de tijd. Vlaams Belang gaat tegen die wil in door in zee te gaan met extreemlinks in Wallonië. Beide kanten moesten onder de grond kruipen van schaamte.
Zonder over de specifieke inhoud van de programmawet in te gaan. Ik vind het goed dat partijen over de partijgrenzen samenwerken. Is een stap vooruit.

Er zijn een resem onderwerpen waar wisselcoalities veel zin maken. Ja over immigratie zullen bvb VB en Groen! het uiterst zelden eens zijn, maar dat zou niet mogen beletten dat ze bij andere onderwerpen kunnen samenwerken.

Stop met dat partijdenken (alles wat partij X zegt moeten we sowieso tegen zijn) en ga meer voor onderwerp per onderwerp bekijken is imo een hele stap vooruit.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 juni 2025 om 09:57.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 10:06   #28
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Zonder over de specifieke inhoud van de programmawet in te gaan. Ik vind het goed dat partijen over de partijgrenzen samenwerken. Is een stap vooruit.

Er zijn een resem onderwerpen waar wisselcoalities veel zin maken. Ja over immigratie zullen bvb VB en Groen! het uiterst zelden eens zijn, maar dat zou niet mogen beletten dat ze bij andere onderwerpen kunnen samenwerken.

Stop met dat partijdenken (alles wat partij X zegt moeten we sowieso tegen zijn) en ga meer voor onderwerp per onderwerp bekijken is imo een hele stap vooruit.
Over eenzelfde wet amendementen indienen en er mee voor controle naar raad van state trekken is toch geen samenwerking of doorbreken van het cordon zeker. CD&V en NV-A deden dat eerder trouwens ook al 'samen' met het VB las ik elders. Wat een ongelooflijk slecht politiek theater. Feit is dat die wet om de onbeperkte werkloosheid in de tijd af te schaffen teveel slachtoffers maakt die in werkelijkheid veel meer hebben bijgedragen dan op papier en die wet dus moet aangepast worden. Het VB wil helemaal geen in de tijd onbegrensde werkeloosheid om de Walen te steunen of het eigen dopperkiesvee niet voor het hoofd te stoten zoals reservespeler en Pandareus gemeenlijk impliceren.

Oud 26 juni 2025, 10:08   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeggen de jongens waar Vlaamse onafhankelijkheid niet voor moet.
Zelfs hun ersatz-confederalisme hoeft niet meer, ze gaan Belgie redden.
Oud 26 juni 2025, 10:08   #30
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch vreselijk raar dat al dat zandbak tuig naar hier wil komen tussen al die racistische autochtonen, of zou belziek het OCMW land bij uitstek toch niet zo rasistich zijn zoals gij dat wilt laten uitschijnen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 10:16   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal iets in die trend zijn.
Uiteraard, je hebt dat toch zelf ook meegemaakt in de VU, nee?

Toen waren jullie de nazi-zwartzakken en nu spelen jullie de goede Belgen.
Oud 26 juni 2025, 10:21   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb het lang geleden hier al gezegd, als ik VB was, dan diende ik moties en wetsvoorstellen in - wat dan ook, gebaseerd op de programma's van de meerderheid.
En die partijen stemmen dan keer op keer tegen het eigen programma. Zodat de kiezer duidelijk de Januskop ziet.
Oud 26 juni 2025, 10:48   #33
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Over eenzelfde wet amendementen indienen en er mee voor controle naar raad van state trekken is toch geen samenwerking of doorbreken van het cordon zeker. CD&V en NV-A deden dat eerder trouwens ook al 'samen' met het VB las ik elders. Wat een ongelooflijk slecht politiek theater. Feit is dat die wet om de onbeperkte werkloosheid in de tijd af te schaffen teveel slachtoffers maakt die in werkelijkheid veel meer hebben bijgedragen dan op papier en die wet dus moet aangepast worden. Het VB wil helemaal geen in de tijd onbegrensde werkeloosheid om de Walen te steunen of het eigen dopperkiesvee niet voor het hoofd te stoten zoals reservespeler en Pandareus gemeenlijk impliceren.
Zoals gezegd over de specifieke programmawet kan ik weinig zeggen. Ik woon al meer dan 10 jaar niet meer in België en mijn interesse in wat er in België gebeurd neemt elke dag verder af.

Mijn punt was eerder dat het nogal een kindertuin is dat het louter samenwerken met bepaalde partijen over eender welk onderwerp in Belgique blijkbaar nog altijd een taboe is en volstaat om lamgs alle kanten aangevallen te worden.

