Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 11 januari 2005, 23:37   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer

@BigF:

Een partij die 1.000.000 mensen vertegenwoordigd, mag je niet zomaar monddood maken. Een minderheid heeft toch ook recht op inspraak.
Als mensen in een partij of erbuiten zich schuldig maken aan rasisme, hoe kan het dan dat niemand wordt opgepakt???? Rasisme is toch strafbaar?
Hoe komt het dat het VB 20 jaar geleden niet veroordeeld is? Verhofstadt zegt dat FDW een fascist is, hoe komt het dan dat ie niet wordt opgepakt? Van het moment dta iemand rasistische uitspraken doet, moet ie toch voor de rechter worden gesleept? Maar neen, ipv van de mensen aan te pakken, pakken ze de partij aan waarin ze zich bevinden. Omdat het de Walen goed uitkomt. Zelfde verhaal met de NVA. Die toevallig ook voor vlaamse onafhankelijkheid is.
Voor zover ik weet is de partij veroordeeld voor racisme, niet enkele losse individuen. Wie moet er dan opgepakt worden? De voorzitter? Zegt u het maar.
Waarom het VB 20jaar geleden niet is veroordeeld en waarom FDW niet opgepakt wordt moet je niet aan mij maar de onderzoeksrechter (of diegene die tot arrestatie beveelt) vragen. Mijn punt blijft; racisme is strafbaar, het VB maakt zich er schuldig aan, het VB moet gestraft worden.
Oud 11 januari 2005, 23:43   #22
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat de partijfinanciering van het neo-nazi Belang toekomt aan de slachtoffers: de allochtonen en de Franstalige bevolking voor de jarenlange beschimpingen en kleineringen aan hun adres.
Oud 11 januari 2005, 23:44   #23
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Alle, wet is goedgekeurd. Heb je al die slaapkoppen gezien Wat wou het vb eigenlijk bereiken om het zoalang te laten rekken?
Wat ook blijkt is dat de VLD zich weer probeert populair op te stellen bij onze "franstalige" vrienden. Geen wonder dat er zoveel strubbelingen zijn in die partij.
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:47   #24
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik stel voor dat de partijfinanciering van het neo-nazi Belang toekomt aan de slachtoffers: de allochtonen en de Franstalige bevolking voor de jarenlange beschimpingen en kleineringen aan hun adres.
Zou je niet eens gaan slapen en de grote mensen laten verder discusieren. Neo-nazi,slachtoffers, pff ... Het VB heeft nog geen enkel invloed, hoe zou het slachtoffers kunne hebben. Waarom zouden trouwens de allochtonen slachtoffers zijn?
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:49   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Over de politiek van het arrest wil ik me niet inlaten, maar het vlaams blok heeft ALTIJD de eis gesteld dat de straffen strenger moesten worden EN UITGEVOERD moesten worden tot de laatste dag, liefst nog wat langer zelfs.
Nu ze ZELF veroordeeld zijn zweren ze met hun hand op hun hart dat zij NIET MOCHTEN VEROORDEELD worden en doen ze er alles aan om hun dotatie NIET KWIJT TE SPELEN, dus de STRAF TE ONLOPEN!
Dit is een bocht van 180° tegenover hetgeen ze altijd verwoord hebben!
Ik zou veel meer respect opbrengen, ook voor de andere partijen trouwens die ze hoe dan ook toch nog een paraplu gegeven hebben, moesten ze die dotatie gans afpakken en volledig opnieuw starten. Dan pas zou het vonnis kracht gehad hebben en zou het vlaams blok gestaan hebben wat ze van ALLE andere vonnisen verwachten.
Zeg niet dat het niet waar is.
Mambo is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:50   #26
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Voor zover ik weet is de partij veroordeeld voor racisme, niet enkele losse individuen. Wie moet er dan opgepakt worden? De voorzitter? Zegt u het maar.
Waarom het VB 20jaar geleden niet is veroordeeld en waarom FDW niet opgepakt wordt moet je niet aan mij maar de onderzoeksrechter (of diegene die tot arrestatie beveelt) vragen. Mijn punt blijft; racisme is strafbaar, het VB maakt zich er schuldig aan, het VB moet gestraft worden.
Een partij is een verzameling van individuen. In die partij moeten dus mensen zijn die de rasismewet overschrijden. Of ga je me vertellen dat de partij los van de mensen rasisme gaat verkondigen? Onderzoek moet uitwijzen wie schuldig is, dat is in elke zaak. Dat is niet mijn "call".
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:50   #27
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Een goede raad laat het belang zijn dotatie houden.
Oud 11 januari 2005, 23:52   #28
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Dus heeft er iemand in't stemkotje staan kijken op wie ik gestemd heb om dan mijn deel van het belastinggeld naar die partij te storten???
Haha.
Oeps, jij wist niet dat de stemmen uitgebracht in het stemhokje worden geteld?

