![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ik zie dat toch nergens staan trouwens ik heb hier op een andere topic op dit forum ook al verwezen dat ze niet alle werklozen over de zelfde haren mogen kammen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Stevaert wel maar niet bij de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door maarte : 30 januari 2005 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dus ik heb weinig geloof aan uw woorden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Op 34-jarige leeftijd werd Frank Vandenbroucke voorzitter van de SP. Jong maar zeker niet onervaren nam hij de voorzittershamer over van Van Miert. Al in ‘85 was Vandenbroucke actief in de nationale politiek als kamerlid. Daarvoor was hij als licentiaat in de economische wetenschappen, wetenschappelijk medewerker op de studiedienst van de partij, het SEVI. Vandenbroucke wou, geïnspireerd door zijn voorganger, een nieuwe politieke generatie klaarstomen, die de generatie van de ‘jonge Turken’ van het begin van de jaren ’80 zou kunnen opvolgen. De oprichting van de ‘dominogroep’ was daarin de belangrijkste stap. Enkele namen uit die groep zijn Johan Vande Lanotte, Anne Van Lancker, Renaat Landuyt, Steve Stevaert, Philippe De Coene… In 1995, toen Vandenbroucke ook minister van Buitenlandse Zaken was, brak de Agusta-affaire uit. Een gebeurtenis die Vandenbroucke, voorstander van een open en transparante partij, zwaar trof. Hij verliet de Belgische politiek en trok naar Oxford, Engeland. Daar werkte hij aan zijn doctoraatsthesis. Hij deed zijn rentrée tijdens het Toekomstcongres van 1998, waar de partij een nieuw inhoudelijk project klaarstoomde. Eén jaar later werd Vandenbroucke minister van Sociale Zaken en Pensioenen in de regering Verhofstadt 1. Ook in 2003 maakte hij weer deel uit van de paarse regering als minister van Werk en Pensioenen. Na de verkiezingen van 2004 zit Vandenbroucke in de Vlaamse regering Leterme als vice-minister-president en minister van Werk, Onderwijs en Vorming. Ik heb geen weet dat hij burgemeester geweest is waar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Versta mij niet verkeerd hé, ik wil zeker niet iedereen over dezelfde kam scheren.
En lokaal niveau is nog iets anders dan nationaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar tegelijkertijd ben ik voor sociale herverdeling ( in de mate van het mogelijke en niet overdreven ), voor steun aan personen met een handicap ( mindervaliden is een verschrikkelijk woord ) en ga zo maar door. Ik voel mij daarom het meest thuis bij de CD&V als centrumpartij, rechts op die eerste punten. Links op de andere punten.
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Hij heeft de burgemeestersjerp laten liggen om in het parlement binnen te kunnen als ik mij goed herinner, (feitelijk dus kiezersbedrog)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dan zou sp.A ons hier ook moeten tegenwerken en da heb ik nog niet ondervonden!! trouwens kaartsenatelier is geen beschutte werkplaats volgens mij Weet jij wel hoe zo een bedrijf geleid word? maar ik wou met deze topic alleen vragen of ik nu racist ben of niet omdat ik tegen stemrecht ben enz Laatst gewijzigd door Gertj3 : 30 januari 2005 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Is bij ons veel over te doen geweest, maar is eigenlijk nog voor mijne tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Neen gert, je bent geen racist.
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
maar toch trek ik mij op aan mijn huisarts die zegt altijd: hoeveel mensen zouden er zijn in jouw geval die werken! |
|
![]() |
![]() |