Dat is onzin, compleet ondemocratisch en polariseert de samenleving enkel maar verder. Of het VB in de tijd onbegrensde werkloosheid wil ondersteunen of niet is voor mij irrelevant. Ik heb er een persoonlijke mening over maar het zal me absoluut worst wezen wat het VB of eender welke andere partij daarover denkt. Ik wou er eerder op wijzen dat de originele post behoorlijk infantiel is. Net zoals lange discussies of er terzake nu sprake van samenwerking is of niet. In mijn ogen zou samenwerking over de partijgrenzen heen waar er een gedeeld standpunt is de norm moeten zijn, niet iets wat verdacht of inacceptabel is.

Zie het zo: iedereen heeft in zijn persoonlijk leven wel vrienden en familie waarmee je over bepaalde zaken grondig van mening verschilt. Betekend dat dan dat je automatisch over alles met hen van mening moet verschillen? Dat je nergens meer kan samenwerken? Complete absurditeit toch...

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 juni 2025 om 10:51.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 10:56   #34
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd over de specifieke programmawet kan ik weinig zeggen. Ik woon al meer dan 10 jaar niet meer in België en mijn interesse in wat er in België gebeurd neemt elke dag verder af.

Mijn punt was eerder dat het nogal een kindertuin is dat het louter samenwerken met bepaalde partijen over eender welk onderwerp in Belgique blijkbaar nog altijd een taboe is en volstaat om lamgs alle kanten aangevallen te worden.

Dat is onzin, compleet ondemocratisch en polariseert de samenleving enkel maar verder. Of het VB in de tijd onbegrensde werkloosheid wil ondersteunen of niet is voor mij irrelevant. Ik heb er een persoonlijke mening over maar het zal me absoluut worst wezen wat het VB of eender welke andere partij daarover denkt. Ik wou er eerder op wijzen dat de originele post behoorlijk infantiel is.
Daar kan ik inkomen. En ik zou verder willen gaan en schrijven dat niet enkel partijen moeten kunnen samenwerken maar dat parlementairen ook niet zo partijslaafs horen te zijn. We hebben minder en beter politici nodig, en minder partijafhankelijkheid. Die particratie is niet om aan te zien.

Oud 26 juni 2025, 10:58   #35
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat lag toch voor de hand ? PVDA en het vlaams blok willen niet dat hun vele doppende kiezers hun lifelong income zouden verliezen. Zij kijken niet naar die 70% vlamingen maar enkel naar hun kernpubliek.
Het is toch al lang geweten dat het VB op sociaal vlak even links is als de PVDA. Zij vissen immers in dezelfde vijver.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 11:01   #36
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier, onze zelfverklaarde feminist gaat het eens opnemen voor de partij die de vrouwen die een deel van hun leven hebben opgeofferd aan kinderen of ouders op straat gaat zetten ... fok de NV-A en open VLD-'liberalen' met hun buitenlandse slavennanny's.
En fok het VB dat mbt tot de werkloosheid alleen maar linkse stinkende scheten kan laten.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 11:18   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was de keuze van die vrouwen hé.

daarbij moet je maar 156 dagen per jaar werken, zaterdagen en feestdagen inbegrepen.

Het VB masker is afgevallen. De Vlaming kan hun gene zak schelen.

Arme VB kiezers die zo in het zak gezet worden.
Arme N-VA kiezers die zo belogen en bedrogen werden. De Vlaming kan N-VA geen zak schelen, het postje telt !

Citaat:
‘Confederalisme of niets’: N-VA-voorzitter De Wever stelt voorwaarde voor deelname aan federale regering in 2024.

Zonder confederalisme zal N-VA in 2024 niet bereid zijn om in een nieuwe federale regering te stappen. Dat zegt voorzitter Bart De Wever in De Ochtend op Radio 1.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...2024~b7f2ab87/

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 juni 2025 om 11:19.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 13:00   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Dat geloof iedereen direct. Doe zo voort.
Het VB heeft het wit op zwart bewezen.
Ongelofelijk.
Oud 26 juni 2025, 13:03   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zeggen de jongens waar Vlaamse onafhankelijkheid niet voor moet.
Zelfs hun ersatz-confederalisme hoeft niet meer, ze gaan Belgie redden.
Wij staan met onze voeten op de grond.
We kunnen veel willen, een meerderheid vinden (2/3 , en een meerderheid in iedere deelstaat), is onmogelijk.

Dus zetten wij de nering naar de tering, en gaan voor het hoogst haalbare.

En dat hoogst haalbare is nu al veel meer dan de blokkers ooit zullen halen.
Oud 26 juni 2025, 13:04   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En fok het VB dat mbt tot de werkloosheid alleen maar linkse stinkende scheten kan laten.
Verder zal het VB dan ook nooit komen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be