Citaat:
En wees gerust, ik eet nog liever mijn eigen lul op dan dat ik voor het VB zou stemmen!
Ik ben niet op de hoogte van de redenen waarom jij jouw lul zo waardeloos vind.
Ik zal er gemakkelijkheidshalve maar van uitgaan dat jij waarschijnlijk niet alleen staat met die mening.
Desalnietemin wil ik U als arts toch aanraden om het bezit van uw lul niet te laten afhangen van een opwelling om in het stemhokje blijk te geven van een onweerstaanbare drang om uw "gezond verstand" te gebruiken.
Oud 11 januari 2005, 23:54   #29
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Nu ze ZELF veroordeeld zijn zweren ze met hun hand op hun hart dat zij NIET MOCHTEN VEROORDEELD worden en doen ze er alles aan om hun dotatie NIET KWIJT TE SPELEN, dus de STRAF TE ONLOPEN!
Het is niet waar Ze hebben hun straf ondergaan. Proces verloren door een politiek spelletje gericht tegen één partij. Hebben hun straf kunnen kiezen en hebben dus hun naam moeten veranderen. Dat was hun straf. Wat ze nu gaan beslissen is een wet zodat ze het Blok nog een straf bovenop kunnen geven.
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:56   #30
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Een goede raad laat het belang zijn dotatie houden.
Bwa, als ik mijn 2€ maar terug krijg is het in orde
lustige lezer is offline  
Oud 11 januari 2005, 23:57   #31
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:

Oeps, jij wist niet dat de stemmen uitgebracht in het stemhokje worden geteld?
Dat wist ik wel, maar niet dat er op naam gestemd werd en dat is blijkbaar toch zo want u zegt dat mijn geld (procentueel zelfs, al weet ik niet wat u bedoelt; ik kan toch maar voor 1 partij stemmen?)naar de partij gaat waar ik op gestemd heb. Dus moeten er toch nog mensen zijn die weten wat ik gestemd heb.

Ik ben niet op de hoogte van de redenen waarom jij jouw lul zo waardeloos vind.
Ik zal er gemakkelijkheidshalve maar van uitgaan dat jij waarschijnlijk niet alleen staat met die mening.
Desalnietemin wil ik U als arts toch aanraden om het bezit van uw lul niet te laten afhangen van een opwelling om in het stemhokje blijk te geven van een onweerstaanbare drang om uw "gezond verstand" te gebruiken.
Zolang ik mijn gezond verstand blijf gebruiken kan ik mijn broek wel dichtlaten.
Oud 11 januari 2005, 23:57   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Het is niet waar Ze hebben hun straf ondergaan. Proces verloren door een politiek spelletje gericht tegen één partij. Hebben hun straf kunnen kiezen en hebben dus hun naam moeten veranderen. Dat was hun straf. Wat ze nu gaan beslissen is een wet zodat ze het Blok nog een straf bovenop kunnen geven.
Het is maar een deel van de straf/sanctie en de naamsverandering is er gekomen omdat ze dan hun dotatie mochten houden als GUNST.

Let op mijn woorden, niet dat ik het zo graag heb maar ze gaan ze volledig pluimen als een kip en nadien toch nog de kop extra veroordelen in een vonnis appart. Dit soort zaken gaat in stukjes tot er niets meer overblijft. Hun grootste fout was hun uitval naar het gerecht.
Mambo is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:01   #33
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard Partijfinanciering = stervensbegeleiding der democratie

Partijfinanciering komt neer op stervensbegeleiding van de democratie.
Het stelt partijen in staat om machten uit te oefenen die aan het volk toekomen.
Partijen zijn geen politieke instellingen heeft het Hof van Cassatie terecht gesteld. Dus moeten ze ook niet gefinancierd worden.
Het afschaffen van de financiering voor één partij houdt in dat de andere partijen die trouwens geen enkele taak toebedeeld kregen in onze Grondwet, dievenpartijen worden.

