![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze heeft nog éénmaal willen cashen op kosten van de Belgische atletiekbond. ,maar ze vergeet dat ze over haar hoogtepunt heen is . De laatste maanden heeft ze niet meer gepresteerd zoals ze vroeger wel kon. Dus dat probleem zal zich vanzelf oplossen. We gaan niet veel meer horen van Thiam wegens geen resultaten meer en dus ook geen selecties meer. Dit conflict met de Belgische bond kwam haar goed uit om haar eigen neergang te verdoezelen. En zeker als ze de "schuld" op de Vlamingen kan steken, dan scoor je altijd bij de Walen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 september 2025 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze vertegenwoordigt België bij nationale en internationale competities, niet Wallonië of Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het idee. Maar als je geen woord Nederlands praat na een decennium aan de top, kan je niet beweren België te vertegenwoordigen. Dan vertegenwoordig je de Franstaligen. Niet meer, niet minder. En dat is helemaal ok hoor. Het idee dat Vlamingen zijn moeten aanpassen zit zo ingebakken bij uw soortje, dat je gewoon de capaciteiten niet hebt om bepaalde evidente zaken te zien. Dat straalt zich af in elk bericht dat u hier post. Maar ook dat is niet erg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moest ik het moeten arrangeren, dan zou ik zorgen dat de atleten met hun bond afspraken maken, en dat de bonden onderling afspraken maken wat het Belgisch niveau betreft. Vandaar de vraag, wat heeft een franstalige atlete te maken met de Nederlandstalige bond?
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De beste vriend van mijn zoon is een 100% Waal (Regio Luik), zijn scholing was helemaal in het Frans. Toch spreekt hij uitstekend Nederlands.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 29 september 2025 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 september 2025 om 11:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was aanvankelijk blijkbaar geen communautair probleem, dat heeft de Waalse atletiekliga er pas van gemaakt na de opgave.
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 1 oktober 2025 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nafi Thiam is een formidabele athlete, daar zullen weinigen het niet mee eens zijn. Maar ze wordt geconfronteerd met een probleem waar Belgische Franstaligen regelmatig mee worstelen. Als je de ambitie (en het talent) hebt om gans België te vertegenwoordigen, dan maak je jezelf een heel stuk meer geloofwaardig als je in staat bent met gans België te communiceren. En dat kan ze blijkbaar niet. Het probleem met veel Belgische Franstaligen is dat ze niet consequent zijn. Als je geacht wordt België te vertegenwoordigen is het niet “abnormaal” dat je in staat bent jezelf in beide talen uit te drukken. En weet u, wij Nederlandstaligen zijn tolerant hoor, wij eisen niet dat de kennis van het Nederlands bij Franstaligen de perfectie evenaart… ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Nafi krijgt ook, voor zover ik lees, geen eurocent subsidie van de Vlaamse bond in tegenstelling van wat de witte hier beweert. Dat er Franstaligen zijn die uitstekend Nederlands praten kan ik beamen. Een uitstekende prestatie. Maar mag ik opmerken dat sommige mensen een uitmuntende aanleg hebben voor talen en anderen voor sport. Het lijkt mij toch best dat iedereen zijn aanleg optimaal benut. In een dag zitten niet meer dan 24u. Men moet dus soms keuzes maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Luxemburg zal ze de top nog wel halen ,maar zoals ze nu bezig is betwijfel ik sterk dat ze Franse top nog zal kunnen vervoegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar hoe Lukaka, Mertens, Kompany,Evenepoel, Boonen en andere topatleten meerder vreemde talen spreken. Het feit dat Thiam geen woord Nederlands sprak gedurende al die jaren getuigt van een misprijzen voor de taal van de meerderheid van haar landgenoten die ze beweert te vertegenwoordigen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 oktober 2025 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
https://sporza.be/nl/2017/10/18/nafi...-do-1-3083007/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb de twee filmpjes bekeken maar Thiam sprak steeds Frans en kon slechts enkele woordjes Nederlands opdreunen. .Dat was alles . Ze gaf zelf toe dat ze geen Nederlands sprak toen het haar gevraagd werd,ook al is haar vriend Nederlandstalig. Ze beloofde wel Nederlands te leren ,maar haar belofte is blijkbaar evenveel waard als die van Bouchez. ![]() https://sporza.be/nl/2017/10/18/nafi...-do-1-3083007/[/quote] "Ondertussen is de 23-jarige Thiam een nationaal uithangbord voor de Belgische atletiek, maar met een verlegen lachje rond de mond geeft ze toe dat ze "maar enkele woorden Nederlands" praat. "Maar ik moet leren. Ik zal leren". Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 oktober 2025 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat niet kan voor het vaderland, kunnen we beter elk onze eigen weg gaan.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zullen er niet zo gek veel zijn. Eddy Merckx kon dat wel, maar dat is een Brusselaar. Dacht ik toch?