Laatst gewijzigd door Karel Hendrik : 12 januari 2005 om 00:02.
Karel Hendrik is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:01   #34
cashflow
Banneling

Standaard uitval naar het gerecht

Citaat:
Het is maar een deel van de straf/sanctie en de naamsverandering is er gekomen omdat ze dan hun dotatie mochten houden als GUNST.

Let op mijn woorden, niet dat ik het zo graag heb maar ze gaan ze volledig pluimen als een kip en nadien toch nog de kop extra veroordelen in een vonnis appart. Dit soort zaken gaat in stukjes tot er niets meer overblijft. Hun grootste fout was hun uitval naar het gerecht.
Slangen is toch ook uitgevaren tegen het gerecht ("partijdig") en Claes, en Di Puppo onlangs tegen het hof van Cassatie

ze gaan nog veel partijen mogen afschaffen, straks blijft alleen Rossem nog over
cashflow is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:01   #35
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Jep, en dan een nieuwe rechtse partij oprichten. Met waarschijnlijk veel dezelfde gezichten, ik hoop dat ze FDW ergens kunne kwijt spelen, en dan zijn de walen dik gescheten Want een nieuwe partij zou veel meer mensen kunnen overtuigen.
lustige lezer is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:01   #36
Fieseler

Standaard

Citaat:
Degene die op het ogenblik van de feiten van toepassing was.
Weet ik veel welke dat dan was.
Big F weet jij wel welke enormiteit jij hier schrijft?
Ik ben het uiteraard volledig met jou eens, maar ik denk niet dat jij op de hoogte bent van het feit dat het Vlaams Blok niet kon worden vervolgd op het ogenblik van de "feiten" en dat de wet jaren later 5 keer en de grondwet 1 keer is aangepast en veranderd om hun te kunnen vervolgen?

Een voorbeeld:
Vandaag kan je tussen Tienen en Aarschot op vele plaatsen 70 per uur rijden.
Op die plaatsen stel ik vast dat jij 68km/h rijdt.
Een jaar later pas ik de wet aan en voer ik daar een maximumsnelheid van 50km/h in en veroordeel ik jou omdat jij het jaar voordien 68kn/h reed.

Let op! Ik ga nog verder: tijdens de vaststelling van het eerste feit is op de foto zeer duidelijk te zien dat er iemand anders reed en dat jij op de passagierszetel zit. Toch beslis ik dat jij jouw rijbewijs voor onbepaalde tijd verliest.

Eerlijk hé.
Oud 12 januari 2005, 00:08   #37
Fieseler

Standaard

Citaat:
Dat wist ik wel, maar niet dat er op naam gestemd werd en dat is blijkbaar toch zo want u zegt dat mijn geld (procentueel zelfs, al weet ik niet wat u bedoelt; ik kan toch maar voor 1 partij stemmen?)naar de partij gaat waar ik op gestemd heb. Dus moeten er toch nog mensen zijn die weten wat ik gestemd heb.
BigF, ge zijt mij toch niet met mijn kl*ten aan 't spelen hé hoop ik.
Per aantal kiezers dat op een bepaalde partij stemt krijgt deze een gelijk equivalent aan dotaties.

Citaat:
Zolang ik mijn gezond verstand blijf gebruiken kan ik mijn broek wel dichtlaten.
Tja, zoals jij voorheen reeds hebt gesteld ga jij jouw lul afbijten als je uw gezond verstand gebruikt in 't stemhokje.
Oud 12 januari 2005, 00:09   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van uw tetter eens maken is toch nog wat anders dan bv zweren dat hun namen voor eeuwig zal onthouden worden en dergelijke meer. Als een politiek figuur zoiets zegt wil dat zeggen dat ze hun de rest van hun leven zullen kl.ten en dat is weer gans iets anders. tsstss; not streetwise guy's
Mambo is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:09   #39
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je zou kunnen gelijk hebben ; Annemans' speech kan hen nog héél zuur opbreken.8)

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 januari 2005 om 00:10.
Pietje is offline  
Oud 12 januari 2005, 00:12   #40
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Mambo en Pietje geven dus toe dat het gerecht subjectief te werk gaat??
lustige lezer is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be